načítám data...

Autíčkář za volantem: Alfa Romeo 166 2.5 V6

Stošedesátšestka, kdysi vlajková loď Milánské automobilky stojí na dnešním trhu ojetin méně než dvě průměrné výplaty, má smysl nad ní uvažovat? Dokáže řidiči nabídnout nevšední zážitky za volantem? Nebo pro její nízkou cenu existuje dobrý důvod?

zobrazit celou galeriiFoto:   Michal Šenkyřík

„Nazdar, mám tu známého s Alfou 166, máme se zastavit?“ „No jasně, stavte se“ „Fajn, v půl jsme u tebe“ „Cool“ „To by bylo na světě krásně, kdyby se s každým dalo takhle domluvit“. Asi takto nějak vypadal můj dnešní rozhovor skrz všemocné sdělovací medium zvané Facebook.

O nedlouhou dobu později už stojím na parkovišti a obhlížím onen 4,7 metrů dlouhý kus italské pozinkované ocele. Už zdálky si uvědomuji, že proporce sportovně střiženého sedanu jsou při pohledu z profilu naprosto dokonalé. Od vysoko umístěných zadních světel se po celé délce auta táhne mírně klesající prolis. Jde rovnoběžně se spodní linkou oken, protíná kliky a končí v malých předních světlech tolik typických pro predfaceliftovou 166. Ty vždy ve společnosti způsobovaly určitý rozkol, najde se mnoho lidí, kteří je právě díky jejich určité zvláštnosti považují za neodmyslitelnou část osobnosti auta, stejně jako se najdou stošedesátšestky dodatečně přestavěné na designově srozumitelnější poface. Ať už jste na jedné nebo druhé straně mínění, musíte uznat, že vzhled jako celek působí decentně, elegantně a přitom majestátně.

Foto: autickar.cz

Po chvíli obcházení a komentování z mých úst zaznívá věta „Dá se otevřít kapota?“. S motorem takového vzhledu je to jako s pěkným poprsím vaší přítelkyně, přesně víte, jak vypadá, ale když je příležitost, rádi se podíváte znovu. Žádné plastové kryty, žádné chuchvalce podtlakových hadic a kabelů, jen šestice leštěných kolen sacího traktu a jedno víko ventilů. Jak jednoduché a přitom jak působivé. Dvouapůllitr na volnoběhu ševelí, přes zavřenou kapotu byl jen sotva slyšet, po otevření je však patrné, že najetých 200 tisíc kilometrů je při nejlepším pravdivá hodnota.

auto pro pět chlapů v zimních bundách to rozhodně není

Usedám na zadní sedadla a rychle zjišťuji, že tohle není auto pro pět chlapů v zimních bundách. Místa na nohy je dostatek ale nikoliv přebytek, kožená sedadla jsou příjemně tuhá a i ty zadní mají alespoň malé boční vedení. Polstrování dveří má oku lahodící šikmé pruhy z na omak velmi příjemné kůže, avšak samotná opěrka ruky a madlo až taková sláva nejsou a působí pouze přiměřeně.

Po krátké jízdě přijde od majitele prohlášení „Kdo natankuje, může řídit“. A tak na nejbližší benzínce směním několik zelených papírků za stěží adekvátní množství nažloutlé kapaliny a po krátkém souboji s mechanismem víčka nádrže sedám za volant. Interiér z řidičova pohledu je podobný příběh jako vzadu, všechno bylo navrženo s italským citem a vkusem, je neotřelý a svěží i po těch letech. A není tu žádná nevkusná rádoby dřevěná lišta jako v mnoha soudobých konkurenčních autech. Krásný pohled je také na budíky ohraničené decentní chromovou linkou, zvláště pak na otáčkoměr ukazující do 8 tisíc. Seřizuji si sedačku do příjemné polohy a zjišťuji, že tolik proklínaná italská pozice za volantem není až taková katastrofa. Plynový pedál je sice trochu utopený a volant by mohl být malinko víc svisle, abych si nepřipadal jako řidič autobusu, ale kromě toho to nijak drastické a nepohodlné není.

Foto: autickar.cz

Pomalu vyjíždím na cestu a po chvíli si uvědomuji, že znám jen málo dalších motorů, které vydávají tak krásný hluboký tón jen při obyčejném popojíždění po městě s otáčkami okolo dvou tisíc. Každý rozjezd z křižovatky, každé přeřazení, každá malá změna otáček a dočkáte se brumlání a dunění z motorového prostoru a od výfuku. Je to nenucené, přirozené, samozřejmé a určitým způsobem majestátní. Tak nějak (ač lehce vzdáleně, ať nepřeháním) mi to připomíná Maserati Quattroporte, které pravidelně potkávám ploužíc se po centru Brna. Po chvíli opouštím hranice města a najíždím na dálnici, nechávám za dva a zkouším co v motoru doopravdy je. Nemá problém s akcelerací i z otáček lehce nad dva tisíce, do přibližně tříapůl je gradace výkonu zcela lineární, okolo čtyř však nastává citelný zátah, který s naprostou hladkostí a bez jakýchkoli náznaků protestu trvá až do omezovače v 7200 ot./min.

zvuk je tím, co v tomto případě dělá z obyčejného motoru klenot

A pak je tu zvuk. Je to přesně to, co udělá z obyčejného motoru klenot. Počáteční brumlání se skrz pásmo otáček mění v naléhavé syté vytí těsně před omezovačem, následuje další kvalt a celý proces se jen opakuje. Skutečně návyková záležitost. Samotná míra zrychlení je pak zcela adekvátní papírovým 140 kW, naprosto stačí na většinu racionálních potřeb, ale pravděpodobně by Vás větší výkon nijak neurážel – od toho byla v nabídce třílitrová verze. Vlastní jízda po dálnici je poklidná, šestistupňová převodovka motor výborně doplňuje a dle slov majitele se díky ní při troše snahy dá jezdit i za 8 litrů, reálně spíše 9-10. Nutno ještě podotknout, že se v sériové podobě nikdy kombinace předfaceliftového dvouapůllitru a šestikvaltu nevyskytovala. Jenže znáte to, zlaté české ručičky.

Po chvíli z dálnice sjíždím na klasické české okresky. Najednou motor v pracující v okolí dvou a půl tisíc otáček není skoro slyšet a já se přistihuji, jak zbytečně podřazuji a držím motor trochu pod krkem. Řazení jde hladce a i přes trochu delší dráhy se dá řadit svižně a přesně. Sice ve mě nevyvolá takový ten pocit poctivě přesné mechaniky jako v soudobém BMW, ale svou funkci splní bez zaváhání. Cesty se zaklikacují a já se snažím jet alespoň malinko svižněji, bohužel mi v tom úspěšně brání kombinace nedostatku odvahy, tmy, zamlženého okna (díky nefunkčnímu větřáku topení), protijedoucích aut, neznámých cest a všemožných vůlí v podvozku. Takže jak přesně se stošedesátšestka chová na limitu, můžu jen odhadovat, velmi pravděpodobně bych se však dočkal čitelné nedotáčivosti. Náklon v zatáčce je dobře potlačen stabilizátory a poměrně tuhým odpružením, to si však s většími nerovnostmi nedokáže příliš dobře poradit a obvykle to dá i akusticky najevo. Do jaké míry je to vlastnost auta nebo tohoto konkrétního kusu, který už měl leccos za sebou, zůstává otázkou. A pak je tu řízení. To samo o sobě k nějaké svižné jízdě příliš nevybízí. Je podivně tuhé, převod není nijak zvlášť ostrý, a ač není zcela prosto zpětné vazby, tak po tak málo kilometrech za volantem mi žádnou velkou jistotu nedodává. Řečí čísel bych míru zpětné vazby ohodnotil asi jako 30% toho, co nabízelo soudobé pětkové BMW.

Foto: autickar.cz

Pomalu se vracíme zpět do jihomoravské metropole, já si naposledy vychutnám sprint motoru až k omezovači a postupně se snažím si utřídit rozporuplné dojmy. Ten motor, ten motor.. Busso jednoduše zcela převyšuje všechny ostatní kvality Alfy 166, vedle něj působí řízení a podvozek jako z jiného auta. Ne, že by byly tyto dva prvky špatné, jen v porovnání s motorem vypadají zcela průměrně. Ve výsledku se mi tato vlajková loď milánské automobilky jeví spíše jako dopravní prostředek pro svižnou jízdu na kvalitních silnicích první třídy a dálnicích, než jako stroj na zábavu a rychlé svezení po zakroucených okreskách. A když pak zaparkujete u hotelu vedle německé prémiové konkurence, nebudete vypadat méněcenní, spíš naopak. Budete člověk se vkusem, s fantazií a s odvahou obětovat něco z pohodlí, skvěle lícujících dílů palubky a zábavy za volantem pro italský šmrnc, vkusný neokoukaný interiér a především pro naprosto fantastický motor. Alfa Romeo 166 není typickou racionální volbou. Jenže přemýšlet vždy čistě racionálně je hrozná nuda.

V návaznosti na Bobešův nedávný článek o Saabu 9-3 Cabrio, kde zjistil, že „Saabovitost“ z něj přeci jen vyprchala, může mnohé napadnout, jak si v tomto vede Alfa Romeo 166 – jestli je „Alfovitá“. Ano, je, ačkoli se v této disciplíně například s GTV6 z osmdesátých let nemůže příliš porovnávat. Je totiž pravdou, že asi 75% „Alfovitosti“ dělá onen motor, zbytek pak vzhled exteriéru, interiéru a v neposlední řadě také všechny ty otravné drobnosti jako stávkující elektronika nebo zvuk páčky dálkovek, který vás donutí po každém zapnutí zkontrolovat, jestli se neulomila.

Za fotky děkujeme Spookerovi

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Bu
Bubák2
29. ledna 2014, 16:02
0

Super! Zrovna když sem 166 koupil :-) A podle nálepky vzadu bych řekl že tenhle kus byl před časem v inzerci a taky jsem o něm uvažoval. Nakonec sem teda koupil za 10 tisíc nepojizdnej 3.0, ale už jede.

reagovat
Greeny
29. ledna 2014, 16:25
0

ano, tento kus byl (nebo možná ještě je) na prodej za cenu okolo 30 tisíc Kč, takže si ho v inzerci klidně vidět mohl :)

An
Andy
29. ledna 2014, 16:42
0

za 10tisíc 166 V6 3.0 je prostě nechápačka :)

Bu
Bubák2
30. ledna 2014, 08:39
0

166 je v podstatě nejlevnější způsob, jak se dostat k Bussu.
Ve 156 nebo GTV si ho lidi cení víc. O GTA 147 a 156 ani nemluvě. 166 je taková zapomenutá nechtěná kráska. A pokud jde o mě, tak mě se přední světla před face verze hrozně líbí. Hlavně v černé nebo stříbrné barvě. A ještě když jsou na autě orig 17" kola s velkýma dírama a za nima Brembo brzdy, tak je to dokonalost sama:-)

Mi
Michal
29. ledna 2014, 16:17
0

Krásnej stroj jen škoda toho jak se sype... Ale jezdí úžasně!

reagovat
An
Andy
29. ledna 2014, 16:38
0

od auta za 30tisíc bych toho ani víc neočekával :)

Fl
Flajtr
29. ledna 2014, 17:32
0

Řekl bych, že je to přesně shrnuto, skoro až s podivem. Svýho času jsem v tomhle autě strávil opravdu dost času a zažil dost zábavy i adrenalinu, i když jen jako spolujezdec. Ale ta kombinace motoru, interiéru a exteriéru je to co to auto dělá jednoduše báječný. Člověk by mu pak prominul i jeho nedostatky...a že jich dle mě není vůbec málo.
Takže podle mě to auto vlastně Alfovitý je, na dobu a podmínky ve kterých bylo tvořeno.

reagovat
PepaSFI
29. ledna 2014, 18:28
0

ta zmínka o vzhledu motoru je přesná. Vypadá to působivě. Často říkám že jsou dvě nejzbytečnější věci na světě. Jedna je předražená koloběžka napříč-segway a ta druhá je plastový kryt motoru. Koho technika nezajímá ten pod kapotu neleze. A koho zajímá, ten není zvědavej na lavor z plastu. No ale popravdě řečeno, kdo někdy viděl motor TDI bez krytu, ten existenci krytu chápe. Ono by se mohlo stát že by se člověku při dolívání ostřikovače nemuselo udělat dobře.

reagovat
De
Deny
29. ledna 2014, 22:39
0

juuu bejvalka...kdo by tusil ze toto auto stalo taky 10tisic a to k tomu byla jeste jedna, ktera toto zaplatila skoro 3x a jeji pozustatky jde vysledovat v interieru.
Clanek je vystizen hezky,strucne ale jasne.
Ano musim rict ze auto jsem koupil s kleklym motorem, konkretne rozpadenym 5. pistem. Nasledovala vymena motoru, ktera se tahla 2dny kvuli olejovemu chladici a stim spojene trubky. Potom uz se jen jezdilo. Motory busso je potreba se naucit ovladat zezacatku jsem jezdil s predchozi 164 3.0 za 15l pote jsem se naucil vyuzivat prednosti vidlicoveho motoru a se 3.0 jsem s vozikem a na nem s Fiat panda jel trasu gargano-praha za neuveritelnych 8.7l...166 uz byl potom jen chvilka cviku a po dlouhe odmlce uceni se jezdit...ale je to jako lyzovani-parkrat si nabijete hubu a pak vam to jde, coz dokazovala tehdejsi spotreba 8l. Co se tyka auta samotneho je tezke ho popsat a zaroven nezhanit, zkratka nekomu se libi a nekdo jim opovrhuje. Ja osobne jsem do toho tehdy moc nechtel, byl jsem zhyckany recenzemi a pomluvami, jak se alfy serou, jak jsou na nic, ale staci se tim autem projet a srsi z nej energie, neco zvlastniho, neco co vas chytne a nepusti. Je vseobecne znamo ze 166 byla odpovedi na e39 a kdyz ted jezdim touto slavnou e39 citim se jako...auto je sice pohodlny ma hezky prostorny interier ale na to ze to je 2.8 nic moc...
Tehdy jsem chuderu vymenil za e34 a dodnes toho lituji, samozrejme nekdo se muze ptat proc, je to preci BMW, to se nesere...ano kazde auto potrebuje udrbu, kazdemu autu jednou odejde vaha vzduchu, snimac vacky, semtam se to i zadre...jenze je to tim ze alfa potrebuje individualni pristup, neni to amerika ani mercedes...mozna nenajezdi 800 tis ale staci se jen starat- menit olej po 8-10tis misto 15, semtam by mohli nekteri pritom i ty filtry vymenit.
Zaverem bych jen rekl ze v praze soukrome opravuji ruzne Bmw a semtam i alfu a kdyz prijede busso na vymenu starteru je opravdu sranda jak si zanadavate kdyz ten motor vytahujete, oproti tomu bmw se svymi kardany, napravami atd muze pomlcet. At je to alfiitida,hondityda a tak vse spolu kazde auto ma neco. Ale svezeni alfou je zazitek.

P.S.-pokud vas zajimaji zazitky staci napsat Flajtrovi.

reagovat
Ji
Jirka
06. února 2014, 21:01
0

Přesně tak, je to pravda. Alfou všichni opovrhují protože je to prostě Ital co se se.e a opovrhují jí zejména lidi se starými Renaulty, Fabiemi, Feliciemi. Většinou protože někde slyšlei a četli že se to se.e. Já Škodovku zkusil, i Forda, Opela, Renaulta a vím. Ovšem lidi se Škodovkou Alfu nikdy nezkusili a pokud ano, tak první reakce byla kupodivu na zpracování a materiály v interiéru... Že to vypadá nějak dražší a luxusnější než Fabie... Ale co naplat.
O těch BMW jsem to taky slyšel. Údajně čím novější, tím horší, víc závad, obtížnější opravy a hlavně servis BMW je podle servisáka BMW nechutně drahý. Dotyčný servisák sám by si BMW nekoupil. Poruchovou elektroniku by ještě přežil, ale ta cena za servis, to už je pádný argument :-D

Mi
Mira_P
30. ledna 2014, 08:58
0

Technická. 166 2.5 v6 měla (kromě 5-ti kvaltu) i ten 6-ti kvalt a to ve výbavách Distinctive a Progression od r. 2002, jak uvádí zde: http://www.cars-data.com/en/alfa-romeo-166-1998/30

reagovat
Vl
Vlčák
30. ledna 2014, 17:59
0

Mira_P: auto v článku je starší než 02

Jinak spolujízda s touto alfou mi dala prožít mnoho zajímavích a velmi často zábavných situací, už jako nové auto to byla zajímavá, a elegantní alternativa k pětkovému BMW, tím však porovnávání těch aut končí, protože každé auto, ač jsou obě ve stejném segmentu, je o něčem jiném. Bylo by zajímavé se svézt s Lancií Thesis se stejným motorem, protože busso si s komfotněji zaměřeným autem pěkně sedí a 164 jest toho důkazem.

reagovat
Pi
Pivrnec911
01. února 2014, 09:32
0

Ciao,
super článek po ránu potěšil:-). Jestli budete mít na jaře cestu okolo Nymburka pustíme Vás do sbírky 2 bláznů zahrnující cca 9Alf:-).

reagovat
Greeny
01. února 2014, 12:34
0

Na jaře bych tam skutečně cestu mohl mít, chystám se na Zlatý Píst do Poděbrad, který bývá snad někdy v dubnu, tak bych se případně zastavil i v Nymburku :)

Ma
Martin
01. února 2014, 17:54
0

Díky za superčlánek :-D. Vzhledem k tomu, že nemohu najít vhodnou náhradu za RWD mazlíka ( něco ne moc častého, ale zato zajímavého a pěkného ) a nemám moc korunek, tak po této alfě pokukuji. Bylo by to na chvíli, než dotáhnu hypotéku, a rozhodně další zkušenost. Jedinou alfou , kterou jsem najezdil víc 1000 km byla 33 :-D a ta byla super :-D

reagovat
Fl
Flajtr
01. února 2014, 19:13
0

Martine, tahle konkrétní Alfa je na prodej. Kdybys chtěl kontakt, můžu poskytnout. Chtěl by za ní kolem 35 tisíc, ale nevím to úplně jistě, to byste se určitě už o ceně pobavili.

Vo
Vojta
01. února 2014, 18:36
0

Dobrá recenze. Sám mám 164 s Bussem, ale to je třílitr a ještě 12V, neskutečně luxusní auto a je i hodně dobře postavené. Jen při pětadvaceti letech a bezmála 400 tisících kilometrech už není zrovna v nejlepší kondici. Ale to se snad časem zlepší. 166 byla oproti 164 takovým krokem zpět v některých věcech a už není zdaleka tak propracovaná do posledního detailu, jako byla 164. Není to špatné auto a rozhodně v kontextu svojí doby a konkurence je hodně dobrá a třeba podvozkově je mnohem dál než ta 164, ale ten interiér a ty různé drobnosti... tam se zkrátka šetřilo. Design se ale rozhodně povedl, jen škoda že s touhle si někdo hrál a dal SPZ tam, kam nepatří. Zbytečně to kazí dojem.

reagovat
Pi
Pivrnec911
01. února 2014, 18:38
0

Hned vedle mam Stodolu v Odřepsích:-). Mam tam 75IE uskladněná a tou dobou snad i moje 75TS,kámošovo 33, 156 GTA mi stojí v Nymburce a 156TS SP2 je všude se mnou:-). Kolega možná přidá 155 1.8TS,2.5V6 Engstler,156 2.4JTDM a snad 75 V6-ale top je ještě tajný:-)

reagovat
Ji
Jirka
06. února 2014, 20:52
0

Dnes je hrozný problém sehnat 166 v pěkném stavu. Ono se jich totiž prodalo tak hrozně málo, že u nás snad v tu dobu mělo lepší prodeje i Porsche.
Jednu 166 jsem si před nedávnem také pořídil. Není to má první Alfa a díky tomu znám určité slabiny těchto aut. A proto jsem jich také viděl hodně než jsem konečně jednu pořídil. Soukromí prodejci se většinou honosili tím jak je auto super, ale po pár kilometrech jízdy se pozná co v autě doopravdy je. Podvozek, ačkoliv není tolik háklivý jako u 156 a řekl bych že je znatelně robustnější prostě trpí. V tomto případě hlavně zadní náprava. A to je problém naprosto všech bazarových 166! Vlastě jsem viděl jen dvě 166, u kterých byla zadní náprava v pořádku a jednu z nich mám doma. Je to nafťák 2.4 JTD 20V. Fantastický je zejména ten motor, který při sešlápnutí plynu táhne až do 4500 otáček jako kdyby se nechumelilo. Co se týká obratnosti, 166 drží stopu perfektně. Jde ale v tomto případě o to, že původní majitel dělal defacto generálku náprav ve značkovém servise, takže jsou nápravy doslova jako nové. Dokonce mi podvozek přijde stabilnější než ve 156, která je jinak svižnější. O něco horší je zpětná vazba od volantu. Na 156 se můžu 100% spolehnout. Na 166 jen 95%. ale oproti Opelu Astra obdobného modelového stáří je to stále jako nebe a dudy. Brzdy jsou velké a silné, nevadnou a když je potřeba brzdí opravdu dobře, ale... ty ve 156 jsou lepší. Možná je to taky brdovými destičkami, ale ve 156 jsou brzdy dravé, stačí do nich ťuknout a hned je cítíte. Ve 166 mi ani nepřijde, že jsou nějaké "exkluzivní" Brembo brzdy. Komfort je ovšem kapitola sama pro sebe. Kdo neseděl ve 166 vzadu, neví co je to komfort. Tuhost sedadel asi navrhovala firma vyrábějící špičkové sedací soupravy jinak to není možné. A to samé přední vyhřívané elektronicky ovládané sedačky s pamětí a s elektronicky nastavitelnou bederní opěrkou. Interiér svými tvary a barvami spíše zastarává, i když... dnes jsou prostě moderní hranaté tvary a světýlka. Velké množství tlačítek z tvrdého plastu... a to přesně ve 166 nenajdete. Vše je tady totiž ladně kulaté, výdechy topení a čalounění dveří navozují sportovní dojem. Ergonomicky je na tom interiér lépe než u 156, avšak u 156 vypadá interiér po faceliftu značně moderněji, i když co se týká materiálů (které nejsou špatné) a ergonomie zaostává. Další záležitost, kterou musím zmínit je audio soustava v příplatkové výbavě. Na automobil je její podání perfektní a vyvážené. Dokonce bych tvrdil že i o třídu lepší než v soudobém BMW. Také servisní náklady na Alfu budou, ačkoliv si to většina lidí nemyslí, pravděpodobně nižší než u prémiové konkurence. Je možné, že bude mít Alfa sem tam nějakou tu poruchu, ale většinou jsou to malichernosti s opravou za pár stokorun (s výjimkou 2.0TS, kterému jste nedopřáli správnou péči), ovšem mně osobně nikdy nenechala na holičkách ani 156 ani 166.
To auto sice má své mouchy, ale které ne? Jak se v něm jednou svezete, chcete ho mít. To byl i můj případ. Po nasednutí si připadáte jak v luxusním sporťáku i když víte že to tak není. To co dělá Alfu Alfou je ten pocit z řízení. A protože dojem je pouze subjektivní záležitostí, nemusí Alfa sednout každému. Koho už ale jednou chytí za srdce, toho nepustí! Pozor na to :-).

reagovat
Ja
Jaroslav Bělík
17. února 2015, 10:35
0

Zdravím,

článek je pěkný, nicméně mi nepřijde rozumné dedukovat vlastnosti auta podle jízdy v ojetině s vůlemi na podvozku. Sám jsem chtěl vždycky BMW, vždy se mi jako technicky a jezdecky zaměřenému jedinci líbila kombinace komunikativního řízení, zadního náhonu (díky kterému se i v autě jako Opel Omega dá užít spoustu legrace za správných podmínek) a technicky vyspělých motorů a podvozku. Líbí se mi zejména model E39, který má ve výborném stavu můj kolega, takže můžu porovnat s mojí Alfou. Rád bych se víc rozepsal, ale tlačí čas, takže ve zkratce. Po letech pokukovaní po tom správném BMW se mi náhodou naskytla možnost svézt se v Alfě, obtloustlé naftové 159 SW na zimních pneu 16" 205, a i ta mě přesvědčila natolik, že jsen zapátral po internetu, abych se dozvěděl co nejvíce, následovala ještě cvičná projížďka ve 156 2.4JTDm (jsem skalní benzíňák, ale tohle jel motor, se kterým bych byl schopen zhřešit), abych zjistil, že 156 je na mě moc stísněná a pak ještě po konzultaci s kamarádem a zasloužilým Alfistou Lukášem Folkem, šel rovnou po 166 s odkazem maestra Bussa. Ač se mi ze začátku moc nelíbila, ale maska alá Masserati mě dráždila a se Zender paketem to bylo mnohem lepší, použitá technika a výbava mě přesvědčily. A do dvou měsíců jsem měl 3.0 V6 doma, a zanedlouho další pro jistotu na díly. :D

Určitě chci dementovat dvě věci v článku, 166 má strmé řízení (a to až tak, že po přesednutí do kolegovo E39 devět 528, čili s hřebenem) jsem se málem nevešel do první zatáčky a za druhé, nepleťte si strmost/rozsah s rejdem, který je opravdu menší a co je nejdůležitější, je na limitu přetáčivá! Pokud ne, je to stavem auta, nebo rukama. Nikdy jsem nechtěl silnou předokolku, předohrab max jako městský postrk, ale Alfa mé letité přesvědčení změnila. Přetáčivost je důvod, proč směla do garáže. ;)

reagovat
Bu
Bubák2
17. února 2015, 11:47
0

Taky mám 166 3.0 a mám stejný názor na řízení. Je daleko citlivější, než v kterémkoliv BMW 5, ve kterém jsem kdy jel.

Co
Corndog
15. července 2016, 16:06
1

Tento je web o autech mi přijde trochu jinačí než všechny ostatní, jak články tak čtenáři (což jde ruku v ruce) proto zde nejsou komenty od zarytých škodovkářů a podobných koncernových hráčů... Nicméně článek je hezky napsaný, ale 166 jsem měl několik 2,5 V6 (6ti kvalt z výroby) chvilku 3,0 automat a teď již delší dobu 2,4 JTD a všechny jsou na limitu přetáčivé a dovedou tím hodně překvapit! Zvláště ty, které nemají kontrolu trakce. Vyblejsknul jsem pro Vás tři kousky z čehož ten "tajný" potřebuje ještě pár hodin práce (tak 155 ;)...) a nejradši stejně jezdím tím (tou) uprostřed ;)

reagovat
STANLI
07. července 2018, 13:29
0

166 2.4 jtd sem poridil ca 2 mesice zpet... Vzdy se mi alfi libily a naskytla se moznos za dobrou cenu hezky kus poridit... Rizeni a dojmy z neho, na to, ze je to ,,traktor", jsou max prijemne... Zvuk motoru nad cca 2 tis otacek a s nim spojeny zatah jsou naprosto uchvatne... A nejlepsi je, kdyz jedete ulici... Lidicky si muzou hlavy ukroutit... V zaplave passatu, superbu, octavii a ruznych audi a bmw muj alfonz proste vycniva :) zivot je moc kratky na to, aby jsme jezdily nudnymi vozy :)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Oldsmobile Delmont COUPÉ 88 1968
Oldsmobile Delmont COUPÉ 88

1968 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Camaro SS 1LE 2019
Chevrolet Camaro SS 1LE

2019 rok výroby
435 koní výkon
6 162 ccm objem

Ford Econoline  E-150 5.8 V8 | Tiara 1990
Ford Econoline E-150 5.8 V8 | Tiara

1990 rok výroby
212 koní výkon
5 735 ccm objem

Chevrolet Blazer S-10 1999
Chevrolet Blazer S-10

1999 rok výroby
190 koní výkon
4 300 ccm objem