načítám data...

Ford Fusion; malá, ale šikovná kolínská krabice

30. června 2017, 09:14 12 komentářů Jacob H

Ford Fusion. Zpočátku byl docela drahý, ale záhy si jej zejména čeští řidiči velmi oblíbili. Ale nejen kvůli ceně.

zobrazit celou galeriiJakub  Holý: Ford Fusion; malá, ale šikovná kolínská krabice

         Ford Fusion. Zpočátku byl docela drahý, ale záhy si jej zejména čeští řidiči velmi oblíbili. Ale nejen kvůli zajímavé cenové politice Fordu. Což byl sice důvod, proč zavítali k jeho dealerům. Avšak jediný rozhodně nebyl. Je to sice malé, ale překvapivě prostorné a velmi prakticky navržené auto. Zavazadlový prostor odpovídající velikosti auta. No a především poněkud vyšší posaz. To však stále není všechno. Malý automobil z Kolína nad Rýnem toho uměl víc.  

            Již několik let předtím, než jsem získal své řidičské oprávnění, jej mí rodiče zakoupili. A vlastní ho doteď. Takže jakožto puberťák, jsem si na něj udělal názor takový, že je to dobré, ale malé auto a je škoda, že jej nevybavili stejným podvozkem jako má Focus, po němž jsem vždy toužil. A to se vlastně nezměnilo. Nicméně s Fusionem jsem se jako čerstvý držitel kusu plastu, jež mě opravňuje řízení auta, vyjezdil a tento malý velký vůz utvářel můj jízdní styl a nároky na auto, které si mám v plánu v budoucnu pořídit. Stal se pro mne bránou do světa automobilky, jež světu dala nejen první lidový vůz.

            Díky tomu, že si mí rodiče pořídili v roce 2007 právě Fusion, rozhodl jsem se trochu zajímat o Fordy. Objevil jsem tehdy autobilku, jež vyrábí mimořádně povedená, většinou i spolehlivá a mnohdy fantasticky jezdící auta. Ačkoliv Fusion není Focus (bohužel), tak i přesto jezdí vskutku báječně. Je stabilní, moc se nenaklání a jeho řízení je přesné, vyvážené a příjemně „ukecané“. Sice by mohlo být trochu strmější. Ale není to nezbytné jelikož Fusion sportovním autem není. Řidiče však zabavit dokáže a to velmi dobře. Můžete jej kritizovat za ne zrovna vysokou míru jízdního komfortu či dokonce za nepříliš účinné odhlučnění, což se projeví zejména na dálnici. Tohle ovšem není auto na dlouhé cestování ani pro nějaké „komfortomily“. Jedna-čtyřka Duratec je velmi živý motor a má rád otáčky. Není to žádný trhač asfaltu, ale v běžném provozu bohatě stačí. A to, i když zrovna dostanu chuť se na své oblíbené okresce trochu projet. Zároveň jsem schopen jezdit s dlouhodobým průměrem okolo šesti litrů na sto kilometrů. A ne, není to jen mimo město.

              Je pro ty, jež od svého auta žádají rozumné vnější rozměry a slušné vnitřní. Pro ty, kteří chtějí spolehlivé auto pro každodenní dojíždění. A taky pro toho, kdo chce řídit a rád by si to alespoň trochu užil. Najdete samozřejmě auta, kterážto budou zábavnější (nejspíše mnohem zábavnější), ale Fusion jezdí dobře, chová se čitelně a nezáludně. Jedná se přesně o ten typ auta, se kterým je vhodné začít a časem pokročit k něčemu sportovnějšímu. Alespoň mě tedy baví a navíc jsem ještě nikoho z těch, jež ho měli, neslyšel si na cokoliv zásadního ztěžovat. Naopak si jej moc chválí. Je totiž velmi praktický, pěkně jezdí a také je velmi spolehlivý. A zdá se, že i něco vydrží.

               Rozumím tomu, že průměrný majitel klasické Ameriky se mnou souhlasit nebude, ale pro mne zase moc není ta Amerika. I přesto, že na výstavu amerických veteránů se podívám vždy moc rád. A možná i někdy zavítám do Spojených států. Uvidíme.

            Sečteno a podtrženo Ford Fusion mohu s klidným svědomím doporučit všem těm, kteří uvažují o jeho koupi. A ty, jež si „Fusiona“ již koupili, pouze utvrdím v tom, že udělali moc dobře a pokud nic nezanedbají, tak jim bude sloužit opravdu dlouho. Já to s ním mám úplně stejně. Zažil jsem toho s ním už celkem dost. Přitom nejspíš vůbec nebudu tím nejobvyklejším uživatelem tohoto moc povedeného vozu vyrobeným v Kolíně nad Rýnem. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

JayK91
30. června 2017, 17:20
0

Tohle auto je v čr bohužel dost podceňované, hlavně kvuli vzhledu, interieru a společnemu jmenu s americkym mondeem :( (bohužel) :(

dobrý blog ;-)

reagovat
M P
30. června 2017, 17:41
1

Náhodou, aspoň se ti, kdož hledají malý jednoduchý přepravník, mohou přehrabovat hromadou levných a docela málo jetých Fúzí. Oni je totiž dost často kupovali starší lidé, takže je to vůz, u kterého lze věřit příběhům o majitelich jezdicich jen do kostela a do obchodu :)

JayK91
01. července 2017, 00:32
0

Jo, to máš pravdu ;-)

krab
01. července 2017, 09:00
0

Jo, jo , klasika : "auto po důchodci, málo najeto, v zimě vůbec , pane..." :-D

Matěj má ale pravdu, je to tak. Já jsem takto sehnal před třema lety jeden Fusion , respektive zde v provedení Mazda 2 mé budoucí tchýní a tchánovi. Červená, po důchodci , málo najeto. Slouží jako věrný nástupce jejich bývalého Favorita.

Nutno podotknout, že se na ní nedá najít vyloženě slabé místo. Je to prostorné na svoji velikost, dobře se jim do toho nastupuje, předvídatelně se to řídí, volant má solidní odezvu a podvozek příjemně filtruje díry. Motor 1.25i 55kw je slabý, ale oproti Favoritu je to pro ně velké zlepšení, hlučnost vevnitř horší, ale je to obyčejné auto. U nás se myslím díky cenové politice Fordu , prodávali hlavně Fordy, protože byly o kus větší než Mazdy a Mazdy byly navíc dražší. Jinak myslím obě auta vyjížděla z výrobní linky ve Valencii, Španělsku / abych nekecal, negooglil jsem..

JayK91
01. července 2017, 16:20
0

Neplete se pan krab trošku, ... protože mazda 2 je spíš taková překarosovaná fiesta než fusion - tudiž bych hadal že ve valencii se dělala mazda 2 a fiesta ... :D ale nevim :D

M P
01. července 2017, 17:48
1

Je to tak, Mazda 2 je více příbuzná právě Fiestě, ale Fusion na Fiestě staví také.

krab
01. července 2017, 19:58
0

Tak jsem googlil chvilku a pravdu máte vy, i když v zásadě jsme se všichni tři trefili dobře. Fusion, Fiesta a Mazda 2 ( Demio na domácím trhu) jsou velcí příbuzní. Všichni začaly na stejné platformě v roce 2002. Ve Španělsku se vážně vyráběla Mazda 2 a Fiesta, zatímco Fusion jen v Kolíně. Pro jiné trhy se ty auta dělaly i mimo Evropu.

Když zaparkuješ Mazdu 2 vedle Fusionu, zjistíš, že jsou si hodně podobné, ale Mazda je o něco nižší a o maličko kratší a nižší průchodnost terénem. A žádný díl plechařiny nepasuje na obě. Fiesta je z nich nejmenší a nejnižší.

Občas s Mazdou 2 jezdím s vlekem, když je potřeba něco pracovního. A jednou za rok s ní jedu pomáhat tchýni a tchánovi na pole sbírat brambory. Odvezla už také několik prasat na valníku, je to takový malý Land Rover pro českého drobného zemědělce či kutila a nebo chataře. Nikdy se na ní nic nerozbilo a působí takřka nerozbitně. Já si myslim, že s Fusionem budou mít lidi identický zkušenosti , nakonec to píše Breakthrough dole.

M P
01. července 2017, 20:44
0

Jo ty krabe asi myslíš tohle Demio/2, že? Já už jsem byl o generaci napřed, moje chyba. Tohle je současník Fusionu.

Kr
Krocan
01. července 2017, 21:04
1

Krabe, cos mi to provedl...:-D Jak čtu Tvoje slova o tom, co všechno se dá dělat s Mazdou 2, tak jsem si představil, jak si Váňa koupí Fusion jako plnohodnotné MPV a tahá za ním vozejk s poníkem a jede vyhrát Malou Pardubickou veteránů. Tohle už z hlavy nedostanu ...Krabe, Krabe...

krab
01. července 2017, 21:06
0

No jasně, tohle ... To se vyskytovalo doma ve dvou exemplářích přímo. S jedním jezdila ségra, pak já chvíli.. A asi tři roky už má tchýně s tchánem tuhle, akorát červenou. Klasika .. auto po důchodci :)

Na článek to asi není téma, ale na levný bezproblémový ježdění je tahle Mazda 2 ideální volba

krab
01. července 2017, 21:08
0

He, he Krocane :) No sranda musí být... prostě Mazda 2 je malej Land Rover :-D

Br
Breakthru
01. července 2017, 18:43
0

Jeden z Fordů, kterej si drží stabilně cenu a stojí jinde, než focus, fiesta a mondeo....Fusion funguje zcela bezchybně, skvěle se řídí, je praktickej.takový auto se už nevyrábí.Stále tu ale je náhrada, jen u nás se neprodává, a to je Ecosport....
Je úsměvný psát něco o podvozku z Focusa, ale na fusiona by to nesedlo.tady zcela pasuje jednoduchá a funkční technika z fiesty, kde se nic nezkurví....

reagovat