načítám data...

Autor zdařilé retro přestavby Citroënu si vzal na paškál Mercedes

Po úspěšné dodávce, která designem odkazovala na Citroën HY se David Obendorfer vrhnul do úprav éčkového Mercedesu. Inspirací mu byla klasická W115.

zobrazit celou galeriiNovinky: Autor zdařilé retro přestavby Citroënu si vzal na paškál Mercedes

Pamatujete si ještě na zdařilý přestavbový kit na Citroën Jumper, který byl tak úspěšný, až jej začala nabízet samotná automobilka? Jeho autor neusnul na vavřínech a představuje další odvážnou retro kreaci. Tentokrát opustil kategorii užitkových vozů a vrhnul se na sedan vyšší střední třídy, konkrétně Mercedes třídy E.

Stejně jako u Citroënu, i zde vychází design přestavby  z historické legendy značky. Inspisrací se Davidu Obendorferovi stal klasický Mercedes W114/115, kterému se u nás přezdívá také kraťas, nebo žralok (to platí pro verzi po faceliftu). Na první pohled zaujmou na výšku orientovaná přední světla i jednoduchá, ale efektní záď. Stejně jako Obendorferův předchozí model není ani tohle “éčko” snahou o repliku, ale jen jakousi variací na klasický design. A opět vypadá velmi povedeně.

Tentokrát nezůstalo jen u úprav exteriéru, změn doznal i vnitřek vozu. Na první pohled jsou v něm vidět tvary současné třídy E, ale doplňují je vkusné retro detaily, jako například chromový kroužek ve volantu, černě lakované výdechy klimatizace, nebo celokožená vrchní hrana palubní desky.

Zatím se díváme jen na počítačové vizualizace vozu. Podle autora je ale přestavba jednoduchá a bude možné ji realizovat podobným způsobem, jako u dodávky HY – čili jen přemontováním panelů karoserie. V současné době probíhají jednání s automobilkou Mercedes o legalizaci této přestavby a pokud vše vyjde jak má, měli bychom se prvního reálného konceptu dočkat koncem roku. Zda a případně kdy se bude konverzní kit prodávat na volném trhu je ale zatím ve hvězdách.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jimi
30. dubna 2019, 18:06
3

Problém je v tom, že ponton karoserie je moc vysoký, to auto bylo krásně nízké, kazí to celkové proporce. Detaily, i když dost povedené, to nevytrhnou... a je to celé moc oblé. Citroen byl povedenější...

reagovat
Autíčkový Jelen
01. května 2019, 19:01
0

Na druhé fotce mi připomíná ponton trochu Lancii Thesis

custom1
02. května 2019, 07:11
0

Mně se to líbí, akorát mi moc nesedí ta linka pod okny s linií boku.

reagovat
PeterLuk
07. května 2019, 11:39
0

Prekvapivo to vyzerá celkom dobre.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016
Ford Mustang 3.7 V6

2016 rok výroby
227 koní výkon
3 690 ccm objem

Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998

1993 rok výroby
142 koní výkon
3 800 ccm objem

Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI

2006 rok výroby
145 koní výkon
3 499 ccm objem

Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive

1996 rok výroby
167 koní výkon
3 000 ccm objem

Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor

1990 rok výroby
160 koní výkon
1 840 ccm objem