načítám data...

Mazda MX-5: Bože, to jako fakt?

19. března 2021, 14:50 4 komentářů blud

Jsou majitelé Miaty šovinisti automobilismu? Řekněte, jsou? TĚŽKO. Od toho jsou tu jiní borci!

zobrazit celou galeriiJosef Parafín: Mazda MX-5: Bože, to jako fakt?

Mazda MX-5, to je auto s duší. Malé a lehké, motor vpředu, pohon zadních kol, manuál a jen dvě sedačky. Co víc by si pravý petrolhead (klišé) mohl přát? Tak třeba auto, ve kterém nevypadá jako puberťák, co poslouchá ABBU? Teda, pokud nejste puberťák a neposloucháte ABBU. Pak by to dávalo smysl. Ale auto pro chlapy vypadá jinak. Má nadupaný motor ideálně větší jak petka koly a musí ho být slyšet, protože když není, ladí se výfuky. V takovém autě jste za boha silnic. Řekl jsem boha nebo blba?

Víte, chtít napsat hejt na Miatu je strašně jednoduché. Takže se zkusím zamyslet, proč si ji koupit a co by mi přinesla. Nezaujatě, bez fanatismu. Dodnes si pamatuji, jak si novou NA pořídil majitel protějšího baru. To bylo takové malé roztomičké autíčko úplně k sežrání, jak to ohodnotila moje tehdejší holka. Ale pro mě to byl starej zoufalec, co nemá na pořádný auto, ale potřebuje si honit ego. Ta asociace tam zůstala. ABBU nesnáším, starej nejsem a zoufalec už vůbec ne. Takže, nekoupím.

Jenže doba se mění, lidé stárnou a s přibývajícími zkušenostmi by člověk měl moudřet. Dnes to nejde jen tak šmahem něco odsoudit. Musíte se dívat kolem, naslouchat lidem, jejich strastem a záplavě emocí (a to i když nechcete). Miatista není puberťák nebo starej chlap s vysychající mízou. Jsou to lidé, jako my. Nadšenci do aut. Jenže víte jak, ten testosteron… Takže fakt ne, nekoupím.

Ale když vidím současnou generaci MX-5, rád se podívám. Za mě má suprový interiér. Tohle Mazda umí, fakt ho žeru. V porovnání s Toyobaru je to jako nebe a dudy, a to nemám nic proti interiéru Toyobaru. Ten mi přijde hezky spartánský – takový pro chlapy. Design exteriéru Mazdy je pěkný a ladný, nikde nic rušivého. Trochu bych ji natáhl a rozšířil, přidal pár desítek koní a široký kola. A pro trochu punku by to chtělo pořádný křídlo. Jaj, že by?

Jenže Miata je taková, jaká je. Sám netuším, kdo si ji jako novou kupuje. Chápu, že místo M2 můžu mít dvě Miaty, ale taky A45S, Megane R.S a další. Proč tedy Miata? Pokud jde o starší kousky, tam je to pochopitelnější. Je jich moc, tudíž dárců bude také moc. A komunita kolem je obrovská (se spoustou chytráků – to bych asi nedal). Hm, takže vypadají všichni jako puberťáci milující ABBU? Zastydlí puberťáci? Starci nad hrobem? To těžko. I mezi nimi se najdou chlapi. Protože Miata Is Always The Answer.

Chcete klasiku? Nuda, tu mají všichni. Jde se kutit! Na webu jsou fotky neuvěřitelných přestaveb. Co třeba velké křídlo, nebo brutální body kit? No problem! Posílit motor turbem nebo kompresorem? Blbost, swapnem tam V8 a přidáme dvě turba! Špatné cesty? Tak z toho uděláme buggy. Za nákupy? Miata strčí DHL či TNT do kapsy i s nákladem. Dokonce jsem našel hot rod! A to už je co říct. Pro úpravce je to ráj. Zeptám se znovu: koupil bych si ji? Ne, děkuji pěkně.

Moje Volvo S90 dělá lidem radost. Nechávám jej před domem na koukání a jezdím tím druhým. Není dokonalé, je hrubé a hlučné, žere to i trávu kolem silnice a nic se tam nevejde. Ale já jsem v něm tak spokojený. A když jsem takhle stál na semaforech a vedle mě zastavil týpek s buchtou v Miatě, usmál jsme se na ně. Protože obě ty káry nám dělají radost. Respekt. A pak se hippie hudba ztratila jedním vytočením motoru a než zařadil jedničku, pohádka skončila.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

HeavySmoker
19. března 2021, 15:52
5

Minulá recenzia Volva sa mi páčila, ale toto som prečítal 2x a aj tak som neporozumel čo malo byť jadrom textu. Osobne je mi fuk v čom jazdím pokiaľ z toho mám radosť. Ak naznám že odpoveďou na moje dopravné potreby je ružový Smart ForTwo Cabrio, budem jazdiť v tom. Miata dáva zmysel tomu kto chce strechu dole, trochu radosti z toho že to jazdí celkom pekne a nestojí to veľa. A po tom čo mi za "chlapácke" auto prišla faktúra na takmer 200k českých, mám pre Miatu ešte viac pochopenia. Keď hejt, tak skôr na komunitu okolo Miaty ktorá občas pozabudne že je to hlavne "value proposition" než ultimátne náčinie na motoršport.

reagovat
M P
19. března 2021, 17:18
2

Tak Miata je hlavně platforma pro všecky možné experimenty... a co se komunit týká, tak kolem aut kolikrát najdeš fakt divný lidi a různý fanatiky :) co už

František Čáslavský
20. března 2021, 12:20
2

Cože?

reagovat
PachezZ
20. března 2021, 15:35
0

Tak já teda doplním aspoň nějakou informační hodnotu, a to video o miatě z titulku:

reagovat



blud

Stále se pohybuji v bludném kruhu chtivosti různých aut. Nikdy mi to nevydrží dlouho a to jim, prosím pěkně, vůbec nerozumím. Jen s nimi strašně rád jezdím.

Zobrazit autorovy blogy