načítám data...

Autíčkář na lovu: Velmi ostré Mercedesy

O Mercedesu zlí jazykové tvrdí, že vyrábí nudná auta pro snobské dědky. Jsou to kecy.

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Autíčkář na lovu: Velmi ostré Mercedesy

Automobily s trojcípou hvězdou nejsou zrovna synonymem pro velké sportovní zážitky za volantem. Většinou si v nich představujeme klidného člověka, který přesně ví co chce. Má rád pohodlí, potrpí si na kvalitu a z pubertálních hrátek už dávno vyrostl. Osobní prostor je pro takového člověka naprosto posvátný. A co si budeme povídat, málokterá značka je pro tyto účely vhodnější než právě Mercedes. Dokonale izoluje řidiče od okolního světa, poskytuje mu pocti naprostého soukromí. A pohled na svět skrze stříbrný zaměřovač na kapotě je vcelku návyková záležitost, jak jistě potvrdí každý, kdo již měl tu čest si nějaký Mercedes vyzkoušet. No jo, ale co stane v případě, že se k označení modelu na samotný konec přidají tři kouzelná písmenka? Ne, opravdu nemám na mysli ECO nebo podobný nesmysl. Však vy dobře víte o čem je řeč. AMG. To zní mnohem lépe než BlueHybridEcoPseudoSport, ne? Takže ještě jednou pro pořádek. AMG, to je oč běží, tohle nás zajímá. Ty písmenka totiž udělají aspoň na chvilku i z poklidného gentlemana pouličního chuligána. Je to něco, jako kdybyste objednali v restauraci ten nejjemnější Filet Mignon z Wagyu a nechali si ho přesypat kýblem pálivých papriček Bhut Jolokia. Nedává to žádný smysl, ale bude to velká zábava. Přesně takové jsou AMG Mercedesy, na první pohled postrádají logiku, na ten druhý ale poskytují ohromné množství zábavy. Jako generátory kouře a smradu spálené gumy, jsou zcela bezchybné. Pár takových přiostřených Mercedesů se za poslední dobu objevilo v inzerci. Pojďte se na ně podívat společně s námi. 

Mercedes-Benz C43 AMG 

Céčko bývalo v dávných dobách vstupní branou do světa Mercedesů. Generace W202 byla první, která nesla označení třída C a spolu s ní zavedla stuttgartská automobilka nový způsob značení. Nás dnes ovšem nezajímá ani tolik samotná historie W202, jako její nejostřejší verze. Ty měla totiž dvěstědvojka hned dvě. Menší C36 disponovala řadovým šestiválcem, produkujícím 285 koní. Technický základ poskytnul model C280, který chlapci z AMG upravili podle svého nejlepšího vědomí a svědomí a na dlouho dobu se jednalo o poslední řadový šestiválec pod kapotu Mercedesů. Nás dnes ovšem zajímá silnější model C43 AMG. Jednalo se o první vůz, jenž byl kompletně sestaven v Affalterbachu. Původně tuningová firma totiž koncem devadesátých let spadla pod Daimler-Benz. Na co se v případě ,cé čtyřicet trojky' můžete těšit? Pod přední kapotu se nastěhoval vidlicový osmiválec z většího éčka. Jistě si dovedete představit jak asi cvičí 306 osmiválcových koní, které navíc nedusí přísné emisní normy, s nevelkým sedanem. Já si myslím, že to musí recept na automobilové štěstí, instantní radost. Samozřejmostí pro AMG Mercedesy se stává automatická převodovka, v tomto případě 5G-tronic vypůjčený z tehdejšího SL 500. Hlavní devízou ovšem není motor, jak by se na první dobrou mohlo zdát, nýbrž brzdy. Brzdný účinek byl podle dobových testů naprosto ojedinělý a tenhle malý Mercedes předčil i některé renomované výrobce supersportů, jako například Ferrari ci Porsche. To nezní špatně, že? Už se vám sbíhají sliny a přemýšlíte kde můžete takové auto koupit? Ulehčili jsme vám práci a našli rovnou dva kousky určené k prodeji. Ten první je v modré barvě, z roku 1998. Má najeto dle majitele 257 tisíc km a vypadá podle fotek opravdu zachovale. Prodávající slibuje pečlivě vedenou servisní knihu a kompletní historii, velmi dobrý stav a to všechno za necelých 200 tisíc korun. Druhé céčko je volba opravdových fajnšmekrů. Jeho cena je sice výrazně vyšší a atakuje půl milionovou hranici, ale vypadá úchvatně. Jedná se o speciální edici v černé barvě s černobílým interiérem a podle fotek je téměř bez chyby. Však se přesvědčte sami. Pokud chcete mít skvěle jezdící kousek historie, neváhejte. Když tak nad tím přemýšlím, musela to být krásná doba. Tři prémiové značky, tři hlavní konkurenti, tři odlišné cesty k úspěchu a přesto byl výsledek podobný. Mercedes oslňoval svým atmosférickým osmiválcem, BMW bodovalo úžasnou řadovou šestkou, a Audi pomáhalo svému vidlicovému šestiválci dvěma turbodmychadly. Tři legendy. 

Mercedes-Benz E55 AMG 

Dalším rychlým Mercedesem na holení je W210. Pro mnohé fanoušky značky je masařka velmi kontroverzní auto. Už od začátku neměla na růžích ustláno, protože měla nahradit odcházející legendu W124. Nahradit veleúspěšného předchůdce je vždy složitý úkol. Nepomohla tomu ani radikální změna designu se dvěma dělenými světlomety vpředu. Mechanická odolnost také nebyla aspoň ze začátku na úrovni předchůdce, takže se vlastně není čemu divit, že jisté skupině skalních příznivců se nová generace nelíbila. Přesto existuje také spousta lidí, kteří na W210 nedají dopustit. Vyzdvihují robustní stavbu karoserie, prostorný vnitřek, pohodlný podvozek a skvělé motory. To jsou věci se kterými se dá souhlasit. Tím spíš, bavíme-li se o verzi E55 AMG. Její atmosférický, osmiválec s 355 koni má kouzelný projev. Není to nekonečná studnice síly a trhač asfaltu, v tak velkém autě jako je W210 se jedná spíš o velmi důstojnou motorizaci, než brutální sílu. Přesto si jej zamilujete. Krásně lineární průběh výkonu a hlavně skvělý zvuk, to jsou hlavní trumfy. V základu je ten motor stejný jako u výše zmíněného céčka (M113), jen prošel jistými úpravami, především zdvihový objem povyskočil na 5,4l. Pokud toužíte po W210, mohla by to být zajímavá volba. My jsme pro vás našli jeden modrý kus z roku 1998. Na počítadle kilometrů svítí 200 tisíc. Když si dáte pozor na korozi, může E55 skvěle posloužit i v dnešní době. Jako bonus zde chybí označení modelu, takže se jedná o velmi pěkný sleeper a to se také počítá. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

JF
JFK
04. června 2017, 10:20
0

Ta modra w202 bude nejspis ta po rusakovi, co ji pouzival jako typicky prazske auto.. kdyz jsem ho videl pred x lety, byka to takova docela chudera vylitana, kterou ted nejspis nekdo prohnal detailingem

reagovat
Aa
Aaron
04. června 2017, 11:22
0

To asi nebude ona hele. Já se na to byl podívat a tohle auto jezdilo celý život v Německu, je celkem čerstvě dotaženy.

JF
JFK
04. června 2017, 16:26
0

Tak pak by to mohlo byt ok

JF
JFK
08. června 2017, 10:03
0

Tak jsem koukal na detailní fotky, céčko má vohnilý lemy, rohy dveří taky na hadry... na mobile bylo před časem a to adekvátně levněji :)

VK
VK
04. června 2017, 11:32
0

Mě Mercedes zatím výrazně zklamává, že se mají tendenci sypat i věci, u nichž by to člověk (OK, po zkušenostech z Volva, ale i tak) nepředpokládal, jako je servo řízení, nebo klimatizace.

reagovat
Franz Kafka
04. června 2017, 14:44
0

No hlavně V40 to je vrchol kvality a 100% spolehlivosti. S80 skoro ve všech generacích také kupa problémů mimochodem ceny někde u dna tomu odpovídají. Klimatizace, kompresory časem odejdou skoro u všeho Bmw, Audi i Nissan.. U toho všeho jsem to už dělal. Vše bylo ok u Mazdy;) Aby si nedělal servo u M-B musíš kupovat auta co mají smysl a céčko po 10 majitelích s milionem na hrbu. A že většina ojetých Mercedesu najede se svými majitely x krát více je většinou jisté. A tady se píše především o amg;) Tady si majitel servo klidně udělá.

HerrHobler
04. června 2017, 19:56
0

Jak říkám, AMG=Advanced Mindfuck Generator...

reagovat
krab
04. června 2017, 22:07
0

AMG je AMG :) Jak mě většina Mercedesů nechává chladným ( vyjma modelu 190 - líbí se mi víc a víc..) a pár dalších , motory AMG jsou fakt motory. No, takové C63 AMG bych docela z radostí za denní přibližovadlo přijal :) I když na ježdění po městě a venkově těsně za městem je to tak trošku zbytečná sranda.

reagovat
briza
05. června 2017, 20:08
0

Beru tu limitku. Už jen kvůli tomu, že statystycki brzdí stejně jako F-355 a je to zajímavá investyce :)

reagovat
Kr
Krocan
05. června 2017, 20:31
0

Lymytka je lymytka...není nad auto po vzdělaním majytely ze švicarski konfederace

briza
05. června 2017, 20:46
0

Neasy!

Franz Kafka
05. června 2017, 20:59
0

Víte co se říká:) Jestlipak umíte tu gramatiku taki tak skvjele i u jyných jaziků než je ta super mezynárodní čeština která je jinak úplně k nyčemu, ale azpoň si popovýdáte tady mezi sebou. A jak jinak není nad lymytky...

briza
06. června 2017, 00:54
0

Nemůžu teda mluvit za ostatní, ale já jsem dokonalý ve všech směrech. A taky jsem to, skromný.

Franz Kafka
06. června 2017, 02:42
0

Myslel jsem si to :D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Monte Carlo Big Blog 7,44 cm3 1973
Chevrolet Monte Carlo Big Blog 7,44 cm3

1973 rok výroby
245 koní výkon
7 ccm objem

Chevrolet Caprice Station vagon 1990
Chevrolet Caprice Station vagon

1990 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Caprice Station vagon 1986
Chevrolet Caprice Station vagon

1986 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Citroën C5 3.0i V6 Exclusive TK do 5/2022 2003
Citroën C5 3.0i V6 Exclusive TK do 5/2022

2003 rok výroby
210 koní výkon
2 946 ccm objem

Chrysler LHS  1999
Chrysler LHS

1999 rok výroby
257 koní výkon
3 518 ccm objem