načítám data...

Nudný blok o nenudném autě, epilog

04. dubna 2017, 17:57 14 komentářů Goldies

To auto je hrozný! Nedá se s tím jezdit! Nejedeto, nebrzdí to, nezatáčí to! Bože, co jsem to udělal?!

zobrazit celou galeriiDavid Zlatohlávek: Nudný blok o nenudném autě, epilog

Tak přesně tohle si snad nikdy neřeknu! Ale trochu se vám o tom rozepíšu :-)

Jsem normální?

Jak jste si mohli přečíst v mém posledním blogu zde, narval jsem do svého projektu na české poměry docela dost peněz. A teď nastává základní otázka – vyplatilo se mi to? Pod blogem se rozjela zajímavá diskuze a bylo pro mě velký překvapením, že než slova o bláznech se objevovala spíše slova chvály a uznání (a to jsem to v podstatě jen platil). A to mě trochu donutilo k zamyšlení. Je to normální investovat cenu nového rodinného vozu do jednoúčelové hračky? Víte, myslím si že ano! Shodou nešťastných náhod jsem byl donucen používat MRšku jako daily i přes letos celkem krutou zimu a zjistil jsem, jak je to vlastně s každodenním použitím.

Romanticé foto

Je možné ji používat každý den?

Otázka jednoduchá, odpověď složitá. Možné t je i není, velmi záleží na rodinné situaci a očekávání od auta. pochopitelně jsem si MRšku nepořizoval jako daily, ale díky kombinaci velké sněhové nadílky, nešťastně ostavené škodovky a zasněžené krajnice, jsem si se svým Pathfinderem udělal výlet přes betonový mostek a na nějakou dobu jsem jej odtavil z provozu. A tak jsem se ze dne na den stal masochistou a začal MRšku používat na každodenní dojíždění do práce, za zákazníky a rozvoz dětí do školky. Zjistil jsem poměrně šokující věc – ono to není úplně nejhorší! Ano, pro děti je to spíše zábava a zpestření (vozím je cca 400 metrů a stojí mi za sedačkami), ale zejména pro mě je tato část celkem stresující. Ale hned jak děti vypustím vstříc nejzákladnějšímu vzdělaní, si začínám užívat každý kilometr!Pathfinder invalida

Praktičnost? Opravdu?

S praktičností je to na štíru zejména vzhledem k mému povolání, kdy sebou každý den vozím větší batoh na notebook, větší tašku na převlečení z montérek do “slušného” a povětšinou i menší letecký kufr na kolečkách se vzorky materiálů. Kdyby byla MRcha Miatou (ty jo, já ji sem dostal!) tak by se vše vyřešilo kufrem za zadními sedadly, ale co tady? Za sedačkami je jen motor! Nebo ne? Tady se naštěstí inženýrům z Japonska podařilo za sedačky vměstnat poměrně velký prostor na zavazadla! Mám vyhráno, dalo by se říct! Ale opak je pravdou, do poměrně velkého prostoru je přístup jen pokud se sklopí sedačky a já zcela neprozíravě vyměnil sedačky za lepší z Hondy S2000 a ty nejdou sklopit tak moc jako originály, takže k přístupu je potřeba sedačky ješte naplno posunout dopředu. Věřte, že po čase vás to začne hodně štvát. Díky tomu, že zatím nevozím rezervu (čekám kdy se ucho utrhne) je poměrně velké místo vepředu – pohodlně se tam vejde onen letecký kufr. Opravdový problém ale nastává, když mi zavolá moje hezčí polovička a požádá o “drobný” nákup v Tescu. Obtěžkám 4 igelitkami nacpanými k prasknutí si často hraji na tetris v reálu! Naštěstí jsem pokaždé vyhrál!Úžasné sedačky

Jak se s ní žije?

Už jsem dost ovlivněn zážitky z Trackdaye ve Vysokém Mýtě, ale pokusím se od nich oprostit. Na začátek musím podotknout, že jsem rozhodně neplánoval používat MRchu v zimním období a rozhodně ne tak brzy. Gumy jsem tedy neřešil s tím, že na sezónu pořídím nové. Takže na autě cca 6-8 let staré zimní Semperitky s velmi špatným vzorkem. Hned první měsíc se mě holka pokusila dvakrát zabít a na poměrně úzké silnici jsem se 2x otočil kolem své osy (díky Trackdayi už vím proč). Podvozek je na denní ježdění opravdu tvrdý, ale né nepoužitelný. Cestu do práce si naštěstí můžu volit ze dvou variant – klidnější po státovce a dálnici a pak úžasnou přes Ořechov (jezdí se zde závody do vrchu) a po krásných okreskách. Pořád jsem si myslel, že utrhnout zadokolku s motorem uprostřed je velmi jednoduché, a tak jsem častěji volil klidnou cestu po dálnici. Zpětně už vím, že chyba byla v gumách. Asi největší problém se nakonec ukázal výfuk, který je všechno jen ne utlumený. Né že by to úplně vadilo, ale na cestu kolem světa to opravdu není. Situace s výfukem se ale rapidně mění v okamžiku, kdy jde střecha dolů! A to je přesně ta chvíle, kdy si auto bezmezně zamilujete. Najednou je všechno jedno, výfuk už neřve, ale příjemně dává vědět v jakých otáčkách motor pracuje, podvozek není tvrdý, ale přesně informativní, a to že nemáte kam dát nákup z Tesca nějak neřešíte!Rozesmátý kukuč

Plány?

Plánů je celkem málo, protože jsem ve skrze spokojený. Co se bude ale muset určitě vyřešit je převodovka. Né že by špatně řadila, nebo nefungovala, ale tím, že celé auto je vlastně prototyp a že dost věcí se spíše stále testuje, tak je časem problém se zařazením zpátečky. Už jednou jsme servisovali, ale bude to chtít řešení trvalejšího charakteru. Pak se na převodovce objevil únik oleje. To se trochu předpokládalo, díky nestandardnímu rozměru gufera – už víme jak na to :-) Zásadnější problém je momentálně na motoru, kterému nejspíše zachutnal kvalitní olej z dovozu a sem tam si rád vezme – nejspíše si jen špatně sedly kroužky, přeci jen je to v podstatě nový motor. Z estetického hlediska bych rád pořešil lak, novou střechu, kola a silikonové hadice v motoru (ať už sakra nějak vypadá, když je v něm tolik peněz :-D ). Také mě čeká oprava kožených sedaček a nejspíše rovno i nějaké drobnosti v interiéru také půjdou do kůže.Motůrek :-)

Závěrem

Jsem spokojený, maximálně spokojený a ovlivněn Mýtem i strašně spokojený! Příště se pokusím zprostředkovat dojmy z prvního Trackdaye v životě.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
04. dubna 2017, 19:43
0

No zase tak moc ten výfuk hlučný není...dneska už to není moc obvyklé, ale hlučný je samotný motor. Když jsem ho měl v Corolle kde byl zcela sériový výfuk, tak na dálnici při 140 km/h točil skoro 4500 ot/m . Dneska to všechno je takové tiché, že to všichni dohání výfuky....motor jen tak tiše cvaká a z výfuku jdou hromy. Ale tento motor nijaký extra výfuk nepotřebuje, krásně přede sám o sobě i když na dálnici to může být někomu na obtíž :). Co jsem slyšel v Mýtě, tak to byl hlavně zvuk motoru. Sice podpořený tím výfukem, ale i tak to byl hlavně motor...hned se mi moje Corolla vybavila jak jsem ho zaslechl :) Na to se nezapomíná ;)

reagovat
Goldies
05. dubna 2017, 10:23
0

Tak vím určitě, že výfuk to úplně netlumí :-D Ale ten zvuk se staženou střechou je hrozně krásnej a návykovej! Ale co tobě budu povídat :-D

M P
04. dubna 2017, 20:00
0

Jaký epilog? to je všechno jenom začátek přece!

Mimochodem, co děláš v neděli? https://www.autickar.cz/clanek/kafe-kary-brno-vol-17-honem-zpatky-za-luzanky/

reagovat
Goldies
05. dubna 2017, 10:23
0

Epilogem jsem myslel hlavně uzavření povídání o vzniku Mršky jako takové, jinak pochopitelně blogy budou pokračovat :-) Na K&K se určitě ukážu!

krab
04. dubna 2017, 20:18
1

A já už MRšku viděl ! :) Jede vážně dobře, to je evidentní a vůbec je MK3 MR2 dost zajímavá volba... prostě Lotus hadr :-D

reagovat
Goldies
05. dubna 2017, 10:25
1

A já viděl Sally! Ono to má s lotusem společný snad jen blok motoru :-D Ale i to stačí! On je to vlastně takovej kříženeček Boxtera a Lotusu Elise - možná proto má tak divnej kukuč, s takovým rodokmenem :-D

ToMyx
04. dubna 2017, 21:05
1

Paráda jak zvukově, tak jízdně. Tešil jsem se, že se v Mýtě mrknu, tak jsem tam pobíhal s foťákem. Rád jsem tě poznal. S Raspbym jste byli dobrej modrostříbrnej klub.

reagovat
Goldies
05. dubna 2017, 10:26
0

A já vůbec nevím kam tě zařadit :oops: Ale jo, jelo nám to pěkně, teda aspoň mě se to tak zdálo :-)

ToMyx
05. dubna 2017, 10:30
0

Nevadí, tady se poznáme :-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
04. dubna 2017, 21:47
0

Ja doufam, ze si to v sobotu taky poslechnu. Jsem na to fakt zvedavy. :-)
Ale teda musim rict, ze se taky uplne poznavam v nekterych pasazich. Se zavrenou strechou a normalnim uzivanim toho auta si rikam, ze to neni moc dobrej prostor k ziti. Vsechno vrze a skripe, pazvuky ze vsech koutu auta, interier klaustrofobickej, vyfuk a motor extra hlucnej a podvozek super tvrdej. Ale vsechny tyhle problemy vyresi sundana strecha a dobra silnice. :-)

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
04. dubna 2017, 21:50
0

A presne jak pise Matej. Zadnej epilog. Chci vedet, jak to jezdi, jak se to chovalo na okruhu, na okreskach, a tak dale. Musi to byt fakt pecka. :-)

Goldies
05. dubna 2017, 10:28
0

Přesně tak, střecha jde dolů a já přestávám vnímat všechny problémy a nedostatky které Mrška má :-) Je to prostě najednou zcela jiné auto a nepřipadám si tak stísněně :-D Zrovna včera sem musel na chvilku jet se zataženou střechou a prostě se mě uvnitř nelíbilo :-D
V sobotu se určitě uvidíme! Nevím sice jak dlouho se dokážu zdržet, ale dojedu :-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. dubna 2017, 10:42
0

Já to mám taky tak. S nataženou střechou to stojí totálně za prd.
Super. Rád popovídám. :-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. dubna 2017, 10:43
0

Navíc do soboty už bych měl mít namontované nové tlumiče, tak jsem na to taky zvědavý, jak se to potom bude chovat. :-)