načítám data...

Podzimní nálady

27. října 2016, 15:42 23 komentářů krab

Krabova zvířátka mají celkem ráda podzim. Na motorku je už zima a tak je vlastně ideální čas na to si krátit víkendové cesty pro rohlíky nějakou pěknou horskou okreskou.

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Podzimní nálady

Podzim, horská okreska, japonský výraz „Touge“ je jednoznačně výrazem který si každoročně asociuji s prvním spadaným listím a krásně zbarvenou přírodou. A pak mi probleskne hlavou utkvělá podobizna šedé Toyoty Corolly GT AE86. Té Toyoty v evropském provedení Levin Coupe, kterou jsem idiot kdysi prodal!

zdroj: forum4age.com

Tehdy jsem vůbec netušil, že zážitky z jízdy po úzké podzimní Touge v poetickém Máchově kraji budou jedny z nejlepších řidičských požitků vůbec, přestože moje Corolla Levin byla značně odlehčena rzí a vůbec prostě potřebovala renovaci. Tohle japonské auto, jednoduchá „Hachi-roku“ , osmdesátšestka jak se jí říkalo má v sobě cosi magického, cosi co nelze vyjádřit čísly. Motor 4A-GE je přesně tím důkazem. Kolik existuje a existovalo atmosferických šestnáctek o výkonu kolem 120ti koní. Spousty! Ovšem ten moment, kdy se klapka sání T-VIS přepne do krátkého okruhu a na přístrojovce v otáčkoměru se rozsvítí oranžové „PWR“, Toyota vyráží s nádherným lotusovitým rykem kupředu a hravě překračuje 7tisíc otáček za minutu. Přemýšlým jestli jsem podobný zvukový projev motoru někdy nedávno zažil v něčem jiném a kupodivu ano.  Byla to moje předchozí motorka, velký Banďour 1250 s výfukem od anglického Scorpiona jak jinak než bez tlumivky. Opravdu motor 4A-GE nabízí jezdci krásný, plnohodnotný projev čtyřválce jak to umí jen motory ze starší školy s ostřeji nastavenou dvojicí vaček.

zdroj: driftworks.com

Osmdesátšestku často všichni recenzují a připodobňují k driftovacím speciálům, nakonec o tom obsáhle psal i Vojta. Já měl také to štěstí a mohl se vozit nejen tehdy tou svojí, ale na chvíli jsem v minulosti držel klíčky i od stejné bílé Frantovy Hachiny Trueno. Myslím, že základní charakter auta je krásně zachovaný u sériového i u citlově upravovaného vozu. Celé kouzlo tohoto auta je v lehkosti a přirozenosti ovládání.

Je zbytečné vyjmenovávat co za výbavu auto má nebo naopak nemá, prostě hřebenové řízení bez posilovače, motor 4A-GE, spojka, krátká převodovka a samosvorný diferenciál vzadu. A k tomu na dnešní dobu poměrně úzké 14“ disky.  Mě se osobně neskutečně líbilo a bavilo mě v rámci svých vlastních často stále chabých řidičských schopností projíždět zakroucené silničky, kde auto reaguje citlivě, dodává jistotu, ale chce si hrát. A na výjezdech se moc rádo nechá lehce sklouznout. Čert vem pevnou jednoduchou zadní nápravu, možná byla kinematika nápravy vůči karoserii mírně řečeno zastaralá, jenže proč by to kdo řešil, když je v tom řízení tolik citu a auto říká dopředu co asi bude dělat. Není záludné, není vyměklé ale ani se v něm nebudete bát. Alespoň já se nebál!  Já se smál a to celou cestu! 

Náhradu za toto autíčko lze najít jen velmi těžko. Měl jsem možnost projíždět na podobných „Touge“ různá sportovní auta ať už svoje či nějakou shodou dobré konstelace půjčená a tak přirozenou zábavu za volantem jsem nenašel. Vždy jsem vnímal určté „ale“.  Buď to „ale“ jsem byl já jako nemotorný řidič, nebo to byl neinspirativní pohon předních kol, nebo hmotnost auta, nebo automatická převodovka, nebo necitlivé řízení, příliš velký výkon a špatný odhad co vůz udělá když vypnete všechnu tu jistící elektroniku. Zkrátka ryzí zážitek z jednoduché projížďky na odlehlejších místech hezké okresky ve správném čase kdy není provoz, kdy nevyděsím chudáky cyklisty nebo průvod skautíků na výletě jsem zažíval právě v omsdesátšestce, tečka!

Jenomže já vlastně původně o ní nechtěl ani vůbec psát! To jsou asi prostě ty asociace. Chtěl jsem psát o současném autě na hraní a pár posledních vyjížďkách na zajímavých touge a o dojmech jaké na mě stále dělá moje Z3 Coupe. Kdybych teď napsal v nějaké euforii, že jsem s Coupe získal náhradu za osmdesátšestku, tak to bych pěkně kecal. Určitě ne, ale našel jsem něco zcela nového. A ne vyloženě neatraktivního. Myslím, že jsem totiž nyní k sobě našel parťáka, který mi neuvěřitelně vyhovuje ve všech ohledech. Původně jsem neměl velká očekávání, čekal jsem hlavně charakter automobilu spíš šmrcnutého třídou GT než hravého kamaráda na silničky plné vracáků, slepých horizontů a dalších různorodých nástrah, které dokáží pobavit benzínem pošahaného požitkáře.

zdroj: pistonheads.com

Ve skutečnosti jsem ale nadšený. Coupe má obrovskou výhodu ve velmi pevné karoserii. Už nastupování přes masivní prahy vyvolává s nadsázkou pocit nasedání do vyrámovaného speciálu. Sportovní sedačky jsou naopak spíš pohodlné než sportovní, ale čím víc v nich sedím tím víc mě připadají velice dobré.

Ale to nechme stranou. Berta, jak se u nás doma Z3jka jmenuje umí fakt moc hezky vtáhnout řidičsky do děje. Běžná E36 má jiné šasí, jinou zadní nápravu a delší rozvor kol a tak nějak působí víc jako běžné než sportovní auto, zrovna tak podvozek e46 který znám důvěrně a je tak trochu lehce nedotáčivě naladěný. Krátký rozvor a poměrně široký rozchod kol především vzadu a s kombinací mixovaného obutí 225 vpředu a 245 vzadu nabízí nečekanou neutrální stabilitu, citlivou reaktivnost na podněty řízení a nerovnosti povrchu silnice. Co mě baví nejvíc je velmi dobrá řiditelnost plynem na výjezdech ze zatáček. Zkrátka když se dodrží zásada pomalu dovnitř, rychle ven, dokáže Berta bruslit na hranici adheze zadních kol, či se lehce sklouznout bez zbytečného přehoupnutí hmotností a nutností větších rychlých korekcí volantem.  Ano, když opravdu přišlápnu pořádně, půjde do přetáčivosti a vyžaduje docela rychlou reakci, ale ani to nepřichází nijak zvlášť záludně.

Pro mě je ale nejhezčím pocitem Bertu nehnat na limit, nechat na výjezdu náznak klouznutí které dál dobře dořeší samosvorný diferenciál a pak pokračovat k apexu další zatáčky. I motor má velmi příjemný projev. Není to 4A-GE, to je jasné, ale zato má v repertoáru moc hezký, hutný rykot řadového šestiválce, silné střední pásmo, které umocňuje pocit řízení velkého klasického šestiválcového motoru a velmi libozvučné pásmo od 4.5 do 6tisíc otáček. Vlastně, jen někde kolem 5.5 kdy je patrné že se tam nachází vrchol křivky výkonu bych si přál aby měl motor trochu zlobivější, peprnější vačky, které by maximální výkon hnaly někam o další tisícovku otáček výš. Víc bych si nepřál.

Díky proměnnému časování obou vaček je totiž tento motor velmi silný v tom středním pásmu a vlastně to je asi to zásadní co jej odlišuje od čtyřválců v například Ncéčkové MX5 nebo v ( pokaždé to omílám) v GT86.  Ten extra točivý moment šestiválce, navzdory tomu že maximální výkon je podobný jako u výše zmiňovaných dvoulitrů, způsobuje, že Berta nechá svého majitele v lehkém denním snění jak toto auto které právě řídí nemá daleko k Porsche 911. Stačí letmý pohled do zpětného, široké lemy blatnků a asociace je tam! Najednou i šestiválec vytočený kolem 5tisíc otáček dostává v mé fantazii určité „flat six“ tóniny.  Později pak na rovnice stačí jeden podvědomý pohled do vnitřního zrcátka na chybějící kachní ocas následovaný rychlým probuzením a hozením do všední reality. 

 No, ale co, když mě jízda v Z3 Coupe tak moc baví!  

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. října 2016, 17:17
0

Coupe se skoro vubec nevidi na nasich silnicich. A je fakt, ze i mne ten design pripadal zvlastni, kdyz jsem ho videl jako nove, ale asi jsem si na to zvyknul a dneska uz mi nepripada osklive. Tady Z3 moc popularni nejsou, ale mne osobne se libi mnohem vic, nez Miaty. Obzvlast roadstery maji v sobe obrovske kouzlo a necim mi pripominaji prave britskou klasiku. Umim si predstavit, ze si jizdu s nim ohromne uzivas. :-)

reagovat
RCNP
27. října 2016, 17:44
2

Parádní blog. Asi tím jak vyznáváme podobný styl zábavné jízdy, tak se to krásně četlo. To proplétání se po křivolakých horských silničkách v kompaktním hbitém autě je asi můj nejoblíbenější způsob ježdění. Navíc spolu s trochu netradičním divným autem je to sen.

reagovat
krab
28. října 2016, 13:56
0

Díky, tak to mam radost že se vám to dobře četlo, vůbec si tu píšeme fajn věci o tom co nás baví. Knightrider mě překvapil tím jak neuvěřitelně profi a nákladně se pustil do výroby své "Eleanor" , Ty , RCNP píšeš fakt dobře o BRZ/GT86 tak, že se člověk dozví opravdu mnoho o tom jaké to auto je!

Já se zas pokusim někdy něco vytvořit o životě s u nás uznávám neobvyklým Z3 Coupe, jaké byly poslední projížďky s Triumphem GT6 a udělám si čas si taky to nějak v rámci vlastní (ne) šíkovnosti nafotit.
A bude v repertoáru ještě něco moooc zajímavého a noblesního (alespoň pro mne tedy..) , auto co patří, jak bych to řekl slovy klasika Járy Cimrmana, "Do doby před tou velikou válkou" Ale bude to chtít najít vhodné počasí ještě, pořídit fotky a uvidíme jestli stihnu stále do zimy...

reagovat
hb
hb11
29. října 2016, 09:55
0

Vice vykonu ve vyssich otackach u Z3 se da jednoduse docilit vymenou sani za sani z M50 (resp. z M54B30 u novejsi double vanos verze). Jestli tam mas teda 2,8, jak predpokladam..

reagovat
krab
29. října 2016, 12:40
0

Jo, jasně, mám tam 2.8 M52 , už verze "TU" (technical upgrade) , což znamená s Vanosem na obou vačkách a elektricky ovládaným plynem. To byl navíc takový hybrid system, kde je škrtící klapka ještě ovládaná lankem, ale to je tam údajně jen pro nouzové účely.
O tom sání z M50 jsem slyšel, ale nebude to zas tak jednoduchý bych tipoval a aby to fungovalo pořádně tak asi bude chtít navšítivit pak dynojet a doladit k tomu i řídící jednotku. Ono se k M52 motorům dá sehnat i dost zajímavýho k poladění, včetně komplet svodů a výfuků. Jak jinak není to zrovna levná sranda.
Chvíli jsem hledal na netu taky jestli někdo nezkusil svoje Coupe upravit instalací hlavy nebo přímo celého motoru Alpina 3.2/3.3 , který z M52B28 vychází. Nic konktrétního, že by toto někdo zvládnul a dotáhnul do zdárného konce jsem nenašel. Zdánlivě by to nebyla tak složitá úprava, ale v reálu to bude mít spousty komplikací. Nicméně výsledek by asi stál za to. Charakternější šestiválec s velmi civilním jiným než Mkovým projevem, kolem 260koní a daleko větší točivý moment ve středních otáčkách než bylo standartních 280N.m.

Na druhou stranu než jsem koupil svoje červený, měl jsem vyhlídlé černé s 3 litrem M54. A mohl jsem ho docela solidní chvíli řídit. A nepřišlo mě to motoricky tak dramaticky odlišný, obdobnej projev, určitě ve vršku by měl víc síly, ale žádnej dramatickej rozdíl.. Ten 3litr se nakonec ten člověk rozhodnul neprodat, což bylo zvláštní, ale prostě z koupě sešlo. Nakonec ale nemám pocit že bych s 2.8 byl o něco ochuzen :)
Z3 roadstery jsou taky moc pěkný. Neměl jsem možnost se s roadsterem svézt, možná základní 1.8 bude opravdu línější, ale s motorem iS už to bude veselejší. Za mě ale .... šestiválec v BMW je nutnost. To je asi jako kdybych šel a objednal Mustang 2.3 Ecoboost. Nepochybně to bude moc pěkně fungovat, ale 5.0 V8 je to co tam chceš mít ....

hb
hb11
29. října 2016, 14:55
0

U M52TU by se muselo pouzit sani z toho M54B30.. Ale asi to bude celkove slozitejsi ve srovnani se single vanos M52 (na tu jsou upravene sw jednotky dobre dostupne, svody se daji pouzit z M3, atd).. 3litr M54B30 je sice hodne vychvalovany, ale osobne si nemyslim, ze by to byla az takova vyhra, je to nadctvercovy motor s dlouhym zdvihem, takze ve vysokych otackach taky nema nejakou extra spicku, navic casto zere olej a ma uz ciste elektrickou skrtici klapku, ktera mi i oproti te castecne elektricke v M52TU prijde o dost horsi.. Takze 2,8 je urcite dobra volba..

krab
29. října 2016, 19:17
0

dík za reakci, já si myslím něco podobnýho. M52B28 TU je jeden z velice povedenejch motorů. Specielně ve smyslu dimenzování jeho životnosti a nákladama na provoz vůči výkonům a charakteru jaký má.
Já to vidím asi tak, že moje Z3 Coupe zůstane sériové, kousek co jsem sehnal je po de-fakto jednom majiteli ( od roku 2000) a nikdy na tom autě nikdo neměnil vůbec nic od původní konfigurace kterou si člověk snadno může vyjet podle VINu. Tak ho tak i nechám pro další roky. Zatím jsem udělal jen zevrubnou mechanickou údržbu a výměnu spotřebních dílů který si to zasloužili. A velká výhoda byla že jsem to zvládnul sám. Je to ještě jednoduchý auto.
U některých aut mají úpravy smysl a ty auta k tomu vybízí, viz např. instalace kompresorů a upgrade podvozku a brzd u MX5 NB 1.8 (např.) , či úpravy Amerik jak to krásně popsal Knightrider, nicméně pokus o úpravu Z3 Coupe na poloviční Z3 M Coupe myslím nebude ten nejlepší nápad. To už pak bude lepší nápad si tu Z3 M Coupe pořídit rovnou. A nebo jiné zajímavé auto. Docela mě ale překvapuje, že Alpina nikdy žádné ofiko Z3 Coupe ve verzi "Bxx" neudělala. Jen Hartge pro jednu show kdysi vyrobilo Z3 Coupe vybavené motorem s E39 M5 :) ... masakr!

Vavris Vavrisovic
29. října 2016, 22:12
0

Sveho casu jsem taky velmi uvazoval,jak pomoct M52 k tem snadnym konim,ale nakonec po dukladnem procteni nemeckych klubovych for a zhlednuti par dyno grafu jsem ten saci upgrade zavrhl. Kdyz tunit,tak uz poradne,aby nebyla vespod a uprostred dira. Navic M52 casto trpi na cvakajici hydrostely,ktere by pri uprave posunijici vrchol vykonu do vyssich otacek zaslouzily kompletni vymenu.

Jinak po procteni textu se mi krasne vybavily vzpominky na tu krasavicu a uvedomil jsem si,ze jsem si Zetko nejvic uzival prave na podzim nebo brzy z jara,kdy jsem v podbezich mel klasicke cestovni pneu a nikoliv lepive UHP a na nich to bylo skvele. Prirozene a krasne se dalo plynem tancit kolem limitu,jak to popisujes... Kumha KU36 auto zrychlily,ale ubraly mu dost teto schopnosti. Holt spatny vyber hardcore hracky. Z3C je vyletnicke auto

krab
30. října 2016, 12:55
0

Je to tak.. Z3C výletnické auto :) Na druhou stranu jaké sériové sportovní auto je hardcore, resp. "ready to race"! Myslím že jich najdeme hodně málo když pomineme opravdu drahá auta. Tvdí se i o standartní 911 996 například, že tam jsou podvozkové komponenty a brzdy sladěné tak, že v sériovým nastavení zvládne velmi dobře trackday na okruhu typu Mostu a pak zas v klídku dojedeš domů. Z3C tuším bude mít jako první problemy s brzdama. Na okreskových hrátkách to nevyjde tak najevo, i tak záleží jak dobrej si řidič a jak moc za uši tomu autu opravdu dáš.... Na Z3C mám obuto 17" standard (mix 225/245 vzadu) GY Eagle F1 assymetric. Jsou tak v půlce životnosti, na suchu je přilnavost až hodně dobrá, velmi slušně podrží předek, teď na občas chladnějším osmrkaným povrchu to samozřejmě klouže snáz. Líbí se mi ale ta čitelnost. Před lety jsem si mohl vyzkoušet jak Nissan 350Z tak i byla šance ujet asi 50km na zajímavých okreskách v tehdy nové testovací 370Z. 350Z byla těžká a bylo to hodně cítit ale dobře se ovládala asi bych si na ni zvyknul. Ale 370Z jsem se docela bál, zdála se mi záludná směrem k blížícímu se limitu. Jednou jsem se s tím sklouznul trochu víc a spíš než že bych se smál od ucha k uchu jako ve staré Z3C, tak jsem byl rád že mi stačila silnice. Hlavní problém je jasně řidič, ale zkrátka třeba tohle auto není už tak jednoduchý a intuitivní na kontrolu a ovládání.
Příště zas něco zkusím vyplodit o veteránech. To je jízda zas ještě o něčem trochu jiném.

ju
justdoit
29. října 2016, 10:12
0

Máme doma z3 roadster sice se špatným motorem( is) ale je to takový zvláštní auto a tím jak je zvláštní se mi líbí :D co v tom máš vůbec? :)

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
29. října 2016, 10:52
0

Podle mne je Z3 krasny a stylovy auto. Kam se na jeho charisma hrabe Miata.

ju
justdoit
02. listopadu 2016, 08:46
0

No tak to každopádně :D sice půjdu proti proudu ale Miata se mi prostě nelíbí teď ta nejnovější je lepší ale taky jsem si z ní na zadek nesednul :) navíc is se nechá rádo vytočit výkon taky docela má a bonus je že to auto není tak těžký napředek (jo chtěl bych pořádnou r6 a tohle jsou jenom kecy jak nelitovat toho že jí nemám :D )

munilaw
01. listopadu 2016, 01:41
0

Pasáž o motoru naprosto vystihuje moje pocity z m52b28 (mám single vanos) :-D Ten točivý moment od cca. 2500 do 4500 věrohodně klame, že jde o silnější motor, ale po překročení těch 5300 ( single vanos má max výkonu ještě níž :-D) to dost umře :-( aspoň že zvuk je parádní až do omezovače :-D

Co se týče občasného zaslechnutí Porsche 911 tak jsem rád, že nejsem jediný blázen co to tam občas slyší :-D Sání Gruppe M ( nebo replika od Simoty) to ještě umocní (pokud člověk přežije pravděpodobnou drobnou ztrátu výkonu) No prostě se nezapře neustálé sledování youtube na téma 911 997 GT3 RS 4.0 :-D

Co se týče úprav tak 2.8 je dosti potentní, ale téměř vše se týká single vanos verze. Podle toho co vím z nekonečného čtení zahraničních webů by se člověk se sáním M50, vačkami z S52b32 odstraněním ASC a upravenou jednotkou měl dostat na 225 koní na klice zcela bezpečně :-D Někdo podobný výkon deklaruje již pouhou výměnou sání, ale tomu bych moc nevěřil :-D Dalo by se taky uvažovat o kratším převodu nebo nějaké odtučňovací kůře.

reagovat
krab
01. listopadu 2016, 23:04
0

Je vidět že tyto starší šestiválcové bavoráky nás má rádo víc :)
Škoda, že ty motory neladili pokaždé trochu jinak pro použití v různých modelech. M52B28 byl totiž k dispozici vlastně od trojky po sedmičku, přes Z3jku. A zrovna v Z3 mohli trošku poladit ten vršek. Ale už tehdy se musely ty auta stavět trošku modulárně kvůli nákladům. takže stejné odladění tady i v sedmě :)
... no, ale zajímavý produkt jak motory řady M52/M54 opepřit vyrábí US firma VF engineering. Jde o kompresorový kit + ECU software. Výkon přes 300k zní skoro až z říše bájů a pohádek.. http://www.vfengineering.com/z3-1997-02/
Na druhou stranu Miaty 1.8 přeplňované kompresorem dosahují nárustů výkonu často 30%, takže tady to může fungovat taky. Když bych si představil cenu + cenu dalších prvků ( podvozek, velké brzdy) a pak třeba i komplet výfuk, aby tam těch 911 tónů bylo víc :) tak to už možná pak za to ta jedna 911 (996) bude!.... ale myslim jak jsem psal, touhle cestou nepůjdu. Užiju si výlety v Z3C tak jak je sériová...

munilaw
02. listopadu 2016, 02:36
0

Toho odlišného ladění je škoda no :-( stačil by již zmiňovaný pár ostřejších vaček a větší sání a hned by to byl jiný motor jak říkáš :-D Škoda, že v té době nebylo nic jako dnešní (mnohými zatracované :-D ) M-performance a modely jako m235i, což sice nejsou pořádné M-ka, ale oproti běžným modelům potěší :-D E36 328i se pro UK dělalo ve verzi sport, což ale nebylo nic jiného než vším "sportovním" naládovaná trojka, teda až na 17 palcové BBS kola, které měli angláni oproti kontinentu :-D nicméně motor taky furt stejný, ale snaha by byla :-D

Ještě mě láká http://www.bmwforums.com.au/showthread.php/38078-Dbilas-Individual-Throttle-bodies-for-M50 :-D Ale jak píšeš přeplňování je zajímavá alternativa, která asi jako jediná zaručuje opravdu velký nárůst výkonu (pokud vyloučíme kompletně postavený atmo motor, který nemá s původním společný snad ani blok :-D ). Co tak ale čtu na forech tak spolehlivost jde celkem do kytek :-D a odladit to aby to správně fungovalo je taky celkem noční můra :-D



Nicméně taky si myslím, že u mě k ničemu podobnému nedojde :-D vždycky, když by se mělo něco pořídit jako vylepšení tak se objeví něco co potřebuje opravit a když ne tak se tak nějak zastavím sám vzhledem k respektu k velice zachovalému stavu a dobré specifikaci svého auta :-D alias bláhová myšlenka zbohatnutí na E36 http://www.sportovnivozy.cz/83138-bmw-3-328i-e36-cabrio-m-edition :-D

Na výletování je sériová 2.8 super! není nad to si v sobotu vyjet do hor střihnout si svižněji okresku, vyběhnout nějakou horu a pak si zase autem dát tu okresku :-) Ještě jedno teritorium na které jsem zapomněl je dálnice tam se 2.8 taky cítí jako doma :-D

Vavris Vavrisovic
02. listopadu 2016, 08:04
1

Ze se vam do toho jeste vlozim. Ten tupy vrsek je kvuli vykonu a nemeckemu systemu zdaneni-tim podladenim vytvorili velmi prijemny motor se silnym stredem a hezkym,byt kratkym,vrskem. Co se tyce ruznych variant,je to mozna skoda,na druhou stranu si BMW zkratka delalo prostor pro pozdejsi trilitr. Ja budu mit kazdopadne M52B28 nadosmrti zafixovany jako neuveritelne uspornou jednotku. S 328i jsem byl schopny bez nejakych ekologickych harakyry dosahovat prumeru kolem osmi litru. Zrala vlastne jen ve meste-v mych podminkach okresek a mestskych periferii obcas vykazovala spotreby,ktere jsem nemoh nikomu rikat,protoze by mi to nikdo neveril :)

Vavris Vavrisovic
02. listopadu 2016, 08:06
0

Jo,jeste me napadlo. Nez slozite shanet vacky z M3,je lepsi koupit si tuto komponentu od Shricka :)

ju
justdoit
02. listopadu 2016, 08:53
1

No já mám v 5ce m54b30 a nemůžu si ho vynachválit :) výkon má krouťák taky a když jezdim na delší vzdálenost tak žere 7 což mi nikdo nevěří :D je pravda že nahoře od nějakejch 5700 se nic moc neděje ale zvuk je tam pořád krásnej tak se někdy zapomenu a až omezovač mi připomene že bych měl řadit :D

krab
02. listopadu 2016, 09:13
0

s tím naprosto souhlasim. Myslím tu úspornost. Sice v Z3C to neměřím a digi board computer ( ne-nepodobný panel jako digitálky u GT86) píše dlouhodobě nějakou cifru 10.1 Ale to auto jezdí spíš jen pro radost a ne na spotřebu. Ale ani to nedrtím, prostě s citem a pro zábavu....
V bývalé E39 byl 2.5litr přesně jak píšete extrémně úspornej na delších trasách, nebyl problém jezdit pod 8l/100.

Co se týká úprav a změn Z3C mám už poměrně jasno jak na to :) Z3C sice zůstane v sériové podobě v mé garáži, protože se mi prostě strašně líbí (trošku úchylka uznávám..) , ale pokud to půjde budu vybírat v dohlednější době nějaký starší brouk ze Stuttgartu/Zuffenhausenu. To byl původní plán letos, nakonec se do toho přimíchala impulzivní koupě Z3C , ale ten červík v podobě nutnosti nákupu nějaké 911 ( v mém případě 996) stále hlodá, stále hlodá...
Tak snad se po zimě povede a bude i v "Krabově" garáži pro autíčkáře zas něco novýho :)

ju
justdoit
02. listopadu 2016, 09:51
0

Co tak sleduju tu tvojí garáž tak mám čím dál tím větší nutkání jí navštívit :D Až na Miatu ze zatím prezentovaných není ani jedno co by se mi nezamlouvalo :D

krab
02. listopadu 2016, 13:44
0

Díky! Myslim že jestli bude ještě někdy teď kafé a káry v Gastownu tak se přijedu podívat! Jsem rád že se moje vehikly líbí :) ...
Legrační je tvoje reakce ".....až na tu Miatu". To se mi líbí! Správná provokace na tomto webu, který se snaží maskovat seč může aby neskončil jako alternativní Miata klub fórum. No, Miatu jsem prostě mít musel :) Což mi připomíná že jsem ještě nikdy neměl Alfu :( ... to musim taky někdy zrealizovat!

ju
justdoit
03. listopadu 2016, 09:06
0

Taky bych tam měl konečně vyrazit :D no já proti ní nic nemam ale je moc adorovaná na to abych jí měl :D a navíc vzhled mi nic neříká takže to pro mě je možná hezky jezdící auto o kterým se to ale nikdy nedozvím :D no v Alfě ale potřebuješ busso :D

munilaw
03. listopadu 2016, 13:31
0

Reakce ještě spíše na Vavrise (nepodařilo se mi to připnout přímo k tomu komentáři :-D ) Co se týče té úspornosti tak já se pod 11.5 l/100 km alias pěkných 25 mpg nemůžu dostat :-( :-D Ovšem pravda je, že jezdim dost ve městě a když už jedu ven tak jedu zas dost rychle a nikdy jsem nejel pianko po okreskach 80 :-D Svůj podíl na tom taky můžou mít mé obludné zadní pneu 245/40 R17 které jsem koupil jen proto abych nemel případné problémy v zahraničí ( mám dvourozměrové disky 7.5 a 8.5)

O tom daňovém systému jsem slyšel a je fakt, že všechny podobné auta měly vákon 142 kw alia 193 koní v té době ( hlavně tedy MB c280 a Audi A4 2.8) :-D Nicméně jsem někdy na tetu viděl dobový Autobild nebo nějakou jeho obdobu a tam měla E36 na brzdě 205 koní při 5050 otáčkách :-D takže klasika deklarovaný vs. reálný výkon :-D

U těch vaček je to tak, že Schrick je sice má a možná lepší, ale ty z americké m3 s motorem S52B32 (což není nic jiného než m52 s větším objemem, ostřejší vačkou a trochu jedovatější řídící jednotkou, velmi odlišný motor od evropské S50B0/32) jsou za poloviční cenu :-D cca 400 dolarů

reagovat