K získání titulu nám v předposledním závodě v Sedlčanech stačilo, aby celkově druhý v pořadí Havelka (číslo 5) nezískal plný počet bodů z rozjížděk a finále. Proto jsme si jeli závody v hlavně užít a na jistotu získat nějaké body do šampionátu. V duchu jsme ale doufali v dobré umístění a oslavu titulu s věncem na krku.
Autokrosovou trať v Sedlčanech mám rád, protože je rychlá, technická, dlouhá (na autokrosové poměry) a má různé povrchy. V sobotu jsme s přehledem vyhráli kvalifikaci. Letos se nám povedlo vyhrát kvalifikace ve všech závodech, ale za to se bohužel žádné body nezískávají :-)
V sobotu jsme odjeli pouze první rozjížďku, kterou se nám podařilo vyhrát s velkým náskokem. Vše probíhalo podle plánu a v pohodě. Večer se obešlo depo, posedělo u soupeřů, popilo, pokecalo a užívalo se krásné autokrosové atmosféry, která je pořád ještě v pořádku.
V neděli v devět ráno byla druhá rozjížďka. Po startu jsem se dostal do kleští mezi dva soupeře. Jezdec na mé levé straně mě tlačil na buginu napravo, na kterou jsem najel a nakoplo mě to tak, že jsem šel 2,5x přes střechu, aniž bych se dotkl střechou země. Musím říct, že znám i lepší ranní rozcvičku.
Opravovali jsme, jak jen to šlo. Jezdil jsem po depu na kole a sháněl náhradní díly, protože máme ještě starou verzi Kartcrossového speciálu, který má trošku kratší rozvor a některé díly jsou jiné. Pomáhalo nám spousta lidí, za což jim moc děkuji. Táta mechanik dokázal auto opravit a nakonec jsme do třetí rozjížďky odstartovali. Z posledního místa na startu se mi povedlo vybojovat 5. pozici během prvních dvou zatáček. Měl jsem opravdu chuť bojovat a napravit ten hnusný „crash“. Bohužel se přede mnou přetočil Lukáš Svoboda a spolu s dalšími dvěma závodníky jsme zůstali zaseklí, bez možnosti úniku (nemáme zpátečku). Je zajímavé, že se téměř pokaždé zastaví závod kvůli dvěma zaklíněným buginám a nyní ne.
Start semifinále z druhé řady se podařil a já ihned začal bojovat o 4. místo. V polovině závodu jsem byl dokonce na stříbrné pozici, která znamená první řadu ve finále. Bojoval jsem jako lev a zároveň jel na jistotu, aby se něco nestalo. Po dopadu ze skoku ale praskla levá zadní poloosa a já jel pouze na jedno hnané kolo. Dvě kola jsem urputně bojoval a bránil, ale v cíli mi unikla postupová pozice do finále o 0,1 vteřiny! Takovou smůlu ani nedokážu vymyslet.
Po takovém závodě jsem ani nemohl mít radost z titulu, protože tolik smůly najednou chce chvilku rozdýchávat.
Naštěstí jsme hned za týden zúčastnili setkání mistrů v Humpolci, kde jsme dominovali a udělali si radost prvním místem.
Máme konečně vybojovaný titul v Kartcross MASCOM CUP 2018 a jsem za to hrozně rád, protože tato sezóna byla opravdovým testem, co ještě psychicky vydržíme.
26. října 2018, 09:21
1
Gratuluji. Jinak akrobacie na jedničku. :)
26. října 2018, 09:24
0
Díky! Na jedničku určitě ne, protože jsem nedotočil třetí vrut a nedopadl čistě na kola :D
26. října 2018, 15:16
0
Pořád jsi toho předvedl více než soupeři nebo ne? :)
26. října 2018, 09:27
1
Gratulace...asi to nebylo ideální,ale zase lepší, než kvůli takové smůle o ten titul přijít :)
26. října 2018, 09:29
0
Díky! No přijít kvůli tomu o titul, to už bych to mohl vážně všechno prodat a začít být rodinný typ :D
26. října 2018, 09:42
1
To jsem chtěl přesně udělat po tom prohraném sprintu na 400m :)
06. listopadu 2018, 01:05
1
Tohle unas magoru s benzinem v krvi nefunguje. Za par mesicu je v garazi dalsi zavodak. :D Kdyz si vezmu kolik uz me stal jen ten nas plechcup. :D
26. října 2018, 09:35
1
Gratulace :) Radost se na to divat.
Ten crash dopadl jeste hodne dobre. Dat to zase dohromady musel byt mazec.
Jede ti to nejak vic nez tem ostatnim. Je videt ze to mas v ruce. Kolik sezon uz jezdite?
26. října 2018, 09:38
0
Díky!
Dopadl dobře, protože auto nespadlo na rám, ale vždycky na nějaký kolo. Ono to není složitý, těhlice, ramena, řízení je celkem rychlý vyměnit ;)
Výkon mám spíš menší, protože skoro jako jediný jezdím Honda CBR a ostatní většinou Yamahu R6, ale věšechno je to v noze, v rukách a v hlavě ;) Tohle byla naše třetí sezóna
26. října 2018, 10:12
0
A nebylo by lepsi, kdyby to dopadlo na strechu na ram? Pochybuju, ze by se ten ram hnul a aspon by to neabsorboval podvozek.
26. října 2018, 10:21
0
To by se právě poškodil nebo ohnul kus rámu a nepustili by nás dál ;)
31. října 2018, 09:41
1
Topová vývrtka 9,5/10 a přitom to na začátku vypadalo tak nevinně :D
Vypadá to jako dobrá zábava a tak mi přichází na mysl otázka ... jestli by se to nedalo půjčit / pronajmout, aspoň na blbnutí někde na plácku ? :)
31. října 2018, 21:42
0
Topová úplně ne, protože nebyla dotočená :D
Dá se to půjčit, např. http://www.buggyrent.cz/
01. listopadu 2018, 11:34
0
jj, trochu jsem gůglil, akorat cenove je to docela vostry 500 za kolo :/ (chapu, pronajem trate, opotrebeni, cas toho cloveka) Ja bych si chtel pojezdit vic a to by pak bylo mastny ... ale mozna jsou to jenom velky oci - jak na motokarach , taky tech (2x, s pauzou) 10min. ve finale docela staci :)
... minule jsem si vybral "trochu nabouranou" motokaru, tahla do strany, ale zas jela lip nez ty ostatni (njn, priority :D ) jizda gut, ale kdyz jsem vystoupil, tak jsem dalsich 10min vubec necitil levou ruku :D
vyvrtka nedotocena trochu je , proto jenom 9,5/10 :D
06. listopadu 2018, 01:06
0
Me spise laka vzit nejake starsi auto, treba bez papiru a trosku si s nim zaradit na sotoline. Ale hadam, ze trackdaye pro verejnost se asi nedelaji.
15. listopadu 2018, 13:37
0
@skretik
Ona ta cena cena není vůbec špatná, protože takoý zážitek se dá těžko zaplatit ;)
Doporučuju dlouhé tratě, jako Dolní Bousov, Přerov, Sedlčany.
Motokáry trochu bolí, ale záleží na typu motokáry ;)
@Vojta Nekvapil Na Rallycross Cup do Sedlčan si můžeš půjčit Feldu na závody ;)
27. října 2021, 07:46
0
Ahoj, nechceš napsat o kartcrossovy bugině jako takový? Z pohledu řidičského, mechaniky, dostupnosti, atp. Spoustu z nás by to určitě zajímalo :)