logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

Audi TT Quattro - No do háje...

Nekritický chvalozpěv na ikonu designu přelomu tisíciletí. Nebo tak něco.

Už roky se zoufale snažím provozovat dvě až tři starý zadokolky od Fordu, z toho dokonce jednu zajímavou. Toho času všechny odložené pro opotřebení a závady neslučitelné s životem.

Nemám rád koncern. Nebaví mě přeplňovaný motory. Opovrhuju haldexem.

Proto jsem si, logicky, loni koupil levné TT Quattro 180 se závadou motoru, tříletým nánosem prachu, hranatými pneumatikami Otrokovické kvality a s vizitkou servisního poradce Porsche Brno v kastlíku.

A všechny ty zapšklý stanoviska jsem si vymazal z hlavy!

Ano… váží tunu a půl, řízení není komunikativní, a má devět z deseti známých problémů tohoto modelu. A vlastně nemá výkon.

Ale rychle mi došlo, že mi dává všechno, co potřebuju. Že mě v neděli vytáhne se projet. Že se za ním ohlídnu, když zaparkuju, a že mám radost z oprav a vylepšení, co na něm provádím. Že mě baví jeho modrá kůže (a krev), bezrámové okna a audio Bose. A víčko nádrže jak na ´69 Chargeru. Baví mě jeho geniální pozice za volantem, která čaruje s tím, jakej má člověk z jízdy dojem. Baví mě, že jsem si s ním poprvé v životě zajel Brněnskej okruh (a to žiju hned vedle).

 A hlavně, sakra, je místně a časově snadné ho provozovat. Patří do kontinentální Evropy jednadvacátého století, ne na Floridu (Fox) či do minulého režimu (Sierra). To je pro mě nezvyk. Na díly se nečeká čtyři dny, ale čtyři hodiny – než dojede rozvoz z Kelitu. Při zvedání nekřupe jako reklama na Lay´s. Jsou dostupné servisní informace a všechny problémy jsou v lidovém povědomí vyřešeny… Nekomplikuje mi život. A to je přitom TT na poměry koncernu servisní peklo. Nedovedu si představit, jak úžasně jednoduchej život musí být se sníženým Golfem s mírně čiplým TDI, kterej reálně pojede stejně, jako to TT. Ty normální lidi měli vlastně pravdu. Ideály a sny radikálního autíčkáře se drolí jako nosníky pod kufrem mé Sierry.

Chcát proti větru lze, jen dokud je tlak.
Kdy je další trackday? :)

 

úvodní foto: Josef Vyškovský

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Další blogy autora

Komentáře

0 reagovat
Goldies
16. 4. 2022, 22:42

Rozumím tvému nadšení :-) máme 165kW (manželka jako víkendovka). A taky sem na to auto změnil názor :-)

0 reagovat
Bigg.I
17. 4. 2022, 09:36

Často se přistihnu u myšlenky... a jaký by to bylo mít normální auto? Tady jsi vlastně dal odpověď... přehnaně jednoduchý :)
TT se mi designově moc líbí a jak jsi zmínil, taky nemám rád koncern, opovrhuji haldexem... stejně to TT zraje a zraje. Já se bohužel až moc zařekl Fordu, tak pokud si mám pořídit něco normálnějšího :D bude to mít modrej ovál ve znaku.

2
beastar
17. 4. 2022, 13:07

To by šlo ne?

0
Moctezuma
20. 4. 2022, 02:15

Nebo trochu větší Ford Five Hundred 3.0 Sel. Ale ten je na jiný druh jízdy.

0 reagovat
beastar
17. 4. 2022, 13:08

Sportovní auto na okruhy a tvrdší zacházení to bez úprav nikdy nebylo a nebude. Jako daily je to super a nenáročné na servis. Škoda že jich fakt rapidně ubývá.

0
Rob
17. 4. 2022, 14:03

Souhlasím, mám civila 3,0v6 a je to parádní auto. Ten motor je moc příjemnej. Jen jich není moc. Ale Fordí dilema by to vyřešit mohlo...

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte