Druhý vůz z dvojice Ferrari, upravený dle návrhu čtenáře Zdena pod tímto článkem – verze pro USA z roku 1969, viz. úvodní foto. To znamená vyměnit kola za plná, a autu dát červenooranžový kabátek.
První věc byla sehnat kola – vydražil jsem dvojici modelů RR Silver Shadow, jeden byl verze Superfast, ten mě pochopitelně nezajímal, ale druhý byl přesně to, co jsem potřeboval – verze Regular Wheels s plnými koly. Model jsem rozebral, připravil o kola, a protože už doma jiný mám, tenhle bude sloužit jako dárce orgánů, nebo z něj udělám nějaký custom, třeba ve stylu “Blue Lena”…co na tom, že je to RR, a ne Bentley…fantazii se meze nekladou :-) Všiml jsem si, že kola jsou trochu menší, než původní drátěná, a měl jsem z toho trochu obavu, ale zbytečně, jak se později ukázalo.
Tento model byl ten zuboženější ze dvou, přední pivot byl volný, takže podvozek nedržel, přesto jsem ho odvrtal, udělal závity, zbavil laku, však to znáte, tentokrát to byl trochu challenge, viz. minulý blog. Podvozek se ještě vykoupal v kyselé lázni, abych ho zbavil oxidace. Karoserii jsem ještě očistil ocelovou vlnou, a mohlo se lakovat… namíchal jsem barvu z červené, oranžové, a dvou kapek žluté, a myslím, že jsem se docela trefil. S detaily jsem si tentokrát tolik nehrál, světla, koník v chladiči, kliky, zadní lampy…a žlutou ťupku na kapotu, tam, kde je znak Ferrari. Tažné bylo ulomené (zaplaťpámbů!), takže jsem pahýl po něm zaštípl na potřebnou délku, a štetcem nanesl barvu stejnou s karoserií, aby bílý plast tolik nerazil…vypadá to docela dobře. Sklo jsem zbavil mikroškrábanců, a po autosolové kúře jsem ho ještě zkusil namočit do prostředku na leštění podlah – toto by mu mělo po zaschnutí vrátit lesk, a myslím, že i to se podařilo. Co zůstává, jsou dvě menší praskliny na předním okně, a jedna větší přes celé zadní. Myslel jsem, že to nebude tolik vidět, ale po očištění a vyleštění to hezky vystoupilo – bohužel nemám další prosklení, které by si model určitě zasloužil, takže zatím to nechám, jak to je, a až budu objednávat z eBay víc dílů, přihodím ho k tomu.
I tak si myslím, že se dílo podařilo. A vy můžete porovnat oba modely před a po :-)


















Irwinek
10. 11. 2019, 18:43Dat kola z luxusni limuziny na sportak, to myslim zadneho z upravcu jeste nenapadlo, takze jsi prvni :-)
Co by tomu ale rekli Henri s Enzem?
PlusOne
11. 11. 2019, 10:57Pokud by jim to nebylo jedno zaživa, tak teď už určitě je :-)
Irwinek
11. 11. 2019, 11:55O tom žádná, ale představ si to, dát do ferrari skutečně balony z rollse :-D
samozřejmě pomineme - li skutečnost, že by gumy patrně jen stěží přežily ostřejší start a ferrari by v první ostřejší zatáčce šlo přes střechu :-D
do rollse sportovní nízkoprofilová kola dává celkem dost úpravců ( tedy hlavně v USA, protože tamní rapíci …….. ) aniž by nějak zřetelně utrpělo " obláčkové svezení " , takže posunout míru pohodlí supersportu montáží vysokoprofilových pneumatik by byl pionýrský počin ( nebo já alespoň o ničem takovém nevím )
Habakukk
11. 11. 2019, 14:32Tak balony Rollse budou mít velmi blízko k balonům které měla dobová Ferrari a nějakém nízkoprofilu nemůže být ani řeč.
PlusOne
11. 11. 2019, 16:06Irwinek: Když se podíváš na soudobé fotky 250 GT Lusso, což je přesně tohle Ferrari, nízký profil tam fakt nevidíš, to má Habakukk naprostou pravdu :-)
Irwinek
11. 11. 2019, 21:37No jak se to vezme :-)
Ferrai 250 GT Lusso - Pirelli Stelvio Corsa 215/70 R15 98W predek, 225/70 R15 100W zadek
x
Rolls Royce Silver Cloud 8,25x15 t.j 235/75 R15
Me to vychazi tak, ze bocnice gumy z rollsu je o palec vyssi :-) a to jsem jeste nekde cetl, ze profilove cislo bylo az 100(!)
2,5 cm gumy je slusna pruzici hmota, a to i kdyz vezmeme v potaz vyztuzene bocnice vzhledem k vaze vozu
PlusOne
12. 11. 2019, 10:44Tvl :-) Máš ode mě Líbíska :-D
PlusOne
12. 11. 2019, 10:46Jo a mimochodem, Lesney poměr evidentně nezachovali, když kola z Rollsu jsou menší, než na Ferrari.... takže tak, jak jsem to předělal, je to paradoxně věrnější originálu....to by se Enzovi s Henrim určitě zamlouvalo...
Irwinek
12. 11. 2019, 12:57Jasně, řešit v tomhle měřítku nějakej palec ve skutečnosti fakt nelze, navíc to primárně byly hračky:-D
mám pocit, že značky jako Kyosho, Ottomobille, Norev a pod řeší pneumatiky modelů stejně jen jakýmsi poměrem, než skutečným měřítkem, a i to asi až od měřítka 1:18. ono by to taky při všech těch rozměrech pneumatik ještě prodražilo výrobu a já si myslím, že ty modely jsou někdy už tak předražené :-(
mám krabici autíček 1:72, Viper má stejné rozměry pneumatik jako Golf, Astra, 1000 MB,...…..
jo, vypadá to dobře, moc dobře :_D