načítám data...

Moje první zadokolka

12. července 2018, 14:15 9 komentářů Chosé

Vyprávění o tom jak jsem si pořídil svoji první zadokolku. Konečně tak utnu příběh, který započal před dvěma lety.

zobrazit celou galeriiJosef Burjeta: Moje první zadokolka

Je mi trochu trapně, že píši pokračování o svém Lexusu až nyní, ale tak nějak jsem nenašel přes školu a prázdniny čas. Na popud kluků z fóra tak píši pokračování. Skončili jsme u toho, že jsem si koupil Lexus IS200 z anglické aukce, jedná se o poslední ročník 2005 a ve výbavě SE. Auto jsem sehnal poměrně levně, přesnou částku sem ovšem psát nebudu.

Doprava UK – CZ


Takže máme koupený automobil v UK, jak ho dopravit domů do ČR? Mám velkou výhodu kontaktů z mojí rodiny. Sehnali jsme tak kamiónovou přepravu za nějakých 13.000,- což je docela levná záležitost, běžně se vozí automobil o rozměrech a váze IS za 18-25.000,-. Kamion byl celkem vytížený, takže doprava byla levnější. Trochu škoda, že nebylo místo v zadní části kamionu, ale ve přední a tak bylo auto naloženo vysokozdvižným vozíkem. Autu se naštěstí nic nestalo, podlaha je v pořádku a jsou jen trochu pomačkané plechy okolo výfuku. 
Auto jsme složili přes odtahovku, co máme v autoservise – žádné další poškození podvozku.

Zjištění závad 

Tohle byla část, které jsem se nejvíce obával. Jednoduše řečeno – jak moc je to na sračky. Po odstrojení přední části jsem si na jednu stranu oddechl, na druhou začal trochu panikařit. Vezmeme to popořadě.

Po smrti: kapota, mřížka chladiče, oba chladiče, sahara, LP světlo, LP blatník, očnice kolem světel, oba kryty podélníku, horní příčka, klaksony, výztuha, box na ECU, nádobka na ostřikovače, chlazení oleje, tenčí trubka pro klimu, LP tryska ostřikovače + krytka, konektory, kabely.
Opravitelné: PP světlo, nárazník, airbox.
Nepoškozeno: nosníky, mlhovky (!).

Teď začneme trochu panikařit. V aukci bylo psáno, že auto startuje – nezkoušel jsem a měl jsem dobrý důvod. Veškeré věci v přední části byly natlačeny na rozvody a tím jak někdo auto nastartoval, tak vyhobloval do krytu rozvodů díru a všechny kousky zapadly dovnitř. Naštěstí jsem všechny kousky vytáhl a žádný kousek nechyběl. Uff. 


Opravy

Začal běh na dlouhou trať. Nejprve jsem poptal nové díly v Lexusu. Kalkulace cca 139.000,-. Naštěstí v průběhu loňských prázdnin dovezl z UK můj kamarád IS na díly a předek měl volný. Slovo, dalo slovo a už jsme domlouvali předání věcí. Dojeli jsme s bráchou do Prahy, odřízli předek auta pro pozdější odpreparování věcí, co potřebujeme. Naložili plné auto dílů, zaplatili zlomek původní cenové kalkulace a jeli domů. Auto bylo doma již odstrojeno a připraveno na instalaci nových dílů. Vzhledem k tomu, že vůz na díly byl z roku 1999, tak byly díly trochu orezlé. Nic, co by pískování a lakování neopravilo.

Údržba a zprovoznění

Tak nějak jsem si zvykl, že každé nově koupené (ojeté) auto projde v našem servise kompletní údržbou. Nejen, že měníme oleje a filtry, ale děláme i rozvody. Přemýšlel jsem nad originál sadou z Japonska, ale potřeboval jsem být rychle pojízdný, tak jsme zvolili SKF. U montování stěžejních části předku jsem nebyl, brácha se strejdou mi to dali jako dárek k bakalářskému titulu. Jsem za to velmi rád, protože bych to časově asi nestihl. Přišel jsem k pomalu hotovému autu. Prozatímně jsem nasadil stříbrnou rezavou kapotu a hledal novou. Tu jsem sehnal loňské prázdniny od známého v UK. Kupoval jsem od něj již samosvor. Dočasně jsem používal i svařený původní nárazník, ale sehnal jsem z Polska druhý originál, který šel na lak. Udělal jsem si zároveň radost ve formě Elegant Sport podpoilerů kolem celého auta a Sport masku chladiče. 


Přes zimu jsem jezdil na originál 11-ti paprskových kolech, ale věděl jsem, že nechci neustále přezouvat gumy a chce to druhou sadu. (o blbnutí na sněhu se rozepíšu jindy) Sehnal jsem tak 4 disky z EVO 9, jsou prý kované, pěkné a vypadají jako CR Kai, které bych na auto do budoucna chtěl. Problém byl v tom, že jedno bylo mírně kopnuté, druhé šišaté a všechny měly namláceny závaží na plecháče. Fuj! Když jsem byl v UK pro kapotu, tak jsem si koupil ještě jedno kolo do zásoby. Sice z bouraného vozu, ale neber to za 900,-. Protože jsem měl zimní sadu opískovanou a věděl, že Enkeie musí na rovnání, tak jsem pořídil ještě sadu 5-ti disků ze Sport verze (5 paprsků). Ty posloužily jako sada na občasné blbnutí na zadní nápravě než budou Enkei kola opravena. Letos šly do světa.

První jízda

Poprvé jsem se autem více projel v srpnu předloňského roku, kdy jsme jeli na dovolenou do Jeseníku. Musím říct, že ačkoliv jsem měl z auta respekt, tak je to velmi komunikativní stroj. Řízení je přesné a velmi citlivé, plyn je sice elektronický, ale odezva je v pořádku a díky většímu rozvoru je auto krásně předvídatelné a ovladatelné. Zatím se mi nepodařilo auto dostat do situace, kdy by se chovalo nepředvídavě, či mě chtělo zabít. 

Zima + samosvor = spousta zábavy.

Jedním z mnoha důvodů proč jsem chtěl zadokolku je možnost kontrolované jízdy dveřmi napřed. Zima 2016 byla fajn, ale nebylo moc sněhu. Zima 2017 byla lepší, ale chvílemi napadlo tak moc sněhu, že to starší jeté zimní Federaly nezvládali a tak jsem se nemohl například vydrápat do kopce v Olomoučanech, když jsem to přetočil.

 

 

Ukončím to poslední fotkou a rozloučením s předchozím vozem, který pár dní po pořízení foto šel do rukou mého kamaráda z dětství. 

Co by jste chtěli slyšet/číst/vidět v dalším blogu?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

DavidBO
13. července 2018, 07:52
0

Ahoj, pokud používáš RHD auto v běžném provozu na denní ježdění, zajímá mě tvá zkušenost a subjektivní pocit s bezpečným pohybem v LHD provozu. Přeji hodně zábavy s Lexem.

reagovat
Chosé
15. července 2018, 12:21
1

Ahoj, psal jsem to tu všude možně asi 5x, ale napíšu to klidně znovu. :) Celkově v tom nevidím žádný velký problém a místy je to lepší než LHD. Najeto mám cca 20 000 mil v LHD provozu, tak asi vím o čem mluvím.
Začnu pozitivy:
- nevystupuješ do vozovky
- lépe objíždíš cyklisty, stojící auta apod.
- lepší výhled v křižovatkách s předností zprava
- pro některé "JDM" pocit (sedíš vpravo, řadíš levou)

Negativa
- cca týden si zvykáš na řazení a udržení se v pruhu
- větší, širší vozy (kamion, traktor) se hůře předjíždí -> musíš se podívat zprava nebo držet odstup a podívat se více zleva
- závory - pokud nemáš spolujezdce, tak musíš vystoupit nebo si pořídit chňapku na odpadky (osobně ji nemám)

S ničím jiným jsem se během provozu nesetkal, jezdím z 95% ve městě, nesetkal. Ti, kdo tvrdí, že RHD auto je v LHD provozu nepoužitelné, tak v tom autě nikdy v životě nejeli nebo ujeli 5 km a nezvykli si na řazení levou rukou.

PB
18. července 2018, 09:29
-1

Priznam se, ze by me to rizeni na druhe strane otravovalo... ne, ze bych to neumel, ale je to protivne...

reagovat
Chosé
19. července 2018, 16:56
1

Kolik jsi toho v RHD autě v LHD provozu najezdil? :)

PB
21. července 2018, 07:14
0

Moc ne, ale zkusil jsem si to a sralo me to... nas skoro-soused ma prave Imprezu z GB, a vedli jsme podobnou debatu, tak jsem si to odzkousel. To same naopak, taky me to nenadchlo. Samotne RHD mi nevadi a zkusenosti s nim mam dost, ale proste je mi to neprijemne. Urcite bych si na to zvyknul, ale nechapu proc to delat:) A popravde receno, kde pracuju je spousta RHD aut (v podstate vsechny taxiky, ale i hodne soukromejch) a uz z dalky poznas RHD karu... vetsinou se sinou uprostred jak kreten, zasekavaji se uprostred kruhacu, protoze v provozu nevidi... je to docela symptomaticke.. Je teda fakt, ze ono pulka lidi stejne nema ridicak, takze se ty kvality ridice a RHD vozu pak nasobi :)))). Povazuju to za docela nebezpecny. Jako vikendovku, asi proc ne, ale denne bych tim jezdit nechtel.

Inženýr
21. července 2018, 09:36
0

PB: Nepracuješ náhodou na ruském dálném východě? :D To by sedělo.

beastar
21. července 2018, 12:12
1

Východ Ruska, nebo nějaká Nigérie? :D Každopádně věta půlka lidí nemá řidičák značí že Eu ani Usa to nebudou. Možná ještě Indočína. Jinak já bych si to jako víkendový auto klidně koupil. Uvažoval sem takhle o tom před rokem asi. Denně v tom jezdit v ucpaný Praze atd to bych asi nechtěl.

Chosé
21. července 2018, 16:09
0

PB: Tak to pak nemůžeš soudit, pokud lidi neumí řídit auto, nemají řidičák a pak ještě jezdí v RHD jak je napadne, tak to bude hrůza. Osobně jsem zatím fakt neměl problém, nejsem provozu nebezpečný bo by se to už dávno projevilo, takže nevidím důvod proč neřídit RHD auta v LHD provozu. :)

Samozřejmě jak jsem psal výše - pokud člověk jezdí každodenně k závorám nebo je mladé pako, co musí předjet vše, co je před ním, tak to může znamenat problém a nebude pro něj RHD auto vhodné. :)

PB
22. července 2018, 08:17
0

Afghanistan :) Ale dalnej ruskej vychod bude podobnej, okoreneno narodnim napojem. To tady nastesti neni.