reklama
načítám data...

Wheeeeeee

26. prosince 2016, 20:18 8 komentářů HerrHobler

...

zobrazit celou galeriiKryštof Rozumek: Wheeeeeee

Tak. A je to. Konečně jsem se posadil za klávesnici s myšlenkou podělit se s vámi o…no….řekněme ten zmatek co mám momentálně v hlavě. Říká se, že pro zaujetí čtenáře jsou kritické první 3-4 vteřiny co se podívá na stránku. To není moc.

Jestli jste to ale dočetli až jsem, tak s největší pravděpodobností budete chtít i pokračovat dále. Jestli ne, tak to udělejte stejně. Existujou i horší způsoby promarnění času a perpetum mobile můžete vynalézt zítra. 

Teď konečně k onomu sdělení. Pokusím se to vyložit smyslupně, takže začnu od začátku,

Asi pravděpodobně jako většina z vás, čternářů Autíčkáře, má moje krev oktanové číslo. Od doby co jsem otevřel oči jsem hltal Svět Motorů a poslouchal jak mi to otec předčítá, aniž bych tušil co to znamená. Ale věděl jsem, že jezdíme Ouválkem. Což v překladu znamená Ford, ale ve dvou letech vám to je stejně fuk. Návštevy výstav co jsem začal chodit, “modely” aut, HotWheels, Kultovní automobily ČSSR, Abrex (to ještě, když fungoval)…

reklama

Částečně to má asi co dělat s rodinou (překvapivě). Pomatuji otcův černý Outback s 2.5 pod kapotou a první zážitek rychlosti, že rádio nestíhalo signál. Mamka, ta tehdy auto neměla a možná i proto doteď nesnáším dopravu masnou tyčí. No. Teď má otec hnůjdej i30 a mamka Fabii I 1.2HTP. To ale nijak neovlivnilo moje nadšení. Ba naopak!

Čím víc jsem začal vnímat svět okolo sebe, uvědomovat si, že tu vlastně nejsem sám, tím víc jsem začal študovat různé časopisy. Později mi došlo, že spousta věcí je i na těch internetech…

A to se už pomalu dostáváme do současnosti. Uběhl  hrozně rychle ten poslední rok. A opět bych chtěl vyzdvihnout Autíčkářovi Redaktoryčtenáře (z 99,98%). Už nevím co to přesně způsobilo, ale začal jsem se zajímat o estetickou a současně funkční stránku věci. Začal jsem přemýšlet. Ano občas to bolí a někdy je lepší to nedělat, ale nějak to bez toho nejde.

Ještě pořád nemám názory na miliony věcí, co jsou okolo a co by člověk měl vnímat, ale už mi není pět. Prohlížím si inzerce ojetých aut s budgetem okolo padesáti tisíc, ať jsem už kdekoliv zkoumám, kdo čím jezdí, kde co jezdí a když už v tom sedím tak pokud možno jak to jezdí. Řídit bohužel prozatím nemám oprávnění. Opět, díky Autíčkaři jsem našel MigtyCarMods, RoadKill. Marty a Moog ve mně pravděpodobně natrvalo zanechali lásku k JDM. Určitě toho o této kultuře mnoho nevím, ovšem japonci jako lidé jsou mi velmi blízcí. Na letošních Legendách 2016 jsem měl možnost sedět v Impreze 22B dovezené z Japonska s origo růžovými značkami nebo třeba v SVXu. A to mě dodělalo nadobro. V Německu mě skoro ukousli hlavu, když zjistili, že miluju auta, ale na jejich überwageny říkám, že život je moc krátký, aby člověk řídil německá auta. Vždycky si vzpomenu na Jeremy Charlesa Roberta Clarksona jak zábavu za volanetem těchto vozů, tuším konkrétně Superba (což není žádný überwagen, ale u nás to zatím moc lidí neví) přirovnal k obsluze ledničky, nebo na Martyho v Polu GTI 2012 jak jen beznadějně křižuje Sydney a snaží se si to alespoň malinko užít. Marně.

 

Předchozí řádky vás asi přiměli myslet si, že jsem japanofil. To ovšem není tak uplně pravda. Italská, francouzská, americká dokonce i ruská auta mi přijdou skvělá. Samozřejmě to neplatí pro každý jednotlivý vehikl, co ta daná země vyprodukovala, ale vy víte co myslím. Podle mně by se to ale dalo shrnout tak, že mám rád snad každé auto, co má charakter. Nutně to neznamená, že bezhalvě toužím po každém vehiklu, co se rozpadal už na výrobní lince. Ale daleko to k tomu opravdu nemá. Naštěstí je moje rozumová stránka silnější. Nebo lépe řečeno pohled do peneženky je dostatečně přesvědčující, rozum nerozum. Snad jen díky tomu teď Alfy s bussem, všemožné imprezy, dokonce jednou i SVX nepovažuji za vhodný povoz pro v podstatě nemajetného studenta. Obvzlášť ne, dokud na naší parkovací ploše před panelákem září naše Fábie. 

A do toho všeho ještě hodiny strávené za volantem EuroTruckSimulatoru, Project Cars, Grid 2, BeamNG, Car Mechanic Simulator a teď ještě MySummerCar.

Hrozně moc se teším až spatří světlo světa mé řidičské oprávnění, zároveň se ale bojím těch ošklivých a hloupých lidí okolo, v provozu, dlouhého a doufám taky aspoň občas krásného období zlepšování svých schopností za volantem a postupného stávání se řidičem. Moc rád bych se věnoval navrhování čehokoliv co nějak souvisí s automobily, nebo o nich snad i psát, ale hrozně mě vytáčí a vlastně ani nechápu, což asi pořádně nikdo, proč se s automobilovým průmyslem děje, co se děje. 

Jak jsem psal už výše a i v některých kometářích, jsem pořád ještě “malý pívo” a o spoustě věcí nemám tušení nebo si je prostě špatně vykládám. Pokud Svět nejde do prdele, tak jak jsem přesvědčen, budu mít radost a rád se nechám poučit.


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Fa
FamArt
27. prosince 2016, 14:39
0

To mi niečo pripomína.
Pekne, napísané

reagovat
Petr 'Krab' Jeřábek
27. prosince 2016, 16:25
1

Za mě ty internety akorát ještě nebyly :) Takže jsem si I myslel v těch 17ti / 18ti, že svět do prdele nejde. Prostě mi to tehdy nikdo neřekl.

Naučíš se na fábce, já taky jezdil autoškolu na Feldě, to je vlastně zážitkově podobný auto. Tvoje lednice bude akorát mít o dost lepší jízdní vlastnosti.
Pak ale vyber za to pade, když ti to rodiče nepřekazí nějaký šílenější auto, klidně totálně starý, samozřejmě abys ho zvládnul opravit a nebo nežralo zbytečně jako dva tanky. Ale vyhni se mainstreamu!!

Jak si zvykneš na fábku, přijde ti vlastně OK, pak si pořídíš časem vlastní jetý Mondeo, je to solidní za dobrou cenu řekneš si, pak ti v práci dají na ježdění Oktávku když seženeš dobrej job a pak stačí už jenom potkat nějakou neautíčkářku a ta bude chtít malé SUV a pak už si nekoupíš ani ten Svět motorů :) ...

Ale protože, svět do prdele nejde, seženeš za těch 50 krásnou twin sparkovou Alfu GTV, rodiče s tebou nebudou týden mluvit, ale postupně se seznámíš se s podobnejma bláznama jako si ty v místním specializovaným servisu, budeš na to nadávát, nasypeš do toho další prachy, ale pak to prodáš a koupíš si červenou 147 GTA. Ta už bude mít Busso a co naplat že zatím pohon špatných kol. Na track days potkáš další blázny, ty tě navrtají do koupě Miaty , pak potkáš autíčkářku, kterou sbalíš na ladné křivky Miaty NB :) a protože jí do budoucna nebude vadit jezdit do krámu starším Focusem , budeš si vesele šetřit na jeté BRZko. A protože ti v práci nikdo tu Oktávku nedá, budeš mít šanci svůj sporťák používat jako daily a zažívat s ním dobrodružství!

Stačí si vybrat! A díky za blog, moc fajn napsaný.

reagovat
beastar
27. prosince 2016, 20:09
0

Blog pod blogem. S tím že se naučí na Fabiaticu souhlasím já měl v autoškole Favorita 89 ročník hnusně hnědá ale tehdy to bylo něco. První auto Favorit co mi koupil táta za tři měsíce ho ukradli takže Fabie je na začátek slušná. Jinak jak píše Krab dokud budeš mlád kupuj určitě exotiku ale nesouhlasím s tím že manželka tě utáhne na guláš a malé suv ale asi to byl vtip. Stejně je mnohdy lepší některé šílence do značky ani nepotkat stačí se podívat co jsou někteří zaujatí pacienti předvádět tady. Auto jako je Miata si člověk jako ty určitě nekoupí ledaže by si potkal někoho z autíčkáře on už by ti vysvětlil že je to lepší než 911, evo nebo wrx sti. Držím palce ať k tomu nedojde a koupíš si něco zajímavého třeba klidně Alfu než začneš stavět nebo tůnit děti pak už na to není tolik času. Další blog pod blogem je na světě.
No a nebo ti bude třeba přes třicet a než se naděješ budeš mít za sebou přes 30 vlastněných aut jako já ve třiceti a dostaneš rozum a zjistiš že ty suv mají smysl a právě proto jsou tak oblíbená a dělá je i Porsche nebo Bentley. Jedno si koupíš a zjistíš že je to vlastně lepší než ta služební Octavie nebo Rapid( to v případě že skoncíš v dhl na špatné pozici referenta ;)) a pro zábavu si koupíš jediné pravé sportovní auto a to sice Porsche.

Inu uvidíš sám ale napsal si to hezky a prošli si tím asi všichni.

HerrHobler
27. prosince 2016, 21:10
0

Děkuju moc lidi za vaše reakce, asi jako každému kdo něco maljs

reagovat
HerrHobler
27. prosince 2016, 21:20
0

Pardon, Android a marglavý ruce.
Chtěl jsem napsat, že mě vaše reakce moc potěšili! A protože řidičák budu dělat brzo tak asi i o tom napíšu pár řádků. Jinak za Fabii jsem moc rád, protože za a) nemusím jí kupovat, jen provozovat a za b) naučí mě to řídit a nerozsekam se o prvni sloup. Ne ze by to nešlo, myslím, že velmi snadno, ale ne tak snadno jako v čemkoliv silnějším a zadohnaném. Navíc má ještě funkční spojku, tak jak tuším má spojka fungovat. To znamená, že když chci couvat tak mi nestačí pouštět lehce spojku a ono to pojede (Hyundai). Musím se snažit to pečlivě dávkovat. Což je myslím docela základ.
A až Fabie umře tak, jak už jsem se tu na autickari dozvěděl pořídím něco ve smyslu 323 C/F třeba i novější nebo nějakou splasenou malou krabičku jako 205 GTI nebo uvidíme vůbec kdy ta doba nadejde a co se kde bude válet. Ale nudný to doufám nebude ;-)

reagovat
Petr 'Krab' Jeřábek
27. prosince 2016, 23:28
0

To je dobrej plán :) , tamto jsem psal jenom jako z legrace takovou poznámku, jak ten blog na mě zapůsobil. Docela bych se klidně zpátky v čase na dobu před řidičákem vrátil. Fábie bohužel jen tak neumře, mívají silný kořínek, takže na to nečekej, až dostaneš chuť bude to možný a nějakou tu tisícovku km budeš mít za sebou vyzkoušej splašenou krabičku. Já tehdy šel do totálního retra, těžko říct proč, hodně mě to ovlivnilo náhled na auta a taky jsem si dlouho nemohl vybrat jestli budu Autíčkář nebo motorkář. :) To je taky dobrej oddechovej námět blogu. Co bych si koupil dneska kdyby mi bylo 18? Hmm... ale to je scifi. Ale tvoje asociace s 205 GTI se mi líbí.
Tak ať se daří! A rád si zase od tebe něco přečtu.

HerrHobler
28. prosince 2016, 00:06
0

Neodpustím si ještě jednou poděkovat, je to pro mě hrozně pozitivní reakce ;-) Jako myslím a doufám, že naše taky ne. Ale má holka 180k na budících. Teďka teda jsme jí dopřáli pár nových fičur jako konečně neprorezlý výfuk nebo svíčky, ale už je to dýl co se na tom postupně soustavně něco kazí a až to přesáhne mezi mezi (jé, lingvist-joke :-D) potenciálním možným nájezdem km po/díky opravě a pořízením nového konzervy tak bude muset udělat Pá Pá. A s myšlenkou pořízení si motorky nebo vyzkoušení si jednostopého zážitku bych taky někdy moc rád. I třeba pařez, to je fuk, hlavně že se to bude hýbat.. Děda měl kdysi Jawu 250, ale bohužel.
Jako myšlenka teď nad čím za 15-20 let budu přemýšlet, že bych si teď koupil, jo to asi může být sranda :-D Jak bylo v 60-ti sekundách, auta už nebudou, jen vznášedla a všechno bude okolo lítat :)
Taky mnoho zdaru a šťastných kilometrů v tomhle počasí-nepočasí ;-) Taky se těším na další čtivo na tvém blogu!

pe
pepeo
29. prosince 2016, 19:51
0

Hmm, to mi připomíná mě před těmi par lety :)) Jak kdybys mi mluvil z duse.. taktez koukani po vsem moznem, odehrani x stovek hodin na simulatorech, a nakonec uceni na stare rodinne fobii 1.4 :-) Ale pujcovat si v 18ti auto od rodicu neni uplne idealni a tak prislo moje prvni, Punto HGT, budget taky do 50k. S autem ohromna zabava a hlavne se to muselo ridit.. doted jsem rad, ze jsem neposlechl vsechny chytry, který mi radili octavku v nafte.. A to male hbite punto odstartovalo porizeni zajimavejsiho stroje, od ktereho jsem byl taky hodne odrazovan (ze je to k nicemu, zere to, atp), ale hlavni je se ridit srdcem a nenechat si nic nakecat:)) Preju ti at se ti taky podari sehnat neco zabavneho, na cem se naucis, hlavne ne nic nudneho, to je pak velka sance ze u toho zustanes :))

reagovat