načítám data...

Autíčkářův týden: Král automobilového světa a hvězda sportovního nebe

Představilo se nové nejlepší auto světa a také jeden ultimátní sporťák jako ze staré školy.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Range Rover L460

Velký Range Rover mnozí považují za nejlepší auto na světě. Kombinace jízdních a terénních schopností a prémiového provedení nedává příliš prostor ke kompromisům. Představení nové generace je tedy pokaždé poměrně velkou událostí. Nejinak je tomu i tentokrát. Je to pár hodin, kdy se světu oficiálně ukázala pátá generace této legendy. A podle očekávání, zase bude o co stát. S jakými novinkami přichází nová generace, která nahradí svého předchůdce přesně po deseti letech? Po vzhledové stránce žádné převratné změny nečekejme. Je to evoluce v tom nejlepším slova smyslu. Land Rover lehce zaoblil své hrany, ale na první pohled poznáte, o jaké auto jde. Novinka využívá i zapuštěných klik dveří. Největší změny se odehrávají vzadu. Zadní vertikální svítilny tvoří úzký diodový proužek. A obě světla jsou spojena centrálním panelem s velkým nápisem Range Rover. Celé to vypadá decentně a zároveň velmi vkusně.

Interiér byl vždy silnou stránkou těchto anglických šlechticů. Nejinak tomu bude také u novinky. Dominantou je centrální 13,1palcový displej infotainmentu, využívající haptickou odezvu. Ještě o kus větší displej pak najdeme před řidičem (13,7 palců), který tvoří digitální přístrojový štít. Další displeje pak mohou využívat zadní cestující v rámci zábavního systému. Možnosti individualizace interiéru budou značné. Od luxusní čtyřmístné varianty se samostatnými křesly až po sedmimístnou verzi, přičemž i do třetí řady (tahle možnost se u velkého Range objevuje poprvé) se prý vejde dospělý člověk. Na výběr bude opět mezi dvěma verzemi rozvoru. Kratší bude mít bez tří milimetrů rovné tři metry (a celkovou délku 5,05m). Prodloužená verze pak nabídne rozvor dokonce téměř tři metry a dvacet centimetrů (při celkové délce 5,25m). To už zajistí dostatek prostoru v každém směru.

Novinkou je samotná platforma Range Roveru s názvem MLA-Flex. Ta samozřejmě umožňuje ve velké míře elektrifikaci. Co se samotného podvozku týče, počítat samozřejmě můžeme se vzduchovým odpružením s aktivními elektronicky řízenými stabilizátory. V adaptivní režimu může využít podvozek data z navigace a dopředu upravovat nastavení podle aktuální potřeby. Poprvé se objevuje systém natáčení zadní nápravy až do úhlu 7,3 stupně. Pod kapotou budou výhradně hybridní pohonné jednotky s minimálně šesti válci. Základem je naftový mildhybridní třílitr D250 (výkon jistě uhádnete z označení), který doplňují verze D300 a D350 se stejnou technologií. Je sympatické, že Land Rover ještě stále nehází diesel přes palubu. Zážehové motory pak budou tvořeny řadovým šestiválcem P400 a vrcholným osmiválcem P530, který je vypůjčen od BMW. Rozloučit se tak definitivně musíme s charakterním kompresorovým osmiválcem, který nám u Land Roveru dělával radost dlouhá léta. Samozřejmě chybět nesmí ani plug-in hybridní jednotky. Ty budou k dispozici ve dvou výkonových verzích P440e a P510e. Obě se základem v podobě benzínového šestiválce a opravdu velkou baterií s kapacitou 31,8 kWh. Takhle velká baterie by měla umožnit čistě elektrický dojezd až 100 km. Samozřejmostí bude i 50 kW rychlodobíjení, což u PHEV nebývá zvykem. Plně elektrický model očekávejte zhruba za tři roky. Objednávat tohoto krále automobilového světa můžete už nyní, základní model D250 začíná na 3,241 milionech. Za osmiválec dáte minimálně 3,674 milionu. Pro velký Range Rover mám slabost a na tohle auto se osobně velmi těším. A co vy?

Chevrolet Corvette Z06

Označení Z06 se o Corvette používá (s menšími přestávkami) již od roku 1962, kdy se poprvé objevilo na generaci C2. Pak se na dvě generace vytratilo, aby jej znovuoživila C5 a od té doby je tu s námi pořád. Pokud tápete a nevíte, oč se jedná, pak vězte, že pokud chcete ostrou Vette, pak chcete právě Z06. Nová generace Corvette stále budí v jistých kruzích vášně, přeci jen, změna koncepce je diskutabilní krok, avšak prodejně to vypadá, že má zaděláno na úspěch. A tahle Z06 to jen umocní. Co tedy mohou zájemci očekávat? Prim bude v každém případě hrát motor. Pětapůllitrový hliníkový atmosférický (!) osmiválec s kovanými písty, dává úctyhodných 680 koní v divokých 8600 otáčkách. Tohle bude vážně pecka. Z nuly na sto dosprintuje Vette za omračujících 2,6 sekundy.

Ostrá verze se bude lišit agresivnějším bodykitem. Zájemci mohou volit i karbonový paket, který vylepší aerodynamiku. V příplatkové výbavě budou i karbonová kola, která ušetří na hmotnosti 18,5 kg. Samozřejmostí bude podvozek Magnetic Selective Ride Control 4.0 a lepší brzdy. Převodovka je standardně automatická osmistupňová. Do prodeje se nová Z06 dostane zkraje příštího roku, ceny zatím stanoveny nebyly.

PS: původně jsem vám chtěl představit ještě nějaké ty elektromobilní novinky, ale pak mi přišlo škoda, cpát to sem. Takže zase někdy příště.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

eLzyx
28. října 2021, 17:12
3

obě auta jsou super, ale nechápu, proč má ten Range Rover na střeše dvě ploutve, resp. proč tam vůbec nějaké ploutve musí být. Má to krásný, uhlazený design a pak na to plácnou takovou blbost.

reagovat
Autíčkový Jelen
29. října 2021, 12:41
0

Co jsem slyšel tak jedna je kvůli anténě (a internetu) a druhá ještě kvůli kameře pro zpětné zrcátko. Co je zajímavé tak u Defenderu se jim to ale podařilo dát do jedné. Po nějakém hledání jsem ještě došel na to, že třeba Evoque s klasickou střechou má jednu a s panoramatickou má dvě. Někdo se na to ptal na nějakých fórech a řekli mu, že skleněná střecha zhoršuje chytání signálu, takže tam přidávají druhou pro lepší chytání signálu.

Autíčkový Jelen
29. října 2021, 12:42
0

Jinak souhlasím, vypadá to tam jako pěst na oko na tak uhlazeném designu

eLzyx
29. října 2021, 14:32
0

ta kamera může dávat smysl. Přeci jen klasické umístěni kamery u RZ není u terénního auta úplně nejlepším řešením. Ale teoreticky by mohla jít integrovat do střešního spojleru, tam by nemusela tolik trpět.

PepaSFI
29. října 2021, 17:51
0

couvací kamera se stejně musí dát někam dolů, ze střechy by neviděla těsně za auto. A kameru co nahrazuje nebo doplňuje zrcátko by bez problémů schovali do horního okraje střechy nad okno. To samý antény, to je jak vzpomínka na telefon Alcatel. Všecko by to šlo schovat, rádio, GPS, telefon, internet. Tohle bude nějaká taková ta britská podivnost. Když to uděláme dokonalý, bude to nuda. Je potřeba podivný detail, ať mají lidi nad čím přemýšlet.

GanGreen
30. října 2021, 10:42
0

Prej "teréní auto", to sem se fakt pobavil :))



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Firebird Trans Am 6,6 V8 1977
Pontiac Firebird Trans Am 6,6 V8

1977 rok výroby
240 koní výkon
6 600 ccm objem

Pontiac Solstice cabrio 2008
Pontiac Solstice cabrio

2008 rok výroby
175 koní výkon
2 400 ccm objem

Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT 2003
Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT

2003 rok výroby
275 koní výkon
7 300 ccm objem

Oldsmobile Cutlass Supreme  1992
Oldsmobile Cutlass Supreme

1992 rok výroby
191 koní výkon
3 130 ccm objem