načítám data...

Autíčkář na lovu: Bez střechy za dva platy

Ještě stále nemáte kabriolet? Chcete si užít zbytek léta bez střechy, ale máte hluboko do kapsy? Pak si nenechte ujít dnešní lov.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Léto se nám přehouplo do poslední třetiny. Teplých a slunečných dnů ubývá, to ovšem neznamená, že byste nemohli jezdit bez střechy. Meteorologové nám slibují ještě zhruba tři týdny s relativně hezkým počasím. Nebylo by fajn udělat si radost a užít si poslední letní dny s otevřeným nebem nad hlavou? Abyste měli lehčí rozhodování, připravili jsme pro vás výběr těch nejlevnějších dekapitovaných kousků, jaké se nachází v naší inzerci. Dnes nás nebudou zajímat jízdní vlastnosti, silné motory a jiné obvyklé parametry. Jediným kritériem je stahovací střecha. Co se tedy dá sehnat za přibližně dva průměrné platy? 

Renault 19 Cabrio 

Jako první se nám představuje kanárkově žlutý Renault 19. Devatenáctka byla typický kompaktní hatchback z přelomu osmdesátých a devadesátých let. Je to také poslední Renault s číselným označením, jeho nástupcem je dobře známý Mégane. Čím je tenhle žluťák zajímavý? Není to nákupní košík. Na rozdíl od svých dobových konkurentů (Escort Cabrio, Golf Cabrio) nemá 19 ochranný oblouk a vypadá i se staženou střechou jako poměrně elegantní vůz. Plátěná střecha je schovaná pod plastovým krytem, a přestože je zadní část opticky o něco těžší, pořád to jako celek vypadá dobře. Karosárna Karmann, která měla otevřenou verzi na starosti, odvedla dobrou práci. Zato interiér je malým strojem času, jenž vás přenese do sladkých osmdesátek. Kam se člověk podívá, všude najde samé hrany a ovládací tlačítka velikosti XXXL, do kterých byste se trefili snad i lopatou. Pod kapotou konkrétního kusu najdeme benzinovou 1.8 s jednobodovým vstřikováním o výkonu 90 koní. Trhač asfaltu to asi nebude, nicméně vzhledem k váze oscilující někde okolo jedné tuny to na dopředný pohyb stačit bude. Osmdesátá léta ještě nejsou tolik v kurzu, ale co není může být. Pokud dnes devatenáctku koupíte, můžete být velmi jednoduše za pár let in. Stačí si pořídit plísňáče s vysokým pasem, o dvě čísla větší svetr s výrazným vzorem a mokasíny. K tomu jednoho Renaulta 19 doplněného o kazetu s Falkem, a můžete vyrazit vstříc retro diskotékám. 

Suzuki X-90 

Křídlo na víku kufru, pohon 4x4 a dvoudvéřové kupé. Přidejte točivý motor, sundavací střešní panely, manuální převodovku a japonský původ. Že to zní jako popis ostrého japonského sporťáku z devadesátých let? Nemohli byste být dál od pravdy. Suzuki X-90 (někdy označované jako Vitara X-90) je malý kompaktní offroad. Suzuki s ním příliš velkou díru do světa neudělalo, za tři roky produkce se prodalo něco málo přes deset tisíc kusů, z toho jen zlomek v Evropě. Je menší svátek potkat tohle auto na silnici. Suzuki nemělo na růžích ustláno ani v tisku, recenze motoristických novinářů nejsou zrovna lichotivé, britský Top Gear jej zařadil v roce 2013 mezi 13 nejhorších aut posledních dvaceti let. Co je na tom pravdy, netušíme, podle ohlasů majitelů to zdaleka není tak hrozné a spousta lidí na auto nedá dopustit. Mluví o neprůstřelné spolehlivosti, nečekané průchodnosti lehčím terénem a nadšeném jízdním projevu. Nezbývá než to zjistit na vlastní kůži. Až jej koupíte, dejte nám vědět, jak funguje. Ještě perlička na závěr. Znáte jistou nejmenovanou firmu, která vozí na svých propagačních Mini Cooperech plechovku v nadživotní velikosti? Předchůdcem Mini v roli firemních vozidel bylo právě Suzuki X-90. 

Ford StreetKa 

První generace Fordu Ka byla celkem povedená věc. Malý městský válečník bodoval extravagantním designem a ideálními rozměry pro velkoměstský provoz. Protože jde o Ford, dělalo malé Káčko majitelům radost i svými jízdními vlastnostmi. Prodávalo se jak teplé housky, takže logicky někoho na centrále v Kolíně napadlo, že by z úspěchu měli zkusit vyždímat víc. Vznikla sportovní varianta, legračně pojmenovaná jako loterijní hra známé, kdysi úspěšné sázkové kanceláře. Druhá nově vzniklá verze byla bez střechy, model StreetKa. Co se změnilo oproti obyčejnému Ka? Přirozeně v první řadě vzhled. Ve vývojovém centru Káčku foukli do výfuku a StreetKa se dostalo značného rozšíření. Svalnatý bodykit nevypadal vůbec špatně. Další změna se odehrála pod kapotou. Základní 1.3 nahradila ostřejší 1.6 o výkonu 95 koní. Což byl jeden z problémů, který zapříčinil relativní neúspěch tohoto modelu. Ford prostě umí povedenější pohonné jednotky a tahle zdechlá jednašestka byl omyl. Tím spíš když podvozek fungoval velmi dobře. Další a ještě zásadnější problém StreetKa byla cena, která atakovala hranici 800 tisíc korun. Za maličký roadster to bylo opravdu hodně. Každopádně dnes už nás cena tolik trápit nemusí. Pokud se vám StreetKa líbí a měříte do 180 cm (jinak asi není šance se do toho vejít), pak směle do toho. Budete mít originální autíčko, které na silnici jen tak nepotkáte. 

MG TF 

To nejlepší nakonec. Na závěr jsem si schoval své oblíbené MG. Britský roadster od tradiční značky měl za úkol rozbít dominantní postavení Mazdy MX-5. Jak už dnes víme, tento obtížný úkol se tak úplně nezdařil a následně jsme přišli o celou značku MG, potažmo Rover. Což je velká škoda. Rozhodně to však nemůžeme dávat za vinu F/TF, protože to je velmi schopný vůz. MG na to šlo jinak než Mazda. Počítat můžete s pohonem zadních kol a manuální převodovkou, motor ovšem není vepředu, jak bývá nejčastěji zvykem, nýbrž uprostřed. Midship koncepce má velké kouzlo. Inzerovaný kus je model TF, který se od původního F liší mírně v designu a hodně na podvozku. Původní F využíval poměrně unikátní systém Hydragas, díky kterému dokázal být tento malý sportovní roadster až nečekaně komfortní. TF už má standardní komponenty a na pohodlí trochu ztrácí. Na druhou stranu vás aspoň nepostihne vyteklá predátoří krev. Za zády vám bude dělat radost čtyřválcová 1.8 disponující 136 koňskými silami. Tohle konkrétní stříbrné TF jsem dokonce viděl na vlastní oči, protože občas parkovalo poblíž mého bydliště, a na pohled se opravdu jedná o zachovalý kus. Jediný problém je volant na špatné straně. Což ale není nemoc a dá se s tím žít. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Mi
Mira9
14. srpna 2016, 10:34
0

X90 bylo vevnitř bylo překvapivě veliký, ale docela chlastalo, a bylo dost nepohodlný. Čekal jsem, že by mohlo jezit po deset, ale houby. Koupil jsem si to jako polotovar na elektromobil, ale nechytlo mě natolik, abych do něj vložil to úsilí. Zajímavý, že na rozdíl od Vitar, Jimny a Samurajů tolik nehnije, nenarazil jsem na shnilej kousek. Navíc se dělalo v edici Jacques Cousteau s ošklivýma prahama a spešl barvou :)

reagovat
Přemda Honda
14. srpna 2016, 13:04
0

Mě jako první napadla Barchetta..můj kámoš jednu koupil za 5000,udělal si technickou,rozvody,vyměnil popraskanou slídu a jezdí..nechápu jak někdo může mít takové štěstí :-) Mě by se to určitě nestalo.Je sice pravda,že to odkoupil z firmy,kde pracuje jeho mladá,ale i tak myslím super kup...Auto docela letí,řídil jsem to (poprvé v kabriu) a je s tím docela sranda.Zvlášť když mě kámoš nutil držet trojku skoro do 7000 ot. abych viděl jak to jede :-)

reagovat
JLK
14. srpna 2016, 13:26
0

Fakt to koupil za 5k? Nechybi tam nula? =D

Přemda Honda
14. srpna 2016, 13:40
0

Fakt za 5,taky to nechápu..jak jsem psal,zbavoval se toho nějaký šéf v té firmě,kámoš se zeptal co za to a on že prý 5,protože je to bez technické a před rozvodama..asi to měl jen jako takovou hračku a už to byla pro něj stará popelnice...takže to vzal prakticky za cenu litých kol :-) Jestli ho to vyšlo na 20k,včetně výměny nárazníku za neoriginální po srážce se zajícem,tak možná i přeháním..myslím,že spíš tak 15k se vším,dělá si na autě většinu věcí sám

JLK
14. srpna 2016, 14:12
0

Ty jo, tak to je sila. Jeste bych ty prouzky oddelal, ale jinak vypada ok. Na jare to asi proda za desetinasobek porizovaci ceny =D

Přemda Honda
14. srpna 2016, 14:30
0

Proužky si tam dával kámoš :-) Každý má jiný vkus a o tom to je..ještě si dal trikoloru na přední okno,jsme holt takoví lepiči :-D Už ho má asi dva roky a zatím to nevypadá,že by se ho chtěl zbavit.Ale je pravda,že slušná Barchetta bude tak kolem 50k nebo víc...

Debru
14. srpna 2016, 15:06
0

ve firmách se to po známosti prodává za pár korun, u nás ted letela dvojková octavia za 30 :-D stav byl odpovídající ale byla pojízdá a s technickou na dva roky :-D

Daniel Borský
15. srpna 2016, 14:01
0

Nad Barchettou jsem taky uvažoval při psaní článku. Docela jsem se ale podivil, že rozumný kousky dnes stojí 70-100k. Zajímalo by mě jestli je to jenom nějaká letní anomálie, anebo už ceny Barchett začaly taky stoupat.

JLK
15. srpna 2016, 14:14
0

Nabidka a ceny Barchett jsou neskutecne ovlivneny rocnim obdobim. Ja jsem od minuleho podzimu mel tajnou nesplnitelnou touhu se poridit kabrio a prave Barchetta byla prvni kandidat na levne a dostupne kabrio takze jsem nabidku docela sledoval. Od prosince do unora bylo jich v nabidce na tipcars nekolik desitek (2-3) a ceny mene udrzovanych kusu zacinaly uz taky na par desitkach kilokorun. Koncem unora-zacatkem brezna jeste bylo aut v nabidce celkem hodne ale ceny sly o neco nahoru. Pak jsem to nejakou dobu nesledoval a kdyz jsem se vratil nekde v pulce dubna tak byla na prodej snad jenom jedna a stala kolem 80k.
Myslim si, ze Barchettu nikdo nebere moc vazne a casto si ji poridi prave na jednu sezonu a pak se zase zbavi. Proto to takhle neskutecne v prubehu roku kolisa.

Daniel Borský
15. srpna 2016, 14:19
0

uvidíme v zimě, sám jsem velmi zvědav

JLK
14. srpna 2016, 13:34
0

Tak jsem musel jit zkontrolovat, za kolik se nyni prodavaji MG TF a nasel jsem jeste jeden kus za 2 platy a i s volantem na spravne strane https://www.sbazar.cz/ivoscrx/detail/16812910-prodam-mg-f-limited-edition-18-16v
Navic pry nejaka spesl edice a jeste s cervenymi interierem a strechou.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
15. srpna 2016, 13:55
0

Auta bez střechy jsou úžasný. Kdo nikdy nevyzkoušel, opravdu vřele doporučuju. Je to skvělej zážitek, bez ohledu na to, v jakým autě to je. Já jsem sám cabrio/roadster nikdy nechtěl, ale potom, co jsem si ho pořídil, na něj nedám dopustit a až jednou ten svůj šuplík prodám, tak roadster bude jeden z horkých kandidátů na příští auto, bez ohledu na značku.
O víkendu jsem potkal dvě holky ve StreetKáčku. Pořád to auto má něco do sebe a lidi se za ním otáčí. Nebo to bylo těma dvěma holkama uvnitř? Kdo ví. :-D I to MG TF pořád vypadá skvěle. Obzvlášť v tý modrý, která je na úvodní fotce ke článku. Nádhera. I když ten červenej interiér, na kterej tady odkazuje JLK je taky super. :-)

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
15. srpna 2016, 13:57
0

P.S. jsem jedinej, komu už nejde vložit komentář z mobilu?

Daniel Borský
15. srpna 2016, 14:04
0

nejsi, mám podobný problém. už jsem předal stížnost našemu IT guru.

KristianSK
15. srpna 2016, 15:45
0

megane cabrio mk1 sa da zohnať aj pod 1000€

reagovat
To
Tomáš
15. srpna 2016, 16:46
0

To MG bych bral hned, RHD mi vůbec nevadí, jako problém ale vidím s přihlášením na naše značky, řekl bych že přední lampy neprojdou a sehnat LHD lampy je celkem nereálné. Nemáte někdo nějaký fígl?

reagovat
JLK
15. srpna 2016, 16:52
0

Proc je nerealne sehnat LHD lampy? LHD TF prece takova rarita neni. Hodil jsem na bazos dotaz 'tf svetla' a hned tam nekdo prodava dily vcetne svetel :)

Ev
Evlo
17. srpna 2016, 11:12
0

Ja s tim problem nevidim, ale problem mam spis s tim proc to vubec prihlasovat na nase znacky. Mam auto s platnou britskou registraci jen s nim nesmim do britanie jinak nez na MOT, nebo si samo zaplatit road tax.
Lode maj taky casto registraci nekde v prcich, protoze je to levnejsi ...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem