reklama
načítám data...

První měsíc s BRZ

21. října 2016, 07:50 32 komentářů jc

„Tatííí a kde se tady sundavá střecha?“ byla první hláška naší dcery, když jsem ji poprvé vezl v BRZ. Jasně, v MX5 by se nevezla na zadních sedačkách, ale vysvětlujte to tříletému dítěti... Na druhou stranu jsem pocítil hrdost, že dokáže takhle rychle poznat, že tady je něco jinak a že má ty správné asociace :-) O den později už to bylo auto pro panenky, ale čert to vem. Teď už je to víc jak měsíc, co jsem si vyzvedl BRZ v Pardubicích. Za tu dobu jsem najel asi 3500km (víc jak dvojnásobek mého obvyklého nájezdu) a poznal BRZ i více z praktické stránky.

zobrazit celou galeriiTomáš Jedno: První měsíc s BRZ

„S BRZ je naprosto v pořádku, když cesta je cíl.“

(tento blog jsem původně napsal v únoru 2016 pro svůj osobní web)

sníh zepředu

Velikost je tak akorát pro drtivou většinu mých cest. Zatím mne to nijak neomezilo, ale ono to bude omezovat spíš případné spolujezdce, kterým je třeba vysílat jasné signály :-) Když přijmete to, že je to opravdové kupé v malém, jednoduchém a lehkém balení, zjistíte, že vnitřní prostor je super. Žádné nepohodlí a přitom když z pozice řidiče natáhnu ruku, sundám mláděti čepici z hlavy. Co je naopak gigantické, jsou předozadní (jediné) dveře a je potřeba na to myslet při parkování, protože jinak třeba taky nevylezete. Kufr je ideální na větší nákup v supermarketu, případně víkendový zimní trip mimo civilizaci ve dvou (vyzkoušeno). Na hloubku se v pohodě vejde klasická krosna a na šířku dáte tak tři a ještě zbyde místo okolo. Takže: vejde se tam dost, ale přitom nehrozí, že vám zavolá kamarád kvůli stěhování almary.

„Vždycky je dobré znát někoho, komu můžete zavolat, když je potřeba odstěhovat gauč. Ale kdo by chtěl být ten, komu lidé volají, když potřebují odstěhovat gauč…“ -- neznámý vojín na autickar.cz (kdyžtak se přihlaste)

reklama

kufr1kufr2

(foto piváků: Inzandity @ ft86club.com)

Auto je na jednu stranu opravdu puristické, což je vidět především v interiéru, kde na vás místy vykoukne i nějaké to retro (zabudované vietnamské digitálky). Na stranu druhou – klima, bezrámová okna, keyless („systém rituálního loučení pohlazením“). Dobrá zpráva je, že tu nenajdete start-stop systém, trippling směrovek nebo zpožděné došmrdlávání stěračů. Je tu prostě všechno potřebné – kromě ukazatele dojezdu na palubním počítači (FAIL).

Jinak přeučování předokolkáře úspěšně pokračuje a je to proces velmi příjemný. Nahrávají tomu všechny ty řidičské vlastnosti, které Toyobaru má – pozice v autě, řízení, řazení a ty další věci. Třeba výhled z auta je díky strmějším a tenčním A sloupkům výrazně lepší než u Civicu. A pokud jsem v UFOnovi potřeboval přesně definovanou situaci, abych měl šanci trefit meziplyn, tady je to naopak – mnohem těžší tu je meziplyn NEtrefit. Dokonce to vypadá, že ani heel&toe mi (časem) nebude zapovězeno.

Z každého decimetru auta dýchá sportovnost, taková ta správná mechaničnost. Tuhé řízení, těžké řazení za studena a minimální odhlučnění podběhů před kamínky však dokáže vynahradit pohodlnými sedačkami s dobrou oporou, nadýchanými hlavovými opěrkami a nízkým hlukem při konstantní rychlosti na dálnici. I ty legendární měkčené plasty najdete :-) Vyzkoušel jsem si už cestu po D1 do Brna a pohoda jazz, tedy rock (a audiobook).

sníh zezadu

Stabilizace funguje výborně. Jezdím vesměs ve Sportu, kdy stabilizace chvilku přivírá oči, než začne pracovat. I když tím samozřejmě trpí mé jinak určitě dokonalé výjezdy z křižovatek, nechávám si pomáhat a hledání limitů neuspěchávám. Jinak řečeno, na úplné vypnutí stabilizace zatím nemám odvahu. Na to je času dost. Každopádně je to zábava. Natolik, že jsem upustil od myšlenky širších kol a budu jezdit na Priusových 215/45. No a když naprší nebo nasněží… :-) Pouze jeden den už té zábavy bylo snad až příliš. Možná si vzpomenete na pondělí 29.2., kdy během několika málo odpoledních hodin napadlo extrémní množství sněhu, vespod to natálo a opět umrzlo. Po cestě z Prahy domu bylo několik aut v příkopech a jednou jsem musel zastavovat, abych (ručně) roztlačil paní v nákupní tašce na ledu do kopce. BRZ to zvládlo v pohodě, jen u nás v uličce, která je parametry spíše děravá polňačka, jsem se málem dvakrát zahrabal, protože toho sněhu už bylo příliš a kvůli terénu se to ani nedalo rozjet.

„The car definitely likes corners like a fat kid loves cake.“ -- someone @ ft86club.com

Motor pořád zajíždím a ani příliš nevyužívám nejlepší pásmo kolem sedmi tisíc otáček, ale i tak je to fajn. Auto ve mne vyvolává pocit lehkosti, za což určitě nemůže jen reálná váha, ale také nízké těžiště (nižší než má Ferrari 458 Italia nebo nová Mazda MX-5 bez střechy…), vyvážení nebo již zmíněná krátká prodleva po sešlápnutí plynu. Spotřebu mám zatím kolem deseti, což je při vysokém poměru cest pro radost docela dobré. Dokazovat, že s BRZ se dá jezdit i normálně, nemusím, to už totiž udělali přede mnou (AutaNet Test spotřeby: Subaru BRZ vs. Škoda Octavia Combi 1.6TDI). Tankuji často, ale ani tak ne z důvodu extra velké spotřeby (nebo malé nádrže), ale proto, že palubní počítač neukazuje odhad dojezdu. Do 50 l nádrže tak zbaběle beru kolem 40l.

grafy
Občas dostávám otázku, jestli jsem měl jasno mezi Subaru (BRZ) a Toyotou (GT86). Ze začátku vlastně moc ne, rozdílů je poměrně málo. Ale když se do toho ponoříte, najdete je. V barvách (BRZ má exkluzivní Subaru STIčkovou modrou World Rally Blue kdežto GT86 zase svoji oranžovou Nevim Jakse Jmenuje) nebo naladění podvozku. GT86 je více tail-happy (zadkově ustřelující), kdežto BRZ je více seriozně neutrální (aniž by se s ním nedalo driftovat). Při společném vývoji prý Toyota více řešila design a Subaru zase mechanickou část. Oboje se ale vyrábí v japonském závodě Fuji Heavy Industries, tedy továrně Subaru. A pak jsou tu různé možnosti obchodních oddělení resp. ochota jednotlivých dealerů vyjednávat. Takže Subaru :-)

trojčata

U nás se během tří let prodalo asi sto kusů Toyobaru dohromady (z toho většina BRZ), z čehož plyne, že auto je poměrně neobvyklé. Většina normálních lidí (ne-petrolheadů) ani netuší, že něco takového existuje, a je tudíž, tak trošku, středem pozornosti. V Evropě je to prostě s prodeji bída, holt tady jsou lidé zvyklí na kombík v dýzlu. Krom toho, my jsme ten národ, kde bylo nebezpečné nebo alespoň nepohodlné vyčnívat z davu a být jiný. Takže… vysvětlujte někomu, jak je to s tím rodinným autem nebo že tohle není za cenu Ferrari, ale dobře vybavené (i když nadprůměrně nudné) Oktávky. Zato v severní Americe se Toyobaru prodává docela slušně, různí lidé tím nahrazují i výrazně výkonnější auta a někteří šťastlivci to tam mezi muscle cary mají za vstupenku do světa sporťáků nebo aut obecně.

CHRIS HARRIS ON CARS: Toyota GT86 / Scion FR-S v Nissan 370Z v Used Porsche Cayman S 

Zatím ani mne neopouští nadšení z auta. Funguje, vypadá dobře a jezdí ještě líp. Mít na to peníze, koupím si jich aspoň pět do zásoby. Protože kdoví, co se bude vyrábět za pár (desítek) let a co bude nutné splňovat za normy (nulové emise? autopilot only?). V těchto dnech se navíc začínají objevovat informace o faceliftu GT86 i BRZ. Design je minimálně u Toyoty takový podivný a v rámci refreshe dojde nejen na funkční úpravy (údajně +5hp, kratší převody, LED svítilny, průduchy k  brzdám místo předních mlhovek), ale i k několika zbytečných úkrokům (tlačítka na volantu, hill asistent…?!?) tak trošku popírajících původní myšlenku. No ale hlavně, že nedošlo na turbo.

turbo

Na závěr jedno bonusové video školy smyku – inspirace do dalších let :-) Have fun.


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

RCNP
21. října 2016, 17:17
0

Tak zrovna "trojblik" mám rád a trochu mi chybí. Ale z absence stop/start jsem byl celkem mile překvapen, myslel jsem si, že už bez toho nejde prodávat auto. Dojezd mi taky trochu chybí, ale víceméně tankuju vždycky když mám cca 1/4 nádrže a neřešim to. A když jedu někam dál tak si zapnu dashcomand, který mi to ukáže. Jinak jsem měl dojezd u minulého auta a zapínal jsem ho, až když jsem se blížil ke dnu, tak abych věděl jestli dojedu k benzínce, jinak jsem to nesledoval průběžně, tady by to bylo celkem depresivní :D Ale jinak nemůžu nesouhlasit se zbytkem věcí v článku. Bohužel se nám to tady bude asi trochu zdvojovat, jelikož o pár věcech už jsem psal a o dalších budu, respektive už je mám napsané a jen dolaďuju detaily :D

reagovat
jc
23. října 2016, 21:50
0

Jestli se budeme doplnovat, tak tim lip. Bude zajimave sledovat trosku jiny pohled na to same. A ja moc casto psat nebudu, takze bud v klidu :-) Pocitam ze dalsi kus bude az k vyroci prvniho roku (v unoru).

RCNP
24. října 2016, 13:42
0

Minule se nas tom povedlo nezavisle na sobe skoro pres kopirak :D Ne, sam jsem zvedavy s cim jeste prijdes. A zapomnel jsem ti pochvalit fotky, ty zimni vypadaj jak z pohadky.

jc
24. října 2016, 16:17
0

Nastesti mam alibi, psal a publikoval jsem to poprve na konci minule zimy :-)
Dik za pochvalu.

St
Stepan
24. října 2016, 17:20
1

Přestaňte psát takové nepěkné blogy. Na moje staré auto už je inzerát a třesu se na BRZ. A pochvalné komentáře od současných majitelů mi čekaní zrovna nezkracují.

reagovat
jc
25. října 2016, 17:09
0

Nejhorsi pro mne bylo, kdyz uz jsem mel vsechno vybrany a podepsany a cekal jsem na lod. To jsem cetl snad vsechno na ft86clubu abych se zabavil :-) Drzim palce!

MartinCoupe
27. listopadu 2016, 15:45
0

Boxer a zadonáhon je nejlepší!!! :-)

reagovat
jc
27. listopadu 2016, 22:41
0

A mas toyobaru nebo porsaka? :-)

MartinCoupe
28. listopadu 2016, 10:51
0

Ahoj, momentalne mam spickovy vuz ze zeme polarniho kruhu. :-)
Jinak Subaru jsem měl, zadokolku taky.
Takže spojení boxer + zadni nahon se mi fakt libi. :-)

beastar
28. listopadu 2016, 00:06
0

Trochu divná a trochu "Škodovkářská" otázka ale za kolik s tím vlastně jezdíte ptám se protože> RCNP ", jinak jsem to nesledoval průběžně, tady by to bylo celkem depresivní :D " jasně jde to najít na "netu" ale jednak se mi nechce a je to lepší z hlediska přesnosti od někoho kdo s tím denně jezdí než nějaký žurnalista co to dostane na týden a auto nezná. Jo a ještě jedna průzkumová jak dlouho si to auto hodláš nechat a je to tvoje jediné auto nebo jen "fun" car ... děkuji za odpověď všech (asi dvou majitelů co sem chodí)

reagovat
jc
28. listopadu 2016, 08:08
0

Ja mam prumer kolem 10, ted v zime to vypada ze bude o pul az litr mensi. Je to samozrejme o stylu jizdy a pouzivani, s predchozim autem jsem mel tak devet a prumer na sprintmotoru byl asi 7... Je to dany i tim, ze mam spoustu kratkych tras (nekolik km do skoly, nekolik jinych km do kramu, na obed) a pak hromadu strednich cest (40km). Prumer BRZ na sprintmonitoru je 8,2l (25 aut) a GT86 8,67l (126 aut).
Jak dlouho budu mit auto je otevrene, bude zalezet na dalsim vyvoji toyobaru a taky nasi rodiny (jak moc mlada poroste - aktualne 4 roky) :-) Mam to jako daily a nase vetsi auto v rodine je Yaris...

Matěj Podhorský
28. listopadu 2016, 09:52
0

beastar: děkuju ti, že ses zeptal. Já jsem totiž neměl uplně odvahu položit stejný dotaz, abzch nevypadal jako teta v dědictví... A co to žere? Nebojte se teta, vás ne! :D

Slyšel jsem uplné legendy, jak Toyobaru jezdí za 7, a já věřím tomu, že to jde. Ale proč to dělat. Na druhou stranu, když to jc používá jako dailynu, asi taky ocení, že to žere skoro prd. Kdo ale Autíčkáře trochu čte tak ví, že zrovna já jsem na spotřebu přímo vysazen a že jsem vlastně nudně praktický zapšklý dědek :D

MartinCoupe
28. listopadu 2016, 10:54
0

Jojo, spotřebu řeším taky. Do 10l/100km v pohodě, do 15l/100km podmíněně, nad 20l/100km už mi to přijde moc... :-)

beastar
28. listopadu 2016, 11:46
0

Děkuji za reálnou odpověď to je vážně slušná spotřeba vzhledem k zaměření auta to je třeba vidět ten obrovský pokrok oproti stejné sortě aut před 20 lety. Chápu, děti roztou a priority se mění. Druhé auto v rodině Yaris to mě nejdříve pobavilo ( velké ) potom sem si uvědomil že on dnes velký už opravdu je.

Matěj# Já právě spotřebu moc neřeším u sebe ale pro lidi je to téma a to i pro ty co by to dost pravděpodobně řešit nemuseli. BRZ je v porovnání třeba s Boxsterem docela šetřílek. Taky nemám tyhle otázky rád cítím se pak jak Oktávkář:) většina aut co teď mám žere hodně přes deset jasně občas mi to vadí ale obsahy 3.5, 3.2, 3.6 a podobné nikdy pod 10 nedostanu.

Matěj Podhorský
28. listopadu 2016, 12:05
0

Tak u dailydriveru, se kterym stejne neni na trase domov-prace zeny-moje prace a zpet kde si trochu zadovadet, si nedokazu predstavit, jak bych si pred sebou ospravedlnil fakt, ze utracim za benzin vice, nez je nezbytne nutne. Paklize bych mel na daily zabavne auto, tak realne jeho zabavny potencial nejakou vyjizdkou vyuziji asi jedenkrat tydne a to jeste jen kdyz si privstanu, nez zacne sobotni/nedelni dopoledni provoz. Jinak se ob vikend vydam za navstevou rodiny, opet se zenou, kde je sice na trase krasny zabavny usek, na zlinsku a hradistsku vyhledavany a uctivany motorkari, ale vzhledem k tomu, ze jedeme dva a v provozu, tak nikdy neni prilezitost jet tak, ze by si to clovek zrovna dvakrat uzil. Cili 95% meho jezdeni je nudna rutina, tedy cinnost, za kteoru odmitam platit jeste dan v podobe vysoke spotreby, a proto prave zvazuju zda vsadit vsechno na jednu kartu zabavneho daily, nebo koupit rutinni daily a absitnenci priznaky resit obcasnym davkovanim nejake zabavne drogy...

beastar
28. listopadu 2016, 13:51
0

Tak ten usek

beastar
28. listopadu 2016, 14:03
0

To myslíš Buchláky? Nejsem tam odsud ale zrovna tohle znám. Podle toho co si popsal tak se to dá řešit něčím jako je zrovna toyobaru podle všeho děti nejsou zatím většinu času jezdíš město. Nebo je varianta úplně obyčejné auto s trochu slušnými vlastnostmi třeba nějaký hatch zamerně nepíšu hot. Koupil bych si v takovém případě něco jako je Fabia RS nebo Kia Ceed sport nebo Audi S1 či Bmw 1er tam se dostaneš pod 10 s klidem a cenovky ani na operak nejsou mimo možnosti co dělá v něčem jako Honeywell;))

beastar
28. listopadu 2016, 14:05
0

Sry píšu jak mongol telefon+ čekání na červené..

jc
28. listopadu 2016, 14:42
0

Aby nedoslo k omylu. Deti rostou, ale rozhodne si nehodlam kupovat kombiky :-) Spis jsem to myslel tak, ze jsem otevren budoucnosti. Nicmene ted nemam duvod o tom ani premyslet, BRZ se hodne trefilo do mych potreb. Kdyby to slo, koupil bych si jeste aspon jedno do zasoby - buhvi co se bude prodavat za 10 let.

Jinak si nedovedu predstavit, jak jezdim domu vymenovat nejakou skatuli za BRZ kdykoliv, kdyz bych si chtel projet nejakou zatacku nebo kruhac. Tohle reseni (1 auto) ma svoje omezeni (neodvezu 4 dospely nebo piano), ale pro mne to ve skutecnosti znamena vice svobody.

beastar
28. listopadu 2016, 14:56
0

Jo já to chápu ono těžko soudit co bude za pět let natož za 10 a když není třeba vozit náklad není moc co řešit. Já odvezu piano a i 7 lidí když chci ale blbnout musim holt měnit auto pravdou je že nedávno sem zjistil že přechod z suv na cokoliv jiné ve mě evokuje pocit že sedim v krabici od bot a potenciál 944 v Praze neumím využít tak nezbývá než jezdit víkendy za Pragu jen když je hezký počasí. No trochu závidím že máte zábavu za volantem celý den ale každý máme své priority a BRZ mi prostě 2 tuny na přivěsu neutahne:)

RCNP
28. listopadu 2016, 15:54
0

Druhý majitel co sem chodí se hlásí :D První věc - ta citace co si zmínil není tak o spotřebě, jako o tom, že to má padesát litrů nádrž a palivoměr neukazuje zrovna přesně, takže i když tam máš těsně nad dnem, tak je tam furt hodně benzínu. Druhá věc, můj poznatek ke spotřebě. Mám to taky jako daily, takže to při běžném dojíždění nehoním. Moje trasa vypadá 40% dálnice, 50% jížní spojka a 10% mrcasení městem. Nejedu úplně pomalu jako strejda, ale příjde mi blbost to hnát v městkym/příměstkym provozu, když nic nenaženu. Dálnice 130-150, jižní spojka 70-100 podle provozu (takže občas i 15 km/h) a po městě okolo těch 50 ono to moc ani nejde víc, tam kde jezdím. Jsem furt v tom rychlejším spektru provozu. A tahle trasa se dá jezdit v pohodě pod 8, jednou jsem dokonce jezdil jeden týden v nekřesťanský hodiny a byl jsem moc unavenej abych to hnal, tak jsem jel furt na tempomat 90-120 a jak jsem nemusel brzdit ani prudce zrychlovat, tak jsem se dostal na 6,8 průměrně na tu jednu nádrž, co jsem ten tejden projel. Ale jinak mám dlouhodobou tak 8,2-8,3 v zimě i o trošku míň. A při projíždce po okreskách tak okolo 11.

A budoucnost vidím podobně jako kolega. Uvidíme jak se bude toyobaru vyvíjet a pokud bude nějaká moc zajímavá příští generace (která už určitě nebude toyobaru), tak bych v této situaci měl jen za obdobu. Ale zatím mi to přesně naprosto vyhovuje ve všech směrech, jak daily, tak i jako hračka.

RCNP
28. listopadu 2016, 15:56
0

PS: jedna ilustrace dojezdu co používám při delších cestách do krajů s ne tak hustou sítí benzínek.

jc
28. listopadu 2016, 16:04
0

app?

RCNP
28. listopadu 2016, 16:10
0

Dashcommand. Jediná dobrá "telemetrická" aplikace na ios, potom je fajn torque na android. V létě a na okruhu s tím měřím teploty. A měří to přesně. Kamarádi s budíkama a s čidlama měli jeden stupeň rozdíl.

jc
28. listopadu 2016, 16:45
0

Kouknu. Torque mam, ale dojezd nebo stav nadrze se mi tam nepodarilo nastavit tak, aby to ukazovalo neco rozumneho.

RCNP
28. listopadu 2016, 16:57
0

Dashcommand má celkem širokej záběr, já jsem si udělal na telefon tohle rozvržení, kde mám co potřebuju, jelikož to jejich je strašně zahuštěný. Pak mám ještě jedno na okruh, kde mám jenom teploty a ty "budíky" jsou větší tak se to líp čte. A navíc na moje autoradio se to dokáže zrcadlit, to je taky fajn.

beastar
28. listopadu 2016, 18:36
0

Ok, díky i tobě. Tady v Praze je to nuda se vším a čím sportovnější auto tím větší utrpení jak sem jednou psal že to Porsche GT v Pařížský je docela výkon tak za tím si pořád stojím protože jezdit po centru s něčím takovým je příjemné asi jako kopanec do ledvin a že jich ten řidič dostane což předpokládám u takové věci jako je BRZ nehrozí (i podle toho co oba píšete) Spotřeba vychází docela pěkně ten nepřesný palivoměr mě vzhledem k ceně a kategorii auto docela rozesmál. Líbí se mi že oba plánujete to auto mít nějakou dobu a nejde jenom o "módní" záchvěv tak ono není proč se rozpakovat je možné že to bude celkem brzo unikát ( na českých silnicích už to je unikát teď počtem vozidel v provozu ) RCNP: ty si to kupoval s tím 90s rádiem že si tam dáš ten Clarion a nebo je ta příplatková multimédia moc drahá ?

jc
28. listopadu 2016, 18:57
0

BRZ je komfortnejsi nez moje predchozi auto (Civic s type-r podvozkem). Otestovano na D1 :-) Palivomer mi ukazuje presne, poslednich nekolik tankovani mam rozdil v desetinach litru. Jen to neukazuje dojezd (ktery bude s lepsimi budiky po faceliftu). Ja to delam tak, ze pockam na zebravy oko, vynuluju si pocitadlo B a vim ze mam tak 80km bez stresu.

RCNP
28. listopadu 2016, 19:04
0

Právě, že s tím BRZem je občas celkem sranda i obyč dojíždění. Furt řadím s meziplynem, na dálnici najíždím na trojku a řadim až na omezovači, občas si zkrátím cestu přes strahov a podobný malý zábavný momenty. Jinak to samozřejmě není Rolls, ale není to horší než třeba v Mini. Možná i trochu lepší, jelikož to nejde do dorazů a i když se to auto hejbe na nerovnostech, tak to nejsou žádný rány nebo skákání. Já to napsal asi trochu blbě on, není nepřesný, ale spíš má vysoko posazenou rezervu. Jelikož si už myslíš, že tam nic neni, ale v pohodě můžeš jet dál. Tohle auto není úplně modní nebo na parádu, na to je moc ne-blbuvzdorný :D Žádný příplatek není možný, jelikož nic lepšího továrně nenabízí (v našem regionu). Ale s FL už má být i v ČR normální dotykový modul. Já to chtěl hlavně kvůli parkovací kameře.

Fu
Fuxo
29. listopadu 2016, 11:50
1

Cau majitele BRZ, piste piste hezky se to cte o tech nasich poslednich mohykanech :D @jc: torque pouzivam taky, na ft86clubu jsem nasel nastaveni vlastniho PID, jestli mas pro verzi teda, na zbyvajici palivo. Funguje to skvele, mam to v BRZ otestovano, ono je to i lepsi kdyz vis kolik litru ti zbyva nez nejaka vypoctena hodnota o nic nerikajicim potencionalnim dojezdu :D tak tady zkus, musis pridat novy PID a hodnoty nasledovne, pak se ti to objevi v seznamu tech budiku, jak si to nazves:
PID: 2129
Long name: Fuel Remain (or whatever you want)
Short name: Fuel Remain (or whatever you want)
Minimum Value: 0.0
Maximum Value: 100.0
scale: x1
Unit: L
Equation: ((A*50)/100)
OBD Header: 7c0

jc
29. listopadu 2016, 14:44
0

Dik, vyzkousim.

jc
30. listopadu 2016, 16:58
0

Funguje, jeste jsem si dodelal pocitadlo dojezdu. Vzorec je:

a) na zaklade prumerne spotreby za poslednich 10min:
(((A*50)/100)/TAVG(600:[ff1207]))*100

b) na zaklade prumerne spotreby z teto cesty:
(((A*50)/100)/[ff1208])*100

[ff1207] = okamzita spotreba
[ff1208] = prumerna spotreba za tuto cestu