načítám data...

Radost na tři

26. ledna 2019, 01:23 14 komentářů John Galt

Může někoho kdo rád řídí a zároveň jeho hlavním požadavkem na auto je, aby ho ničím nerozčilovalo potěšit třívalcová předokolka s automatem?

zobrazit celou galeriiLubos Arvai: Radost na tři

Po pár letech jsem opět stál v autopůjčovně a kolem mě bylo, asi dvacet aut, ze kterých jsem si mohl vybrat, čím se budu vozit celý následující týden, navíc s vědomím, že benzín platí firma a pokud se mi auto nebude líbit můžu ho bez problému vyměnit. Přesto zavrhuji všechna SUV na place. Není tady ani Velar ani X6, což jsou jediné dvě SUV, které se mi líbí. Za to je tu Ford Fusion Hybrid a já už delší dobu uvažuji o tom vyzkoušet jak se žije s hybridem. Pak je tu také Chevrolet Silverado americký truck patří taky mezi auta co jsem si chtěl zkusit, ale nikdy jsem na to nenašel dost odvahy. Opět ztrácím odvahu a skládám své kufry do Toytoty Corola. Jak jsem psal v úvodu, hlavním požadavkem na auto je, aby mě ničím nerozčilovalo. Když už se chystám nastoupit a odjet s Toyotou tak si všímám, že tento kousek už má své nejlepší týdny v půjčovně za sebou a já se rozhlížím kolem co jiného mě nebude rozčilovat příští týden a všimnu si Mini Cooperu Convertible. Po krátké úvaze jestli se mi do něj vejdou moje kufry, je přeskládávám.

Po usednutí za volant zjišťuji, že tato generace už má všechny přístroje tam kde mají být a dokonce se nastavují spolu s volantem. Jen teploměr chladící kapaliny je schovaný v menu palubního počítače. První jízda přináší zjištění, že v autě se sedí docela nízko i když najít ideální pozici za volantem mi chvíli trvalo. Podvozek je docela tvrdý, ale o svoji páteř se bojím jen když přejedu opravdu velkou díru. Karoserie se kroutí, což se projevuje různým klepaním a povrzáváním na nerovnostech při natažené střeše.

Další den beru Mini na delší výlet po dálnici, venku od rána sněží, takže vyzkouším jaké pohodlí dokáže nabídnout auto s plátěnou střechou při delších cestách v zimě. Vyhřívané sedačky mě po chvíli začínají pálit a po vytopení kabiny začínám bojovat s optimálním nastavením topení a klimatizace, protože “půjčovna paket” nezahrnuje automatickou klimatizaci. Zahrnuje ale navigaci a tu zde představuje systém iDrive, včetně dotykové plochy na ovladači, které slouží pro psaní, což je podle mě asi nejlepší způsob zadávání cíle do navigace. Auto se na dálnici musí docela řídit, dvojspojková převodovka necuká, jen v normálním režimu drží motor ve zbytečně nízkých otáčkách, ale to jsem vyřešil přepnutím do sportovního režimu, který není problém používat pořád. Jediné co bych převodovce vytknul je cuknutí těsně před zastavením. Od převodovky se dostávám k motoru, tím je třívalcová jednapětka s turbem. To že má jen tři válce prozradí jen za studena na volnoběh vyššími vibracemi. S převodovkou si celkově rozumí. Téměř nemá turbo lag a Mini zrychluje až do rychlosti 90mph svižně. V dálničních rychlostech není uvnitř při natažené střeše o moc vyšší hluk než v běžném kompaktu.

V dalších dnech už se počasí zlepšilo a já dostal možnost vyzkoušet si i jízdu s nebem nad hlavou. Taky si Mini osvojuji a začínám víc zkoušet co si nechá líbit. Pevný podvozek a kola v rozích karoserie dělají z Mini obratného společníka, který si i na celoročních Michelinech snese hodně a stabilizace jen decentně krotí prokluz vnitřního kola na výjezdech z ostrých zatáček. Jen řízení je bez jakékoliv zpětné vazby.

Při jízdě bez střechy zmizí všechny příznaky kroucení karoserie a je uslyšíte decetně naštvaný zvuk z výfuku, který při ubrání plynu ve správných otáčkách lehce zakašle. Mimochodem ofuky topení jde nasměrovat přesne na ruce na volantu. Auto nebylo vybavené větrným deflektorem, takže od 60mph už dovnitř hodně fouká

Abych odpověděl na otázku co jsem položil v úvodu. Ano, může. Mini je auto se, kterým chci jet ráno do práce, pokud to není příliš daleko. Chci s ním jet o víkendu na výlet. Pokud vám přišlo, že jen vyjmenovávám nedostatky, tak to berte tak, že vše ostatní bylo na autě dobré, včetně té modré barvy.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. ledna 2019, 08:08
0

Měl jsi vyzkoušet to Silverado. I když, upřímně, nevím, jestli by ti ho tvůj chlebodárce podepsal. Oproti tomu Mini bude půjčovné stát tak dvoj až trojnásobek.

reagovat
Jo
John Galt
27. ledna 2019, 13:36
0

Problém byla pouze moje odvaha si ho vyzkouset. Chlebodárce by to jistě snesl. Všechny auta co jsem zmiňoval v úvodu stáli stejně. Měli tam i MX-5 RF, Challengera s V8, ale ty už stáli víc a ty mi už půjčit nechtěli.

M P
27. ledna 2019, 16:20
1

Knightrider: Ono ty korporátní tarify jsou kolikrát prostě kouzelný. Zrovna u té naší půjčovny v US je to tak, že za stejnou cenu bereš to, co je na místě v určitém oddělení, podle toho zda máš věrnostní program běžný, nebo executive, to vše za cenu booknutého kompaktu. Kolikrát nabídka pokryje osmiválcové muscle cars, kabriolety, Full size SUV, prostě všechno možný. Executive pak nestačí jen na takové věci, jako je velký Range Rover nebo Audi A6/A8.
V Evropě už to taková hostina není, ale zase, jak jsem tu kdysi psal. Za cenu zamluvené naftové C4 jsem se vozil Abarthem 595. Pro zaměstnance jsou věrnostní programy příjemným vedlejším efektem, co je ale důležité pro firmu jsou vyšší limity nájezdu (neomezené) a lepší pojištění.
Nicméně úroveň služeb půjčoven v USA a v Evropě, to je něco tak diametrálně odlišného... v US jsem měl s věrnostní kartou dojem, že mě do toho auta snad i odnesou, v Evropě se kolikrát divíš, že dostaneš auto a ne šlapací tříkolku. Jakýkoli problém s autem v US je otázk výměny a dvou pozdravů, ve Francii jsem musel sepisovat protokoly jak na fízlech, 200 km jsem kvůli tomu najezdil a telefonoval asi dvě hodiny v kuse. Kokoti.
-
Komentář upraven 27. 1. 2019, 16:21:18

Ka
Karda
27. ledna 2019, 16:41
0

Nevíte, jestli je někde porovnání věrnostních programů velkých půjčoven, kdybych si chtěl aspoň nějaký status vyjezdit soukromě? Nebo je to nesmyslně drahé a jsem odsouzen k objednávání aut přes agregátory?

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. ledna 2019, 17:10
1

Matěj: Je znát, že v USA je auto (i to z půjčovny) běžnou součástí života a ne luxusem, jako tady.

beastar
27. ledna 2019, 17:55
1

Knightrider: Zase bych Usa tolik nepřechvaloval. Auta jsou tam pro většinu lidí nezbytnost. A velké vzdálenosti nahrávají provozu půjčoven. Zatímco z Prahy do Milana v klidu dojedu služebákem. Tak z NY do Vegas už to tak v klidu není. Navíc je tam trochu jiná tradice. Těch půjčoven. Smutný je že stejný brandy to provozujou tady v Eu po evropsku tak na piču jak popisuje Matěj.

Ale to se týká obecně služeb. Jinak že by tady bylo auto luxus. To je blábol. Nikde neni kde parkovat i chudší lidi mají dvě i více aut. To je s Usa v globálu srovnatelný. A ještě mě zajímá kolikrát si stát zázraků a svobody navštívil když je to taková bomba?;)
Pro pravej Us zážitek doporučuji třeba nějakou prdel typu Wisconsin....

M P
27. ledna 2019, 19:31
0

Karda: tak on třeba základní Emerald program u National dostaneš prakticky jen, už jak se přihlásíš. A hned můžeš vybírat z Emerald Aisle, kde je už tak leccos. S jinou US půjčovnou zkušenost nemám, ale co jsem tak slyšel,je National z těch lepších.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
28. ledna 2019, 08:00
0

Beastar: Já netvrdím, že je USA nějakej zázrak. Taky jsem tam viděl šílený chudinský čtvrti, kde jsem se bál i ve dne. V noci bych tam nevlezl. Když jsem někam jel městským autobusem, tak jsem tam seděl já a dvacet černochů. Příjemný to nebylo. USA má svoje specifika a Evropa taky. Nemyslím si, že jedno nebo druhý je lepší. Obojí má svoje pro a proti.

beastar
28. ledna 2019, 17:51
0

Souhlasím. Taky je v Evropě a třeba v Kanadě obecně lepší sociální zabezpečení občanstva. Zase život v US může bejt tak úžasně jednoduchej pokud není člověk náročný. A v jednom státě je vše to je bomba. Busem sem nejel, ale metrem.... Zkušenost stejná. Popravdě mnohdy sem se bál míň na Zanzibaru, než v některých místech Států.

Ka
Karda
28. ledna 2019, 20:24
0

Matěj: Díky. Podívám se.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
29. ledna 2019, 10:20
0

Beastar: No co se metra týče, tak nejhorší mi připadalo metro v Bruselu. Tam jsem se fakt dobře necítil.

beastar
29. ledna 2019, 13:30
0

Já byl v Bruselu jednou a do mhd sem se nedostal. Stačilo mi ale outskirts. Pochopil sem, že jako fakt kolikrát zlatý Německo a Čechy. Tyhle bejvalý kolonialisti to je k breku.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
29. ledna 2019, 18:30
0

Je to k breku. Meku Evropský Unie jsem si teda představoval jinak, než jako špinavou díru, plnou divných individuí a omlácených aut.

beastar
29. ledna 2019, 18:37
0

Přesně. Pár hezkých úhledných čtvrtí v centru. A zbytek to je taková afrika trochu. I stylem bydlení a života. Jen ty nejchudší ghetto z vlnityho plechu chybí. Opravdu.