načítám data...

Zkrocení zlé šelmy nebo potupa roku?

19. listopadu 2017, 16:04 5 komentářů Tejira

Aneb jak jsem k nevšednosti přišel.

Jakub jakub497@gmail.com: Zkrocení zlé šelmy nebo potupa roku?

Tak je tomu již nějaký ten pátek co jsem zde naposledy napsal. Problém provázel další problém a všechno se to navazovalo v jeden sáhodlouhý kolos stále nekončících problémů. Vlastně… Celý můj život je jedním problémem, ale to je případ pro psychiatra nikoliv petrolheada… I když ani petrol se ke mně nehodí, protože to všechno je zase jenom další saze házející zlomyslnost.

Je tomu již nějakých 14 dní až 3 týdny co jsem si pořídil svoji vymodlenou Audi A4 Avant generace B5, která sdílí technický základ také s Passatem B5 a hlavně se Škodou Superb prvního vydání. Střední třída s širokou škálou motorů (tedy aspoň u Audi člověk mohl dostat miniaturní 1.6 benzín nebo šílenou 2.7 biturbo co měla přes 400 koní) či možností pohonu čítající buď automat nebo manuál, který měl buď 5 rychlostí nebo 6 rychlostí a k tomu všemu možnost to spojit s pohonem všech kol Quattro… Které bohužel nebo snad bohudík můj kousek nemá. Tam zase najdu jiné perly.

Pod kapotou mého kousku trůní naftový šestiválec o objemu 2.5 litru, který přes 6° manuální převodovku přenáší na přední kola 150 koní (stejně jich nejméně 25 uteklo z pod pokličky hrůzou před namletím do polského salámu) a celých 310Nm… A to není vše. K tomu je ve výbavě dokonce ASR (pro neznalé jednoduchá kontrola trakce) či ABS. U podvozku samozřejmě ještě nadále zůstanu. Přední i zadní nápravu dostal tento kousek stejně jako zbytek modelové řady víceprvkovou. To také značí neskutečné pohodlí i když máte v háji tlumiče i pružiny tak jako můj kousek. A kdo tento motor zná tak je mu jasné, že vačky a čerpadla jsou nejčastěji řešeným problémem.

A ať nepindám pouze nad technikou tak dojdu i k exteriéru a interiéru. Design celého auta bych zařadil někde k elegantnímu dálničnímu korábu, který vás dokáže přemístit přes celou republiku aniž by vaše pýcha utrpěla když vás předjede ve 150ti nový Superb. Interiér je docela kapitola sama pro sebe. Šíbr, klimatronic, navigace, výhřev sedaček, ale… Pouze přední okna jsou v elektrice. Nic špatného. Pro majitele o starost méně se stahovačkou vzadu. Ono ani můj kousek není perfektní. Ano má protrženou, ale neprosezenou sedačku. Paradoxem budiž, že vše až na výhřev mé sedačky funguje. Tedy až na to, že každý start mi pípne obložení brzd jelikož někdo při výměně šetřil a dal tam brzdy bez senzoru…

Tolik k interiéru a dalším malichernostem. Přesuneme se již rovnou k jízdě a projevu. Celé auto při jízdě působí dojmem elegantního muže středního věku, který svým šarmem dokáže kdekoho posadit na zadek. Ale na stranu druhou dokáže být i velmi hrubým nezdvořákem, který vám dokáže vehnat strach do očí a vaše vnitřnosti zarazit až někde do kufru. Zatáčky řeže s jemností a rychlostí sobě vlastní a nerovnosti celkově úžasně žehlí. Ani uskákaná D1 nebyla pro tento vůz žádným soupeřem. V případě semaforu vám zase pomůže motor svým nádherným zátahem kdy turbo začíná pomáhat již od 1600ot/m a pořádně kopne do sedadel ve 2000ot/m.

A nyní… Jak jsem k něčemu takovému přišel a proč? Bohužel Octavie co doma byla se postavila na hlavu a vypověděl motor. Ten je již ok, ale díky tomu jsem se usadil k inzerci na dlouhé večery a hledal své dream car. Muselo to mít levný pohon kvůli vzdálenosti. Díky tomu padla volba prvně na tmavě zelený sedan 2.6 V6 Quattro v LPG za 24000 korun českých. Ale ten šel bokem poté co jsem našel svůj aktuální kousek. Ročník 2000, xenony… Prostě v plné polní a za cenu dohodou… V tom momentě jsem vzal telefon a zavolal. Pán příjemný a hlavně rovnou po dotazu ceny řekl cenovku 17000 korun českých nefalšovaných. V tom momentě jsem auto zarezervoval a den poté jsem jel rovnou pro auto. Bez technické a bez pojištění. Sice jsem si lajznul docela solidní problém, ale v tomto momentě již auto jezdí a vše je vyřešeno. Víceméně… Kdybych měl druhou takovou za takový pakatel s 2.8 v6 quattro tak bych s ní směle mohl  rovnou na PlechCup.

V příštím blogu již počítám s rozhraním všech marností a starostí, které s tímto autem mám nebo jsem měl.

 

Chcete vědět více či máte své zkušenosti s tímto modelem nebo něčím podobným? Podělte se v diskuzi!

 

Fotky svého kousku dodám postupně do článku, protože můj telefon mobilní je trochu problematický.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ToMyx
21. listopadu 2017, 10:04
0

Pěkná plechovka, těším se na pokračování!

reagovat
nixx
22. listopadu 2017, 11:01
0

Je to kočka, těším se na víc fotek.

reagovat
Tejira
22. listopadu 2017, 11:43
0

Inu aktuálně není moc z čeho se těšit :-D následující fotka může přinést srdeční újmu. Ale aspoň zezadu ta moje B5 vypadá hezky i vedle B6 :-D paradoxem interiér je příjemnější u B5 než u B6

Tejira
22. listopadu 2017, 11:44
0

Bohužel první úvodní fotka je stav do kterého mne čeká předlouhá cesta.

beastar
22. listopadu 2017, 13:15
1

Nečeká snížíš, na střechu vraziš chromovy místo toho plastu. Oživení laku v nějaký speciální firmě to už nestojí taky moc. Poladiš důlky po karoserii. Nasadiš pořádný kola ideálně něco podobného Avusum a máš vizuálni stav na fotce hore:) Takže za dvacku a něco by ses do toho mohl dostat....