načítám data...

Galpin Fisker Rocket: Zlý, zlý, karbonový Mustang

13. března 2015, 14:54 2 komentářů Vavris Vavrisovic Novinky

A nutno dodat že zároveň designově velmi povedený. Ještě aby ne, když jej má na svědomí tvůrce BMW Z8 nebo Astonu DB9...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Karbonový a tak nějak zvláštně zelegantněný Mustang? Možná jste jej koutkem oka zaznamenali již na konci loňského roku během probíhajícího autosalonu v Los Angeles. Až nyní se však odhalily fotky jeho sériové verze. Od listopadového "konceptu" se toho moc nezměnilo, protože hlavní visuálním rozdílem je barva produkčního auta - a v "all black" mu to setsakramensky sluší.

O co že vlastně jde? Technikou to je klasický Mustang 5.0 GT, jehož osmiválec je pomocí kompresoru dohnán na slušivých, ba až nadbytečných, 735 koní. No, vlastně to je nutnost, když v názvu auta figuruje slovo "raketa"… Projekt vznikl pod záštitou společnosti Galpin Motors (jednoho z největších dealerů Fordu v USA) a její dceřiné firmy Galpine Auto Sports (aftermarket tuning&performance garáž pro všechno, co čtyři kola má), jež se postarala o zmíněný tuning motoru a také patřičné posílení brzd, či úpravu zavěšení. Nemalé změny na autě se však týkají i karoserie a má je na svědomí Henrik Fisker – ano, to je ten pán, který je zodpovědný za tvary Astonů Vantage a DB9 nebo BMW Z8, a který před lety založil Fisker Automotive a pokoušel se prorazit na trh s luxusním plug-in hybridem Karma. S Karmou to moc slavně nedopadlo, s Fiskerem upravovaným Mustangem to snad bude lepší. Dle mého názoru se totiž dílo zdařilo výborně. Ostatně sám Fisker uvedl, že možnost práce na designu Mustangu, třebaže se nejdná o sériový vůz, byla jeho splněným snem. Skoro žádná část karoserie poníka nezůstala beze změn. Nárazníky jsou nové zcela, kapotu proťalo několik výdechů, zadní blatníky a také náprava jsou širší a volně přecházejí v integrovaný duck-tail.

Výsledkem je auto s elegantnějšími liniemi, ale zároveň mnohem agresivnějším vzezřením – zamračený pohled přímo vybízí k představě, jak jsou všechna nebohá auta, které tohle monstrum potká, bez lítosti proceděna a zmizena skrze mohutný gril chladiče. Jak praví Galpin Auto Sports – Fisker Rocket je prostě ultimátní americký muscle-car. Já v něm ale spatřuji spíše takového novodobého automobilového Darth Vadera a docela bych se vsadil, že při otočení klíčkem do první polohy se kdesi z nitra auta ozve: "Jsem tvůj otec, Luku…".   Až se mi na závěr chce říct – Hellcat WHO?

A jak se líbí vám? 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ma
Martin
13. března 2015, 23:35
0

hmmm, vedle mne stála na semaforu černá Fiskar Karma s pražskou RZ - úžasná bestie, tohel mi přijde skoro umírněnější :-D

reagovat
Jo
Josef
15. března 2015, 21:24
0

Smekám. V každém úhlu dokonalejší!

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo S60 T6 AWD Summum 2011
Volvo S60 T6 AWD Summum

2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem

Ford F150 RANGER 1980
Ford F150 RANGER

1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem