načítám data...

"Prémiová" krize

05. března 2017, 01:09 18 komentářů Franz Kafka

Někdy je dobré se ohlédnout zpět. Přestože dnešní dynamická doba si žádá, neustále koukat dopředu při ohlédnutí vzad nám může být někdy i smutno.

zobrazit celou galeriiFranz Miláček davů: \"Prémiová\" krize

Nedá mi to, abych nereagoval za čerstva na včerejší editorial Honzy Křečka. Pod nadpisem o krizi středního věku v podání automobilovém jsme se v krátkosti mohli dočíst o názoru autora na dnešní „dynamickou“ dobu a snahu marketingových oddělení automobilek nám servírovat všechno jen cool a sportovní. Pod článkem se strhla typicky docela zajímavá debata a je vidět že nějakým způsobem to trápí nebo zasáhlo, úplně všechny automobilisty, ať už mají v garáži ojeté auto nebo nějakou novinku.

Já bych si dnes chtěl také poplakat v tomto rytmu jen z jiného konce. Tohle co popisoval Honza Křeček je otravné a není na to žádný lék lze to jedině ignorovat tak jako televizní reklamu na něco skvělého jako je třeba prostředek pro léčbu vaginální mykózy. Je tady další věc, která všímavější z nás musí napadnout, když vidíme dnešní produkci některých automobilek. Myslím tím zejména ty, pro které se vžilo souhrnné označení „prémie“, jako je například BMW. Automobilky už se ani neobtěžují nějak navazovat modelové řady na sebe a designový jazyk se s oblibou mění jako ponožky. Prémiové automobilky se nám snaží prodávat „historii“, ale nijak na ní neodkazují, a když tak pouze opticky tolik ty falešná křídla a dvojité koncovky výfuků.

 

BMW se proslavilo atmosférickými motory se šesti válci, dnes nemá v nabídce ani jeden takový. Dnešní řada 2 nebo řada 4 už se ani nesnaží nás do historie značky alespoň minimálně uvést.  Z většiny nabízených aut této značky pravá sportovnost a dynamika dávno vymizela. Prémiová značka by měla být inovativní a nabízet za odlišnou vyšší cenu něco víc a v historii tomu tak bylo, však ta srovnání dnes máme k dispozici. Nabízí skutečně BMW, dnes tak jak ho známe něco víc nějakou přidanou hodnotu kromě otřepaných klišé marketingových oddělení? Já myslím, že ne. Určitě to neznamená, že BMW M3 je špatné a nesportovní, ale jak má blízko k běžným modelům značky? Na prodejích těchto speciálních modelů nikdy žádná automobilka nestála.Nelze na nich prostě stavět image vzhledem k tomu, že kupců je jako šafránu.

Aby to bylo spravedlivé, nejde jen o BMW, jsou v tom úplně všichni. Mercedes-Benz s tím začal, ještě o něco dříve, koncem devadesátých let kdy započala éra masařky a s ní i nové modely dnes již víme, že určitě ne nejlepší v jeho dosavadní historii. Jaký smysl má tedy kupovat například nové BMW řady 3, když stejnou komfortní výbavu a zážitek mi dovede poskytnout i mnohem levnější vůz. Rozdíl mezi „prémií“ a ostatními se každým rokem povážlivě ztenčuje.

Zářným příkladem plýtvání a znevažování vlastní historie budiž poslední Mitsubishi Eclipse. Či ukončení výroby modelu Defender pro změnu u Land Roveru. Ani jedna z firem nemusela nic takového podnikat, ale přesto to udělali. Stejně postupují u Audi a světoznámé heslo „náskok díky technice“ už je také dnes na pováženou. Jakou technickou novinku dostanete nákupem dnešního modelu Audi A6 opět téměř nic. Dříve se s nástupem nebo očekáváním nového modelu od BMW, Mercedesu, nebo Jaguaru očekávalo, s čím zase přijdou, co to bude mít jiného oproti těm levným vozům. Dnes se mnohdy mluví spíše o tom, co už to mít nebude. Pro automobilky je snadnější prodávat svou historii než na ni skutečně kontinuálně navazovat a také je to mnohem levnější. Jediný kdo to v důsledku odnese je stejně jen důvěřivý koncový zákazník. Můžete namítat, že máme stále auta upravená od AMG nebo divize M ale i těch se velice často tento problém dotýká. Není to tak markantní ale nová a nová řešení zejména elektronická jejich skutečnou hodnotu spíše snižují, možná proto tak často mluvíme, o tom jaké to bylo před dvaceti lety. Už ani tahle vrcholová provedení nemají tu sílu nabídnout skutečně „zážitek“.

 

Prémiovým automobilkám mnohdy nic jiného než prodávat pocit nezbylo. Ve světle tohoto vývoje totiž posilují výrobci, kteří si na své historii nechtějí nebo nemohou zakládat. Sotva bude Dacia připomínat svou produkci za socialismu a před příchodem Renaultu nebo Kia své Evropské začátky. Když se nekriticky podíváte, zjistíte že, tyhle značky rostou a sílí. Dříve totiž bylo BMW něco a nemyslím to jen ve smyslu ukázky společenského statusu, tihle výrobci byly průkopníky v mnoha věcech a tak člověk vlastnil i něco technicky výjimečného. Dnes můžete mít navigaci a elektrickou vyhřívanou sedačku i v toastovači jakým je třeba Citigo. Kde mám tedy dnes ten důvod kupovat „prémii“. Design aut napříč segmenty je již dnes tak hodně podobný, že ani vzhled není rozhodující. Poslední podobnost Santa Fe od Hyundaie s modelem Audi Q7 a nebo výtvoru od „DS“ čistě náhodná. Nemyslím si, že dnešní Audi Q7 bude nabízet něco víc než další dva vzhledově téměř na chlup stejní konkurenti. Audi nakonec zbude jen opakovat hesla z historie a doufat že na logo a slovo Quattro se ještě kafka chytne a tím nemyslím Franze.

Naštěstí na cestách můžeme už docela často vidět obrat. Zákazníci začínají stále častěji uvažovat o tom stejném, o čem se snažím referovat dnes já. Proč mají kupovat něco, co bylo dobré a snaží se je to přesvědčit o tom, že je to pořád totéž, i když na první pohled není. Začalo to zmenšováním motorů až k směšné hranici, které evidentně nikam nevedlo a čím to skončí? Zatím to vypadá, že povstáním někdy i zmrtvýchvstáním běžnějších výrobců. Je to smutné, ale dnešní neprémiová Kia dokáže vyrobit stejně dobré auto jako prémie a to mnohem levněji. Jasně zatím nemá to RS a eM a ani AMG ale to je asi to poslední co drží prémiové značky na výsluní. Bohužel do nekonečna žít z toho co bylo, nejde, o tom by mohla vyprávět ne jedna zapomenutá rocková hvězda.

 

Odlesky na jedné straně bídy a na druhé úspěchů vidím i tady mezi čtenáři a vlastně všemi. Ne jeden neřešil prémii a opustil myšlenky na auto od jednoho z takto nazývaných výrobců a odebral se ke konkurenci. Nutno dodat že málokdo je zklamán. Z bahna totiž rostou noví hrdinové a tím nemyslím rozhodně jen ty z Boleslavi. Škoda sice částečně staví na historii zejména na té před rokem 1948. Její zákazníci ale nechtějí převratné novinky a technické výstřelky. Chtějí dobrou cenu a solidní vůz ne nutně s rodokmenem. Situace je dnes stejná jako kdyby v supermarketu prodávali červené víno za 5 000 korun jen proto, že historicky před dvěma sty lety to bylo nejlepší červené v celém R-U.  Nebylo by na tom nic nepěkného, kdyby za tím vším v pozadí nebyl jen prostý kalkul. Rušení modelů v nabídce a nulová inovace jde ruku v ruce se zneužíváním označení typů vozidel, která historicky měla úspěch. Oni to totiž nemusejí dělat, oni prostě jen chtějí a všichni kdo to neustále dokola kupují, tomu jenom pomáhají.

Mě tahle věc napadla poprvé při rozšiřování vozového parku teď nedávno. Projíždíte nabídky a i přes jakousi prémiovou pověst některých výrobců všude vidíte stejná auta a podobnou nabídku motorů. A samozřejmě stejná hesla o sportovnosti a dynamice jak popsal trefně Honza Křeček. Jak tomu čelit snad jedině do budoucna nakupovat hlavou a dát „prémii“ alespoň do nějaké viditelné změny vale. Když to vezmeme totiž odpovědně tak počínaje BMW a konče třeba Jaguarem ani jedna značka žijící z historie nenabízí to, co by „historicky“ odpovídalo jejím hodnotám. Ani to Volvo už dávno není „nejbezpečnější“ jak kdysi neustále prohlašovali zástupy jeho fanoušků. Je prostě jenom bezpečné. Převratné věci jako je bezpečnostní pás nebo airbag od Mercedesu také nikdo nechce a nečeká, ale co to má znamenat proč rušíte ML a je to najednou GL a proč mám vídat tři písmena v označení modelu? Potom mi také netvrďte, že taková věc jakou je „GLS“ na něco navazuje.

Jediné řešení je to všechno do odvolání nekupovat. V době kdy i Porsche vyrábí dieselový kombík je sice možné vše, ale mělo by to mít alespoń nějaké hranice. Ve finále človek zjistí že jako rodinné auto dokáže sloužit dnes již dobře i třeba taková Kia Optima. Sice vypadá jak potomek volné lásky Toyoty, Bmw a Fordu, ale alespoň si na nic nehraje.

 

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

hb
hb11
05. března 2017, 10:56
0

S tim, ze premie neni to co byvala se neda nesouhlasit, ale s tou nahraditelnosti mainstreamem bych to zas tak jednodusse nevidel - nenapada mne moc v evrope prodavanych nepremiovych aut (bezna kombi/sedany), ktera maji klasickou koncepci - motor podelne a nahon na zadek..

reagovat
XT
XTad
05. března 2017, 19:21
0

Chapu, ze dnesni doba primo vybizi k postesknuti si, nicmene musime byt spravedlivi. Zrovna BMW porad vypada, jako BMW. Nove modely se mi sice moc nelibi, nicmene bavorak v tom poznat je. Kdyz se srovna 40 let stare BMW s dvacetiletym, tak ten rozdil nebude mensi, nez v pripade srovnani dvacetileteho s dnesnim. Jasne, opousteni radovych sestek je smutne, ale nekdo by mohl namitnout (ja to nebudu), ze dnesni ctyrvalce jsou silnejsi, takze splnuji tu proklamovanou jizdni dynamiku minimalne stejne dobre, jako sestivalce.
Rozdil mezi mainstreamem a premii je podle me taky podobny. Kdyz si vezmu treba E36 a B5 Passata a srovnam s f30 a B8, tak stary Passat s peti-, sesti- a (pozdeji) osmivalci, vyrazne lepsim interierem a bezpecnosti, byl velmi dustojnou konkurenci uz tenkrat. V pripade novych premiovych modelu urcita pridana hodnota porad existuje. Vselijake ty asistenty, autonomni rizeni, laserova svetla atd., atd., mainstream zatim neumi. Ze to nejsou veci, ktere bychom v aute chteli ty, nebo ja, je jina vec. To same materialy v interieru, hlinik, vysokopevnostni ocel, odhlucneni atd. Rozhodne si nemyslim, ze by dnesni Audi mely mensi "naskok diky technice", nez pred temi dvaceti lety.
Santa Fe jako Q7 taky nevypada a ze si korejci na nic nehraji? To mi prijde spis jako klise. Plastova imitace prosivani na palubce, obri (samozrejme zaslepene) otvory v narazniku i u zakladnich modelu, to mi prijde prave jako hra na tu premii ;-)

reagovat
Franz Kafka
05. března 2017, 21:06
1

Tak je to věc k diskusi. Nicméně podívej se někdy na běžnou 3er třeba v naftě taky hromada plastů co nemají smysl. Pochopil si mě zjevně špatně. Nejde o obhajobu Korejce ani Dacie ani nikoho dalšího. To co jmenuješ jako technické finesy má jedno prodané auto ze stovky, protože se to připlatí krví. Audi a4 v průměrné reálné výbavě nabídne to samé jako předplacená Octavia o 300 00 dráž kvůli historickému odkazu;) K tomu Santa Fe snad jenom Google mám pocit, že si ho nikdy neviděl. Co ta maska? Co ta silueta? To je rozdíl? Podívej se jakou výbavu můžeš dát Optimě od Kia a kolik to bude stát. Ty tady popisuješ výbavu co jsem měl v sedmičce za dva a půl když jsem si ji přebíral v leasingovce bylo jich v Čr podobných jen 5. Ostatní to nevyrábí jen proto, že panský kočár Hyundai by asi na odbyt nešel ale vyrobit už by to uměli. V době e36 byl třeba posilovač řízení v základu a elektrická okna v předu technická výhoda. Dnes ti nabídne takzvaná prémie v základu stejnou holotu jako ostatní jenom dráž. Připlatit můžeš skoro u všech ve srovnatelné třídě samozřejmě Citigo a A8 proti sobě nepostavíme. Jinak q7 je a byla patlanina za kterou by se měli stydět a prodat to licenčně Eaglu nebo Tatě a to píšu jako člověk co měl a má Audi;)

XT
XTad
05. března 2017, 22:30
0

Jedina podobnost mezi Santa Fe je sestiuhelnikova maska (podobnou pouziva treba i Ford, u jehoz posledni inkarnace Kugy/Escape jsem ochoten urcitou podobnost se Santa Fe pripustit) a typ karoserie. Jinak ta auta snad uz vic rozdilna byt nemuzou. Hranata, technicistni Q7 plna horizontalnich linii oproti asijskemu vlnobiti. Jasne, tvar to ma "podobny", ale to maji vsechna SUVcka dane tridy...
Co se tyce pokroku a pridane hodnoty... Ano, za neco si musis priplatit, neco mas uz v zakladu, ale je tam. Plus zminene materialy, odhlucneni, podvozek, celkovou konstrukci... Servo a predni okna v elektrice nebyla tehdy snad az takova vzacnost ani v mainstreamu. A i tehdy platilo, ze premie bude vzdycky drazsi, oproti stejne vybavenemu mainstreamu. Treba takova E36 318tds nebyla o nic mensi hromada plastu, nez nova 320d. A k tem korejcum - podle me je velka tendence precenovat jejich pokrok. Opravdu jsou dnesni Hyundaie a Kie o tolik lepsi, nez byly pred dvaceti lety? Na svou dobu, samozrejme... Pamatuju si sousedovic Elantru z 90. let. Uz tehdy to melo airbagy, vsechna okna v elektrice... A urcite to stalo min, nez bavorak ;-)

Franz Kafka
07. března 2017, 16:42
0

Má to jeden háček Elantra není z devadesátých let, ale z přelomu milénia navíc auto vyvíjené primárně pro Severoamerický trh. A ano dnešní Hyundai se třeba s Lantrou (tu si asi myslel) nedá srovnávat a to od A do Z. Buď si v tom nikdy neseděl nebo nevím ale nebudu tě přesvědčovat. Věci jako Lanos se nedají třeba s i30 srovnávat. K té Elantře to auto je jízdně naprosto strašné i vzhledově, ale se spolehlivostí na tom je třeba docela dobře tady už začal ten Korejský pokrok, který ty nevidíš.

Mimochodem dotaz jeden za všechny. Teď si o mě budeš myslet jaký jsem namyšlený idiot, ale prosím klidně. V kolika těch nových prémiových autech si jel? Řídil je? seděl v nich? Já v několika napříč výrobci a čerpám z toho své názory. Potom pokud neprodáváš Audi nebo BMW nechápu z čeho čerpáš ty :) Nechci nic říkat, ale když si v roce 1994 přivezl táta 318i e36 v černé metalíze na parkoviště u sídliště, které bylo plné trabantů, 120cítek a nej kára byl Escort tak to mělo rozhodně WOW efekt. Určitě větší než dnes uděláš s nějakou 320d. Možná to bude tím že už nepamatuješ když byla e36 nové auto.... Nevím těžko se tady přít, ale neměj si rád Korejce a papej dál reklamní masáž "prémiových" značek však oni takové nutně potřebují:)

XT
XTad
07. března 2017, 20:52
0

Hele myslim, ze to beres zbytecne konfrontacne. Ty jsi predstavil nejaky nazor, ja zase trochu jiny a pokusil jsem se jej oprit o argumenty, ale rozhodne to neberu jako nejakou ideovou valku o pospineni korejcu a obhajobu premie. Jenom mi nektera tva tvrzeni prijdou trochu zjednodusena. Chapu, ze pokud mas v pameti tatovu E36 stojici vedle stovacitek, tak to muselo vypadat, jako kosmicka lod, ale to bylo dano predevsim okolnostmi. Kdybys dnes privez novou trojku nekam na zapadle sidliste treba v Rumunsku, kde jsou vsude same dacie z prelomu tisicileti a nej kara je Duster, tak ta trojka vynikne stejne. Pokud nesouhlasis, tak mi treba zkus vysvetlit, v cem je horsi, nez byla ta E36 (pohledem doby).
Jinak jo, myslel jsem Lantru. Je pravda, ze jsem to nebral z hlediska spolehlivosti, ale spis podle vybavy vzhledem k cene. K hodnoceni spolehlivosti tehdejsich a dnesnich korejcu nemam spolehliva data.

saage
06. března 2017, 11:29
2

Amen! :-) Zajimavej clanek k diskuzi. Já bych to rozvedl víc obecně- Podívej se na výkladní skříň motorismu- Formule 1 a budeš plakat. Místo vývoje toho nejlepšího, řeší jestli nedat repráky aby to mělo lepší zvuk. :-D Celej vývoj se zpomaluje. Jedinej kdo přišel s něčím novým je Tesla. Otázkou je, zda to není slepá ulička.

reagovat
krab
06. března 2017, 12:43
2

Přemýšlel jsem chvíli co na to téma dál komentovat. Před delší dobou jsem tu cosi psal o tom, že je mi líto, že BMW nenabízí benzínové řadové šestiválce, respektive, že nabízí pouze jeden, prodávaný v x modifikacích.

Přesto si pořád myslim, že vývoj kupředu jde. Bohužel si sami řežeme pod sebou větev na které stojíme. Jestli totiž chceme vidět zajímavá a technicky pokroková a vzrušující auta, spíš než nekupujte prémii, zvolám: nevolte zelené a jiné pseudo marxisticko socialistické síly. Jezdit autem jen tak po městě je už v mnoha evropských městech hřích. Něco jako přiznat veřejně že stahujete volně dostupné porno. A navíc ještě přiznat, že jezdím po městě v prémiovém BMW 335i :) Tyhle auta totiž mohou být o mnoho zajímavější, ale nejsou, protože musí splnit spoustu šílených regulačních nařízení. A automobilky se to snaží nějak kompromisně vyřešit. A právě pak se děje to, že za bravurně vymyšlenou reklamou na opravdu hezky a dynamicky vyhlížející BMW, Mercedes či Audi nebo Lexus se skrývá jízdně bezzubé auto. Druhá věc je, že já nechci kritizovat něco v čem nejezdím. Takže, možná tak špatné to nakonec taky není.

Problém je, že pokud bude pokračovat ta fanatická politická snaha snižovat emise osobních vozidel CO2 ad absurdum, bude mít BMW jiné motory , než bychom očekávali. Ve skutečnosti je ale i tady vidět pokrok. Porsche přijde na trh s novým přeplňovaným čtyřválcem 2.5litru a ve všech recenzích je to chválený motor. Technicky to nějak Porsche zvládlo. Problém je, že tu třešinku na dortu, jako byl motor "Mezger" 4.0 v 997 GT3 RS, atmosfericky plněný, bude něco co automobilka dokáže vypustit možná v budoucnu jen jako omezenou 200ks "Classic GT3 RS" sérii a prodá za šílený peníz pár vyvoleným šťastlivcům / sběratelům. Zbytek populace si musí vystačit s čtyřválci turbo u řady Boxster / Cayman a přeplňovanými šestiválci 3.0 v 911. No jo, jenže když bych měl srovnat můj vývojově 20let starý motor M96 3.4 , atmosfericky plněný, s maximálním výkonem v 6800 otáčkách s tím novým 3.0 turbo, bylo by to patrně zdrcující zjištění. Zjištění, že nové je asi ve všem lepší. Ale nebo taky třeba ne... proto to radši nechci tvrdit definitivně. :)

A rozdíl mezi prémií a neprémií ? Asi je nyní prostě menší než před 20ti lety, protože se prostě ty "neprémiová" auta hodně vylepšila. A ten "náskok díky technice" jak ty píšeš se prostě dost zmenšuje.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. března 2017, 17:23
0

Naštěstí pro mně, jsou tady pořád ty americký šuplíky a jejich "válku muscle cars" si já náramně užívám a jen doufám, že nebudu šetřit dlouho. :-D

Kr
Krocan
06. března 2017, 13:08
4

Vaginální mykóza...to náhodou znám, to jsem měl nedávno na puse, alespoň to říkal pan doktor...

reagovat
Franz Kafka
07. března 2017, 16:31
0

To jako vážně ? :D

liška
07. března 2017, 11:01
0

Prémiovky často, stejně jako v každým jiným odvětví, můžou znamenat zkrátka jen značku a díky ní i odpovídající cenovou přirážku, aniž by na daným autě byla pro běžného řidiče jakákoliv přidaná hodnota. Prostě takovej imagemaker. Nějakej top-manager zkrátka nesedne do Dacie, která mu onu službu, přesunu z bodu A do bodu B poskytne skoro stejnou, jako poslední S-kláda. To je samozřejmě extrémní přirovnání jen pro příklad, ale třeba to, že našim politickejm papalášům by stačila, dejme tomu Ochcáfka L&K místo A8 Long, je víc než jasný. Podle mně jde zkrátka jen o prestiž, protože jen mizivý procento kupců nějaký prémiovky řeší historii, tradice, poslední technický finesy apod věci, co zmiňuješ ve článku.
A dokud budou zástupy povrchních kupců, do tý doby budou automobilky tyhle věci šidit a hranice mezi produkcí pro masy a prémiovkama se podle mně bude čím dál víc ztenčovat. Kdyby tomu tak nebylo, těžko by značky jako Alfa, Saab, Volvo, Lancia a další paběrkovaly na úkor korejskejch mrdek. Ale to už sem trošku odběhl od rize prémiovek ke značkám, kde šlo spíš o historii a inovátorství než prémii.

reagovat
VK
VK
07. března 2017, 11:10
0

Tzv. prémie pořád nabízí standardní zadní náhon, resp. preferenční u 4x4. Audi se nepočítá, koncern dělající dojem, novým haldexem místo torsenu v A4 to křičí do světa.

reagovat
VK
VK
07. března 2017, 11:16
0

A samozřejmě, zde zmíněná Škoda, to jsou dobrá auta - prodávt se za cenu Dacie.

Franz Kafka
07. března 2017, 16:33
0

To je ale vážně pravda kdyby Škodovka byla na autě tak o 100 000 českých korun levnější byla by to jasná volba nejhorší je, že je to jasná volba pro většinu i teď. Proč by zlevňovali když to lidé pořád kupují ve velkém i teď.

MG
MGRR
08. března 2017, 21:04
0

Muzeme si za to sami, image a fales vladne, auto uz je peknych par let pouze spotrebic a to vcetne premiovek. Dnes se vypocitava omezena doba zivotnosti, aby se biliony tocili.

Nedavno jsem cetl uzivatelskou recenzi majitele Dacia xxx, radoval se jako maly kluk, ze v te nove co si ted koupil uz to troubi na volantu a ne na pacce steracu, nebo te druhe. Stastny clovek, pomyslel jsem si.

Taky se mozna narazilo na technologicke dno diky zmensovani objemu, emisi a zhorseni kvality/zivotnosti. Vlezla do toho jakasi Tesla, vysmivanych hybridu u Toyoty se pry proda u nekterych modelu az 50%, Dacia toho proda vic nez vehlasne znacky.

Taky auta se drive vlastnila pro radost, dnes pro zavistive oko souseda je dulezite mit 18" k motoru 1,0turbo v dvouvalci a v zadu napis Turbo huste RS.

Dnes v noci jsem proletel v hybridni popelnici 195km/h tretinu Nemecka... ano, huci to, jeci to, ale nerozbije se nikdy, nemusim delat rozvody, nema to starter, ani alternator.

Nad cim si mesic lamu hlavu? Koupit za 25.000€ skvelehk nastupce meho hybridniho Lexusu LS uz s tim novym xichtem, jiste za servis a V8 platit a platit... nebo koupit uplne novy Prius IV ktery dvacet let nebude stat korunu, +-200km/h jede taky, ale za 5L/100km a zatacky vyreze reze o 70% lepe. Ted jsem se v tom vsem nejak ztratil :))

reagovat
MG
MGRR
08. března 2017, 21:30
1

... vite o co jde ve vyspelejsich zemich? O dane z kazdeho auta (nekde to opravdu smysl dava a fandim tomu). Kdyz na novy Prius IV, ktery tedy skvele reze zatacky a pritom ulozi energii (to myslim vazne) dostanete 3000€ dotaci a rocne neplatite jako soukroma osoba zadnou dan (strasi II 103€, predchozi rada III. 36€/rok, vs ten Lexus zirka 500€/rok + nejlevnejsi pov. ruc +-600€) k tomu budouci dan na Autobahn... jejiz vyse/nize se vztahuje na nizke emise. To je smer kterym Evropa pujde :/ ano, dobre... neprasi se tady ani z 1/5 proti CZ, natoz v zime... a radeji budu stat denne v kolonach doma v Nemecku, kde to nesmrdi z aut, nez v kolone Ceske, kde by jeden z tech pretocenych tdi smradu chcipnul a prach je sileny.

Prave dnes resili tady v Nemecku politici podvodnika vwskodaseatporscheaudi a abgasskandal v Cesku myslim dieselgate) politici se opirali do zeny a stezovali si na zlehcovani toho, ze diky tem podvodnikum umre zbytecne desitky tisic lidi, proste Vam umre nekdo z rodiny, zvysi se podil astma, alergii a nemoci pro mamon koncernu... ano, nenechaji vw umrit/zabit, ale mel by za to zkrachovat. Politika... to je to co ridi vse.

Nevzpominate si na atypicke motorizace v autech v Italii? Nikde jinde se neprodavali nektere modely s dvoulitrem (napr. stara Discovery, Ssang Musso a dalsi stovky aut), zdaneni je toho pricinou, neco jako pro ovce pojistka do a nad 2500cm3, jenomze my tady mame pov. ruceni tak smesne lacine, tak to nepocitujeme. Proto k nam roky skoda lifrovala jeste do prvnich Fabii motory 1,4 a byli tady bilboardy AKCE, SENZACE na 1,4.... ktere byli v Nemecku mesic pred tim zakazane prodavat.

Mame tady novy Land Cruiser 200 4,5V8 nafta... ten prenadherny zvuk... ale nesmi se to prodavat pro nizsi emisni tridu jako nove, ale nove se prodava jako ojete, aby se vlk nazral...

MG
MGRR
08. března 2017, 21:58
0

Možná to ale nebude ještě tak strašné, Japonci právě spustili to co v US v 80tých letech s prvním Lexusem LS400