Velký únik interních informací z prezentace pro dealery Toyoty prozrazuje, že už příští rok se dočkáme nové generace malého zadohnaného kupé, nyní známého jako GT86. S rokem 2021 se změní název na do současného portfolia více zapadající “GR86”, dojde k omlazení vzhledu a interiéru, ale to nejzásadnější se pravděpodobně odehraje pod kapotou.
Místo plochého atmosferického boxeru o výkonu dvou set koňských sil bude novou generaci pohánět řadový 2,4 litrový čtyřválec s turbem, který bude naladěný na 254 koní. Paradoxně se tak z osmdesát šestky stane přímý konkurent chystané čtyřválcové Supry. Podle uniklých informací bude navíc nová generace o poznání prémiověji koncipovaná a tím pádem i o dost dražší, než ta současná. Navíc zaznívají i dohady o tom, že z důvodu přísným flotilových emisních limitů se GR86 nebude v Evropě vůbec prodávat.
Prozatím nevíme, zda řadovku dostane pod kapotu i sesterské Subaru BRZ. Obzvláště fanoušci značky s plejádami by totiž absenci boxeru jistě nepřivítali s nadšením.
V instagramovém příspěvku, který uniklé informace zveřejnil se dozvídáme i další zajímavosti, které budou ale pravděpodobně zajímavé spíše pro zákazníky za oceánem. Ještě letos se představí nová generace MPV Sienna, přijde i nový crossover. O rok později se pak chystá uvedení malého crossoveru a omlazení pick-upu Tundra.







krab
26. 3. 2020, 16:09Já jsem tu a tam něco zahlídnul o tom i jinde a nějak z toho taky chytrej nejsem. Někde jsem četl, že motor má být boxer, 2.4 to je objem stávajícího motoru v nějakým US Subaru ... že má mít turbo a 250 koní cca to jsem taky zahlídnul. No, pokud by byla těžší a motor byl řaďák, tak se to pak vážně nemá moc jak lišit od Supry 2.0
Každopádně to jestli se to bude prodávat v EU je ve hvězdách, nakonec víme prdlajs jestli v létě 2021 nějaká EU vůbec ještě bude :-D Vlastně přítomnost poněkud ukazuje, že plány do budoucna jsou poněkud malicherná záležitost. Jak to nakonec správně zachytil už dávno Cimrman ve hře Posel z Liptákova (s tou smrtkou)
beastar
26. 3. 2020, 16:37Souhlas. Vzhled teda moc dobrej. Motorizace zajimava.To se te Krabe netyka ty nemas moderni auta a turbo rad;) To uz nebude ono. Uz uplne slysim ty kritiky. A vidim ty 3x takovy prodeje, nez ma tojka ted. Njn kdyby dali na me hned. Jeste ctyrkolka kdyby sla objednat. A mam novy daily na 21. A EU asi bude. Vypada to ze bez Madarska asi:D
krab
27. 3. 2020, 11:33V Maďarsku zas budou vládnout Grófové... Radši moc současný dění nekomentovat, nic moc pozitivního se člověk v těch zprávách fakt nedočte.
Beastar : no je fakt, že mě se asi vážně GR86 netýká. Ani Supra a a nejspíš fakt asi nakonec nic z nový automobilový produkce. A držím tomu palce aby se jim to povedlo a trošku aspoň prodávalo
Fandatik
27. 3. 2020, 13:40Mě se teda budoucí GR86 líbí víc než Supra, dle uniklých fotek.
A myslím, že je úplně jedno jestli si na to jeden vezme armádu a druhý to řeší tak nějak lidštěji, po STBácku, teda Prchalovsku.
Ale to sem nepatří.
RCNP
26. 3. 2020, 17:25Tohle je taková splácanost dvou informací. Jedni říkají, že tam bude ten turbo čtyřválec od BMW, co je v základní Supře. Což nedává moc smysl, když je téměř jistý, že se použije současná platforma toyobaru. By bylo zbytečný násilí cpát řadovou čtyřku do šasi pro boxer. Nehledě na to, proč dávat stejnej motor supry a 86. To prostě nedává smysl v nějaký modelový hyerarchii. Proto se uvažuje o ATMO verzi 2.4 boxeru z Ascentu nebo buhví čeho. Ke kterýmu zase toyota nějak přispěje svým know-how. A počítá se cca s 240 k. Takže tuhle informaci z článku beru, jako divnou směs těchto dvou výše zmíněných drbů.