načítám data...

10 šílených i úžasných strojů ze svátku tuningu v Las Vegas

07. listopadu 2015, 20:00 4 komentářů Vojta Dobeš TopX

Las Vegas je šílené město, plné hazarních hráčů, casin a bláznivých atrakcí. Není tedy divu, že když se v něm na výstavě SEMA sejdou přední světoví úpravci aut, budou k vidění hodně divné věci. My jsme vybrali ty nejzajímavější.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Výstava SEMA patří k vůbec největším svátkům upravených aut. Letošní ročník už je za námi a tak je  správný čas připomenout si některá z nejbláznivějších, nejzajímavějších nebo jednoduše nejdůležitějších aut, která se na něm představila…

10. Mustang Cobra Jet

Co napadne amerického milovníka rychlosti v přímce, když uvidí zbrusu nový a mnohem sofistikovanější Ford Mustang, který se honosí mimo jiné moderní zadní nápravou s nezávislým zavěšením kol? Co jiného než z něj celou zadní nápravu vytrhnout a dát tam zpátky tuhou, na kterou se přimontují gigantická kola se slicky? Pětilitrový osmiválec se samozřejmě nemůže obejít bez kompresoru a jako příplatkovou výbavu nedostanete Bluetooth nebo navigaci, ale jen sadu polepů nebo ‚wheelie bar’. To jsou taková ta kolečka, co trčí z pod zadního nárazníku a zabraňují tomu, aby se auto převrátilo, když se rozjedete po zadních…

Co je na tom nejšílenější? Že vám tuhle věc takhle prodá přímo Ford. Jen s ním nesmíte na silnici (naštěstí?).

9. Tuscon 700 koní a Baja?

Pokud si pamatujete nedávné video s tisícikoňovým minivanem, asi vás nepřekvapí, že stejná firma, která postavila bestiální Hondu Odyssey, připravila pro Hyundai také sedmisetkoňové SUV Tucson, představené tento týden v Las Vegas. K čemu je dobrý pseudoterénní Hyundai na vzduchovém podvozku s výkonem odpovídajícím Challengeru Hellcat? To nevíme. Ale je to dost cool.

8. Nissan Titan XD 

Pokud jde o auta, mají Američané rádi hlavně dvě věci. Silné rychlé stroje a pickupy. Takže co může být američtější než velký pickup, upravený pro rychlostní rekord na solném jezeře? A zmínili jsme se, že tenhle pickup je dieselový a sice docela dost americký, ale vlastně taky trochu japonský? Tedy, docela dost japonský?

Jeho 754 Nm točivého momentu by mělo stačit k tomu, aby na bonnevillské solné pláni uspěl v kategoriích D/DT (současný rekord 191 mph, tedy 307 km/h a FIA A-III-9 s rekordem 115 mph (185 km/h). Pořád si nejsme jistí, jestli to opravdu znamená, že by tohle monstrum mělo jet třístovkou, ale moc se nám ta představa líbí.

7. Scion iA 

SEMA ale není jen o rychlých strojích a silných motorech. Zastoupeny jsou všechny druhy automobilových úprav, včetně těch, které se týkají spíše vzhledu a stylu než skutečných schopností. A někdy z toho vzejdou pořádné blázniviny. Jako když se úpravce ve službách Toyoty rozhodne, že malý sedan Scion iA (aneb prazvláštně překarosovaná Mazda2) by byl tím nejlepším možným základem pro lowrider. Ano, lowrider – tu divoce barevnou věc na zvedacím podvozku, kterou hispánští obyvatelé Los Angeles obvykle stavěli ze starých Chevroletů Impala. A nutno říct, není to úplně nezajímavá myšlenka…

6. Mazda Speedster a Spyder

V poslední době mluví mnoho lidí o tom, že Mazdě MX-5 chybí střecha. Verze kupé by mohla být levnější, tužší a rychlejší. Ale Mazda se zatím myšlence na takové auto brání a namísto toho se rozhodla řešit opačný problém. Tedy že Miata má střechy příliš mnoho. Postavila tedy jednu úplně bez střechy a druhou jen s lehkým hadříkem namísto plnohodnotné střechy. No nejsou kouzelné?

5. Chevrolet Camaro LT4

Jste už unavení tím, jak pořád všichni do všeho montují úžasný, ale už poněkud obehraný Chevrolet small-block generace LSx? Máme pro vás dobrou zprávu – horečka LSx swapů se snad konečně blíží ke konci. Na trhu je totiž ‚krabicová‘ verze nové generace LT4, kterou se Chevrolet rozhodl představit zástavbou do upraveného Camara druhé generace. Kromě motoru ze svého mladšího sourozence má také manuální šestikvalt, brzdy z Corvette Z06, odpružení vinutými pružinami ve všech rozích, novou zadní nápravu se čtyřprvkovým zavěšením a LED světla. Už jsme říkali, že LT4 připravená pro zástavbu do vašeho starého auta má 650 koní a téměř 900 Nm? A můžete jí mít i se suchou vanou?

4. Toyota Ultimate Utility Vehicle

Ať chceme, nebo ne, jsou minivany ve výsledku těmi nejpraktičtějšími a nejužitečnějšími auty na světě. Jenom jsou děsivě nudné. Ale co kdybychom vzali praktický rodinný minivan a posadili ho na rám terénního trucku Tacoma? A doplnili o lift kit, pevnostní nárazníky, navijáky a další věci, které potřebujete pro pohyb v tom nejtěžším terénu? Přesně tohle udělala Toyota pro svoji ‚Ever-Better Expedition’ a výsledné off-road MPV přivezla do Las Vegas.

3. Dodge Challenger GT AWD Concept

K muscle cars neodmyslitelně patří, že jsou hlučné, nervalé a mívají problémy s trakcí. Má vůbec smysl mít muscle car, který neumí udělat burnout? U značky Dodge nad tím očividně přemýšlejí, protože postavili koncept Challengeru, který má nejen závodními auty inspirovaný bodykit, ale také pohon všech kol převzatý ze čtyřdveřového Chargeru. Výsledkem je muscle car, který vypadá jako by právě přijel z dobových závodů a zároveň se bude cítit jako ryba ve vodě i na zasněžených zimních silnicích. Pod kapotou se skrývá osmiválec 5.7 Hemi s výkonem zvýšeným o 75 koní díky kitu Scat Pack Stage 3.

2. Toyota Mirai 

Vodíkové články představují podle Toyoty budoucnost. A tudíž je experimentální model Mirai tak trochu cestou do budoucnosti. Někoho u Toyoty ale očividně napadlo, že by bylo dobré poslat ji na doslovnou cestu do budoucnosti. Nebo spíš Návrat do budoucnosti. Pověřili proto úpravce MV Designz, aby stroj na vodíkové články upravil do podoby co možná nejvíc připomínající Martyho DeLorean. Dokonce má i odklápěcí dveře, ‚flux capacitor‘ na zadních sedadlech a displej s volbou data.

1. Hennessey Venom GT 

Skoro každému z nás se po alkoholu stane, že začneme vyvádět. Myslíme si, že jsme nejsilnější, nejrychlejší a skoro všemocní. Jak je vidět, pro auta to platí stejně. Když totiž u Hennessey naučili svoji na Lotusu Exige založenou bestii jménem Venom GT pít Ethanol 85, stala se z ní bestie ještě o něco větší. Vyšší oktanové číslo lihového paliva umožnilo zvýšit plnící tlak turbodmychadel a přidat k již tak monstróznímu výkonu dalších 207 koní. Výsledek? 1 451 koňských sil ze sedmilitrového Chevy small blocku, stovka za 2,4 s, 160 km/h za 4,4 s, čtvrtmíle za 9,4 s a maximálka 450 km/h. Veyron se může jít zahrabat…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Woyta
08. listopadu 2015, 03:02
0
reagovat
Viola Procházková
08. listopadu 2015, 09:14
0

To roztomilé MPV od Toyoty nutně potřebuju!

reagovat
hurkar
09. listopadu 2015, 21:45
0

,,Vodíkové články představují podle Toyoty budoucnost" a myslím že má pravdu, teraz som dočítal článok o Wankelovom motore, možno by bolo dobré napísať o druhom nemeckom pokuse o revolúciu. BMW a jeho Hydrogen ;)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Saturn Ostatní  2024
Saturn Ostatní

2024 rok výroby
200 koní výkon
0 ccm objem

Overland Redbird  2024
Overland Redbird

2024 rok výroby
200 koní výkon
300 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem