načítám data...

Velký "comeback" za doprovodu Šinkansenu

28. dubna 2019, 10:16 17 komentářů Boris

Subaru Impreza WRX Sti 2.5 4x4 (221KW)

zobrazit celou galeriiBoris Boris: Velký "comeback" za doprovodu Šinkansenu

Boris je zpět. I dva roky po napsání posledního článku mi stále píšete a já se na základě žádostí rozhodl pro velký návrat. Článek o dovozu aut přes velkou louži rozpoutal lavinu dotazů a já s některými „Autíčkáři“ dodnes individuálně řeším tuto problematiku. V Čechách mě nadobro zakotvila „paní Borisová“, v práci mi projdou rukama každý měsíc desítky aut a já se je pro Vás rozhodl důkladně otestovat. Věřím, že dokončím i seriál o dovozu aut, který s prvním dílem a mou nemocí byl zároveň dílem posledním.

Kdo mě zná osobně, nebo četl mé staré články, moc dobře ví, že jsem pravý „Amík“ se vším, co k tomu patří. Navíc mám pár automobilových nemocí a obsesí, takže můj subjektivní názor na auta je mnohdy za hranicí lidského chápání. Mé nátuře nejvíce sedí pohodlný americký koráb, nebo maximálně houpavý Mercedes, který jsem jako jeden z mála aut na starém kontinentu vzal na milost. O to větší překvapení pro mě bylo, když jsem se nasoukal se svou americkou postavou (né, vůbec nejsem tlustej) za volant tohoto Subaru a zjistil, jak dobře to jede. :-D Vždy jsem si myslel, že majitelé ostrých Subaru Impreza nebo Mitsubishi Lancer Evo jsou podivíni na okraji společnosti. Nikdy mi nedávalo smysl pořízení takového auta na víkend natož na denní ježdění. Nenašel jsem v sobě dost „úchylné já“, abych měl potřebu řídit auto s obřím křídlem a trubkou od kamen místo výfuku. A přece jsem v sobě našel malou dušičku závodníka, zarostlou předsudky a pohodlným životem. Tohle auto mě vytrhlo z mé komfortní zóny plné houpavé jízdy, odvětrávaných sedadel a automatických převodovek. Je na něm něco schizofrenního, neklidného a nutkavého. Nutí Vás jezdit rychle, pohrdá rychlostními limity a v rukách nezkušeného jezdce je nebezpečné. A co teprve když na voliči jízdních režimů zvolíte S#! V tu chvíli zapomenu na to, jak Asijsky vypadá vše kolem, v rukách pevně svírám volant, hypnotizuji otáčkoměr a vychutnávám si strojově přesné řazení a meziplyny. Auto se hrne do zatáček s takovou lehkostí a hravostí, že i nejzarputilejšího Američana to začne bavit.

Je tohle však auto na denní ježdění? Popravdě nevím. Když pomineme spotřebu, která atakuje 13 litrovou hranici jen při trochu svižnější jízdě, podvozek na běžné ježdění určitě není. Cítíte každý kamínek, každou nepatrnou nerovnost. I na pěkném asfaltu cítíte drobně nedokonalosti vozovky, o dírách, která běžná auta vyžehlí tlumiči nebo pneumatikami ani nemluvím. A co teprve naše tankodromy. Volant musíte pevně držet, jinak Vás velká kola vodí po vyjetých kolejích, jak se jim zlíbí. Výfuk tohoto konkrétního kusu byl samozřejmě upraven. Jeho zvuk je fascinující, ale při delší jízdě začne obtěžovat a po cca hodině jízdy ohluchnete. Když se k tomu přidá symfonie plastových pazvuků z interiéru, který je zákonitě rozvrzaný, nepomůže Vám ani slušná aparatura a zvýšení hlasitosti rádia. S praktičností interiéru to zas tak špatné není. Kufr je vcelku slušný, přístup do něj také a na zadních sedadlech si cestující na nedostatek místa stěžovat nebudou. Maximálně jim bude chybět boční vedení v zatáčkách, kterým disponují pouze sedadla přední. A ta jsou skvostná! I já se svou postavou se v nich cítím výborně a delší trasy z Vás mrzáka také neudělají.

V interiéru nechybí nic podstatného i když tragické originální autorádio bylo již vyměněno. Klimatizaci, tempomat a elektrická okna beru jako nezbytný standart, volič jízdních režimů a nastavení diferenciálů jako nutnost. A zde se na chvíli zastavím. Rozdíl mezi automatickým nastavením a ostrým režimem S# je totiž markantní. Není to jako u většiny civilních aut, kde si na sportovnost jen hrají a po přepnutí na režim sport Vám maximálně převodovka drží vyšší otáčky motoru a řádí později. Zde při volbě zmíněného nastavení dostanete kopanec do koulí a „opáčko“ z fyziky. Cítíte, jak je auto nervózní a každé sebemenší klepnutí do plynového pedálu Vás vystřelí vpřed. Je to zábava do chvíle, než se dostanete na limit vozu. Sem určitě nezamíří každý, protože pud sebezáchovy je mnohdy silnější, ale trochu zkušenější jezdci nebudou mít problém. Utrhnout auto v zatáčce není tak snadné, ale správné nastavení diferenciálu tomu samozřejmě pomůže. Výsledkem je mix jízdních vlastností, který Vás jen tak nepřestane bavit.

Dnes už tedy chápu majitele těchto aut, nejsou to exoti. Jako víkendovka je to skvělá volba a s trochou nadsázky lze říct, že je to takový malý „supersport“. Dokud to nezkusíte, neuvěříte, jak dobré tohle auto je. A čert to vem, že na nákupy se to úplně nehodí, rozsypaný nákup v kufru za to stojí.:-D

 

Foto: “Paní Borisová” :-)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ju
Junior
28. dubna 2019, 10:59
0

Já myslel, že USA auto musí mít oranžový pozičky na předních blatnících.
Bod druhý -> proběhl jsem nějak zběžně předchozí články. DPH se teda nedoplácí? Protože v předchozím článku se mluví pouze o "proclení". Co jsem se koukl na objekty mého zájmu, tak 21% DPH + 6% clo je zabije naprosto spolehlivě.

reagovat
Boris
28. dubna 2019, 11:22
0

V článku je uvedeno, že jsem právě v České republice. Subaru je foceno a ježděno v CZ. DPH by se na autě mělo platit,existují však legislativní výjimky.

reagovat
Ju
Junior
28. dubna 2019, 11:42
0

moje chyba, spojil jsem si to s tím, že jde o importované vozidlo.
Dá se někde počíst něco o těch legislativních výjímkách? Dík :)

Boris
28. dubna 2019, 11:45
0

V pořádku. Nevím jestli se o nich dá někde počíst ale plánuji o tom určitě v budoucnu článek.

beastar
28. dubna 2019, 14:20
0

Ze třetí země mimo Eu lze dph neplatit. Clo zaplatíš vždycky. Auta ještě nikdo neosvobodil. Ale i clo se dalo za jistých podmínek platit menší. Individuální dovoz je poměrně snadná věc. Jenže bez kontaktu v US je to podle mě furt trochu riziko.

Nejlepší je oslovit firmu která se tim zabejvá a je klid. Přečíst se toho dá o tom tuna. Doporučuju Google;)

Ju
Junior
28. dubna 2019, 14:48
0

bea: Když mě to zajímá právě skrz prachy. Americká produkce jako taková mi nic neříká. Ale když vezmu cenu něčeho, čím by mě nesralo v čechách chvíli jezdit, připočtu 6% a 2000 dol. za dovoz, tak se dostanu na relativně OK číslo (i s tím, že mi v za to v Evropě nikdo moc chtít dát nebude, protože je to dovoz odněkud z prdele), že jak cestování nesnáším, tak by mě to jako výlet zajímalo.

Boris
28. dubna 2019, 15:29
0

Pár aut už jsem individuálně s někým dovezl. Klidně mi napiš zprávu s dotazem na konkrétní auto a protelefonujěe to.

Ju
Junior
28. dubna 2019, 15:34
0

do půlky června jsem určitě off, pak se kdyžtak ozvu.

beastar
28. dubna 2019, 16:09
0

Mě americký auta vůbec jako artikl k obchodu nezajímají. A v podstatě to nedělám. Dováželi jsme ale auta třeba z japkonska, nebo skrze Rusko. A vždycky to bylo v pohodě. Mimochodem i to Švýcarsko má svoje specifika. Nicméně rozhodně na tom neni složitýho ani magickýho. Jen si na to auto prostě dýl počkáš:) O DPH se tady nechci rozepisovat a o těch clech radši taky ne. Bude lepší když ti to tajdle Boris osvětlí osobně, telefonicky.

Ju
Junior
28. dubna 2019, 18:51
0

Jestli to má bejt osobně, tak to nemůže bejt telefonicky. Jak říká jeden známej z východního bloku;
Dokud nemáš telefon s vyndanou baterkou ve vedlejší místnosti, mluv tak, jak kdyby to rovnou přepisovali do spisu

beastar
28. dubna 2019, 20:41
0

Za mě tam mělo být nebo! Osobně oder telefón. Jinak prostě v něčem maji východní bloci občas pravdu.

Slower
28. dubna 2019, 22:50
0

Jsem jeden z vdecnych lidi, kterym Boris poradil :)

A opravdu to neni extra slozite, i kdyz sva specifika to urcite ma. A to jsem vse resil poctive a podle zakonu. S tim dovozem bez cla a DPH se to ma tak, ze to jde. Nejrozsirenejsi pripad je, pokud clovek zije mimo evropsky celni prostor dele nez 1 rok (staci i o den, v mem pripade teda o 3 tydny). Je potom osvobozen od cla (a automaticky i od DPH). Mam pocit, ze treba i svatebni dary jsou osvobozeny od cla.

beastar
29. dubna 2019, 12:56
0

Nic není dneska složité. Já osobně se tomu nevěnuju. Pár stories kolem sebe mám a happy end se dostavil vždy. Btw horší je vyvést auto do Afriky. Než provést k nám nový us auto.

beastar
28. dubna 2019, 14:16
0

Zkusil sem konkurenci v červený barvě a bylo to dobrý. Jen si myslim, že na ty nákupy je to škoda. Jezdit s tim do práce z práce lze bez větších komplikací. Jen teda to Evo mi brali v kombu Praga/mimomesto skoro 20l.
Pro mě to nebylo moc komfortní. Přes tram koleje to byl záhul. Ale zase to má rally duši, zvuk i výkon. Neni to pro každého.

reagovat
Jimi
28. dubna 2019, 21:28
0

Někdy mi připadá, že dovoz aut z US je nějaké tabu a každý si to včetně úřadů vykládá po svém. Podle STK jsou ty auta jako z jiné planety, přitom prakticky všechni výrobci už dávno hrají onu globální hru...

reagovat
custom1
02. května 2019, 08:59
0

Globální hru možná, ale pokud máš vyloženě "americké" auto, dokážou tě na STK pěkně "podusit".

Boris
10. května 2019, 15:36
0

Bohužel u nás platí i to, na který úřad jdete auto po udělení výjimek přihlásit. Někde to udělají bez problémů, jinde pohoříte i když budete mít podle STK či DEKRY vše v pořádku. Na Americká auta určitě nedoporučím přihlašovat v Olomouci. Tam jsme s klienty několikrát narazili. Když by měl někdo problém s přihlášením, do zpráv pošlu kontakt na úřad, kde není problém a umí to do druhého dne. Samozřejmě je důležité mít vše v pořádku, ale třeba věčné téma nedostupných skupinových svítilen a přidaných mlhovek na starší auta tam projde bez problémů, na rozdíl od zmiňované Olomouce.