Pětidveřová RS3 prošla navenek klasickou kůrou, povinnou pro všechny sportovní modely značky. Pod vytaženými blatníky se ukrývá o 20 mm širší přední náprava, nechybí obří nádechy v nárazníku, vystrčený difuzor se dvěma koncovkami, ale ani devatenáctipalcová kola obutá do gum o rozměru 235/35.
Celý vůz stojí také o 25 mm níže zemi a brzdí velkými brzdami, jejichž přední kotouče mají 310 mm v průměru. Kdo chce brzdit opravdu pořádně a se stále stejným účinkem, může sáhnout i po příplatkových karbon-keramických kotoučích.
A zcela upřímně, ty karbon-keramické kotouče přijdou docela ke slovu. Jak již prozrazuje nadpis, nová RS3 dostala vybroušenou, o 26 kilogramů odlehčenou verzi legendárního pětiválce o objemu 2.5 litru. Ta ve svých útrobách ukrývá masivních 400 koní (o 33 víc, než před obměnou) a 480 Nm (o 15 víc, než před obměnou). O přenos výkonu se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka, posílající sílu na všechna kola skrze systém Quattro s vícelamelovou mezinápravovou spojkou.
Můžete si říkat, že i přes to všechno je RS3 „jenom hot-hatch“, ale hodnota zrychlení z nuly na sto, která činí 4.1 sekundy, spadá spíše do říše supersportů. Úchylně rychlý hatchback potom pokračuje až na elektronicky omezených 250 km/h, ale pokud si připlatíte, pojede ten váš až 280.
Do prodeje jde nová RS3 v dubnu, takže první zákazníci dostanou svoje auta někdy během léta. Cena je v Německu stanovená na 54 600 euro (1 474 200 korun), což je o 1300 euro méně (35 100 korun) než kolik dáte za karosářskou verzi sedan.
10. února 2017, 19:06
0
Ma to vzadu Isofix?
11. února 2017, 23:47
0
Má .)
10. února 2017, 19:39
0
Neměla ta minulá jen Haldex?...
11. února 2017, 23:47
0
Měla ,)
12. února 2017, 12:57
2
Má Franz Kafka odpověď na každou otázku?