V čínském Pekingu vytasilo Audi svoje dlouho očekávané TT RS. Rychlé kupé sice do zdejšího koloritu SUV a prodloužených kompaktních sedanů příliš nezapadá, ale to Audi zjevně nevadí. Koneckonců pro Čínu má připravená jiná auta a hlavním odběratelem TT RS by měla být Evropa a USA.
Navenek dostal vůz klasickou ‚RS-kúru‘ zahrnující nový přední nárazník s většími nasávacími otvory a stříbrným spojlerem, decentní zadní křídlo nebo dvojici výrazných výfukových koncovek. Pod novými devatenáctipalcovými, či rovnou dvacetipalcovými koly se ukrývají velké brzdy s nápisem RS na třmenech. Uvnitř se toho příliš nezměnilo, podstatná jsou snad jen nová sportovní sedadla a také karbonové dekory všude kolem.
A teď konečně k tomu důležitému. Pod kapotou nejrychlejšího TT nabídky totiž nalezneme pokračovatele legendárních pětiválcových agregátů od Audi. Motor o objemu 2,5 litru patří k nejposlednější generaci, což znamená, že umí nabídnout 400 koní a 480 Nm točivého momentu. Krouťák je navíc dostupný od 1700 až do 5850 otáček, což je rozsah přímo nevídaný. Staromilce pravděpodobně nepotěší fakt, že v nabídce nového TT RS nenajdou manuál. Práce s přenosem síly je hozena výhradně na sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, která přenáší sílu motoru na všechny čtyři kola. Díky tomu umí vůz akcelerovat z nuly na sto za 3,7 vteřiny ve verzi Coupe, nebo za 3,9 vteřiny, jedná-li se o otevřený Roadster.
Do prodeje jde TT RS letos na podzim a evropská cena je stanovena na 66 400 euro (1,8 milionu korun). Pokud zatoužíte po verzi bez střechy, připlatíte si na 69 200 euro (1,87 milionu korun).















Adam
25. 4. 2016, 13:14Není to MkIII?
Viper
25. 4. 2016, 16:24A no jo, máš pravdu :-) Opraveno!
munilaw
26. 4. 2016, 01:31No těch 3,7 na 100 je fakt šílené číslo pro auto této kategorie :-D
habanero
26. 4. 2016, 12:40Od mk1 mě to auto nějak neláká, ale zajímalo by mě kolik má tohle na brzdě, když se ví, že údaje o výkonu na kolech od koncernu jsou veskrz podhodnocené..