načítám data...

Prosím v plné...

16. března 2017, 16:51 33 komentářů Boris

Je libo masážní sedačky nebo automatické řízení? Nebo radši výbavu holobyt?

zobrazit celou galeriiBoris Boris: Prosím v plné...

Moc se o tom nemluví, ale každý to máme při nákupu auta v hlavě. Přemýšlí kupující nového vozu nad tímto problémem jinak než zájemce o vůz z druhé ruky? A co je pro nás v autě důležité a co můžeme postrádat? Měl jsem možnost kupovat vůz ojetý i nový tak se pokusím vžít do obou rolí.

Důležité je si na začátku říct, jak se dnes nová auta kupují. Jen málokdo přijde do autosalonu a vybraný vůz zaplatí takzvaně na dřevo. Výjimky zde samozřejmě jsou a to je první skupina kupujících. Nenáročný zájemce si pravděpodobně vybere ze skladových vozů daného prodejce a sáhne po jedné ze základních výbav a motorizací. Vůz tak nevyjde draho, svou nenáročnou službu odvede a zřejmě se svou cenou bude velice blížit prospektovým a reklamovaným cenám “od”. Takový člověk má auto z pravidla na pár tisíc kilometrů ročně (jestli vůbec), cesty na chatu, hřbitov a větší nákup. Zde se také rodí příbehy o vozech po starém pánovi, co skoro nejezdil a o vůz jen pečoval. Dle některých našich bazarníků je takových seniorů kolem nás pomalu víc než běžných řidičů. :-D Nejvíc nových aut se samozřejmě prodá na splátky. Ať už je to leasing, úvěr či dnes velice populární operativní leasing. A zde to začíná být zajímavé. Nejdříve zmíníme největší objem nákupů a to jsou firemní flotily. To jaké konkrétní vozy u nás firmy nakupují asi nemusím zmiňovat. A co je kritériem takového nákupčího? Cena a hospodárnost. Takže v drtivé většině případů základní bílá barva, naftový motor a nějaká akční výbava, která obsahuje nanejvýš elektrické stahování oken, klimatizaci, autorádio a centrální zamykání. Tato auta po odsloužení si stanovených firemních kilometrů zaplaví trh ve velkém počtu a jednoho dne se na některých vyřádí tuneři, kteří se snaží za každou cenu chybějící výbavu a design doplnit. Zajímavé, jak velký je zájem u nás o takové “zbastlené bastardy”. :-D A teď se dostáváme k tomu nejzajímavějšímu. Někdy firma svému super manažerovi či řediteli poskytne lepší badget na nákup vozu (musí přece reprezentovat), nebo se v autosalonu zastaví úspěšný podnikatel, architekt, pan doktor (dosaďte si dle své fantazie) a řekne kouzenou větu: “Dejte mi to v plné”. Většina těchto lidí si vůz stejně pořízuje na splátky, takže příplatková výbava pro ně znamená pouze pár jednotek či desítek tisíc měsíční platby navíc. Jedná se o nový vůz, proto riziko toho, že něco v něm nebude fungovat je pokryto zárukou a pan ředitel se tak nemusí bát drahých oprav. To jak se lze u některých prémiových značek s výbavou rozšoupnout radši řešit nebudeme, to je námět na nějaký další článek. Probereme spíš hledisko výhodnosti nákupu takového vozu z druhé ruky.

Řekněme si to narovinu. Auto ve vyšší výbavě většinou lépe vypadá. Ať už se jedná o exteríér, kde najdeme hezké nárazníky, chromované lišty, led světla či prostě jen příplatkový metalický lak nebo o interiér, kde kromě různých technických vymožeností najdeme kožené potahy nejen sedadel, obloženou palubní desku dřevem či hliníkem a vůbec lepší zpracování všech viditelných dílů. Takže se všichni snažíme hledat na trhu auto pokud možno v plné, v zajímavém barevném provedení a za super cenu. A není se vlastně čemu divit. Investici pana ředitele do masážních sedadel či super audiosystému trh cenou neohodnotí. Rozdíl na trhu ojetin mezi tzv. “full palbou” a bežnou výbavou je pár desítek tisíc a spousta z nás si takovou částku za lépe vybavené auto rádo připlatí i za cenu toho, že záruka vozu je dávno pryč a vůz napěchovaný technologií z minulého desetiletí si může kdykoliv postavit hlavu a začít stávkovat. My si ovšem chceme vyzkoušet tu prémiovost, kterou zažil první majitel a pomačkat všechna ta tlačítka. :-D Další odstavce budou hovořit o mé zkušenosti a tím pádem jsou k diskutování pod článkem jak dělané. Proberme si některé prvky výbavy, co jsou prakticky vždy za příplatek a dle marketérů jednotilivých značek by nám měli zpříjemnit cestování. 

Jako první jsem vybral adaptivní tempomat. I dnes je stále u některých modelů klasický tempomat za příplatek, ale ten adaptivní opravdu málokdo do svých aut dává v základu. Jeho funkčnost je myslím každému autíčkáři známá a skoro každý z nás se s ním v nějkém voze setkal. Ze všech vozů, ve kterých jsem měl možnost tuto vymoženost vyzkoušet vyšel nejlépe Mercedes. Měl jsem ho ve třídě E i S a málokdy mě jeho používání rozčílilo. Uměl díky němu dokonce zastavit do nuly a následně za určitých podmínek popojíždět v koloně aut. Naopak nemilé překvapení mi u této funkce připravilo BMW řady 7, kdy mi na dálnici několikrát zběsile brzdilo, ačkoliv přede mnou překážka nebyla. A to se prosím stávalo i u auta zcela umytého s čistým snímačem radaru. Dále jsem vyzkoušel tuto příplatkovou vymoženost ve vozech Mazda 6, Lancia Thema, Volvo S80 a u spousty dalších a až na Lancii měly všechny vozy společný problém. Špatné rozpoznávání překážek (zběsilé brždění), zbytečně ostrý rozjezd po uvolnení pruhu a nemožnost zastavit na tempomat až do nuly. Vyladěnost takového systému zde byla sporná a ročilovala mě tak, že jsem hledal možnost přepnutí do klasického tempomatu, což většina aut nenabízela. Řeknete si tedy, že u těch lépe udělaných tempomatů se funkce málokdy rozbije a je tak jedno zda ho v ojetém voze budete mít. Já budu oponovat umístěním radaru takového zařízení, většinou v nárazníku či za čelním sklem a případnou bouračkou. Oprava některých snímačů je pak i v případě malé kolize na parkoviští hodně nákladná a ne každý si u 10 let starého vozu platí havarijní pojištění. Je to tedy věc, kterou ve voze mohu postrádat. 

Další dle mého názoru kontroverzní funkce v autě je automatické parkování. Je dnes součástí mnoha vozů a to i v kategoriích, kde bych podobnou věc opravdu nečekal. Má být pomocníkem pro ty, kterým parkování dělá problémy, nebo si nejsou v této disciplíně úplně jistí. Všiml jsem si, že podélně zaparkovat pár řidičů nezvládá a tak jim vývojáři nachystali tuto berličku. O tom jak moc takové parkování zdržuje ostatní účastníky provozu nebudu radši ani mluvit. Vyzkoušel jsem tento systém opět ve více autech a resumé je takové, že funkce je naprosto zbytečná. Parkovací manévr jsem schopný udělat mnohem rychleji než asistent a navíc umím zajet i do prostoru, který on vyhodnotí jako malý a nedostatečný k zaparkování. Pokud pominu velikost parkovacího místa, drtivá většina pomocníků nezaparkuje ani v případě, že jedno z vozidel mezi které zajíždíte více vyčnívá do ulice. O přesnosti parkovacích asistentů radši pomlčím. Každý řidič, co získal řidičské oprávnění by měl být schopen s vozem zaparkovat a to na všechny způsoby. Je to jeden ze základů ovládání vozidla a pokud to někomu dělá velké problémy, ať se to někde na polygonu doučí. Zde nebudu hodnotit poruchovost ale spíše využitelnost systému a jeho cenu. Podle mě opět zbytečný příplatek. 

Vím však i o jiném plezíru, který dokáže vyprázdnit peněženku nejednoho bazarového kupce a tím je alternativní odpružení vozidla. Zde smutně prohlásím, že jsem jeden z těch, co má rád vzduchové pérování ve svém autě. A kvůli tomu také vím, jaká je to pecka, když se poškodí. Upřímně miluji to houpání a pohodlí. :-) A teď je čas opět poslat děti spát. Jak já se natrápil s Range Roverem Sport, kde byla možnost i výškové regulace. Začíná to nenápadně, že se vám auto tzv. položí na bříško když s ním déle nejedete. Dobře tedy, nastartuji a po chvíli se tlumiče dofoukají do požadované výšky a jedeme. Horor to začíná být, když to máte každé ráno. Oprava celého systému aby bylo auto v pohodě mě stála bratru 80 tisíc. Utřel jsem slzu a dál užíval ten komfort a lízal si rány. Při prodeji samozřejmě nikdo nezohlední mou investici a věřím, že dalšího kupce jsem učinil šťastným, protože tento problém měl již vyřešen. :-D Byla to naštěstí jen jedna špatná zkušenost s tímto systémem, u dalších aut jsem si stav konečně pořádně prověřil, takže u Mercedesu třídy S, BMW 7, Cadillacu Escalade či Jaguaru XJ už jsem neměl problémy. Poslední zmíněný byl nakonec i nejlepším autem, které jsem kdy měl a dodnes lituji jeho prodeje. Jak já bych ho chtěl zpět. :-( Ale o tom až jindy. Na konci tohoto odstavce bych měl tedy všechny od koupě auta na vzduchu či jiném podobném zařízení varovat ale neudělám to. Ten komfort za případné problémy stojí a holt musíte mít v rezervě na servis, když si pořizujete takové auto. Nakonec pokud koupíte po blbci jako jsem já, problémy mít nebudete. :-D 

Nakonec téměř každá položka z příplatku se může během života vozidla pokazit. Elektrická okna, vyhřívaná či větraná sedadla, audiosystém, elektroničtí pomocníci apod. Nefunkčnost některých neřešíte, i když vás rozčiluje, že spolujezdec má prdel v teple a vy ani teplý prd ale co se dá dělat. Jiné opravit musíte, protože bez nich auto nelze dále provozovat. Jednoho dne vám tedy vyvstane otázka, co všechno v autě potřebuji? Bez čeho nemohu žít a mohu postrádat? Já mám pro svůj “daily car” jasnou představu a té se držím už nějaký čas. V takovém autě chci mít automatickou převodovku, obyčejný tempomat, klimatizaci, elektrické stahování předních oken, rádio s možností připojení USB (ovládané nejlépe tlačítky, bez navigace ale originální z výroby), palubní PC se základními údaji, vyhřívaná sedadla, centrální zamykání a slušný motor. To je vše. TO musí splňovat a vše navíc beru jako benefit. Už netoužím po kožených seslích s masáží odsávající každý prd, ani po úžasném infotaimentu s připojením na měsíc. Dokonce ani to měchové pérování není podmínkou mého auta pro každý den. A teď se ptáte, kde že je ve mě ten autíčkář? Z minulých článků již víte, že mě občas trápí nějaká ta automobilová obsese a já vám dnes mohu říct, že nemoc je horší, než jste si mysleli. Nejsem totiž schopen mít v garáži pouze jedno auto. Dokonce ani dvě. Každé další mi vynahrazuje tu či onu vlastnost, kterou to předchozí nemá ať je to měchové pérování, sportovní silný motor, potřeba jezdit občas v něčem opravdu starém, či bez střechy. A nemoc vrcholí tehdy, když musím nějaké auto prodat. Někdy skoro pláču jak malá holka, teskním a po čase hledám, zda to mé auto někdo v inzerci neprodává, že bych si jej koupil zpět. Samozřejmě ne všechna ve mě zanechají takový pocit a sami moc dobře víte, že určitá auta prostě prodáte a skoro si ani nevzpomenete, že jste je vůbec vlastnili. 

A teď otázka na vás. Jaké musí být Vaše “daily car”? Máte radši sportovní auto se spartánskou výbavou, nebo luxusně vybavený kočár plný technických vymožeností? Jaká výbava je pro vás v autě podstatná a nenahraditelná? A co naopak v autech nechcete a nepoužíváte? 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
16. března 2017, 18:07
0

Tuhle jsem se večer nudil a zkusil jsem si nakonfigurovat moje první fungl nové Porsche 911. Částečně z legrace a částečně abych zjistil co bych si z výbavy u té svojí staré 911 vybral i u nové a co naopak ne.
Nikdy jsem v životě fungl nové auto neměl, nikdy jsem teda neměl v reálu možnost si ho nakonfigurovat podle sebe.

Dopadl jsem takto : 911 Carrera ( usoudil jsem že základní stačí, pohon všech kol nechci) Převodovka: manuální Barva : nakonec jsem skončil u Carrera GT silver , interiér tmavě modrý ( stejný jako mám u té staré) , rozhodl jsem se pro hodně drahý příplatek sporovních "bucket" sedaček a sportovní klapky výfuku. No, a dál už jsem to jen tak procházel a říkal si, nepotřebuju, nepotřebuju, nechci atd...

Tím chci říct, že různorodá výbava auta je mi prakticky ukradená. Auto musí hlavně příjemně jezdit a být pěkně postavené, slícované atd.

Jenže, každý si k tomu přistoupí jinak. Kdo najede 50000km ročně po evropských dálnicích potřebuje něco úplně jinýho než pan Krab co by si nakonfiguroval výše uvedenou 911tku a jezdil s ní v neděli na výlet do jižních Čech , ale v týdnu jezdil do práce příměstským vlakem. :) ... nebo Yarisem ( což opravdu dělám)

reagovat
Boris
16. března 2017, 18:25
0

Koupě nového auta není až taková zábava, pokud nejdeš třeba do Volkswagenu, kde si musíš vybrat pomalu i popelníček. :-D Já byl pro Japonce, takže jaký chcete model a motor? Výbavy máme jen 3. S tou nejvyšší si pane vyberte už jen ze 3 laků a dvou variant kol. Budete si přát prosklenou střechu? Ne? Měl byste to v plné. Tak tedy nashledanou za půl roku. :-D Konfiguraci online jsem snad jednou zkoušel u BMW a uprostřed výběru doplňků jsem utekl. :-D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
17. března 2017, 09:31
0

Já jsem taky čistě z nudy zkoušel konfiguraci nový Corvetty C7 Grand Sport a přesně jak píše Krab, zajímaly mně kola, lak, sedačky a manuální převodovka a zbytek vlastně vůbec. Kůže je u Corvett už přes 20 let standard a nějaký extra elektronický voloviny nepotřebuju. A nejspíš bych je nepotřeboval ani u toho auta na denní ježdění. Stačí mi el. okna, el. zrcátka, kožený sedačky, klima a normální tempomat. Nic víc nepotřebuju. Na nový auto nemám, ale výbava, která je v těch našich autech, mi připadá naprosto dostatečná. Mimochodem, v Tahoe nám kdysi taky odešel kompresor na dofuk zadních tlumičů. Taková raketa to samozřejmě nebyla, ale i tak nás to moc nepotěšilo, takže si umím představit, jak jsi asi skřípal zubama. :-)

saage
17. března 2017, 13:22
0

Krabe zajimala by me cena ?! :-)

Franz Kafka
17. března 2017, 14:06
0

Zkusil jsem si to pro zajímavost také.

Porsche 911 Carrera 4 S
http://www.porsche-code.com/PJHJVC62

Cena vskutku lidová 3,600,000 CZK.

sheogh
17. března 2017, 15:04
0

Hmm, ja jsem v tom za 3 900 000.... A pak pry ze Tata je lacina.. Jo a maji ooooobrovsky neodpustitelny minus - kde je lak v barve British Racing Green??????????? To je skoro stejna zrada jako nafta v XJ :-)

http://rules.config.jaguar.com/jdx/de_ch/f-type_k18/3eje2/a-cecpbs_aj135-575-aawd_vr1/b09c_b43u_b69b_b80b_c55u_c89a_d90r-d91a_f45a_f53f_f96p_g36m-c10y_h01djetpan_n-1ag/jdxpayoff.html#.WMvsW1Nzbeg.email

krab
17. března 2017, 15:33
1

hmmm To je dobrá hra :) : http://www.porsche-code.com/PHAWVGW8
Já jsem tam za 3.250 000 a to jsem si vybral základní model , ufff. Některý položky výbavy jsou fakt tak drahý, že to není ani možný.
A to jsou to podobný příplatkový věci jako u té mojí staré z roku 2000. Akorát původní majitel si mohl odpustit parkovací sensory a Litronic světla a autotelefon a místo toho zakliknout nějaká ta Porsche club sport sedadla , pokud to vůbec tehdy šlo. Každopádně to asi I tehdy muselo stát podobný prachy. Šílený. To snad abych s tím mým už radši ani nejezdil, přeleštil dle seriálu o detailingu a koupil mu saténový přehoz. : -D .. Ať se to hezky zachová pro příští generace

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
17. března 2017, 15:47
0

Tohle je fakt skvělá zábava. Tak mi to nedalo a taky jsem si to zkusil nakonfigurovat. Základní model jsem vypustil a šel stylově opět do Grand Sportu, a samozřejmě zase v cabriu. :-D K tomu pár barevných volovin, aby odpovídal originálu, sportovní podvozek, keramický brzdy, sportovní sedačky, nějakej ten karbon a pár optických kravin zvenku i zevnitř a jsem tam za 102.095,- USD, tj. nějakých 3.640.000,- Kč včetně dovozu a daní. A to jsem spoustu věcí vynechal. A pak, že jsou americký auta levný. :-(
Co mně ale štve, že si to auto nemůžu nakonfigurovat úplně podle sebe. Některý barvy interiéru jsou jen pro vybraný barvy kastle, různý balíčky výbavy, kde by se mi líbilo jen něco a zbytek bych klidně hodil do koše, ale bohužel nejde, atd. No není to jednoduchá volba pro toho, kdo na to má a může si to takhle hezky zaklikávat. Ale jestli vyhraju ve Sportce, tak se s tím naučím žít a nějak to dám. :-D

sheogh
17. března 2017, 15:47
1

Muj Phaeton stal novej circa 4 300 000 :-D A ted se to prodava skoro na vahu :-)

krab
17. března 2017, 15:52
1

U Phaetonu to je jasný :) Hele, to máš I docela dobrej postřeh. 300000kč za nějakej normální funkční kus , ten váží 2000kg zhruba, tak to máš 15kč / 10 deka ... jako u řezníka za šunkovej salám :)

Franz Kafka
17. března 2017, 16:53
0

Tak takhle dobře jsem se tady dlouho nepobavil. Možná když to dáme dohromady tak jako "holding" si jedno z těch aut dokážeme pořídit a potom můžeme jezdit ve směnném provozu. To si člověk hned uvědomuje pro jakou skupinu lidí tahle auta jako nová jsou basketbalisté hrající NBA takovou Corvettou jezdí za šlapkama. A Babiš by nám o Porsche určitě taky uměl hezky vyprávět. Jinak ten Phaeton šel hrozně dolu s cenami ti původní majitelé si museli utrhat při prodeji vzteky údy (nebo jen jeden) i když jestli měli na nové auto za čtyřku tak jim to bylo asi vuřt:)

sheogh
17. března 2017, 16:59
1

Krab: Ty jo, to byl pekne pitomej napad takhle to porovnavat. Vzdyt ten salam VYJDE DRAZ!!! :-D :-D On ma Pht.totiz pres 2400kg :-D :-D

saage
17. března 2017, 17:36
0

Tak ja sem v tom za 3,7m :-) Priplatek za bezp. Pasy v barve interieru za 11 tis je sranda. http://www.porsche-code.com/PHSX8I48

sheogh
17. března 2017, 17:54
1

Ja u toho kocicaka zatrhl audiosystem Meridian, a hned to poskocilo o 4000 franku :-D

krab
17. března 2017, 18:14
1

JJ, u Porsche stojí Burmester sound system taky mimálně tolik... Tady se dají naklikac cifry :)
S Turbem S se dostanu téměř na 6 mega. Tady už jsem se odvázal a objednávám ve žluté. S 570koni to pojede docela rychle, tak ať jsem pěkně vidět : http://www.porsche-code.com/PHXNKBH4

sheogh
17. března 2017, 18:23
0

Tak to z toho vychazi Jag jeste dost dobre, ja ho za ty 3.9mio dostal skoro v plne, krome tech vsemoznych asistentu jizdy v pruhu apod. a konektivity.
Nejvetsi raketa byla za ten upgrade motoru z 3.0V6 na 5.0V8. Ted uz zbyva jen rozbit prasatko :-D

sheogh
17. března 2017, 18:33
0

Tak jsem zkusil i Stuttgart, a musim rict, ze bych se v klidu spokojil i s timto: http://www.porsche-code.com/PHYMBVJ7

Sice jsem cetl, ze pry je tenhle model pro buzny, ale s tim bych se vyrovnal. :-)

Franz Kafka
17. března 2017, 19:27
0

Cayman zase není úplně pro 4%. Naopak je to docela dobrá volba takže bych ho taky rozdýchal. Ta cena je přece jen příznivější o milion jinde než ty všechny ty Carrery. Ze srandy jsem zkusil nejlepší sporťák všech dob a to mi přijde jako masakr.

Milion za naftovou Octavii a přesto to někteří v pohodě dají přesně:

Skoda ID
99519386
Cena vozu 939 966 Kč

Franz Kafka
16. března 2017, 18:56
0

Myslím si o hodně těch věcech to samé. Ehm ta sedmička to byla která generace?

reagovat
Boris
16. března 2017, 19:51
0

Byla to 750i f01. Divná vůle v řízení,problémy s mazaním obou turbodmychadel, xdrive dvakrat na reklamaci. Super kára ale ve 110 tisicich šla. Očekáváš náklady u takového auta ale tohle byl prostě vadný kus.

Franz Kafka
16. března 2017, 21:59
0

:D Ano očekáváš. Měl jsem jí taky. Některé věci mě řekněme překvapili. Na motoru všechno v pohodě, ale přední náprava jako celek mi přišla jako nekvalitní práce. Když se nedělal servis tak se dělala údržba měl jsem ji na OL tak jsem to neřešil. Po roce jsem smlouvu už neprodloužil. Já bych to napsal asi takhle auto to bylo skvělé, neskutečně vybavené a pohodlné. Na dálnici skvělé bohužel v mnoha ohledech převážila negativa.

Boris
17. března 2017, 09:45
0

Mě zklamala ta spolehlivost a nedolazené věci jako třeba ten tempomat. Jak ten mě rozčiloval. Jezdil jsem ty dálky s nohou na plynu. Mercedes neměl v té době tak moderní pojetí interiéru (myslím S třidu, takový krásný obývák) ale systémy měl vždy na jedničku a dobře funkční. Nynejší BMW 7 už díky hlouposti ovládání gesty zkoušet nebudu i když věřím, že auto je to super. Nakonec je to vlajková loď značky.

sheogh
16. března 2017, 19:19
0

Trefne a logicke - jasne, ze clovek tu vybavu u novyho auta resi, kdyz kolikrat drazsi prvek vybavy stoji stejne, jako slusna ojetina v bazaru.
A naopak, auta s vyssi vybavou byvaji ojety semtam levnejsi nez s nizsi vybavou, treba proto, ze vyssi byla jen s vetsim benzinem, a to je v CR neprodejny.

Adaptivni tempomat je pecka, bohuzel, muj neumi zastavit, jen dobrzdit do 20kmh. I tak na dlouhy presuny nema chybu.

A co se zaverecne otazky tyce? Neco mezi, ani cistyho sportaka, ani superluxus, idealni je britsky GT (ostatne jako vzdycky) :-D

reagovat
Boris
16. března 2017, 19:57
0

Ačkoliv jsem britská auta měl a na některá s láskou vzpomínám, dle Tvé reakce asi ne ta správná. :-D
Adaptivní tempomat se mi úplně znechutil. Používal jsem ho jen v Mercedesech a Lancii. Ted mam klasiku a jsem spokojený.

sheogh
16. března 2017, 20:01
0

To se divim s tim tempomatem, moje auto je z r. 2004 a opravdu to funguje paradne, nemam vyhrady.

Jaky britsky auta jsi me, ze by mely byt nespravny? Ja zas tolik nerekl :-D :-D

Boris
16. března 2017, 20:06
0

Však si dělám srandu. :-) Měl jsem XJ na fotce blogu,pak zlobiveho Range Sporta a nakonec XF ale to bylo v naftě. Nevím zda se počitá jako správný Britcar. :-D

sheogh
16. března 2017, 20:57
0

No o te nafte bych si dovolil pochybovat, ze je na spravnym miste :-D :-D Ne, vazne, ja bych si sice naftu nekoupil, ale predpokladam ze s tim jezdis dalky, to ma smysl. Ja mam 2 spatny zkusenosti, i kdyz asi ne na uplne reprezentativnich vzorcich, ale stacilo :-)

Range je samozrejme super :-) Ja mel v ruce na par km disco3 tdv6 jestli dobre pamatuju (ja vim, je to dost jiny) a bylo to moc pekny svezeni :-)

Ale taky XJR X308 a to byla osudova chyba neco takovyho si pujcovat :-D

Boris
17. března 2017, 06:31
0

Ten XF v naftě bylo pomateni smyslů,ale sloužil dobře a protože byl vcelku lehký,ta třilitrová nafta společně s automatem ZF autu dávala super dynamiku. Na dlouhé cesty se mi právě osvědčil velký osmiválcový benzín. Při předpisové jizdě což je stejně v Rakousku a Švýcarsku nutnost to jede skoro na volnoběh a spotřeba skoro srovnatelná s šestiválcovým turbodieselem. Levnější servis a větší důvěru v mechaniku vozu ani nebudu zmiňovat a kdo měl 8 válců a víc ví,jaký je zvuk a dynamika. XJ bylo bohužel osudové svezení pro mě. Vím, že třeba S Mercedes má lepší a modernější výbavu ale mě ten Jaguar prostě přišel že lépe jede. Lituji toho dodnes, že jsem tehdy podlehl a prodal. Byl to výjimečný kus, jiný takový jsem nikdy neviděl.

sheogh
17. března 2017, 10:43
0

Mam podobnou zkusenost s osmivalcem ve stare A8. Skoda, ze jsou ty XJ pred X350 tak zrezly, moc tech peknych neni. Ale i tak porad sleduju, a snad se podari.

Ten pozdvozek na vzduchu je perfektni. Jak u Jaguaru, tak kupodivu i u VW. Ted mam Phaeton, a asi u vzduchu nejakou dobu zustanu, souhlasim, ze je to uplne jinej pocit, a na mekky nastaveni je to doslova jak na oblacku :-) Ale taky mam trochu hruzu z pripadnych oprav.
Asi mesic po koupi auta na me jedo rano vypadla hlaska oznamujici poruchu podvozku, a ze je nivelace nedostupna. Hned panika, ale nastesti jen cidlo vysky na jednom kole :-)

liška
16. března 2017, 22:44
0

začínal sem na starejch popelnicích za dvacku a výbava mě pár let vůbec nezajímala. šel sem po hranatosti, pohonu na zadek, neokoukanosti. jenže pak stačilo sednout do saaba 9000, kterej ani jako holobyt skoro sehnat nešel a člověk zjistil, že okna v elektrice, klima a kůže mají něco do sebe. odteď cokoliv sháním, tak social edišny automaticky vylučuju. klima, kůže, okna, zrcátka a další v el. už beru jako věci, bez kterých bych auto nechtěl, mluvíme-li o daily caru. taky docela lpím na kvalitním poslechu, ale jen coby origo příslušenství, žádný ducduc bedny z překližky.

reagovat
Boris
17. března 2017, 06:35
0

O mé první popelnici by ses dočetl v prvním blogu. Také mi rozpočet dlouho nic lepšího nedovoloval. A jsem rád,že jsi zmínil SAAB. U nás 9000 měl pán v ulici a ja ho vždy moc chtěl. Měl to tuším v Aero a byla to raketa. Dnes bych na něj měl peníze ale už je na mé běžné ježdění moc starý a v garáži musím bohužel dělat místo větším snům.

Ha
Hansoff
17. března 2017, 10:14
1

Až se současným autem mi došlo, že přecejenom nějakou tu komfortní výbavu potřebuju. Pokud vidím, že auto nemá všechny 4 okna v elektrice, rovnou zavírám inzerát. To, že jdou stáhnout na dálku, je příjemný bonus.
Někdo se mě ptal, k čemu je mi vyhřívané čelní sklo, když to použiju jen v zimě a je to "tak drahý" na výměnu. Na to se dá odpovědět asi jenom to, že když si to jednou vyzkoušíš, už nikdy nechceš jinak. A že se to použije jenom v zimě? Pokud je zima od září do května tak ano. A potom ještě několikrát mimo sezónu.
Tempomat, klima, centrál, místa abych si mohl sám za sebe sednout a benzín s výkonem kolem 100kW a... Sakra, asi to bude zase Mondeo ;-)

reagovat
sheogh
17. března 2017, 10:46
1

To vyhrivany sklo je super. Na co maji lidi doma radiatory, kotel a vsechny ty drahy veci okolo, vzdyt to pouzijou jen v zime ne :-)