logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Volkswagen láká na dostupný městský elektromobil. Má dorazit za dva roky a cenovka prý nepřekročí půl milionu

Už za pár dní bude představen koncept ID. EVERY1, z nějž roku 2027 vzejde nejmenší elektromobil wolfsburské značky. Designem se vrací do éry slavných modelů.

První oficiální informace o dostupném elektromobilu od VW, který by měl konkurovat novému Renaultu Twingo nebo elektrickému Citroënu C3, byly zveřejněny již minulý rok. Podle dosavadních skic a upoutávek přinese ID. EVERY1 zjednodušený a méně zakulacený design, než jaký využívají současné vozy značky. Na první pohled bych si troufnul konstatovat, že se Volkswagen vrací ke stylu let minulých a některými detaily odkazuje na své starší modely. Záď s celoprosklednými dveřmi dost připomíná Up!, tvar zadního nárazníku zase Scirocco a linie oken a robustní “C” sloupek zase dávají vzpomenout na některé starší Golfy. Jako by se automobilka, již poslední dobou pronásledují spíš problémy, tímto konceptem vracela do starých dobrých časů. 

Volkswagen oficiálně představí nový koncept ID. EVERY1 5. března, už dnes ale víme, že plánovaná cena vozu by neměla překročit 20 000 EUR čili půl milionu korun. Tím by se dostal o dost níž než velice kompromisní Dacia Spring - cena by byla na úrovni zaváděcích cen elektrického Citiga z roku 2019, na kterém dle neoficiálních informací škodovka prodělávala. Vzhledem k všeobecně stoupajícím cenám a také mnohem pokročilejším technologiím na poli elektromobility, které bude novinka využívat, vypadá takové ohodnocení na první pohled poměrně lákavě.

Foto: Volkswagen

Sériová výroba je předběžně plánovaná na rok 2027 a elektromobil doplní již existující řadu vozidel, ve které bude zastávat pozici nejmenšího a nejlevnějšího modelu. Nad ním bude stát kromě již prodávané ID.3 i menší model vycházející z konceptu ID.2all, který lze označit za „elektrické polo”. Kromě něj VW představí také jeho SUV variantu, označovanou jako ID.2X, jejíž premiéra je plánována na letošní rok. Právě tyto modely by po chabém úspěchu ID.3 měly odstartovat novou éru cenově dostupných elektromobilů.

Není žádným tajemstvím, že se německý gigant nachází ve složité finanční situaci kvůli nižším, než očekávaným prodejům elektromobilů, vysokým investičním nákladům a slábnoucí pozici na čínském trhu. VW doufá, že levné modely zaměřené na Evropu, jako je právě ID. EVERY1 nebo ID.2all, pomohou oživit jeho tržní podíl na domácím kontinentu. Očekávání, která Volkswagen v tento model vkládá, nejsou rozhodně nikterak při zemi. Generální ředitel VW Thomas Schäfer popsal nový ID. EVERY1 jako „cenově dostupný, kvalitní a ziskový elektrický Volkswagen pro Evropu, vyrobený v Evropě – to je Liga mistrů automobilového inženýrství!“

Foto: Volkswagen

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

2 reagovat
PanHAJZL
1. 3. 2025, 10:00

Hmm, jasně, a proto právě zavírá fabriku ve Vorstu. Minulost se opakuje. Ostatně elektromobilita měla skoro 200 let na vývoj a nikam se moc nepohla za tu dobu. Elektromotor je parametrově supr ..ale bez baterek :-)

-1
Bono_
3. 3. 2025, 09:13

Amen!
Jo, elektromotor je efektivitou super oproti benzinu/naftě. Ale současný baterie efektivitou sotva dotahujou hromadu uhlí v tendru za parní lokomotivu.

-1 reagovat
martin_100
1. 3. 2025, 22:37

No to zas bude trhák. Pokud chci lidem prodávat auta ktery nechtějí tak se musim podbizet s cenou. Jak tu cenu vymyslet? No podstřelit cenou ty auta co lidi kupujou. Pokud lidi kupujou malý benzinový auta do 4 kil tak jim EVčko za půl míče asi nevnutim žeo....

0
Trinom
7. 3. 2025, 14:14

To nemusí být zas až tak úplně pravda. Když ten rozdíl v pořizovačce bude dost malý na to, aby se to otočilo následně v nákladech za provoz během několika málo let, může to dost lidem dávát smysl (za předpokladu, že je nebude omezovat dojezd nebo něco jiného).

0
martin_100
8. 3. 2025, 09:22

Trinome náklady na provoz jsou samozrejmě důležitá položka. Ale kdyz je auto drahý a lidi na něj nemají tak ho nekoupí. Vw bude radši brečet jak o evcka neni zajem, bude zavirat fabriky ale cenovou politiku nezmění. Než slevnit a rozjet pořádny prodeje tak radši krachnou. Pripomina mi to ty loňsky reportáže z hospod. Tam hospodsky brečeli jak maj prázdný lokály kdyz zdražili pivo o 10 korun. A na dotaz jakou měli návštěvboat pred zdraženim odpovídali svorně, že měli narváno. Tak kde to jsme? Když byly ceny akceptovatelný byly plny lokály a tržby krásný. Nenazranci zdražili a tržby výrazně klesly.
Tak buď můžu zkusit na kazdym autě vyrejžovat ale prodam jich zanedbatelny mnozství a zbytek mi bude hnít na skladě, nebo dam rozumnou cenu a prodam tě h aut daleko víc a tim pádem i víc vydělam.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte