načítám data...

Věci o Mazdě Xedos 9 (3. díl)

29. července 2020, 17:38 10 komentářů Nathan

Není důležité jak dlouho trvá než uskutečníte svůj sen. Podstatné je, abyste se ho nevzdali. Jen tak si zachováte sebeúctu.

zobrazit celou galeriiJohn Doe: Věci o Mazdě Xedos 9 (3. díl)

Než napíšu souhrnné osobní poznatky v něktrém příštím dílu, uvedu pár věcí které mě obzvláště udivují.

 

  1. Kvalita kůže. Auto je staré 19 let a má teď za sebou 294000 km. To znamená, že na sedadlech se sedělo několik tisíc hodin. Když to střelím od boku, tak při průměrné rychlosti 75 km/hod (když zahrnu že je to mix stání na místě a v zácpách + jízda po městě 50-kou + okresky 85 + dálnice 130) tak to vychází že na sedadlech se sedělo cca 4000 hodin. Fyzika a selský rozum a zkušenosti z jiných aut říkají, že kůže by měla být po této porci za 19 let opotřebená podstatně více než je tomu v tomto voze. Měla by být ale není. Ta kůže je prostě neskutečně kvalitní a stále je v perfektní kondici. To jsem neviděl zatím v žádném jiném voze. A je jedno že se o údržbu kůže majitel stará sebevíc, prostě po několika statisících km a 20 letech provozu to je vždy poznat a tady je to opotřebení fakt minimální. A ještě jedna věc, i když sedačky nejsou odvětrávané, tak zadek se na nich nikdy nepotí. V jiných vozech jsem to zaznamenal, v tomto ne, nevím čím to je ale asi to bude tou kůží co tam dali. Nevím z čeho je a jak ji vypracovali ale slouží tak jak má.
  2. Původní továrenské audio – velice kvalitní. Nevím který výrobce to pro Mazdu vyrobil, možná Panasonic ale fakt nevím. A jelikož nelze písmem popsat zvuk, řeknu to tak, že jsem kvalitnější továrenské audio slyšel zatím jen v Lexusu LS. Neskutečně čistý prostorový zvuk ve všech frekvencích a v jakékoli úrovni hlasitosti. Opět mě udivuje, že ta kvalita vznikla více než 20 let dozadu. Dnes by to měl být standard v nových vozech ale skutečnost je tristní, montují se do aut zvukové šunty. Jinak o tom Lexusu LS uvažuji že si ho v příštích letech koupím, buď to bude Lexus LS 600h  nebo Jeep Grand Cherokee (3.6 benzín Pentastar) a to už bych pak dojezdil jako poslední kus až do smrti, uvidím no.
  3. Původní baterka. Panasonic. Vidět to i na fotkách, je to prostě továrenská prvomontáž. To jsem nepochopil. V létě 2018 mi dosloužila baterka, koupil jsem novou a jdu měnit. Vyndal jsem starou a koukám, že je původní, namontovaná v 2001 v továrně. Vydržela 17 let, dnes to vydrží 3-4 asi. To jsem naschvál vyfotil a doteď nechápu. Jinak podobně to mám i s notebookem, mám 10 let starého Acera Aspire 4820TZG, baterka je původní a vydrží tak 4 hodiny práce včetně Youtube, taky to nechápu.
  4. Všechno spolehlivě funguje. Každý čudlík, každé kolečko, každá maličkost. V autě není milion funkcí a zbytečností.Všechny věci které v něm jsou ale fungují naprosto spolehlivě. Auto má všechno co já potřebuji. Automatickou klimatizaci která fouká tam kam má. Vyhřívané sedačky hřejí rychle po zapnutí, tak akorát, ani málo ani přehnaně. Všechna okna v elektrice, elektrické sklápění zpětných zrcátek, elektrické střešní okno, elektrické nastavování sedaček, palubní počítač se základními funkcemi, tempomat. Ruční brzda klasická. Otvírání nádrže dálkově elektrickým tlačítkem. Po sklopení zadní loketní opěrky je možné otevřít otvor na přepravu dlouhých předmětů. Opěradla zadních sedaček jsou nesklopná.
  5. K motoru, jízdním vlastnostem, podvozku a celkovému pocitu po třech letech užívání napíšu věci v příštím pokračování.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Chase
30. července 2020, 00:34
0

Už je to mnoho let, co jsem jeden kousek faceliftového Xedosu 9 (2001) sedlal. Rád na to auto vzpomínám, i když naše společné soužití bylo ukončeno umírající převodovkou a mojí neochotou vypláznou v té době za blbý homokinetický kloub 7,5 klacku. :D
Každopádně pokud si matně vybavuji, tak OEM 2 DIN radio do FL dělal pro Mazdu BOSE. ;)

reagovat
po
potkanX
30. července 2020, 19:08
0

tak nejak si pamatam ze to radio do xedosa vyrabal Clarion, ale neviem ci to nebolo do verzie pred FL

Zelenáč VR6
30. července 2020, 22:25
0

Pročetl jsem si všechny díly a musím říct že už chci další. Nejprve jsem přemýšlela že napíšu dotaz ke každému ale rozhodl jsem se že všechny napíšu zde.

Xedos vypadá velmi zajímavě, designově velmi nevšední
1. Co koroze? Netrápí tě někde nějaká
2. Přístup do kufru. Jak ten hodnotíš ? ( S přihlédnutím na to jaké vozidla jste měl)
3 K čemu slouží tlačítka u volantu ( set,část, resume, accel)
4. Je něco co tě vyloženě sere na tom autě ( u mě to byly třeba extrémně malé zpětné zrcátka na Fiatu Stilo, popřípadě umístění tlačítka parkovací brzdy na mém současné autě Passat B6 --> momentálně v řešení) klidně i víc věcí, jestli se tedy něco najde.
5. Co tě na autě baví a udělá ti to radost.

Děkuji a užívej si spoustu kilometrů

reagovat
Nathan
30. července 2020, 23:08
0

Obsáhlejší závěr napíšu zítra, teď jdu spát.

Knightrider
31. července 2020, 09:02
1

Zelenáč VR6: 3 K čemu slouží tlačítka u volantu ( set,coast, resume, accel) - to je tempomat

Zelenáč VR6
31. července 2020, 10:36
0

Děkuji

St
Staromil
31. července 2020, 11:41
0

Pár souznějících postřehů z vlastní zkušenosti s "japonci". První byl Nissan Primera a k tomu by se dalo říci, že lepší sedadla, co se týká ergonomie a pohodlí ( hafo různých nastavení, šířka a současně vedení), se jen asi težko dnes hledají. Říkali to všichni, co v nich seděli. Audio ? To původní, ani také nevím, kdo ho dělal, hrálo asi takto...jel jsem jednou s kamarádem, kytaristou naší kapely a absolutním "sluchařem", fandou do muziky k Humpolci, kde jsme hráli. Nechal doma své BMW 3. Spolupracoval s německou firmou, často tam jezdil, hudba ho provázela všude. Vzal s sebou nějaká CD a jako spolujezdec si hrál. Po nějaké chvíli říká " ty vole, já dal za úpravu audia v autě skoro třicet tisíc a řekl bych, že to Tvoje hraje když ne líp, tak srovnatelně...co to je ?" No, já bych řekl, že to jednak asi fakt dělali dobře a taky u BMW 3 nevážily dveře pro osazení repro tolik, co v té Primeře (Combi). Baterka ? Když jsem ji jako 12 letou prodával, byla pořád původní a byla to, ano, také "Panasonic " ! a pořádný macek jako tady na obrázku. Pak Mazda 626...Sedadla maximání pohodlí a variabilita a praktičnost. ( přední se dalo např. sklopit do roviny, byl z něho stoleček i prohlubněmi na nápoje, tácky, NB a tak, zadní celé posuvné o cca 20cm dopředu pro zvětšení i tak velkého kufru a i tak si tam sedl člověk 190cm úplně v pohodě, a kdo má dnes nastavitelný sklon nezávisle dvou zadních opěradel ? ) Tovární audio slušné, ale už to nebylo, jako v té Primeře, to jsem slyšel i já. Baterka ? Teď jsem se koukal do záznamů, výměna po 14 letech..a co to bylo ? Panasonic ! Teď M6 I...sedala dobrá, ale už menší, není to ono, jako u starších, variabilita kromě sklápění do roviny už skoro žádná, prostě úspory, jako u všech. První baterka byla měněna po 8 letech, byla skoro nová při koupi, teď už jsem měnil zas...5 let. Takže ta stará auta, co se těchto "kvalit" týká, ve stejné kategorii, dnes jen těžko někdo předčí. No a bod 4. ? ano, prostě všechno opravdu potřebné je na palubě a pořád funguje, nezažil jsem u žádného z nich, v době, kdy jsem auta vlastnil, že by něco z čudlíků, světýlek a výbavy odešlo, tedy s výjimkou výměníku klimy u M626, což byla jejich bolístka. A to jsem měl auta "japonce" o level a možná ještě níž, než je Xedos. Těším se na pokračování, k motorům jsem si mezitím něco "naštudoval"...:-)))..ale praxe je praxe. Mimochodem, ten zajímavý kousek s 13 tis. km, už je opět na webu v CZ...:-)))

reagovat
Zd
Zdeny60
předevčírem v 08:40
0

A kdy bude report o tom, jak je to shnilý? Kdysi jsem viděl Xedos 9 u kamaráda ve Větřní a to je už aspoň 10 let a už tenkrát byl na šrot a to neměla zdaleka tolik najeto :-) Jinak k výdrži materiálů: když jsem asi před 3 lety prodáal své Subaru legacy 2,0R 121kW - byla v něm původní baterie (r.v. 2006), která i v největších jesenických mrazech točila motorem jako nová a auto chatlo na první otočení, sedačky ve 240.000km byla ve stavu zánovních, taktéž volant. Vše také fungovalo bez chyby. Prostě dokonalí japonci...Mám je rád a už s nimi také dožili. Jiné automobnilky se nechytají a současné technologie jsou šité horkou jehlou - záruka +1 den a hned do kytek. Dnes vlastním Outback (2011) - vše původní, bez jediné sebemenší závady, Infiniti G37, 2010 - taktéž, ale zde je už měněná baterie. Jinka též bez sebemenších závad. Ale mlě jsem v životě pežoty, škodofky, fordy a tam - no, tohle bych napsat rozhodně nemohl...

reagovat
Nathan
předevčírem v 12:51
0

Report o tom jak je mů Xedos 9 shniký nebude. Protože shnilý prostě není.

St
Staromil
předevčírem v 17:44
0

...tak, tak Zdeny60, kdybych neměl Mazdu, měl bych asi Subaru ( bohužel, Nissan Primera řady P10 u Nissanů na našem dvorečku nic nenahradilo a Frantíci ho vlastně dost zabili, a to už nejdříve P12tkou a pak úplně)...má ho nevlastní brácha, měl ho i kamarád v dost slušné výbavě a ve verzi 3.0. Pak si koupil BMW3 a úplně nadšením ze změny zrovna nejásal, ač je to prý dost o zvyku. Není asi úplně etalon spotřeby ( zvláště pro dnešní ekology a elektronadšence pseudošetřílky) , nevím, zde zkušenosti mizivé, ale jak to jezdilo, to se jen těžko popisuje. Něco jako dost rychlá, silná drezína na kolejích ? Fakt zábava. No, ač mne moje Mazdy dost deptají tím reznutím, tak jelikož se asi postupně dopracuji k těm "novějším" starším ( nové nekupuji...), co už snad tolik nereznou, tak asi zase budu shánět, až nazraje čas, zase něco staršího, dobře udělanéhoa s japonským původem, tj. u Mazdy. Kdyby se nedařilo, tak Subaru je zřejmě na řadě a nebo alternativní další volba by asi byla Honda. Mluvím o ekvivalentech M6. Nějak se mi holt sešikmily v pohledu na to, co od auta potřebuji, chci a očekávám, očka...:-)).. a taky, co v autech, pokud možno, nechci...