načítám data...

Autor zdařilé retro přestavby Citroënu si vzal na paškál Mercedes

Po úspěšné dodávce, která designem odkazovala na Citroën HY se David Obendorfer vrhnul do úprav éčkového Mercedesu. Inspirací mu byla klasická W115.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Pamatujete si ještě na zdařilý přestavbový kit na Citroën Jumper, který byl tak úspěšný, až jej začala nabízet samotná automobilka? Jeho autor neusnul na vavřínech a představuje další odvážnou retro kreaci. Tentokrát opustil kategorii užitkových vozů a vrhnul se na sedan vyšší střední třídy, konkrétně Mercedes třídy E.

Stejně jako u Citroënu, i zde vychází design přestavby  z historické legendy značky. Inspisrací se Davidu Obendorferovi stal klasický Mercedes W114/115, kterému se u nás přezdívá také kraťas, nebo žralok (to platí pro verzi po faceliftu). Na první pohled zaujmou na výšku orientovaná přední světla i jednoduchá, ale efektní záď. Stejně jako Obendorferův předchozí model není ani tohle “éčko” snahou o repliku, ale jen jakousi variací na klasický design. A opět vypadá velmi povedeně.

Tentokrát nezůstalo jen u úprav exteriéru, změn doznal i vnitřek vozu. Na první pohled jsou v něm vidět tvary současné třídy E, ale doplňují je vkusné retro detaily, jako například chromový kroužek ve volantu, černě lakované výdechy klimatizace, nebo celokožená vrchní hrana palubní desky.

Zatím se díváme jen na počítačové vizualizace vozu. Podle autora je ale přestavba jednoduchá a bude možné ji realizovat podobným způsobem, jako u dodávky HY – čili jen přemontováním panelů karoserie. V současné době probíhají jednání s automobilkou Mercedes o legalizaci této přestavby a pokud vše vyjde jak má, měli bychom se prvního reálného konceptu dočkat koncem roku. Zda a případně kdy se bude konverzní kit prodávat na volném trhu je ale zatím ve hvězdách.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jimi
30. dubna 2019, 18:06
3

Problém je v tom, že ponton karoserie je moc vysoký, to auto bylo krásně nízké, kazí to celkové proporce. Detaily, i když dost povedené, to nevytrhnou... a je to celé moc oblé. Citroen byl povedenější...

reagovat
Autíčkový Jelen
01. května 2019, 19:01
0

Na druhé fotce mi připomíná ponton trochu Lancii Thesis

custom1
02. května 2019, 07:11
0

Mně se to líbí, akorát mi moc nesedí ta linka pod okny s linií boku.

reagovat
PeterLuk
07. května 2019, 11:39
0

Prekvapivo to vyzerá celkom dobre.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem