logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Recenze & testy

Renault Captur E-Tech full hybrid: Šmrncovní, skvěle vybavené auto s jedinou mouchou

Ani jako zájemce o malé auto už nemusíte krotit své nároky na komfort. Captur svou výbavou dohání i výrazně větší a vyspělejší vozy, navíc vypadá super. Jen si dobře rozmyslete výběr pohonu.

Před nedávnem představila automobilka Renault s velkou slávou svou vlajkovou loď v podobě SUV kupé Rafale. Jenže skutečnými tahouny značek – a zejména těch mainstreamových – jsou úplně jiná auta než prostorem a komfortem oplývající obři. Pro Renault jsou to na poli osobních vozů už několik let modely Clio a Captur, a přestože Clio si stále drží prvenství, trend hovoří jasně – Clio klesá, Captur roste. Segment B, tedy malá auta neboli nižší střední třída, tvoří v Evropě celou třetinu prodejů a v roce 2022 se v něm poprvé prodalo více SUV než hatchbacků. Zároveň malá auta stále více zkracují náskok těch velkých, pokud jde o komfortní výbavu, a právě na Capturu si to můžeme názorně ukázat. 

Účelem letošního faceliftu druhé generace nebylo představit revoluční design či technologie (to se koneckonců od mezigenerační modernizace zpravidla neočekává), ale hlavně vyniknout v obrovském jezeře konkurentů. Když Captur v roce 2013 začínal, byla jich mezi malými crossovery pouhá hrstka, dnes jsou to desítky. Abyste se v takové zácpě prosadili, potřebujete nabídnout nejen chytlavý design, ale taky uživatelskou přívětivost, dostatečný výběr motorizací a samozřejmě již zmiňovanou výbavu. Pryč jsou časy, kdy malý vůz automaticky znamenal holobyt, v němž jste mohli doufat leda tak v manuální klimatizaci…

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Podle reakcí lidí, jež jsem během testování potkávala, soudím, že vnější podoba se povedla na jedničku. Přední část je zbrusu nová a kromě nové masky na ní najdete třeba i full LED světla, která dostanete i v základní výbavě. Zezadu už byste si novinku klidně spletli s předchůdcem – jedinou změnou jsou tu čiré kryty světel a difuzor. Ze zákaznických průzkumů totiž vyplynulo, že záď se líbí a nevíc je dobře rozpoznatelná. Musím přiznat, že i mně se Captur zamlouvá. Důraz na horizontální linky mu prospěl a už nevypadá jako karamelka, která zůstala moc dlouho na sluníčku. Trochu mě mrzí jen absence nějaké výraznější specifické barvy, ze šesti odstínů, navíc s možností dvoubarevného provedení, si však člověk vybere. 

Pokud vás na fotkách zarazila velikost disků, vidíte dobře. K nejvyšší výbavě Esprit Alpine patří lité devatenáctky. Osobně bych si vystačila s osmnáctkami (ty dostanete k výbavě Tecno), ale víte, jak to chodí: když na to máš, tak to ukaž.

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Interiéry soudobých Renaultů považuji za velmi povedené, rozhodně nejlepší z francouzské produkce. Design je dokonale moderní, zároveň tu však někdo stále ještě přemýšlí nad tím, že kromě krásy je třeba i trochu té funkčnosti. Nová digitální přístrojovka má klasické rozvržení budíků a se zobrazením se mění jen barevnost a pár detailů. Ano, středový displej by nemusel být tak vytrčený nad palubní desku, ale ve výhledu nebrání a funguje skvěle, ať už je řeč o rychlosti, rozlišení či struktuře menu. Svůj mobil můžete zrcadlit i bezdrátově, ale dost možná si to rozmyslíte, neboť systém postavený na Androidu má vlastní mapy i další aplikace (včetně Waze) aktualizované vzduchem. Proč si tedy zbytečně zahřívat a vybíjet telefon?

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Přestože tlačítek ubylo, pořád se jedna řádka pod displejem dochovala a můžete se tak pohodlněji dostat k hlavním funkcím. Pomalu se smiřuji s tím, že tento hybridní model je do budoucna to nejlepší, v co můžeme doufat, takže díky aspoň za něj. Docela mě potěšila i řadička, stále umístěná na středovém tunelu. Jistě, zabírá zde místo, které by šlo využít lépe, ale tři páčky vpravo pod volantem už jsou trochu moc, jak jsem si nedávno vyzkoušela ve zmíněném Rafalu. Úložných prostor je tu navíc i tak dost, protože středová konzole má dvě patra a mobil, klíče, šrajtofli, jakož i kelímek s kafem vždycky někam šoupnete. Nechybí ani potřebné množství USB portů, konkrétně čtyři – dva vpředu a dva vzadu. Pokud byste se chystali na expedici a potřebovali nabíjet další přístroje, můžete využít klasickou zásuvku zapalovače. 

Čtyřem pasažérům bude v Capturu lépe, než byste při pohledu na kompaktní karoserii hádali. V první řadě je to asi samozřejmost, v té zadní ale nikoliv a zde se o prostornost zasloužila hlavně o 16 cm posuvná lavice, díky níž si vyberete, zda chcete víc místa pro lidi, nebo pro věci v kufru. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

V úvodu jsem se zmínila, že pokud jde o výbavu, malá auta leckdy dotahují své mnohem větší příbuzné. Pochopitelně si za ni připlatíte, potom však můžete mít i v takovém voze jako Captur první poslední. Vrcholná výbava Esprit Alpine začíná ryze stylovými legráckami, jako je trikolora v palubce, hliníkové pedály nebo bezpečnostní pásy s barevným proužkem, to však v žádném případě není všechno.

V interiéru si zvolíte ze 48 barev ambientního osvětlení, můžete mít prosklenou střechu i soundsystém Harman Kardon s devíti repráky, jehož zvukové předvolby ladil Jean Michel Jarre. Parkovací kamera nabízí 360stupňové zobrazení, asistenty hlídají mrtvý úhel, bezpečné vystupování i příčný provoz při couvání. A nechybí ani adaptivní tempomat s funkcí stop & go a schopností přizpůsobovat rychlost aktuálním limitům. U hybridního pohonu navíc systém dokáže přizpůsobit hospodaření s energií zvolené trase, takže si nevypráskáte elektřinu na dálnici a zbyde vám později do města. Na malé auto je to působivá nálož.

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Když už jsme u hybridu, ještě u něj chvíli zůstaneme. Právě s tímto pohonem jsem totiž testovací Captur dostala (kromě něj jsou k dispozici ještě tři varianty benzínu a taky LPG). Podílí se na něm atmosférická benzinová šestnáctistovka, elektromotor a startér-generátor, celkový výkon je 145 koní a točivý moment 205 Nm. Pochvalu si hybrid rozhodně zaslouží za spotřebu. Abyste se podívali nad šestilitrovou hranici, museli byste auto naložit po střechu a pak s ním jezdit hlava nehlava. Za normální, ale svižnou jízdu si řekne zhruba o pět litrů a ve městě se snadno dostanete ještě níž. Při nižší zátěži a městských rychlostech hraje hlavní roli elektřina – podle výrobce zastane až 80 % jízdy – a projev pohonu je zde tichý a plynulý. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Jakmile ovšem opustíte brány města a rozhodnete se na to trochu šlápnout, projeví se snad jediná vada na kráse, kterou jsem na Cypturu našla. Multimódová převodovka, která má 2 stupně pro elektromotor a 4 pro spalovák, volí z celkem 17 možných kombinací, a někdy se zkrátka nedokáže rozhodnout. Na podřazení si občas počkáte déle, než by vám bylo milé, jindy zase zůstane motor vytočený, i když jste dávno sundali nohu z plynu. Někdy tak dojde k nemilým situacím, kdy na dálnici předjíždíte do kopce a motor ječí, nicméně potřebnou sílu nedodá.

Určitě to neznamená, že je Captur odkázán jen na městské ulice, mimo město si ale musíte zvyknout na plynulou jízdu bez prudkých pohybů a přehnaných nároků na výkon. Což je trochu škoda, neboť podvozek velmi dobře zvládá zatáčky a zůstává v nich pevný a stabilní. Ne že by člověk po Capturu žádal cosi jako sportovní jízdu, přesto by se dalo svézt hezky čiperně – kdyby ovšem stíhalo řazení. Dojem z hybridního pohonu je tedy poněkud rozpačitý a smíšený. Zde je však na místě úvaha, zda se cílová skupina zákazníků bude těmito otázkami zabývat. Mnohem spíš ji bude zajímat, že auto na nerovnostech přehnaně nedrncá (dokonce ani na těch devatenáctkách) a veze posádku v pohodlí, které je na velikost auta nadstandardní. 

Verdikt

Nový Captur je povedené, velmi univerzální auto, které nadchne zákazníky z velice odlišných skupin – singles, páry, důchodce, ale i rodiny s menšími nároky na prostor. I když nepotřebujete velký vůz, můžete ho mít šmrncovní a parádně vybavený, čehož je Captur zářným příkladem. A pokud se pohybujete převážně ve městě a jen občas vyrazíte na návštěvu či výlet, klidně sáhnete po hybridu se skvělou spotřebou. Na delší a hlavně rychlejší cesty ovšem doporučím spíš silnější benzín.

Technické údaje:

Motor: atmosférický zážehový čtyřválec 1 598 ccm + elektromotor + startér-generátor 
Systémový výkon: 105 kW (145 koní)
Točivý moment: 250 Nm  
Převodovka: multimódová automatická
Maximální rychlost: 170 km/h 
Zrychlení 0-100 km/h: 10,6 s 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 4,7 – 4,9 l/100 km 
Průměrná spotřeba v testu: 5,1 l/100 km  
Cena od: 475 000 Kč 
Cena s hybridní motorizací a výbavou Esprit Alpine: 740 000 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

Jira24
24. 7. 2024, 09:41 0 reagovat

Ta lavice se posouvá spíš 16cm, ne mm???

Viola Procházková
29. 7. 2024, 19:43 0

Ano, díky.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte