logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Historie

Bugatti za čtvrt miliardy na Amelia Island

Francouzské Bugatti nikdy nebyly a nebudou levná auta. Jenže co je dražší, než koupit si nové Bugatti? Koupit si staré.

Předválečná auta mají svoje nezaměnitelné kouzlo a styl. Pod dlouhatánskou kapotou hrdě třímá neskladný řadový osmiválec, samostatné svítilny předních světel žlutě mžourají na cestu a celá ta nádhera stojí na stylových, vyplétaných kolech. Typickým představitelem této éry a třídy automobilismu je i Bugatti typ 57. Mezi lety 1934 a 1940 se jej vyrobilo pouhých 710 kusů, čímž se tak nějak automaticky řadí mezi dnes již nejcennější auta planety.

A model 57SC Sports Tourer je dle dostupných zdrojů dokonce druhým nejdražším Bugatti, které kdy bylo vydraženo. Neznámý kupec za něj v aukci Bonhams na Amelia Island Contours d’Elegance dal 9.7 milionu dolarů (243 milionů korun) a dražší už je patrně jen Bugatti Royale z roku 1931, které utržilo v aukci v roce 1987 9.8 milionu dolarů (245 milionů korun).

A čím je toto konkrétní 57SC natolik výjimečné, že se tolik cení? Inu vůz z roku 1937 s číslem šasi 57541 měl to štěstí, že obdržel jedinečnou zakázkovou karoserii od britského karosárny Vanden Plas. To mu propůjčuje unikátní vzhled, který sice není pro Bugatti typický, ale je prostě a jednoduše nádherný. Kromě toho si ve své době stihl zazávodit ve vytrvalostních závodech a o tomto konkrétním autě se dočtete i v literatuře přímo od Bugatti.

Jak už název napovídá, jedná se také o jeden z pozdějších, snížených modelů, kterým byl na řadový osmiválec o objemu 3.3 litru nainstalován kompresor. Výsledkem je výkon okolo 200 koní, přenášený na zadní nápravu skrze manuální převodovku.

Vedle obsáhlé fotogalerie, která je u auta v ceně 243 milionů vcelku pochopitelná, existuje i toto video, kombinující klasické Bugatti s klasickou hudbou. Pastva pro oči i uši…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
spooon
15. 3. 2016, 22:06

čtyřicátý léta, osmiválec 3.3l a 200koní = 60 koní na litr

2016, litrový třiválec a 59 koní na litr. (Fabia 1.0 MPi)

Zajímavý vývoj :-D samozřejmě si dělám srandu, vím že jsou dnes auta s o hodně větším litrovým výkonem, a tahle Bugatka byla na špici tehdější doby. Ale stejně, když vezmem v potaz úroveň techniky 40 let a dnešní...ale zas neměli eko pošuky, tak to vyjde na stejno. No tak sem si zafňukal a je mi hned líp.

0 reagovat
Nedy
16. 3. 2016, 15:11

Nádhera! Co se těch cen týče, tak mně přijde ještě poměrně přátelská vzhledem k tomu, co třeba musel někdo zaplatit za REPLIKU Bugatti Aerolithe... Mimochodem ultra zajímavé auto. To by jistě stálo za článeček... :-) Nebo když jsme tak u toho, tak třeba repliky Bugatti z Argentiny
by taky stály za povídání...

0 reagovat
Dad
19. 3. 2016, 22:35

Pekny, jen skoda, ze to nedelaj v dyzlu

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte