načítám data...

Autíčkářův týden: Fisker se dal na tuning, Porsche se dá na elektřinu a kolik váží MX-5 ND

15. března 2015, 00:00 0 komentářů Vojta Dobeš Novinky

Byli dva a oba měli ekologické automobilky. Jeden se musel dát na tuning a druhého dnes kopíruje Porsche. Který byl který, to se dočtete v přehledu toho nejzajímavějšího z uplynulého týdne!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Hlavním tématem minulého týdne bylo sice to, jestli se z Jeremyho stává primadona, když nemá tyčinku snickers kus pořádného steaku, ale přesto se v automobilovém svět našel i nějaký ten čas na nové modely, zvěsti o budoucích modelech a spoustu dalšího. Přečtěte si, co nás v uplynulém týdnu nejvíc zaujalo…

Fisker se dal na tuning

Od designéra Astonů k zakladateli vlastní automobilky a potom k nájemnému designérovi upravených aut. To je slušná kariérní horská dráha. Ale Henrik Fisker je po provaru s automobilkou, které dal své jméno, nejspíš rád, že má nějakou práci. A jakkoliv mizerný může být podnikatel, jako designér je stále skvělý. V uplynulém týdnu to prokázal nejen dravým a zároveň elegantním Mustangem, o kterém jsme už psali, tak i o něco méně vkusným, ale stále působivým Astonem Vanquish, přestavěným na speciál pro narkobarony a šejky a přejmenovaným na Thunderbolt.

Porsche jde do elektřiny…

Tam, kde Fisker selhal, tedy do oboru elektromobilů a dobíjecích hybridů, se chce naplno vrhnout německý gigant Porsche. První vlaštovkou je samozřejmě donekonečna probíraný a propíraný hypersport 918, ale zdá se, že na horizontu se již rýsují dostupnější záležitosti. Pravděpodobně půjde o sedany a SUV s dobíjecím hybridním ústrojím, čistě elektrickým pohonem a dokonce i s pohonem na palivové články, v sériových autech zatím nepoužívaným. 
Ředitel Porsche Matthias Müller také nedávno prohlásil, že v blízké době dojde k rozšíření nabídky Porsche o sedmou modelovou řadu, která by mohla být dlouho očekávaným konkurentem pro Ferrari – měl by se pravděpodobně zařadit kamsi mezi 911 Turbo a vyprodanou 918. Zároveň ale Müller mluví i o tom, že by se německá automobilka ráda inspirovala úspěchem elektrické Tesly. Proslýchá se, že by v roce 2019 mělo přijít elektrické Porsche s výkonem 600 koní a dojezdem 600 kilometrů.

… ale drží se i tradic

Jde vám z toho všeho hlava kolem? Nevadí. Naštěstí má Porsche v plánu i tradičnější záležitosti. A co může být u Porsche tradičnější než účtovat si spoustu peněz navíc za auto, ve kterém je méně věcí? Pochybný stan místo střechy, poutka místo madel na dveřích a tak dále. Poznáváte Boxster Spyder? Potom se máte na co těšit, nejspíš dorazí jeho nástupce!

Lehkonohá Mazda

Pokud však chcete opravdu lehký sporťák bez zbytečností, musíte se obrátit někam jinam. Třeba k Lotusu, i když ten má teď plné ruce práce s přemýšlením o SUV a crossoverech. Ale jsou i jiné možnosti. O nové Mazdě MX-5 generace ND už jsme toho v poslední době napsali spoustu a zabrousili jsme i do světa starších modelů – radili jsme s ojetými kusy a dokonce obdivovali MX-5 s Wankelem pod kapotou. Takže tentokráte budeme struční a zůstaneme u jediného čísla:

1 057 kg 

Tolik váží Miata ND v americké verzi. Je to jen o nějakých kilo více než NA z roku '94 a jen o půl metráku víc než úplně první Miata.

Tak rychlý, že musí být neprůstřelný…

… takový je Bloodhound SSC, raketový speciál, který se chce stát nejrychlejším automobilem na světě. To, co se stane, když v plné rychlosti trefí odlétnuvší kámen, se totiž nejlépe simuluje tak, že po něm budete střílet.

 

 

 

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem