načítám data...

11 nejvystrašenejších aut

Stává se vám také, že rozeznáváte obličeje aut? A také v nich vidíte různé nálady a emoce? Třeba zlo v tváři nového Renaultu Clio? Nám se to stává často a proto jsme se rozhodli vám ukázat deset aut, která jsou podle všeho k smrti zděšená.

Zobrazit galerii

Je málo známou věcí, že bubáci, hejkalové a nejrůznější jiná strašidla se často vyskytují nejen v temných hvozdech a na hradních zříceninách, ale také na výrobních linkách automobilek. Jde o speciální druh strašidel, která jsou pro lidské bytosti neviditelná a neslyšitelná. Zato auta jejich přítomnost cítí velmi intenzivně a výraz hrůzy v jejich "tváři", když takové strašidlo spatří, už zůstane na věky. Jak jinak si totiž vysvětlit vzhled některých vozů?

11. Perodua Kelisa

Představte si, že pracujete v malajském automobilovém průmyslu. Šéf ráno přijede do práce a ohlásí záměr uvést na trh nový vůz. Kancelář ovládne zděšené ticho, jen občas přerušované křikem makaků pod okny. Ačkoliv základ pro nový model poskytla tradiční japonská automobilka, design je unikátem právě malajského designového studia. Tedy za předpokladu, že nějaké na přelomu milénia existovalo. Výsledek, spíše než záměrný styling, připomíná pokus Bondovského padoucha se zmenšovacím paprskem, aplikovaný na nebohý Nissan Micra. Kelisa je přesně ten typ auta, které pozdraví a slušně se kolemstojících optá, zda může vedle nich zaparkovat. Poté se s nejvyšší opatrností urovná na vyhrazené parkovací místo a s nervózním pokukováním po sousedech bez muknutí vyčká na svého pána. Jestliže spousta automobilových „tváří“ připomíná člověka, tohle je jednoznačně jeden z těch psíků fixovaných na majitele. S tváří, kterou může milovat jen páníček, vrozenou dýchavčitostí motoru a pozoruhodnou absencí výbavy se Perodua uvedla i na evropský trh. Fakt, že většina lidí o ní v té době slyšela poprvé a naposledy je vypovídajícím pomníkem jejího úspěchu.

10. Mini Superleggera

Už standardní Mini Coopery vypadají dostatečně ustrašeně, ale koncept Superleggera, nad kterým jsme se mimochodem s Vojtou rozplývali, doopravdy nezapře podobnost s tímto obličejem. Na některých propagačních fotkách by si člověk mohl místo Mini představit brouka, který se se zděšením v očích dívá na pantofli, která se ho chystá rozplácnout. Ale i přes jeho vyděšenost se nám Superleggera líbí a doufáme, že se do výroby dostane, byť bez svého elektrického pohonu, se kterým je prostě cool.

-Fernie-

9. Škoda Fabia II 

Než se mladoboleslavské strašidlo s faceliftem přestěhovalo na výrobní linku Octavie II, u které z dravě zamračeného výrazu vytvořilo vyjevený kukuč, pracovalo po několik let ve výrobě Fabií. Informace o tom, jestli i celkové proporce auta, které bylo takříkajíc "vyšší než širší" jsou následkem leknutí (asi jako v případě tohoto pásovce) se různí, ale jisté je, že s faceliftem dostala Fabia mnohem zarputilejší výraz, jako by se chtěla strašidlu odvážně postavit.

-VojtaD-

8. Daihatsu Copen

Kei cars mají vrozený předpoklad vypadat vyděšeně. Limity pro tuto kategorii, rozšířenou zejména na japonských ostrovech, jsou velice striktní. Aby se na vozidlo vztahovaly výjimky z daně, musí být nejvýše 3,4 m dlouhé a 1,48 široké. Motor je omezen na sakury-rvoucích 63 koní, černou magií (a vysokými otáčkami) vydolovaných z pouhých 660 cm . Přeze všechna omezení se čas od času najde automobilka, ochotná vměstnat na nevelký půdorys sportovní automobil. Některé pokusy dopadnou dobře, jiné alespoň zajímavě. Pak je tu Daihatsu Copen. Podobně jako Kelisa i malé Diahatsu se podobá automobilovému zvířátku spíše, než skutečné čtyřkolové osobnosti. Dle výrobce se jedná o sportovně zaměřený coupé-kabriolet s pevnou skládací střechou. Přidejte motorek ze sekačky, usměvavou masku chladiče a především obrovské vypoulené oči světlomety a získáte recept na autentickou japonskou podivnost. K dovršení potupy řidiče 1,2 m vysokého vozítka zbývá jen malý krůček, reprezentovaný vyčuhující dutinou lebeční nad horní hranu čelního okna. Nezáleží na tom, zda měříte metr šedesát nebo dva metry. Z tohoto ztělesnění excentricity ostrovního národa vyčuhují i teenageři. Malý kabriolet jsme vybrali i proto, že se jich pár vyskytuje i v naší inzerci. Jestliže máte pod japonského ducha, rozměry i fantazie, tohle je vůz přesně pro vás. Tedy pokud neznáte zkratku JDM.

-Adam-

7. Jaguar XF 

První generace modelu XF byla v historii Jaguaru dlouho očekávaným průlomem – slavná britská značka se tak po desetiletích konečně odklonila od recyklování starých designů a pustila se do něčeho nového a dynamického. A už podle prvních konceptů vypadalo XF skvěle, se štíhlým profilem a přimhouřenýma kočičíma očima. Jenomže potom někoho napadlo, že by bylo hezké zachovat v novém XF něco z klasických Jaguarů – třeba kapotu s kulatými "tubusy" za hlavními světlomety. Výsledný efekt byl skvělý a křivky kapoty opravdu vypadaly, jako by z oka vypadly XJ6 Series II (v té době jsem jednu vlastnil a podobnost byla strhující). Bohužel to ale mělo i vedlejší efekt – přimhouřené kočičí oči zmizely a nahradila je vyvalená kukadla zděšeného koťátka.

-VojtaD-

6. Alfa Romeo MiTo

Když vezmete malý Fiátek, trochu ho smrsknete, oblečete do kůže Alfy Romeo, transplantujete mu silný motor a donutíte ho, aby se tvářil jako hot hatch, není divu, že ho to vyvede z míry. A když přidáte supertvrdý sportovní podvozek verze Quadrifoglio Verde, není divu, že se takto vzniklá malá Alfička bude bát – už jen proto, že byste s ní třeba mohli najet do díry a jí by tam zůstalo kolečko. 

-VojtaD-

5. Porsche 911 (996)

Každý psycholog vám řekne, že společenské vyloučení patří mezi ty nejhorší důvody ke strachu a úzkosti, jaké člověk může poznat. A u aut to očividně platí také. Jen se podívejte na Porsche 911 první vodou chlazené generace, označované jako 996. To nebohé auto jako by tušilo, že ho zarputilí puristé nebudou mít rádi a budou jeho předchůdce, 993, považovat za "poslední pravé Porsche". Už to pro něj muselo být důvodem ke zděšení – co když bude po dvaceti letech od svého představení lacinou ojetinou, kterou si budou lidé kupovat za cenu nového supermini?! Jenomže to nebylo všechno. Potom přišla krutá rána, když se milá 996 dozvěděla, že, narozdíl od svých dlouhověkých předků, za 20 let už nejspíše nebude ani jezdit, protože má vrozenou predispozici k chorobě zvané IMS (intermediate shaft bearing) a tudíž je vysoká pravděpodobnost, že již za dvacet let bude odpočívat na vrakovišti nebo bude přetaveno ve zbrusu nové Geely. A to byl přesně ten moment, kdy 996 přešla z vyděšení v usedavý pláč, který jí zcela rozplizl oči.

-VojtaD-

4. Ford Thunderbird

Na konci 90. let začalo fičet retro. I řekli si designéři Fordu, že nový Thunderbird již jedenácté generace by mohl navázat na tvary svého úplně prvního prapředka. Místo velkých čtyřmístných kupé se tak opět objevil velký dvoumístný roadster. Nějakým nedopatřením při vývoji však místo retro výrazu dostal obličej vykuleného malého hošíka poprvé sledujícího horor. Automobil stojící na stejné platformě, jako měl Lincoln LS nebo Jaguar S-Type, však na trhu zkomíral. Zákazníkům se prostě kabriolet, který se bojí, nechtělo kupovat. Jedenáctá generace tak byla i generací poslední. Díky velmi pestré paletě nabízených barev umřel Thundrbird nikoliv jako hromový pták, ale spíš jako k smrti vyjevený chameleon. 

-Vavris-

3. Nissan Figaro

Figaro není sice zrovna zděšené tím, co okolo sebe vidí, ale místo v našem žebříčku si zaslouží i tak. Je totiž v hluboké depresi. Vidíte ten zklamaný výraz pozbývající veškerou chuť k životu? Smíření se svým údělem pachtit se zaplněnými městskými ulicemi? Také byste mu nejraději přisypávali antidepresiva do benzínu? Jeho výraz naštěstí neodpovídá jeho schopnostem a reálně je retro Nissan prý příjemné městské vozítko. Ještě aby ne, Micra, na které je Figaro postaveno, je i sama o sobě dobrá nákupní taška. Jen Figaro se stahovací střechou je minimálně v tomhle prostě cool. Potvrzuje to oblíbenost ve Velké Británii, kam se jich z Japonska vyvezla vážně pěkná řádka. A jedno skončilo i u nás, nedávno bylo na prodej.

-Fernie-

2. Edsel 1958

Nemusíte být zrovna znalci umění, aby vám byl povědomý obraz "Výkřik" od Edwarda Muncha. Musíte však být znalci aut, abyste znali značku Edsel, která byla na konci 50. let pokusem koncernu Ford vytvořit mezistupeň mezi Fordem a dražším Mercury. Malířství i automobilový design jsou totiž sice oboje druhy výtvarného umění, ale zatímco v případě toho prvního je výraz niterné hrůzy uctíván jako brilantní zachycení emocí, v případě automobilu je hrůzou zdeformovaná tvář poněkud na škodu. Kdo by taky chtěl mít před domem auto, které vypadá, jako když neustále ječí úzkostí…

-VojtaD-

1. Jeep Compass

Řekli mu: "Měl by ses tvářit trochu jako starý mazák Willis…"… jenže on věděl, že je pouhým greenhornem a místo vietnamské džungle se cítí jako doma v džungli betonové – vždyť je přece malým městským SUV. Tahle požadovaná schizofrenie vyústila v obrovský úlek a Compass první generace se od té doby tváří na okolní svět podobně jako kotě, které zrovna píchla včela (nebo spíš jako vyděšený robotický křeček – vidíte ty naducané tváře blatníky?). Dalším důvodem jeho vyděšenosti je možná i strach z toho, že pasažéři by na plasty jeho interiéru mohli vrhat i jiné věci, než pohled. Laciné a tvrdé výlisky totiž moc pozitivních emocí nevzbuzují. První generace konec konců nesklidila u zákazníků úspěch a v síni slávy Jeepu rozhodně stát nebude.

-Vavris-

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Re
Redguy
29. května 2015, 07:11
0

To Figaro je proste bozi! :)

reagovat
Ap
Apache
29. května 2015, 08:56
0

Asi sem divnej, ale jako vyděšené auto mi z výběru přijde jen ten Edsel. Naopak některá (MiTo, Copen, ale i Fabia) mi přijdou dokonce veselá

reagovat
Ba
Banan62
29. května 2015, 10:36
0

V tom Figaru jsem nedávno u kamaráda seděl, je super :-)

reagovat
František Čáslavský
29. května 2015, 11:17
0

Seděl? Kde, kdy, my chceme taky! :)

Pa
Panda
29. května 2015, 11:12
0
reagovat
dejv3052
29. května 2015, 15:36
0

Na tom Figaru, u levého předního blatníku, co to tam trčí za fičurynu. To je hledáček? měřák? jako na starych Pragovkách ST5, V3S ukazatel vzdálenosti zobrazujicí roh - hranu auta?

reagovat
PepaSFI
29. května 2015, 19:15
0

docela bych tomu i věřil že to je tykadlo. Je to kei určený do přecpaných uliček a kdoví jak je na tu stranu vidět takže takový ukazatel jak blízko se můžu nacpat se může hodit. Vlastně by se to hodilo u většiny dnešních aut, všecko je to rozměrově naprosto nečitelný. Už i do nákupních tašek se dávají couvací kamery a parkovací čidla musí být kolem dokola ze všech stran.

Ba
Banan62
29. května 2015, 19:38
0

Je to to Figaro z inzerátu pod příspěvkem níž, stojí v Pelhřimově :-)

reagovat
Mi
Michal
29. května 2015, 19:53
0

Vśechna ta auta možná vypadají trochu vyděšeně, ale Copen, je prostě vysmáté jako Pikachu. S pusou od ucha k uchu.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/d9/db/96/d9db9623a0275bca162b5ebcd63ddbf5.jpg

reagovat
Bufik
29. května 2015, 22:44
0

996 je nejhezčí generace 911 to jste se nehezky sekli vám povím.

reagovat
VoFi
29. května 2015, 23:06
0

Ten Edsel má možná takový výraz, protože tušil co ho čeká..

reagovat
VoFi
29. května 2015, 23:08
0

heh. tu fotku jsem zapomněl :D

Ma
Martin
30. května 2015, 10:03
0

Beru Edsel, i kdyby naoko působil vyděšeně, vyděšení budou ochtávkaři :-D
To auto je prostě úžasné, byť to, ve kterém jsem před cca 20 lety seděl bylo vrakem už tehdy :-(

reagovat
Pa
Panda
30. května 2015, 11:50
0

A s priplatkovym zadnim naraznikem clovek ziskal opravdovy motorovy clun:D Uz vzadu chybi jen zebrik:)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem