Je tomu již déle jak dva roky, co si Jaguar poprvé usmyslel, že dokončí zapomenutou sérii svého celohliníkového E-Type Lightweight. Tato zpráva tehdy zvedla ze židlí celý automobilový svět a tak Briti zaštrachali v archivech a přišli na to, že kromě E-Type jim ve vzduchu visí ještě několik supersportů XKSS. Šup s nimi do výroby. Přičtěte si do toho několikrát zmiňovaný americký zákon o výrobě replik starých aut a brzy zjistíte, že se nám tu rozebíhá nový, velmi fajnový trend. Některé automobilky (nebo jejich pokračovatelé) zjevně začnou opět vyrábět svoje historické modely.
Nové staré Jaguary zjevně zafungovaly jako vhozená rukavice dalšímu výrobci legendárních britských sporťáků a tak se na internetu začala objevovat informace, že svou výrobní sérii podobného zaměření připravuje i Aston Martin. Zcela konkrétně se bude jednat o kupé DB4 G.T., pocházející z přelomu padesátých a šedesátých let.
Výroba DB4 G.T. začala v roce 1959 a jednalo se o vůz, stojící na zkráceném šasi standardní DB4. Sportovnější verze měla pouze dvoumístný interiér, ale i celkově jiné naladění a také výkonnější verzi řadového šestiválce o objemu 3.7 litru, který na zadní kola posílal skrze čtyřstupňovou převodovku a samosvorný diferenciál 340 koní. A přesně tohle všechno dostanete i teď, v každém z 25 nově vyrobených vozů.
Auta budou vyráběna ručně v původní továrně Newport Pagnell, s pomocí původních plánů a také podle originálních kusů oměřených laserem. Ke slovu přijdou samozřejmě původní postupy i materiály, takže základem vozu bude trubkové šasi, podpírající celohliníkovou karoserii.
Nové DB4 G.T. se z pochopitelných důvodů nedočkají homologace, což ale zase tolik nevadí. Se sběratelským kusem v hodnotě 1.5 milionu liber (48.3 milionu korun) nikdo po silnici beztak jezdit nechce. O dost lákavěji zní tréninkový program, jenž každého novopečeného majitele naučí zacházet s DB4 G.T. na závodním okruhu pod taktovkou zkušených závodních jezdců.
12. prosince 2016, 21:59
0
Takze je to vlastne ku prdu... Na silnice to nesmi, na okruhu to bude tezko nekdo prohanet, takze opet investicni auto do stodoly (rozumnej garaze) - skoda :-(
12. prosince 2016, 22:16
0
Nás, co v jedenadevadesátém zvedla ze židle v Kopidně informace, že Aston postavil na neobsazená výrobní čísla ve výrobní knize čtyřkusovou doplňující sérii DB 4GT Zagato, by mohlo znovu zvednout ze židle tvrzení, že Aston sbírá rukavici hozenou Jaguarem. Ale nezvedne, jsme blahosklonni :-D
A řečeno slovy řidiče hovnocucu, nořícího se do lejty plné hoven uvolnit zevnitř kohout, ke svému učedníkovi, který mu dovnitř podává vercajk: "koukej se mi pod ruce, nebo budeš celej život jenom podávat klíče!"
http://liaz.cz/forum/viewtopic.php?t=11654
12. prosince 2016, 23:16
0
V té diskuzi mě zaujal ten kočárek od Astonu za 2 kila Britských jablek to je masírka :))
14. prosince 2016, 00:05
0
Je to paráda, len je znovu škoda, že to auto budeme môcť videť akurát (teda minimálne ja asi len len na fotkách a videách) aukciách a rôznych akciách, ako Goodwood, ale na cesty sa to nedostane. Ja by som bol ešte radšej, keby do toho kľudne dali novú techniku, ale vyrábali to vo večšom množstve a s homologizáciou. To by bola paráda, keby takéto autá vychádzali na cesty ako nové!