načítám data...

Teji a jeho bazarové šílenství

17. srpna 2017, 00:58 12 komentářů Tejira

Trocha kecálkovství o tom co lze v kraji bazarovém najít v dnešní době.

Jakub jakub497@gmail.com: Teji a jeho bazarové šílenství

Nebylo by od věci říci, že následující řádky přesně vystihují nároky mladého benzínem opojeného řidiče co nedávno dostal papíry na káru.

Někteří v tomto momentě hledají většinou malé nezbedné krabičky nebo primárně Golfy třetí a čtvrté generace, kterým pak seřežou pružiny a machrujou jak to mají nízko u země. Mno pak tady jsou další co dělají přesný opak. Vezmou relativně solidní auto a nabastlí na něj tuny plastů a říkají jaké to je umělecké dílo… Ehm dobře tito lidé jsou tzv rýžáci anglicky ricers.

Urychleným popisem paka co nemají nic na práci a umí jen zprasit dobré auto. Budiž příkladem Honda Civic 6G v hatchbacku nebo Honda CRX (předchůdce CRZ). Tam vždycky nabastlí obrovskou díru místo výfuku k tomu přivádějí vzduch pomocí díry na kapotě kam by se vešel celý fotbalový klub FC Kvikálkov a předek vypadá jako kdyby mu ho slon rozsedl… toť takový výčet.

A pak tu je kategorie lidí normálních. Takových co hledají normální, ale zábavný daily car. Já osobně patřím do této skupiny lidí. Zprvu si vždy člověk rozvrhne svou situaci a poté vybírá. Máte do 50ti tisíc a chcete koncern VW? Tak… Buď máte na výběr TDi v objemu 1.9 nebo pak 2.5 (asi nejkazivější co jsem viděl) nebo případně u benzínu cokoliv do objemu 2.0… A pak tu je varianta 2.8 V6 případně podobné motory.

Jeden takový si dnes probereme blíže.

Jedná se o vůz Audi A4 Avant Quattro 2.8 litru V6, výkonu 142 kW a kroutícím momentu 280Nm. Co že vlastně znamená ono slovo Quattro v názvu auta? Jde o pohon všech čtyř kol známý již od dob Audi Quattro S1 co jezdilo skupinu B v rally. Tady toto je, ale žlutý krasavec v jednom bazaru a již netrpělivě čekám na verdikt koupě. Záloha složena a teď piluji podrobnosti… Ale to není k čemu tu jste.

Hlavní je to jak jede. Po prvotních potížích s baterií, která umřela a nedostatku benzínu se po vyřešení povedlo nastartovat. Popravdě chvilku to trvalo, ale start byl asi nejúchvatnější věcí co jsem zažil. Hladký chod motoru byl písní pro mé uši. To ticho volnoběhu a po přidání takové to jemné ticho před bouří. Po vyjetí na testdrive následovalo lehké znepokojení. Hele ono to nechce brzdit. Stačilo párkrát promáčknout pedál a vše se spravilo. Samozřejmě motor již byl na provozní teplotě… Takže následovalo protáhnutí vlka v rouše ovčím. Líbezný zvuk šesti válců do V s nádherným lineárním zátahem již odspodu (když ta atmosféra se krásně točí) a chod… Prostě jedna v bášeň. Krátká otočka na kruháči a rychlý výjezd mne přesvědčilo o vlastnosti motoru. Řízení se krásně vede a přesně kopíruje mé požadavky. 

Mno se spotřebou to taky není nijak hrozné. Příklad budiž Fabie 1.4 MPi 50kW. Stejná až nižší při totožné rychlosti. Což je kolem sedmi litrů při stovce.

Více vám přinesu zase jindy protože tyto podněty apod musím více rozvinout a auto samotné taktéž. Zatím sportu zdar a Audi obzvlášť!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
17. srpna 2017, 02:30
0

Tenhle werk mám na zimu jenom v sedanu a modrý....Sportovní na tom je hlavně to, že když to při zimních radovánkách pošlu na vrakoviště tak nebudeme muset moc plakat. Motor to ale není špatný.

reagovat
Goldies
17. srpna 2017, 14:41
0

Ne ze bych uplne resil spotrebu, ale to fakt umi jezdit za 7litru?!

reagovat
hh
hh
17. srpna 2017, 15:04
0

V clanku se pise o aktualni spotrebe pri 100km/h, jestli jsem to spravne pochopil.. Ale treba R6 od BMW z cca stejne doby (M52TU, M54) dokazi pri delsich jizdach (tak 50km a vic) jezdit se spotrebou mezi 7 a 8l na 100km.. Celkove se dost lidi boji spotreby u motoru s vetsim obsahem a vice valci uplne zbytecne..

beastar
17. srpna 2017, 16:07
0

Přesně. Já s ním jezdím jen v zimě a to docela na krev. Fakt je ten že při normální jízdě jde jezdit za 8 litrů při jančení se to pohybuje kolem 10. Hlavně je opravdu náročné to zničit zatím se mi to za dvě zimy nepodařilo:)

Goldies
17. srpna 2017, 16:13
0

Tak jako znam lidi co s 2ZZ jezdi za 7-8 ale ja se pod 12 nedostal, pri mem stylu jizdy... akorat ted cestou na dovolenou sem mel spotrebu 8,6 :-D

beastar
17. srpna 2017, 16:17
0

Právě že spotřeba je strašně relativní věc. Přesně jak píše "hh" spousta lidí se bojí větších motorů nedej bože benzínu právě kvůli spotřebě a ve výsledku lze s hodně autama jezdit na pohodu za běžnou spotřebu....

Goldies
17. srpna 2017, 17:02
0

A to je prave ono, na pohodu, ja na pohodu nejezdim, uzivam si zvuku liftu a dokonale presneho razeni :-D otacky drzim kolem 5-7 tis :-D a kdyz blbnu, klidne 8.200 :-D

Po
Pospis
17. srpna 2017, 21:01
0

Hlavně při prvním náznaku klepaní na přední nápravě zvednout a vyměnit poškozený dil....... nebo ... kolečko upadne.....
Na zimu do sněhu doporučuju Vraníky Green Diamond.... ježiši jak já se těším na zimu.....

reagovat
Tejira
17. srpna 2017, 23:47
0

Defakto hned po koupení to půjde pod kudlu na silentbloky a kosti. Docela na to trpí kvůli těžkému předku. Plus když budou finance tak spojka se taky vezme pod kudlu a půjde tam pevnější co vydrží.

au
audis
17. srpna 2017, 22:48
1

to auto mám. Spotřeba město 10 - 12 l. Dálnice 140 km/h 10 l. Dálnice 160 - 180 kmh 13 l. trojkombinace město-mimo město-dálnice 10 l, dvojkombinace dálnice praha dálnice 10 l. Odpich z místa jako když se kopne do tenisáku. Do 200 km/h zřetelně zrychluje. Paráda. Chtělo by to automat tiptronic, nechce se mi řadit. Poslední rok mám zvýšenou spotřebu (město 13 - 14 l, jízd ana pohodu), vyměněno kde co (katalyzátory OK, emise OK, vstřiky repase, diagnostika OK, ) aktuálně testuju nové lambda sondy.

reagovat
Goldies
18. srpna 2017, 06:41
0

Tomuhle udaji uz verim vic :-)

Breakthru
29. srpna 2017, 20:36
0

Mám ještě doposud passat B5 2.8 V6 Syncro, stejná technika jako tady......Slušnej komfort, projev motoru.Tichej šestiválec, kterej se umí slušně rozeřvat a perfektně fungující stálá čtyřkola.Jezdil jsem s tím za hranice a dalo se s tím jezdit za osm, ale město pod deset jsem nikdy nešel.....poslední dobrý auto od VW.Ten zbytek stojí za kulový.....

reagovat