načítám data...

Mercedes-Benz E 350 CDI

05. května 2019, 20:20 13 komentářů Boris

...aneb dostavník paní Borisové :-)

zobrazit celou galeriiBoris Boris: Mercedes-Benz E 350 CDI

V minulém článku jsem vzpomínal, že jediné Evropské auto, které jsem vzal na milost, je Mercedes. Mám k tomu spoustu důvodů, ale nejvíce za to může pohodlnost amerického pupkáče (dobře, tak jsem trochu špekatej). :-D Od doby, co mě „paní Borisová“ ulovila, jsem domů přivezl spoustu aut. Některá se jí líbila víc, některá vůbec (třeba naše nejspolehlivější firemní jedničková Octavia z počátku výroby, o které prohlásila, že je „hrozná“ a jezdit s ní nebudeme). :-D Píšu to proto, že o tomto autě poprvé prohlásila „necháme si ho“? Je pravda, že poslední dobou u ženského pohlaví ve svém okolí sleduji, jak se mění automobilové preference. Stereotypní tvrzení že ženám se líbí malá a roztomilá auta, je podle všeho lež „markeťáků“ u Smartu, jinak si to nedovedu vysvětlit. Jak je možné, že má drahá polovička pojala ochranářský pud k něčemu tak velkému a hranatému? Nebudu se úplně rozepisovat o subjektivním vkusu mé rebelky, mohli byste mě mít za blázna. Její milovanou brčálově zelenou Felicii v základní výbavě stále „sušíme“ s odůvodněním, že díky skvělému stavu to bude jednou ceněný veterán. :-D Radši se zaměřím na praktické důvody. Musela si zvyknout na systém „jezdí tím, co přivezu“ a tím se z ní stala velice zdatná řidička. Nedělá jí problém řídit ostré Subaru ani velká auta s automatem. Prostě sedne a jede a díky tomu má u mě plusové body. To, jak se stará o auto je sice otřesné (sama od sebe do myčky nepojede a vnitřek vozu uklízím až já, když se na to nedá koukat), ale naivně věřím, že v příští pětiletce ji to naučím. V té přespříští určitě. :-D 

Jelikož je jí stále zima, výkonné vyhřívání sedadel je prvním argumentem. Komfort sedadel druhý, i když se svou drobnou postavou po nakrémované kůži v rozměrných křeslech spíš klouže ze strany na stranu, ale budiž, tomu já přece nemohu rozumět. Spíš mě vyděsilo její zaujetí prostorem auta a absencí prohlášení, že je to moc velké na parkování. Čuchám z toho nebezpečnou hormonální změnu, která má za následek, že si auto přeměřuje pro případné potomky a hromadu krámů, co s nimi plánuje vozit. Nepanikařím a vysvětluji si to tím, že parkovací kamera a senzory dělají z tohoto pohřebáku auto menší, než ve skutečnosti je. A nakonec život se mnou jí přinesl důležité zjištění, že tempomat je úžasný vynález (tím Felicia ve výbavě „sociál“ nedisponovala). :-D Jeho adaptivní varianta v tomto voze je velice zdařilá i přes generační věk auta.

Výbava vozu je hodna samostatného odstavce, takže začněme. Kromě zmíněného tempomatu auto disponuje rovněž automatickým dálkovým svícením, velkou navigací, větráním sedadel, asistentem pro držení v jízdních pruzích, veškerou elektrickou výbavou včetně otevírání kufru, vzduchovým pérováním, automatickým stíráním apod. Určitě si říkáte, že to má dnes kdejaký vůz střední třídy, ale berte v úvahu, že v době, kdy auto bylo nové, to byla nevídané pecka. Připlatit jste si mohli už opravdu jen za speciality jako je noční vidění nebo panoramatická střecha. Výsledek je takový, že autu dnes nic podstatného nechybí a přidává navíc nadčasový design a prémiové zpracování. Interiér i po letech bydlení manažerovi rodiny stále voní novotou a kůží, pro Mercedesy tolik typickou.

Plavba s tímto křižníkem je důvod, proč má Mercedes tolik věrných zákazníků. Jízda se zaměřovačem na kapotě má své kouzlo, měchové pérování Vás kolébá a naftový šestiválec jen přede. Nikde nic nebouchá, neskřípe. Podvozek řidiče zvláštně uklidňuje a nenutí ho jezdit rychle. Pokud samozřejmě potřebujete, stačí šlápnout na plyn, sedmistupňový automat podřadí a vystřelíte vpřed. Spotřebu je možné i přes svižnější jízdu a váhu vozu držet kolem 8 litrů na sto kilometrů, to není vůbec špatné. Teď čekáte ta negativa, ale z pohledu milovníka Mercedesů, jich opravdu moc nebude. Sportování auto moc nemusí, jeho podvozek i řízení tomu odpovídá a na nic takového si nehraje. Některé levnější detaily zamrzí, třeba loupající se tlačítka na volantu, na což trpí všechny Mercedesy z těchto let výroby, ale jinak je vše prémiové a bytelné.

Jako nový byl tento vůz pro spoustu lidí nedosažitelný a dnes jej můžete mít za cenu průměrně vybavené nové Octavie. Věc druhá je servis. Pravdou je, že pokud chcete opici, musíte mít na banány a u prémiových aut to platí dvojnásob. Běžné spotřební věci budou cca ve stejných cenových relacích, jako u jiných ojetin, ovšem v případě dražší opravy je třeba mít nějakou finanční rezervu. Obecně nerad lidem doporučuji konkrétní model auta, ale pokud jsou opravdu neodbytní, doporučím Mercedes. A právě E kombi je dle mého názoru rodinný ideál. Jaký je ten Váš?

Foto: “paní Borisová”

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ronoath
06. května 2019, 10:59
0

Krásné auto na krásných místech... tam jsem šest let bydlel. Dodnes mám Olomouc moc rád.

reagovat
Boris
06. května 2019, 11:02
0

Získáváš zlatého bludišťáka za zeměpisnou poznávačku. :-) Pro pěknou fotku jsme i do zákazu museli. :-D

Ronoath
06. května 2019, 17:08
0

Jojo, říkal jsem si, že ti odvaha nechybí. Posledně mi tam chtěli dát flastr, ale to, že jsem jel do semináře, je obněkčilo :-)

Pólin
07. května 2019, 09:43
0

Olomouc jsem taky poznal... a to jsem tam nebydlel:) O tom baráku s vypouklýma mřížema byl teď dokument na čt... jinak auto pěkné...jako rodinný dostavník je to super volba...

ToMyx
07. května 2019, 09:14
0

Je s podivem, že je tu tak málo komentů, přitom je blog napsaný moc pěkně. Éčko je rodinný ideál, to je pravda, ten kufr je megaobrovský až bych si skoro řekl, že bych radši liftback :-) Paní Borisové se povedly pěkné fotky.

reagovat
Boris
10. května 2019, 15:22
0

Paní Borisová děkuje a já také. Kufr je opravdu velký i na poměry třídy. Navíc nakládací hrana je rovná s podlahou kufru, takže manipulace s kufry apod. je velice komfortní.

Lu
Luboš
07. května 2019, 11:34
0

Po tomto voze už prahnu 3 roky teď se to malinko změnilo z W212 na w213 /w214 případně glk které se dá koupit za nějakých 250 000 ve slušné výbavě bohužel by se tato značka vozu mohla cítit bezpečně někde v garáži nebo na pozemku u rodinného domečku za mě krásný sen který se Sand jednou vyplní ????

reagovat
Boris
10. května 2019, 15:26
0

Celá tato modelová řada se podle mě povedla. GLK, ML, GL, dokonce i Áčko už je obstojné. Jediný model, který se mi nikdy u MB nelíbil je řada B.

Mi
Milan Divoký
07. května 2019, 21:41
0

Vlastním o generaci starší model, vlastně už 3tí MB a ten popis pocitů z jízdy a prostoru sedí i na všechny předchozí. Článek je moc dobře napsán, až mne chytl za srdce :-D Další MB po mé S211 bude jistě 212

reagovat
beastar
07. května 2019, 21:54
0

Já to vidím tak. Tyhle éčka jsou hrozbě obyčejný. Nicméně vždycky se v tim cítím bezpečně a pohodlně. Kombík se mě nelíbí, ale to je čistě o názoru. Kufr to má obří. Jezdí to za málo. A na poměry třídy to i docela vydrží. Není to pro každého. Ať už vzhledem tak nakladama na případný opravy přímých poruch. Asi jako u každého dieselu od prémie.

reagovat
Boris
10. května 2019, 15:30
0

Myslím, že tento vůz je právě volbou lidí, kteří prahnou po velkém kufru v této prémiové třídě. Jízdně je to opravdu jen na komfortní cestování i když jsem neměl tu čest řídit Ečko třeba v AMG. To může být i zajímavé, tedy kromě spotřeby. :-D

beastar
11. května 2019, 03:25
0

Já řídil AMGéčko jen vokouna. Toho sem totiž měl:)) Spotřeba byla vysoká okolo osmnácti. Na osmivál to ale pořád šlo. Mě se na tom pořád něco sralo. Elektrika. Byl to trhač asfaltu s tim autem to cvičilo tak brutálně, že sem se i bál. Byl typicky papírovější a tuhost karoserie nic moc. Jak jezdí nástupci nemám ponětí, ale asi jedině líp. V té naftičce si sedana koupil sedana nedávno kámoš. Nadšenej z toho není je na to moc mladej. Nicméně komfort si chválí proti supovy... co měl předtim.

Boris
11. května 2019, 15:18
0

Tož proti Superbu se mu nedivím. Komfort je nesrovnatelný. A máš pravdu v tom, že do takového auta musíš asi dozrát. Pro mladé kluky to moc není.