načítám data...

Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 DSG - Flotilová pomsta

Střední management velkých firem se zřejmě provinil smrtelným hříchem. Jinak si nedokážu vysvětlit, proč je fleetová verze Škody Superb taková... ehm... jaká je.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

S moderními auty to bývá občas složité. Kdysi jste si vyzkoušeli auto X s motorem Y a výbavou Z, a mohli jste si být docela dobře jistí, že jiné auto X, ovšem s motorem W a výbavou U, bude celkově působit velmi podobně a lišit se bude spíše v detailech. Dnes je vše složitější. V rámci jediného modelu si můžete často nakombinovat tolik konfigurací, že byste s nimi zaplnili ceník všech nových vozidel na trhu před padesáti lety. Zvyšující se konkurence nutí výrobce optimalizovat své produkty mnohem častěji a některé výbavové pakety a položky pak z jednoho modelu umí vytvořit úplně odlišná auta. Stručně řečeno, pokud byl kdysi nějaký model označen jako dobrý, velmi pravděpodobně byl dobrým autem v téměř všech svých variantách. Dnes může jeden konkrétní model nabývat mnoha podob, nabízet mnoho různých dojmů a mnohem více, než kdy předtím, záleží na přesné konkrétní specifikaci onoho auta. 

Jako ideální příklad můžu zmínit nedávno testované BMW 340i. Jeden z diskutérů se podivoval mému nadšení ze sportovního sedanu, protože řídil jiné 340i a to bylo odtažité a komfortní. Jak dále vyplynulo, obě auta se sice jmenovala BMW 340i, ale každé mělo jiný podvozek, jiný typ pohonu, jinou převodovku a pravděpodobně také jiné řízení a mnoho drobných položek výbavy. S nadsázkou tedy měly jen společnou karoserii a název. Dnešní doba jde ale ještě dále. Mnohá auta se ladí za pochodu a kusy z prvního roku produkce mohou mít jinak kalibrované podvozky či řídící jednotky, než později vyrobená auta. Zdánlivě identické vozy se tak mohou projevovat odlišně. A tímto dlouhým oslím můstkem se konečně dostávám ke Škodě Superb. Víte, když jsem poprvé zkusil nový Superb v novinářské variantě se silným motorem 2.0 TSI a adaptivním podvozkem, moc se mi líbil. Jednak se mi Sup velmi líbil zvenku a jeho tvary považuji za to nejpovedenější, co kdy Jozef Kabaň pro Škodovku vytvořil. Za druhé byla velmi přesvědčivá i jízda. Houpavá a konejšivá, když adaptivní podovzek v komfortním režimu dokázal fungovat bez sebemenšího náznaku sportovní udrcanosti moderní doby a naopak solidní a jistá, pokud jste zvolili sportovní mód. Vedle Octavie RS to byla jednoznačně nejlepší Škoda, se kterou jsem kdy jel, a ani trochu jsem se nepoškleboval velmi pozitivním recenzím, jež zaplavovaly internet. Materiály z interiéru byste si sice nedali doma do vitrýnky na výstavku, ale zbytek auta vám na ně dal lehce zapomenout. 

Klubko času se převinulo skoro o rok dále, já se mezitím projel v dalším Superbu bez adaptivního podvozku, když tu náhle korporace nadělila služební vozidlo Škoda Superb ve variantě 2.0 TDI 140kw, 4x4, DSG a fleetové výbavě Ambition Plus. Duše sice krotila optimismus, protože výkonnější varianta dvoulitrového turbodieselu je obecně považována za nepříliš povedenou, avšak celkově jsem se těšil na ležérní chvíle strávené s mými nejbližšími na palubě pohodlného korábu střední třídy. Dnes je to skoro 10 měsíců, co Superb slouží a já musím konstatovat, že jde o jedno z nejdrsnějších vystřízlivění, jaké mi kdy automobilový svět připravil. 

UPOZORNĚNÍ: Tato recenze možná není zcela objektivní, poznamenána právě oním desetiměsíčním soužitím, jež vyústilo v osobní zaujetí vůči několika vlastnostem auta, které přehlušují ostatní dojmy.

Skvělé audio, hrozná sedadla

Začněme pozitivně. Superb je obrovský. Zrovna já nejsem člověk, který by potřeboval cítit stovky litrů vzduchu kolem hlavy a ani nepřevážím při každém víkendovém výletu polovinu trvalého bydliště, je však třeba objektivně uznat, že vnitřní prostor a také kufr skrývající se pod výklopnou zádí, spolknou skoro všechno. Zmenšená verze Vavrise si může navymýšlet hory doly a Sup pojme všechna jeho přání, třebaže by byla ponechána v nafouknutém či nerozloženém stavu. Jak pohodlné pro líné lidi. Na zadních sedadlech můžete trénovat kozáčka, i když cestující či řidič před vámi zaujímá polohu ležícího astronoma. Bohužel jsem poznal, že nadbytek prostoru může být i škodolibou záležitostí. To když junior (zajisté zcela neúmyslně), vyhodí hračku ze sedačky a vy si zoufale přejete, abyste měli ‘jednu ruku dlouhou’, protože na věc válející se na zadní lavici zkrátka nedosáhnete. Interiér ve verzi Ambition Plus sice nevypadá, jako v autě za milion, ale já nikdy nebyl olizovač plastů, takže mi to žíly netrhá a spíše oceňuji ergonomii, která byla u koncernu VAG vždy na úrovni. Jen to ovládání tempomatu a omezovače je už léta stejné a z mého pohledu naprosto nešťastné. Existují však lidé, kterým páčka pod volantem s kolébkovým přepínačem a pár čudlíky vyhovuje, což nikdy nepochopím.

Nejhorší věcí na interiéru jsou sedadla. Jsou prostorově dimenzována i na účastníka reality show v hubnutí, který vypadl jako první. Na delších cestách jsou však zoufale nepohodlná. Mívám chuť uřezat, zapálit a rituálně rozsekat hlavovou opěrku, která mě nutí klanět se palubní desce pokaždé, když se snažím za volantem sedět jako člověk a nikoli ležet jako tuner. No a pak tu máme samotné sedačky. Přestože ta řidičova jde elektricky nastavit ve velkém rozsahu a dobrou pozici za volantem by si měl najít téměř každý, stejně z jejich tvrdého polstrování vystupuji po delší cestě zlámaný jak Libor Podmol po nepovedeném skoku. Možná je to křivým hrbem autora, možná stojí sedadla v Superbu za…  …výměnu. Budiž mi útěchou alespoň audio systém Canton s osmi reproduktory. Je skutečně radost jej poslouchat a příplatek za něj doporučuji bez váhání úplně všem. Je to jedna z mála věcí, kvůli které se do Superbu těším za každých okolností.

Buran v podbězích

Je ‘milým’ zvykem, že většinu flotilových aut dostanete na těch nejpříšernějších kolech. Základní 17” na Superbu přímo křičí “PŘIPLAŤ SI ZA POŘÁDNÁ KOLA!”. Jsou designově nevzhledná, z podběhů koukají jak sova z díry a degradují excelentní design Superbu někam na úroveň nevšedně karosované tramvaje. Ani skvělá paleta barev, které Škodovka nabízí v tomto případě nepomáhá. A to je odstín Lava blue na Slunci plný krásných odlesků a tónů (bohužel poslednch pár týdnů udeřil podzim v plné síle a já se nedočkal dne, kdy by šlo vyfotit auto v alespoň trochu prosvětleném dni – proto ty šedivé fotky). Nu což, aspoň to bude krásně komfortní, říkal jsem si prvně při pohledu na ta nedochůdčata v blatnících. A pokud zapátrám hluboko do vzpomínek, skutečně si vybavuji, jak jsem si při prvních jízdách užíval rozvážnost, lehké pohupování a nenucenou podélnou stabilitu velkého auta. Mám totiž to štěstí, že v bezprostřední blízkosti bydliště se táhne nový asfalt všemi směry a ten je samozřejmě velmi vlídný k případným nedokonalostem podvozku. Bohužel již za pár dní se mé pravé obočí začlo povážlivě zvedat a po několika týdnech již zůstalo zaseknuté na horní úvrati v pozici “To jako fakt?”. Znovu se dostávám k úvodu článku. Podle některých informací na internetu byl Superb po nástupu na trh vyhodnocen jako příliš houpavý a za nějaký čas došlo u některých variant k překalibrování pdovozku. Můj zdroj blízký automobilce naopak tvrdí, že Superb by měl být od začátku stejný. Ať tak nebo tak, varianta 2.0 TDI 4x4 DSG mě poněkud vyléčila z nadšení. Tedy, na dálnici je Sup skvělý – stabilní a docela tichý. Dlouhé příčné nerovnosti překonává příjemným jemným propružením a také typickou záplatovanou okresku s nepravidelnými fleky hrbolatého asfaltu zvládá Sup s nenucenou samozřejmostí, kdy jeho karoserie jen lehkými pohyby naznačuje, že se mezi silnicí a podběhy něco děje.

Jenže na českých cestách a především v českých městech zhusta převažují krátké příčné nerovnosti a tady nastává potíž. Sup při zdolávání těchto silničních vlivů nejen drcne neadekvátně na svou třídu a balónové pneumatiky na malých kolech, ale také doplní horizontální pohyb zřetelným zvukem, aby bylo všem jasné, že právě překonal hrbol. Tramvajové pásy, ledabyle zaasfaltované plynové připojky, kanály, různá napojení nebo jen lokální nedokonalosti asfaltu po mrazivé zimě, to všechno zapříčiní drcnutí a znatelné bouchnutí, které by člověk akceptoval u kompaktu, ale v případě komfortní limuzíny střední třídy působí dosti nepatřičně. Kdesi jsem se dočetl, že bouchání je zapříčiněno způsobem lepení spojů karoserie a bla bla kecy… Je mi to jedno, prostě nechci, ať to bouchá a je ostuda, že 13 let staré Mondeo s 200 tisíci na hrbu umělo tyto nástrahy silničářů překonávat bez tak hlasitého zvukového oznámení. Chápejte, od rozložitého auta očekávám adekvátní chování. Na oltář komfortu jsem přece obětoval agilitu v zatáčkách a očekávám protislužbu. Pokud se mi dostane drcání a bouchání, nevidím důvod, proč bych měl jezdit v Superbu a nevystačit si s kompaktem ve variantě kombi, který bude v mezích podobného komfortu agilnější, mrštnější a bude méně žrát. Leda, že bych nutně potřeboval převážet vzduch v okolí nohou zadních cestujících. Anebo jezdit jen po dálnici – tam přece jen musím uznat, že je Sup ve svém živlu a těžko mu něco zásadního vytýkat.

Království za HDM

Pod kapotou našeho zázraku se skrývá silnější varianta dvoulitrového turbodieselu a jak jsem již psal, ani ta se mezi širokou (ba i odbornou) veřejností netěší zrovna veliké oblibě. Motoru je vytýkán laxní projev a mrtvolné manýry pod 2.000 ot./min. Po téměř 21.000 kilometrech mohu konstatovat, že do tohoto turbodieselu se sice nezamilujete, ale na druhou stranu není jeho projev zdrojem instantního neštěstí, jak bych mohl předpokládat. Ano, rozhodně by mohl akcelerovat výrazněji, když má těch 190 koní a skutečně je pod hranicí cca 1.800 otáček ukázkově zdechlý a až po překročení 2.000 otáček konečně ožije zcela. Když jsem se prvně díval do technických údajů a zjistil, že 400 Nm prý vrcholí v 1.700 otáčkách, propukl jsem v smích. Na druhou stranu poskytuje motor velkému rodinnému autu s pohonem 4x4 dostatečnou dynamiku, která musí běžnému řidiči za všech okolností stačit, řekne si dlouhodobě o 6,5 – 7 litrů a svůj agrární projev netroubí do světa hlasitěji, než by bylo nutné. Zkrátka, tady si nejde prvoplánově stěžovat.

Mnohem žalostnější je jeho spojení se šestistupňovou převodovkou DSG. Šestikvalt s mokrými spojkami byl vždy označován za spolehlivější a komfortnější variantu, než je sedmistupňové DSG se spojkami suchými. Výjimka potvrzuje pravidlo - naše šestistupňové DSG je jednoznačně to nejhorší DSG, jaké jsem kdy zažil. Tedy po pravdě, 97% času funguje docela příjemně. Řadí rychle. Necuká. Avšak ta zbývající 3% mne točí do vrtule. Občas totiž mozek DSG trpí ignorací polohy plynového pedálu. Když bylo auto úplně nové, říkal jsem si: “Je ta holka zubatá ještě mladice, chudáka jí strčili do auta, je z toho celá nesvá a musí se trochu naučit…”, teď už mám pouze chuť vyrvat ji z útrob a dopřát lázně v hydraulickém lisu. Pravidelně se stává, že ve stoupání na to člověk šlápne, ale CML nechá auto brblat na šestku ‘tísíc-pětset’ a přetvářet naftu v hluk. Jindy (typicky na téčkových křižovatkách) je elektronický šotek schopen již při lehkém polechtání plynu kopnout dvojku s razancí závodní sekvence a zběsile vyrazit vpřed k údivu překvapené posádky. Zde můžeme hledat příčinu i v popsané charakteristice motoru – 1.600 otáček na trojku znamená pouze chabou akceleraci, tak si skříň podřadí. Ale proč s takovou razancí? Nemám rád, když ze mě auto dělá debila.

Špatný kus?

Auto má najeto 21.000 km a za tento krátký čas stihlo projevit již více závad, byť žádnou vážnější. Jednou z rána rozsvítilo kontrolku check engine a odmítlo nastartovat. Po chvilce zuření chytlo na drc, jakoby se nic nestalo. Již dvakrát jsem doléval chladící kapalinu, která se někudy ztrácí. Zhruba na dva měsíce z ničeho nic přestala fungovat funkce auto-hold při zastavení, takže člověk celou dobu musel potupně stát na brzdě jako ve starých autech, aby se milý Sup nerozjel. Jednoho dne systém svou funkci z ničeho nic obnovil (v době vydání článku opět auto-hold přestal fungovat – tentokrát dokonce během krátkého přerušení jízdy kvůli čerpání paliva, což mě o chvilku později málem stálo přední nárazník). No a před nedávnem začlo něco nehezky bouchat od pravého zadního kola, což už si vyžádá návštěvu servisu. Máte taky dojem, že naše konkrétní auto nebude patřit k těm nejlepším? Uvidíme, na co příjdou při prohlídce. Zda se bouchání od zadního kola vyřeší a zda např. resetováním ŘJ dostanne DSG rozum.

Verdikt

Nelejme si čistého vína – Superb mě zklamal a jsem na něj asi přísnější, než by byl nezaujatý člověk z lidu. Jenže sedadla a převodovka mi vyloženě pijou krev a tlumení příčných nerovností je hned v závěsu. Tedy, ono drcání a bouchání člověka neštve nějak z principu, ale spíše když začne přemýšlet o pochybné přidané hodnotě této varianty Superbu vůči menším, úspornějším a jízdně zajímavějším autům. Ve výsledku trávím v Superbu čas nejraději, když stojí. Nedávno jsem si do něj z jedné večerní akce odskočil poslechnout oblíbený playlist a bylo mi hezky. Také jako ozvučení domácí grilovačky přišel vhod. Možná jsem jen rozežraný pisálek a pro jiného člověka by mnou kritizované věci byly jen marginální nedostatky na mladoboleslavském korábu, ale mě to zkrátka točí. O to víc, když se člověk projede v tomto Golfu a zjistí, že krom prostoru je dané auto znatelně lepší úplně ve všem. Adaptivní podvozek je u Supu povinná položka. Naše konkrétní DSG nesnáším. A sedadla jednou donesu chiropraktikovi jako viníka mého stavu. Ale žena je spokojená, Sup se jí líbí, DSG má ráda, protože řadí za ní a v zimě nemusí díky haldexu řešit sněhové kalamity (zde je to bez výhrad i za mě). Já holt budu muset ty další dva roky ještě nějak přetrpět…

Technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřvalec 1 968 cm3
Výkon: 140 kW (190 koní) v 3 500 ot./m
Točivý moment: 400 Nm v 1 700 ot./min
Převodovka: šestistupňová automatická
Provozní hmotnost: 1 515 kg 
Maximální rychlost: 230 km/h
0-100 km/h: 7,6 s 
Kombinovaný spotřeba – udávaná: 4,9 l/100 km
Kombinovaná spotřeba – naměřená: asi 6,5 l/100 km
Původní cena testovaného modelu (2.0 TDI, DSG 6°, 4x4, Ambition Plus): 938.400,- Kč vč. DPH 
V současné době už takto specifikovaný model nelze pořídit
 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

gr
greg
29. září 2017, 07:43
0

Vavris chrochtavy Superb je lahsi ako Toyobaru? hmmm :)

reagovat
Vavris Vavrisovic
29. září 2017, 09:08
0

Tabulka nějak unikla korektuře. Už opraveno.

speedfred
29. září 2017, 08:02
0

Konečne po dlhej dobe objektívna recenzia na modlu v našich krajoch.

reagovat
ma
martinw
29. září 2017, 08:59
0

Jaka cenovka se houpala u Superbu v te popsane vybave ? Opravdu je provozni hmotnost 1185 kg - podobnou hmotnost má Skoda Rapid :) to mi nesedí.


2) u Rapida jsem zíral kolik se toho dá vydolovat z tříválce na běžné popojíždění naprosto dostačující a při otevření přední kapoty si člověk říka

reagovat
ma
martinw
29. září 2017, 09:08
0

*omlouvam se druha cast komentare je tam nedopatrenim :)

Vavris Vavrisovic
29. září 2017, 09:13
0

Cenovka doplněna, hmotnost opravena.

Bageta
29. září 2017, 09:41
0

Když už se ta tabulka opravuje, tak by možná bylo fajn opravit i údaj o převodovce :) Obzvlášť, když se v testu na ten automat tolik nadává.

Te
Ted
30. září 2017, 20:03
0

Ani nevite, jak vam rozumim. V mem pripade vsak nejde o supa, ale o passat. Mel jsem 2010 tdi 125kw dsg, nyni mam 2016 140kw dsg 4x4.
Predesle auto bylo jak tu pisete, super. Podvozek pohodlny, vzdy jen sednout a jet. Pohodova atmosfera a kvalita vukol. Nove auto ma vsechny vlastnosti popsaneho supa s jednou vyjimkou. Sedacky v highline jsou super.
Tento motor v kombinaci s dsg je totalni prusvih. V zadnem rezimu nejede lepe nez 110kw varianta. Prevodovka je o tolik horsi oproti predchozi ( neverim, ze jde jen o naladeni), ze je to k nevire. Onen kopanec zazivam po kazde pomale zatacce, kdy v najezdu za tri prevodovka stupen drzi, bez ohledu na klesajici rychlost, v druhe fazi zatacky chcete pridat, pridavate na plynu a nic, po cca 3s! Dojde presne k popsanemu. S neuveritelnou razanci radi za dve a kopanec, ktery to doprovodi je ostudny. Ma spotreba je cca 8l (s 535xd touring mam dloujodobe 8,4l a to daleko vice vyuzivam vykon (tam totiz je) v podstatne tezsim aute. Pri dodani melo auto defektni display navigace, voda se ztraci, podvozek boucha a to jak vypadaji kotouce na zadnich kolech a jaky vydavaji hluk pri brzdeni ( dle znackoveho servisu ma chyba ackoli predni jsou jak nove).
Odesel mi central na dverich spolujezdce. V pristrojovce neustale neco chrasti. Uz to bylo ve dvou servisech a jim se to samozrejme neprojevilo. ( palubka v supu pri studenem motoru take drnci a to pry neni chyba, ale vlastnost a nelicujici pravy roh schranky pred spolujezdcem taky byl urcite nasi vinou - neopravitelne)
Adaptivni tempomat je take na zabiti a nemoznost jeho prepnuti na normalni me toci neuveritelne.
Automaticka dalkova svetla? Logika ovladani v passatu je snad na zalobu. Auto mam pres rok 32000km a takove zklamani jsem dlouho nezazil...
Koncern proste prolevnil novou generaci aut a necha si za ne zaplatit vic... pro me je to mrtve, z principu uz nikdy.

Jindřich
29. září 2017, 09:22
1

Taky bych si rád přisadil.
Můj minulý služebák byl dvojka Sup 2.0 Tdi 125 KW 4x4 v manuálu a ve výbavě Holocaust. To auto nebylo ničím výjimečné, ale tak nějak mechanicky poctivé a za dva a půl roku a asi 100kkm ho nahradil dá se říct skoro vysněný kolega, Sup III 2.0TSI 206 KW 4x4. Po 4 měsících a 12tkm musím konstatovat, že z celého srdce lituji, že jsem se tak aktivně podílel na výměně toho starého za nový. Skoro je mi až do breku, že jsem toho svého držáka (který to semnou rozhodně neměl jednoduché) a který mě nikdy nezklamal, dobrovolně a pln nadšení opustil, jelikož to co kolegové v Boleslavi dokázali vytvořit, je až na pováženou.
Když začnu interiérem, plasty neřeším, kůže je dobrá, místa mraky, tak ty sedačky jsou skutečně jak pro Američany. Pro mě, jakožto normálně stavěného muže se 85 kg 184 cm výšky je boční vedení čistá nula. Při delších cestách záda bolí e není to žádná trága. Jen bederní podpěra se zredukovala tak na polovinu, oproti 2. generaci.
Motor jede asi adekvátně ke koním ovšem odtažitě a bez emocí, což tedy nemusí být chyba. Spotřeba stabilně pod hranicí 11 litrů mi přijde vzhledem k podávaným výkonům přehnaná, obzvlášť když jezdím 99% jízd prázdný a sám, maximálně ve dvou.
Převodovku bych nejradši vyndal, poch*al a zapálil. Nikdy jsem neuměl s automatem ale to co občas převodovka dokáže předvést, to mi hlava nebere. Je jedno jak rychle nebo silně zmáčknete plyn, jednou se nestane nic a podruhé se děje přesně to, co popisuje Vavris - podřadí o dva - tři kvalty a vy vystřelíte z křižovatky jako totální hovado. O tom, že by auto dokázalo využít koní a krouťáku na dálnici se nemá smysl bavit, prostě tam ve 150 pošleme na půl vteřiny čtyřku, ať to má grády.
Tempomat - díky němu už vím, proč dnes všichni jezdí v levém pruhu na dálnicích a obchvatech. Ono se totiž s tempomatem jinak jezdit nedá, jelikož jakmile předjedete a zařadíte se zpět a někde kilometr před vámi jede auto, Supír začne statečně brzdit, takže musíte stejně zase manuálně přidávat, nebo se s minutovým předstihem zařadit do levého pruhu. Opačným extrém pak začne fungovat na dálnici, když jedete 180-200 v levém, velice rychle dojíždíte auto před sebou, pomalu si říkáte, že by bylo na čase začít brzdit, zatímco Superb statečně dál drtí plynový pedál, aby mohl následně několik metrů před autem dát totální full brakes! Super škodovko, brzy přijedu, kotouče už mám na šlupky! Bohužel, jak tempomat dostat do funkce aby pouze držel rychlost jako u starého modelu, jsem se nedopátral a dle internetových diskuzí to prostě nelze.
A jako poslední dokonalost tu mám adaptivní podvozek. V comfortu je auto skutečně komfortní a to tak, že připomíná vozidlo, které má pouze pružiny a absentují tlumiče. Takže pokud jedete v klidu, je jízda příkladně plavná. Ve chvíli kdy se ovšem cesta zvlní nebo vy trochu přidáte, Sup se rozhoupe a na dalších pět minut už nepřestane. Normal se už používat dá a Sport na dobrém povrchu funguje velice dobře. Problém je, že ve všech třech režimech má auto problém s překonáváním příčných nerovností a ideálně ještě více nerovností za sebou. Na určitém druhu nerovností totiž má auto silnou tendenci odskakovat a pokud jich je víc za sebou, není problém opustit během zatáčky svou jízdní stopu o několik centimetrů. To vše doprovázeno kraválem hodným spíš rumunské Dacie po 10 letech nucených pracích na stavbě, než manažerské limuzíny. Vrzání předních stabilizátorů už je jen taková třešnička na dortu. Podvozková dokonalost mě už dokonce donutila navštívit servis Škody ale bohužel mi bylo sděleno, že auto funguje přesně tak jak má a vše je v naprostém pořádku, zřejmě tak jak zamýšlel i výrobce.
Tudíž díky, ale už teď vím, že moje další auto už určitě Škod nebude, bude-li v mé moci do toho zasahovat.....

reagovat
bitner
29. září 2017, 10:00
0

Hm, zrovna Sup 2,0 TSI 206 kW mi prisel jako idealni auto - na papire. Je videt, ze si clovek moc nevybere. Btw. dalsi argument pro manual. Zatim jsem na temer kazdy automat cetl narky.

Zb
ZbyP3
29. září 2017, 21:36
1

Jindřich: já s tempomatem problém neměl, jen jsem si nastavil na středovém displeji vzdálenost, kterou má udržovat - aby nebrzdil kilometr před autem. Jinak adaptivní tempomat přepnete na klasický tím skoro neviditelným tlačítkem na spodní straně tempomatové páčky.
Asi jsem houby řidič, ale rozdíl v nastavení podvozku mezi komfortem a normál jsem tedy nepoznal.

Jindřich
02. října 2017, 14:00
0

Vzdálenost mám nastavenu na nejmenší, bohužel i tak je příliš velká, resp auto začne moc brzy ubírat plyn a odjíždí ekonomicky. Jindy zase jak jsem psal výše drží plný knedlík až do doby, že kolikrát radši začnu brzdit sám.
Na vaši radu jsem páčku tempomatu jsem osahaval několik minut a kromě bočního tlačítka a přepínače pro nastavování vzdálenosti na horní straně tam jiné tlačítko bohužel nemám.

GanGreen
29. září 2017, 09:25
0

Tomáš má v poslední době nějákou kritizovací náladu :D ale za mě dobrý, nemuže bejt všechno pořád jen růžový, a na případné nedostatky je potřeba upozorňovat, byla by blbost chválit něco s čim člověk neni uplně spokojenej. Za mě palec hore.

reagovat
Vavris Vavrisovic
29. září 2017, 09:30
0

Superb byl v plánu už dlouho. Alfa se toho dočkala poněkud neplánovaně. Ale teď už bude zas nějakou dobou pokoj :-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
29. září 2017, 09:31
1

Dostat na dva roky fungl novyho sluzebniho Superba a nemuset se o nic starat a nic platit, to musi byt fakt peklo. Nic proti, ale obcas mi pripada, ze lidi ztraci soudnost a ze ta jejich nenazranost je do nebe volajici. Ale ja verim, ze ty dva roky nejak prezijes, jak sam pises. ;-)
Nikdy jsem v tom nejel, tak nemuzu soudit, jaky to je, navic kombinace dehet a automat neni to, co bych si sam nekdy koupil, ale je celkem jasny, ze chyby to mit bude, ostatne jako kazdy auto. Na druhou stranu, je to novy auto, navic sluzebni, takze tam to prezivani asi nebude takovej problem, jako kdybys mel jezdit svym soukrovym a vsechno si hezky cálovat sam. Jinak asi objektivni nazor, az na ty komentare o prezivani. Uprimne, byt tvuj sef, okamzite bych ti to sebral a nasmeroval te na nejblizsi zastavku MHD.
P.S. Miliardu negativnich hodnoceni ted samozrejme ocekavam. Ale asi tusis, kde mi to je. ;-)

reagovat
bitner
29. září 2017, 10:08
1

Tak ono zas pozor, pokud dani mesicne 1% z porizovaci ceny ze sveho platu, tak je ta kritika opravnena i v tehle rovine. Ale ta recenze je podle me psana z pohledu uzivatele a jestli je to auto sluzebni, za trest, za odmenu, od rodicu, nebo na hypoteku, to bych nechal stranou.
Rekl bych taky, ze maloktery zamestnanec ma naprostou svobodu pri vyberu sluzebaku za danou porizovaci cenu/mesicni splatku operaku.
Kdyby to tak bylo, tak asi Vavris pise recenzi o nejakem uplne jinem aute. Ale nevim, to je otazka na nej.

Vavris Vavrisovic
29. září 2017, 10:18
0

Nějak tvému komentáři nerozumím. Úplně pominu, že sis z celého textu vybral jednu větu, na základě které jsis něco domyslel, ale... Proč by člověk nemohl být rozpačitý z auta jen proto, že jeho užívání zprostředkoval zaměstnavatel? Služební auto je bod pracovní smlouvy, která byla podepsána oběma stranami, žádný milodar společnosti ani sponzoring.

Jinak pro tvou informaci - zadarmo bývají k užívání v drtivé většině případů pouze ta auta, která zaměstnanec potřebuje k výkonu práce. V našem případě to tak není. Pokud máš firemní auto k osobnímu užití, platíš za něho srážku ze mzdy. Jak velká ta srážka je už záleží na konkrétním zaměstnavateli. Obecně řečeno je to taková výhodnější nabídka operativního leasingu, kdy máš auto bez starostí, avšak zadarmo není ani zdaleka. A já bych by upřímně řečeno v současné době rači za nějaké soukromé auto.

sumy
29. září 2017, 10:30
0

Naprostý souhlas, nic není zadarmo a byť mrzké 1%, pořád to jsou mé peníze. Mě byla jako benefit prezentována škoda octavia kombi 1,6TDI, tak jsem zůstal u soukromého. Když jsem pak už cca rok vykazoval pracovní jizdy s vozem se spotřebou dle TP 12,4, přišli i s nabídkou vozu i k soukromému užívání zcela zdarma, ale furt ta samá scháde, tak jsem si raději koupil za pár šlupek starou malou hondu jako své třetí auto a nazdar. Naprosto chápu to rozhořčení, když musím užívat něco, co mě dokáže během každého dne naštvat a ještě za to platit...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
29. září 2017, 10:38
0

Ja jsem na tohle celkem alergickej ze svoji prace, kde ti lidi rypákujou, ze to ci ono stoji na tom aute za hovno a pritom ho dostali k uzivani zadarmo, neplatili ho, nestaraji se o servis ani o prezouvani zimni/letni gumy, na tankovani maji CCS a dost casto si ho i sami vybrali. Ale maji ho ciste k praci. Paklize je urcene k soukromym ucelum a ten clovek se nejakym zpusobem podili na nakladech, tak je to samozrejme jina.

Sa
Sausages
29. září 2017, 11:05
0

To bych taky bral, služební auto zadarmo. :) Já musím platit procento z pořizovací ceny, ujetý km na soukromo a ještě 12000,- za podělanou modrou zónu. A soukromým vozem bohužel jezdit nesmím (nebo smím, ale služební cesty mi nikdo neproplati). Ne všude je sluzebak benefit :)

OndrasI
29. září 2017, 11:55
0

Nevim jak vám, ale mě se o to zmiňované procento navyšuje jen základ daně, stejně tak to je s PHM za soukromé kilometry.
Ať počítám jak počítám, tak se se soukromým nikdy tak nízko nedostanu.

BobAsh
29. září 2017, 12:38
2

Knightrider: Stejně jako Vavris ti tak docela nerozumím. Za prvé, jak už tu zmínili ti přede mnou, za služební auto se také platí. Za druhé, pokud tomu tak není, je služební auto pořád součást benefitů pro zaměstnance. Tedy člověk ho nedostane "zadarmo", ale jako součást odměny za dvoji práci. Za třetí, zaměstnanec si ve spoustě případů auto vybírá sám, čímž to odpovídá tomu, kdy by si auto sám i kupoval - je pro něj důležité vědět, jestli je to či ono auto dobrá volba. Za čtvrté, z hlediska testu je úplně jedno, jestli to auto platil zaměstnanec nebo zaměstnavatel. Důležité je, jaký je dojem ze Superbu po měsících skutečného používání.

Viděno tvoji logikou bychom měli všechna auta jen chválit, protože za ta k redakčním testům taky neplatíme a ještě je dostaneme s plnou nádrží, kterou můžeme vyjezdit. Ale my, nevděční novináři, je i kritizujeme!

Jindřich
29. září 2017, 14:42
0

Taky mi není jasné, proč bych nemohl kritizovat auto, které jsem "neplatil". Jako zplnomocněný zástupce firmy jsem ho vybral, zakoupil, teď s ním jezdím a nemá to přeci nic společného s nějakou nevděčností vůči firmě. Jsem nasraný na Škodu za to co mi dodala, ne na firmu že mi to koupila. To jsou jablka s hruškama.
Stejný příklad jako kdyby mi někdo půjčil auto a já řekl, že je to krumpl ve snaze objektivně to auto ohodnotit. Když mi kámoš půjčí svojí filcku, protože jsem ho o to požádal, tak mu neřeknu ze je to krám. Ale pokud se mě bude ptát co si o tom objektivně myslím nebo budu chtít svoji zkušenost předat dal, tak řeknu pravdu. Přece nebudu říkat ze je to super jen kvůli tomu, ze mi to někdo poskytl.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
29. září 2017, 14:45
0

Vojta: To, ze zustaneme vzajemne nepochopeni, nevadi. ;-)

sumy
29. září 2017, 14:49
0

to OndrasF: Sice se s náklady těžko můžu dostat na tak nízkou částku, jako cca 1,5Kč/km, jak tomu bylo například v mé minulé práci(a to ani u hondice, co mi jezdí za prdlajz). Na druhou stranu proplácení amortizace toto plně vynahradí. Jednoduchou optikou-chci mít "nové" auto za pár Kč a neřešit? Služebák ideál. Někomu to však nevyhovuje a tak jezdí svým. Docela jsem to teď při hledání nové práce měl i jako jeden z požadavků. Buď si budu moci vybrat auto v rámci rozumného budgetu, nebo jezdím svým. Vždyť i jen na té amortizaci si na sebe auto bohatě vydělá. Uznávám, na škodovky, hlavně ty s 1,6TDI jsem vysazenej a synátor v oktávce blije (vyzkoušeno během 14 denního užívaní v rámci akce "nehaň to a zkus si to" :-) ) Tedy nejmasovější fleet car pro mě nee. Moc mě také bavilo, jak kolegové jezdili s totálně dobitejma autama a čekali až toho bude víc, aby spoluúčast na pojistce neplatili co 2 měsíce. Rekordman byl kolega, co jezdil 4 měsíce bez pravého zrcátka :-)
Další věcí je pak důvěra ve stroj, který vlastně nikomu nepatří a tak se o něj podle toho všichni (ne)starají, včetně mechaniků. To Vám to pak tak pěkně přezujou na zimáky, že kolegovi v dojčlandu odpochodovalo přední kolo na dálnici...
U mě vede vlastní auto na plné čáře.

OndrasI
29. září 2017, 18:21
0

Sumy: Je to fakt otázka osobních preferencí - měl jsem služebáka dva roky, pak jsem si nechal dva roky proplácet soukromý a teď znova vybírám - k tomu se ještě přidala varianta 16k měsíčně paušál na auto, ale už nedostanu ani floka na PHM. A je to teda Sophiina volba :)

Sedrik
29. září 2017, 09:59
0

Mám zkušenosti pouze přenesené - kolega dostal služebního Superba (2 generace - těsně před nástupem té poslední - předpokládám podobná výbava, jako ty) a u našeho společného mechanika si stěžoval, že jeho předchozí auto (E90 a E92 BMW) má sedadla o několik tříd lepší. Takže ta sedadla bude asi problém systémový.
Dodneška jezdí do práce na střídačku svým (5 BMW) a tím služebákem :p

Osobně mám zkušenosti pouze z Octavký (2gen a 3 gen) a z obou mě po cestě Brno - Praha bolí záda (což se mi v mém autě nestává). Zdá se mi, že mě ta sedadla tlačí ramena dopředu, a nutí mě sedět jakoby skrčeně...
Off topic: myslím si, že služební auto je nejblbější benefit, jaký může zaměstnanec dostat. 1000x raději bych měl příplatek za to, že budu jezdit svým :p

reagovat
sheogh
29. září 2017, 10:42
0

Ta disfunkce prevodovky me celkem prekvapuje, i to, co pise Jindrich o tempomatu. U 13 let staryho Phaetonu funguje oboje prikladne.

Prevodovka je sice trosku nekompatibilni s mestskym provozem, ale to se da resit napr. prepnutim na "manual", kde pak staci nechat zarazenou trojku :-). Kazdopadne jakmile se s ni clovek troche szije, je chovani predvidatelny, a kdykoliv chci/potrebuju, tak podradim, staci rychleji slapnout na plyn. Kdyz se jde s plynem dolu pomalu, nepodrazuje, pokud neni nutne.

Adaptivni tempomat jsem nikdy predtim nemel, takze nemuzu srovnavat s jinyma, ale v Phaetonu funguje perfektne, da se s nim v pohode prejet skoro cely nemecko.

Jinak pricny nerovnosti moc nedava taky, a doprovazi je sice dobre tlumeny, ale porad bouchnuti. Asi je to nejaka vlastnost vzduchovyho odpruzeni, delaly to vsechny auta se vzduchem, ktery jsem mel v ruce .

Ten adaptivni podvozek u supa je taky vzduch? Nebo je to reseny nejak jinak?

reagovat
speedfred
29. září 2017, 11:01
0

adapt. podvozok u Supa je bezvzduchu - elektronické tlmiče ?
adapt. tempomat som mal/mám u BMW e61,Passat, Ford. Na žiadnom aute to nefungvalo ako by som chcel,ale na Forde sa dá prepnúť aspoň na normál tempomat.
nechápem prečo by užívateľ nemohol niečo kritizovať aj keď to dostal ako služobnú vec.

Sa
Sausages
29. září 2017, 13:01
1

Řekl bych, že rozdílný chování převodovky mezi Phaetonem a Superbem, bude mít co do činění s tím, že Superb má DSG a Phaeton klasický měnič

sheogh
29. září 2017, 13:31
0

To je jasny, ale slo spis o logiku, jakou pouziva pri razeni nezavisle na pouzite technologii. Na to si stezoval I Vavris..
Pocitove to samozrejme bude jiny (HDM vs DSG)

JJ
JJ
29. září 2017, 11:04
0

Není to problém Škodovky, ale celého koncernu. Je to důsledek těch jejich přiblblejch stavebnic. Já mám VW Touran 2.0TDIDSG. Chová se naprosto stejně, jak podvozek, tak DSG. Mě to navíc občas, tak 1x za měsíc po nastartování při prvním rozjezdu chcípne, sundám nohu z brzdy, cukne to a chcípne. Další vlastností je, že když auto zatížím nákladem, nebo více lidmi, tak se chová o dost líp. Když jedu sám, tak je to hrůza. Kolega má tu samou konfiguraci, jen vyrobený o 3 měsíce později. Chová se naprosto rozdílně. Auto je pohodlné, netluče, DSG super. Je to kus od kusu. Když se díly sejdou tak to je paráda a naopak. Prostě v rámci snížení nákladů rezignovali na přesnost a kontrolu. Nestíhaj vyrábět, tak na to kašlou a třesou oslíkem....

reagovat
mi
michell2
29. září 2017, 12:34
0

No to je tedy na auto této třídy smůla. Problém je už ve vzhledu, Supu prostě tato kombinace litých kol a pneu prostě nesluší a jak píše autor vypadá prostě o třídu hůře. Nejezdil jsem s ním, ale Octavií III Scout s motorizací 132kW a automatem 6AT. Byl můj první takže hodnocení je složitější. Nicméně mimo město plná spokojenost. Na dálnici když jsem chtěl blbnout tak po zařazení "eska" vozidlo mazalo jako "eresko". Ve městě mi AT vadil, protože při pomalém posunu mi jaksi jel rychleji než jsem mohl. Takže asi řadit manuálně (Nyní mám Octavii III s manuálem a ve městě boží :-)) jedu jak potřebuji). Se Scoutem jsem jezdil rok a ani nenajel 10.000 km. U obou octávek jsem měl "pouze" klasický tempomat a ten tedy neměl - nemá chybu. Co se týče sedadel jsou taková tužší u obou verzí. Manželku rozčiloval ve Scoutu posez, kdy ji opěrka jako by ohýbala - tlačila na hlavu. V klasické Octávce je spokojena. Kolegové již mají druhý rok Sup II a jsou více méně spokojeni...

reagovat
Fi
FilipN
29. září 2017, 13:32
0

Zcela se s nazorem redaktora s zivam toto auto je velke zklamani a hodnota vozu je pro ani ne polovicni za to co se prodava. Pruvan okolo dveri, drncani a dalsi nesvary ktere u vozu za milion neeeeeee

reagovat
beastar
29. září 2017, 13:46
0

Škoda to zase bude mele. Tak srovnání druhé a třetí generace v dieselu dvoulitru mám také. Souhlasím s tím, že dvojka byla prostě celá taková poctivější a snad i jistější. Právě na těch příčných nerovnostech. Trojka je designově povedenější. Sedadla jsou špatná roky nejen u Supu. Stejný problém se stejnou převodovkou jsem zažil taky. Ďábelské podřazování a nebo naopak letargie. Celkově je to prostorné auto s vysokou cenovkou vzhledem je kvalitě. Já bych to třeba za Infinity nevyměnil. Pohodlná auta a zároveň výkonná se musí škodovka ještě naučit.

K tomu jestli je morální nadávat na služebák. Řekl bych že jo. Nakonec kde, kdo dostal v práci Oc 1.6tdi což je fakt katastrofa ve všem. Auto zadarmo bývá jen k výkonu práce pokud je to benefit platí se. Většinou ale docela směšná částka. Plus se někde podílí na phm pokud máš Ccs rovná se dobrý flek:) Zase na druhou stranu. Vavris máš Supa, co mají říkat obchoďáci v Rapidech a referenti v malých Fabkách sklad edition.

Obecně je dnes škodovka lépe vybavená a velká. Zbytek ustrnul někde v 90. letech a ceny letěli nahoru. Kdo to celé zachraňuje? Fleet a jeho slevy. Záplava taxi vozů. Na to je zase Superb mimochodem objektivně nejlepší auto na trhu. A pár nepoučitelnych fanoušků, kteří nevidí. V duch toho jak zpívá tuším Klus jenže ty neslyšíš, jenže ty neposloucháš. Snad ani nevidíš, nebo spíš nechceš vidět.

reagovat
XT
XTad
29. září 2017, 17:55
0

Dvojka mlatila podobne, jako soudoba octavka. Trojka je mnohem pohodlnejsi a treba kocici hlavy tlumi skvele.

beastar
29. září 2017, 19:11
0

Možná subjektivní dojem. Kupoval jsem to nový a dodnes to tady stojí. Trojku má kde, kdo takže už jsem jel asi ve třech a dvojka u mě jasně vede. Mimochodem stejně tak OC II byla pohodlnější auto jak OC III (bavím se o naftě) Asi si chytl špatné kusy ,)

ReVolte
23. října 2017, 15:13
0

Za mě OC II rozhodně lepší jak OC III. Oboje služební a stejná konfigurace 2.0TDI a vyšší výbava. Pro OC II hovoří stabilita, přesnost řízení a kvalita zpracování a i spotřeba lepší. OC III větší prostor komfort a multimedia. raději jezdím rychlejší úseky OC II. A není to o kusu jel jsem oboje v rámci celé fir. flotily a je to +- stejné.

Pe
Petr62
29. září 2017, 15:39
0

Evidentně nevíte jaký je rozdíl mezi kroutícím momentem a výkonem , protože zrychlení vám dělá výkon a ten je v 1700ot jiný a hlavně kvůli euro 5 a výš jsou přísněji omezeny přechodové stavy motoru , takže pokud není dostatek vzduchu , tak prostě dávka paliva nepříjde , vy šlapete jenom na potenciometr ale dávku řídí ř.j. , až příjde euro 7 bude ještě hůř.

reagovat
Vavris Vavrisovic
29. září 2017, 16:11
0

Myslím, že vím. Nejvyšší absolutní zrychlení je dosahováno v otáčkách maximálního výkonu, nejvyšší okamžité zrychlení ale v otáčkách maximálního momentu.

Kdyby tomu tak nebylo, těžko by kdy vznikly legendy o krouťáku, které od 90. let vypráví 11 z 10 majitelů TDI.

Pe
Petr62
29. září 2017, 19:48
0

Omlouvám se ale tenhle blábol jste slyšel kde , myslím tu druhou část,to napsal nějaký novinář bez technického vzdělání , tam hrozně záleží ,jak je ta křivka momentu a výkonu naladěna a co povolí ř.j. Právě ,že se vypráví uplné legendy ale kdyby jste přišel na brzdu bylo by to jinak . V 90 letech jste neměl omezeny přechodové režimy , platilo max. euro 2 a tam je to uplně jinak. Dnes už tam není software ,který zjistí ,že není na brzdě tak to tam pral emise ne emise.

Vavris Vavrisovic
29. září 2017, 20:06
0
Pe
Petr62
29. září 2017, 21:20
0

No právě to psal zase novinář s nevalným technickým vzděláním , tam se srovnává spalovací motor s hybridem a elektromobilem a pokaždé to funguje trochu jinak . Když se podíváte na ten graf té octavie 1,8 tsi tak vidíte že v 1800ot má už plný krouťák oříznutý ř.j. kvůli nadměrnému zatížení klikového hřídel ale výkon cca 45kW , tudíž s tímto výkonem bez podřazení nemůžete příliš akcelerovat pokud budete dodržovat emisní limity. prostě fyzika je fyzika . Točivý moment Mt = N x m = J Výkon P = práce za čas - J/s.
K tomu článku jak sčítají kroutící momenty na jedné hřídeli ano v reklamě se ty momenty sčítají ale ve skutečnosti ten elektromotor pomáhá tomu spalovacímu motoru v přechodových stavech aby se vešel do emisních limitů , aby nemusel tolik obohacovat směs a lambda mohla korigovat, u starších systémů při akceleraci - obohacení byla regulace lambda vyřazena ř.j..Prostě nevěřte všemu co píšou "odborníci " oni leckdy nemají žádné technické vzdělání - fyzika , mechanika a jenom bezhlavě opisují a překládají články.

Vavris Vavrisovic
30. září 2017, 08:48
0

Ivo Nový není novinář. Je to technicky vzdělaný člověk a konstruktér (pokud mám správné informace). Znalosti má velké, stačí se podívat na další jeho články. Dle mého názoru tedy odborník, který ví, o čem píše. Článek je samozřejmě psán jednoduše,aby mu rozuměla široká veřejnost.

Jinak se vás tedy zeptám, jak byste danou větu o kroutícím momentu v 1700 otáčkách napsal? Pocitově se vrchol dostavuje o 300 otáček později. Vrchol kroutícího momentu by se dle mne a výše popsaného vždy měl projevovat výraznou ochotou motoru zrychlovat a potvrzují to mé zkušenosti. I u nových euro6 motorů...

Pe
Petr62
30. září 2017, 11:19
0

V 1700 ot. tam ten krouťák je ale není tam dostatečný přebytek vzduchu aby jednotka mohla obohacovat a zvyšovat výkon potřebný ke zrychlení , ve 2000 ot. už to tam je proto vám pocitově příjde zátah od 2000 ot. Toto jsou křivky tzv. vněkší charakteristiky motoru ale zátěžové křivky už výrobci raději nezveřejňují, protože by byla vidět i skutečná specifická spotřeba g/kw.Hrozně moc záleží jak je naladěné turbo , proto to zkoušeli řešit biturbem , jedno pro nízké otáčky a druhé pro vysoké , dnes jsou výrobci turb schoni z jednoho baru na turbíně dostat 2 bary na kompresoru ale né v celém režimu otáček ,vždycky se ta křivka něják naklápí . Proto třeba koncern má stejný motor 2,0 Tdi ale jinak je krouťák naladěn pro Audi pak pro WV a pak pro Škoda . Všimněte si ,že stejná turba májí jiná označení ,protože každé je pro jinou křivku kroutícího momentu samozřejmě ve spolupráci s ř.j. Jinak jednodušeji krouťák je na to aby jste vyjel kopec, když je malý tak jej převodovkou zvětšíte - ale nerozhoduje o tom za jak dlouho ho vyjedete na to je výkon práce za čas. A diagram vnější charakteristiky vám vlastně udává , že kdyby jste ho na brzdě zatížil více , tak chcípne , prostě ho tou brzdou zastavíte při daných dávkách paliva a vzduchu. Prostě po diselgetu jsou všechny přechodové stavy uškrceny.

Honza Hamster Křeček
30. září 2017, 17:10
2

Potíž je v tom, že motor pracuje v bodě maximálního výkonu jen omezenou chvíli a navíc je to v otáčkách, se kterými není možné se rozjet (ne, ani když motor vytočíš, tak tam po puštění spojky neudržíš 6.000/min). Proto se motor do onoho pásma maximálního výkonu musí nejprve prokousat - a to je ta chvíle, kdy do hry vstupuje točivý moment. Proto turbodiesely s oním velkým legendami opředeným krouťákem vyhrávají první metry křižovatkových soubojů. Potom teprve přichází maximální výkon a potom až atmosférická zážehová 'vé šestka' vrací úder.

Zajda
01. října 2017, 21:37
0

Ten dieslový přebytek výkonu při rozjedzdu na superkrátkou jedničku je dobrý tak u naložené dodávky. U manuálu je kombinace velkého odskoku 1° a 2°, nízkého otáčkového (a tedy kilometrového) rozsahu jednotlivých kvaltů a často i pomalého padání otáček přímo vražedná. Podle mě se k chrochtomotoru naprosto skvěle hodí automat s HDM.

Honza Hamster Křeček
01. října 2017, 23:00
0

Bavíme se tu teď o zrychlení a to není oblast, kde by prokluzující měnič byl tou nejlepší volbou..

Zajda
02. října 2017, 00:22
0

Nemyslím si, že prokluzující spojka na jedničce bude efektivnější než prokluzující měnič. No, každopádně bez automatu, ať už dvouspojky nebo HDM, se s dieslem z místa dá rozjíždět efektivně jen do prvního přeřazení, které přijde záhy. Prokluzující měnič pak bude ze dvou koncepcí AT lepší volbou na vyhlazení výkonových propadů v nízkých otáčkách při běžném použití.

Honza Hamster Křeček
02. října 2017, 08:13
0

Spojka prokluzuje jen když je rozbitá nebo je řidič lama, v ostatních případech je její prokluz jen velmi krátký (jinak by se spálila), HDM naopak prokluzuje při rozjezdu pořád, takže vždycky přijdeš o část výkonu. DSG umí řazení vyhladit meziplynem a je rychlé, bude proto nejlepší volbou (pro rychlý rozjezd). Manuál je limitován lidským faktorem, pro toho, komu řazení moc nejde, může být rychlejší měničová automatika. Ale to se bavíme stále v obecné rovině, záleží jak staré auto to je a jaký konkrétní motor v něm je. 1.9 TDI 77kW má jedničku opravdu jen na prvních 5 m jízdy a hned se řadí dvojka. Důvod je prostý, před nástupem turba má jinak stále skromná stokoňová 'jedna-devítka' výkon asi tří oslů a je potřeba se co nejrychleji dostat do otáček. A toto se netýká jen slabých turbodieselů, i nedávno testovaný Rapid 1.0 TSI se na dvojku nerozjede a jednička mu přitom vydrží sotva pár metrů - btw. v kolonách je to velmi otravné, ani když vůz ještě ani úplně nezastavil, stejně dvojku odmítá a musí se řadit za jedna. Silnější motory si mohou dovolit delší zpřevodování. Nové převodovky (u vícestupňových HDM automatů je pokrok nejlépe patrný) řadí lépe, rychleji a hladčeji a efektivněji. Nicméně stále platí, že HDM bere výkon a pro slabší motory se proto nehodí. Důkazem budiž Citroën C-Elysée (také nedávno testovaný) - atmosférická 1.6 je dobrý motor a pro malý sedan by měla být tak akorát, jenže díky HDM se zrychlení odečítalo spíše z kalendáře než ze stopek. Proto já (a v redakci jsem s tímto názorem téměř osamocen) preferuju HDM jen v silných a nesportovních autech. Jakmile má být řízení zábava, chce to manuál nebo DSG. To narozdíl od HDM řadí kdy chci a jak chci (ano, i HDM má často manuální volbu převodů, ale protože si převodovka řídí otáčky stále do jisté míry prokluzem měniče, nemusí takové přeřazení znamenat ve finále vůbec nic). Manuál vyžaduje od řidiče schopnost spávně řadit a především - nedává řidiči jinou volbu než řadit. Na zakroucené okresce je to fajn, v ranní Praze je to vopruz. Proto já mám nejradši DSG - i přes všechny jeho chyby je to pro mě nejuniverzálnější volba z hlediska pohodlí, jízdních výkonů a zábavy.

Zajda
02. října 2017, 21:59
0

Vyzývat mě na soutěž v délce příspěvku se může snadno zvrhnout :-) Já nevim, ale všechny 6 a víceválcové diesly co si dokážu vybavit, mají automat. A všechny čtyřválcové pak podobné zpřevodování jako staré TDI. U TDI s rotačkou nebo PD aspoň rychle padají otáčky. S novou Astrou 1,6 136k jsem musel po větším vytočení napočítat do tří abych neskopával motor přes spojku. Není to o šikovnosti, rychle řadit mezi 1° a 2° jde jen za cenu brutálního zacházení.
Jinak když se podívám třeba na technické údaje BMW1er, diesly s 8AT mají pár desetinek náskok na 100 km/h proti 6MT. U Benzinů to vždy neplatí. Převodové poměry, rozsahy otáček a rychlostí...proto si myslím že diesel je komfortní jedině s automatem, nejlépe s měničem točivého momentu, který si s tím krouťákem efektivně poradí. Že to může být porod s atmosférickým benzínem mi nemusíš připomínat, jezdím se 728i, to taky občas je pocitově jak se skůtrem :-) Ale proti stopkám nebo při kickdownu to jede až mě to občas překvapí. Myslím že i můj prehistorický ZF 5kvalt na jedničce zamkne když mu vytnu, resp žádný nesoulad otáčky/zrychlení tam na plný plyn vyjma prvotních metrů není. Na částečný plyn se rozjíždí přes dvojku prokluzem měniče. Ty nové 8AT zamykají pokaždé když je to výhodné, tam už to podle mě nění vůbec téma.

Honza Hamster Křeček
02. října 2017, 22:24
0

V zásadě bych s tím takle i souhlasil, jen slabej diesel + HDM asi zkoušet radši ani nechci. btw. A co se délky příspěvku týče - občas napíšu i celý článek, nemáš šanci! :-D

Ma
Maxima
29. září 2017, 15:42
0

Jezdim v podobne verzi Ambition+ 2,0Tdi ,ale pouze110kW DSG s prednim nahonem.Najeto 25 tis km/9mesicu. Podvozek mam standart,stejne jako kola 17" pouze typ Stratos,prisly mi v 17" nejhezci . Auto da se rict splnuje,co jsem cekal.Necekal jsem totiz zadny zazrak.Je to muj Superb cislo 6. 3ks prvni generace. 2ks druhe a ted tenhle.. Podvozek mam standart,stejne jako kola 17" pouze typ Stratos,prisly mi v 17" nejhezci.
Zadny Superb mi neprisel nejak komfortni,na horsich cestach,tedy u nas..lepsi byl jen s adaptivnim podvozkem,ale vadilo mi celkove snizeni auta,pro me neprakticke.
Co me dokaze nastvat,je prevodovka DSG,stejne jako autora.Predtim jsem mel jen manualy a cekal jsem vic..Ale uprimne reknu,stejne bych manual uz nechtel. Soucasne modely uz dostavaji 7 stupnove provedeni,tak je otazka jak bude vylepsene.
Superba nechvalim,ale opet rikam,ze ve finale plni,co potrebuji.
Zkousel jsem Passat,Mondeo ,Insignii(nebyla jeste nova) a Mazdu 6. S prihlednutim k vybave,co jsem chtel,cene,prostoru,ktery uvnitr potrebuji a neposledni rade servisu v okoli,kde se pohybuji a cenovemu limitu jsem skoncil opet v Superbu.
Jeste co se tyce sedacek,tak mi neprijdou nejak super,ale lepsi nez mely modely predtim.Merim 188/98kg A po 500km vylezu a zada me neboli.

reagovat
In
Indy
29. září 2017, 18:21
0

Docela povedena recenze. Pokud by to nekoho zajimalo, tak vam nabidnu srovnani s AUDI A5 S-line Sportback, 2.0 140kW, 7 DSG,minula verze avsak vyroba 2016 najezd pres 17000 za 10 mesicu.
Interier super materialy - volant sedacky atd... Design subjektivne parada. Pak dojde na motor, od zacatku mi prislo ze auto proste tech 190 koni nema, kroutici moment je totalni vysmech a ne 400Nm a jeste to vy*ebane DSGcko uz nechci nikdy videt v mojem aute. Ale vazne, novinari vzdycky nadavali na automaticke prevodovky a jak neintuitivne to radi a kolik s nimi to auto zere. Naprosto uprimne vam povim, ze Dodge Caravan 3.3 s automatem vymyslenym pred 30 lety je na tom lip... Je to presne tak jak pise autor clanku, nekdy potrebujete, ale fakt musite jet a auto je jako kdyz se probudite rano po opici. Jindy tam praskne o dva, tri kwalty niz a letite jak debil rovno v zatacce na tom vzpominanem Tcku. Absolutne se nejde pripravit na to, co presne to auto udela. Jde prave o to ze do tech 1800 otacek je to jak na volnobeh a pak to teda hodne potahne. Dalsi vec kterou si vzpominam novinari odsuzovali na autech s dieselem za poslednich 15 let a tak si nejspis vyvojari rekli, ze to posunou na uplne novy level. Jeste dodam ze AUDI A5 za 1300.000 po 9 mesicich drncaji za jizdy dvere a to mi s nema nebouchaji decka, mozna jde jen o to ze nemaji ramy na bocni skla - tzv. frameless design. Jo a spotreba s tim divnym motorem je dlouhodobe 8litru a to je z velke casti najezd po dalnici mirne pres 130. Tak a ted si udelejte obrazek jestli je lepsi Superb v plne za 1.1M a nebo AUDI A5 za 1.3M Asi si vsimnete ze s auty neni generalne neco v poradku a neni to Skoda, ta navic treba urcite veci zaradit nemuze protoze ji drzi pod krkem. Diky mojim zkusenostem uz zacinam koketovat s myslenkou, ze moje pristi auto bude elektro ....

reagovat
js
js
29. září 2017, 21:51
0

8 litru je hruza - passatt B8 1.8 TSI, prumer cca 4.5l/100(je to takovy maly chytak ;) )
DSG uplne vpohode- kdyz radi nahoru(3-4...6) a dupnete na to,tak to kopne o kvalt dolu. kdyz jedete ustalene a dupnete,tak dva kvalty dolu, navic mate padla pod volantem,tak zadny problem. Jediny problem DSG T krizovatka - z vedlejsi pri plnem provozu( to je porod)

beastar
29. září 2017, 19:14
0

Zase článek o škodovce propálený na seznam a komentářů za půl dne jak kdyby šlo o něco převratného. Blog o RS6, daleko lepší článek s Gt86 a Focusem a dašlší zajímavější novinky jako obvykle tolik pozornosti nepřitáhli:) Nic proti schopnostem autora, ale máš navíc, než psát o taxíku v kterém jela, nebo jezdí každá lopata včetně mě.....To snad raději po xté Miatu dík.

reagovat
krab
29. září 2017, 20:07
0

No jo, tak je to jasný. Některý články jsou trošku udělaný tak, aby tu byla větší čtenost. Na druhou stranu Tomáše ten Sup fakt dopálil, tak mu to stálo za to o tom napsat. A napsal to velice pěkně. Já taky Supa nemusím a to jsem jezdil dost jen v první a druhé generaci. Je to rozbředlé auto, které neumí se ctí odfiltrovat nerovnosti a na větší díře se umí ozvat i ostrá rána.

Redakce tyhle články píše jen občas a mezi tím si zas budeš moc přečíst od redakce něco o zajímavých autech. Já bych to přehnaně neřešil.

beastar
29. září 2017, 22:18
0

Já to chápu. Jen tyhle dělníky silnic moc neřeším. To auto ti vlastně nemá nic dát. Je to nástroj asi jako krumpáč a třeba gt86 je jako kytara. Chápeš ten rozdíl, že? Na kytaru umí jen někdo a ne každý se to chce učit. S krumpáčem kopne každý. Nic proti Superbu sám mám v nich něco najeto. Nutno dodat pracovně. Nic proti Tomášovy a chápu, že ho to třeba zklamalo. Sakra ale i přes potřebu psát i o běžných autech. Tady chci číst o řízení a hádat se o koně;) Až budu chtít číst o práci půjdu na e15;)

GanGreen
30. září 2017, 11:18
0

Ty jo, já bych si to ani neuvědomil, kdyby jsi na to neupozornil... tak jsem si pročetl ty nejdebilnější komentáře a fakt to jsou randomové který se zaregistrovali, aby tady mohli utrousit něco "hodně poučnýho" a doufám že se zas dlohou nebudou projevovat... (vopravdu ty "nejlepší příspěvky" sem nasipali borci s registrací starou pár minut :D :D :D ) Takhle se dělá návštěvnost, stačí napsat o škucně něco kritickýho a čecháčkové si to sem přijdou obhájit :D ale Autíčkáři to přeju a gratuluju, lidi jsou pro živej web potřeba ;)

Zb
ZbyP3
29. září 2017, 21:38
0

On se už do Škodovek montuje Auto-hold (tj. to co používá VW)? Škodovka měla (má?) jen "pomocník pro rozjezd do kopce" a ten auto zabrzdí jen na pár sekund, tj. proti Pasatu neudrží auto na delší dobu.

reagovat
beastar
29. září 2017, 23:13
0

Superb 3 je vybaven systémem autohold stejně jako Passat. Elektronická parkovací brzda je vybavena funkcí Auto Hold, která zabraňuje samovolnému pohybu vozu a řidiči tak poskytuje větší komfort jízdy při rozjíždění a vyšší bezpečnost. Pokud se vůz zcela zastaví, zabrzdí ho dva elektromotory na zadních kolech na místě. Řidič pak může bez obav uvolnit nohu z brzdového pedálu. Jakmile znovu přidá plyn nebo u manuální převodovky začne zabírat spojka, funkce Auto Hold se automaticky vypne. Stránky Škoda Auto, ale možná vite

beastar
29. září 2017, 23:13
0

Víc než oni;)

Zb
ZbyP3
30. září 2017, 09:13
0

Nevím víc než oni, proto jsem se na to ptal. V S3 s DSG a v plné polní občas jezdím a v kopcích auto po uvolnění nožní brzdy chvilku na místě stojí, ale po pár sekundách odbrzdí a couvne. Tohle Passat neudělá. Pro mě to bylo tak otravné, že jsem tu škodováckou funkci raději vypínal (buď ať nebrzdí vůbec anebo pořádně). Auto je cca 4 měsíce staré.

Vavris Vavrisovic
30. září 2017, 09:19
0

Autohold by měly mít všechny Superby. Zkuste na křižovatce po zastavení důrazně prošlápnout brzdu, automaticky by se měla aktivovat parkovací. Po šlápnutí na spojku/přidání plynu, se zase automaticky odbrzdí

skodafil
29. září 2017, 22:35
1

Tomu, proč je s DSG tenhle motor zdechlina, se podrobně věnuje Martin Vaculík ve speciálech SM (což je mimochodem vynikající čtení). Stručně řečeno, VW použil slabou převodovku na silný motor a aby ho neutavil, je ten motor na první čtyři kvalty uměle udušený. Blahopřeji šťastným uživatelům. Majitel tu snad žádný není, takový debil, aby si za vlastní tohle koupil,snad autíčkáře nečte.

reagovat
Radek_
30. září 2017, 00:34
0

Mám tutéž 4x4 tdi za firemní... A musím s většinou popsaného souhlasit - převodovka je naprosto zoufalá. Na "S"ko trápí chrochtomotor na dva a tři zbytečně vysoko, takže i běžný pilot z lidu musí cítit, že auto v největším řevu paradoxně na chvíli ztratí dech, jako by někdo zatáhnul ručku. Tak nějak jsem vždycky předpokládal, že smysl dvou spojkové převodovky je... ehm.. předpokládat.. a mít připraveno něco smysluplného, když budu potřebovat zrychlit. Ale každé rychlejší šlápnutí na plyn je následováno nekonečnou prodlevou, aby auto v zápětí zběsile vyskočilo vpřed. To se tedy nestane na dálnici, ale ve městě to vypadá opravdu nedospěle a nutí řidiče o něco víc předpokládat, pokud se chce vejít do vedlejšího pruhu tak akorát mezi dvě auta. V zakroucených zatáčkách pak lze jet ostřeji jedině na ruční řazení, a nebo opět prošlápnout plyn o chvíli dřív, než potřebujete koně na výjezdu... Co se sedaček týče, myslel jsem, že mám jen křivá a bolavá záda z toho, že furt sedím za stolem, nebo na motorkách, ale možná je to vážně autem. Vyhřívání i větrání funguje skvěle, ale ten malý, nepodstatný detail - aby se na tom i dobře sedělo - to někdo nedomyslel... Proti čemu nic nemám, to je design. Celé je to vážně pěkné auto a nenapadá mě moc věcí, které bych chtěl - hlavně z venku - jinak.
Snad jen drobnost - zevnitř otevřete tlačítkem kufr, ale už jej nezavřete. Ani tlačítkem na klíčku, prostě nijak. Stejně tak lze kufr otevřít na dálku třeba ze druhého patra z balkonu, ale zavřít opět nejde, dokud nebudete stát pár metrů od auta. Tady se to s bezpečností zase přehnalo.

reagovat
su
supík
30. září 2017, 11:01
0

Dobrý den,přečetl jsem si pozorně Váš článek a nedá mi to,abych nereagoval,i když mě komentáře ke článkům vždy nechávají klidnými. Mám Superb 2016 STYLE (dovybaven téměř jak Laurin a Klement) ,2.0 TDI 150K,manuál. Najeto 36 000km. Naprosto jsem nechápal o jakém to autě vlastně píšete.Zřejmě to bude tak,jak reagovali jiní,že auto může být kus od kusu jiné.Žádné problémy,ani ty nejmenší s tím nemám. Auto se chová přesně tak,jak by mělo,žádné bouchání,klepání,nebo co tam vše vlastně popisujete.Žádná oprava a ani upozornění kontrolek na nějaký problém. Samozřejmě nemám DSG,takže toto nemohu posoudit.Upozurňuji,že jsem velký zastánce koncernových vozů,ale jsem také soudný a kdybych měl nějaký problém,neváhal bych ho sem vepsat.

reagovat
Su
Superb III
06. října 2017, 06:41
-1

Prolepený komentář od jiné automobilky. Zaplacená antireklama!

Ronoath
30. září 2017, 14:05
0

Jak to tak čtu, tak se jen utvrzuji v názoru, že jediné, co je skutečně "automatická převodovka" je klasika s měničem. DSG je opravdu spíše "robotizovaný manuál", aneb zdravíme PSA.

reagovat
Adam
01. října 2017, 08:58
0

Zdar, s tou poruchovostí se mi to zdá zvláštní, máme už třetího Superba (2, 2,5, 3) a co se spolehlivosti týče jsme neřešili vůbec nic. Naopak B6 Passat předtím se jako nové auto s*al neustále.
A k té výbavě, podle mě je špatně navolená, my jsme 4x4 vyměnili za style+, kde jsou sedačky mnohem lepší a máme taky 18ky kola.
Ps. Takovéhle DSG neznám, pracoval jsem na Jarově a jezdil s DSG o nuly třeba do Ostravy a vždycky jsem byl spokojenej.

reagovat
speedfred
01. října 2017, 13:14
0

troška som sa aspoň pobavil :
výbava holocaust, sklad edition
pracovné auto ako kropmáč vs gitara ????
PS : na Passate fungoval autohold až keď bol zapnutý pás.

reagovat
beastar
01. října 2017, 14:35
0

Jo, jo krumpáč vs kytara. Pro mě jsou škodovky taková kladívka, krumpáče je to fajn když s tím umíš, ale nikdo se z toho na zadek neposadí. Naproti tomu je kytara, nebo třeba harfa. Na tu hraje dobře jen někdo a není to úplně práce.

Další asociace. Foie gras a řízek s chlebem. Superb je takový řízek každý to žere, ale gurmánský zážitek to asi nebude.

speedfred
01. října 2017, 15:33
0

pochopil som to,len ma to pri nedeli celkom pobavilo.
a neviem čo tam robia tie otázniky v mojom príspevku.

beastar
01. října 2017, 15:49
0

Neumí to tady zobrazit emotikony z telefonu. Takže zřejmě smajlíky z Androidu.

speedfred
01. října 2017, 16:11
0

možno som kdesi klikol s mojimi grambľavými prstami. nemám androjda

Venca.
01. října 2017, 19:29
0

Taková perlička pro zajímavost, teď byl na Auto motor und sport test Superbu 3 a Volva V90, právě u Volva kritizovali ve srovnání se superbem kvalitu podvozku :-)

Nicméně to asi mělo adaptivní podvozek.

reagovat
BobAsh
01. října 2017, 21:29
0

To docela chápu, Superb je alespoň povětšinou vcelku pohodlné auto. V90 je naprosto nesmyslně tvrdá.

Le
LeeXX666
02. října 2017, 10:58
0

Zdravim
KOnecne cesky Pepik zacina konecne chapat jaka je Skodovka vlastne mrdka. Jezdil jsem s kde cim ale Skodovka je fakt bida,jsem clovek ktery ma rad komfort a ticho a to proste tyhle vozi nenabizi a nikdy nenabilely. Je jasne ze zemedelec je spokojeny,protoze to moc nezere a ma to velky kufr,jsou ale lide ktere presne tohle absolutne nezajima. Pro me jsou dulezity sedacky,plavna a ticha jizda s tim ze po 400 km vylezu odpocaty. Ani jednu tuhle vlastnost traktor TDI nenabizi.
Jen z vyctu mych vozu,aby si zdejsi zemedelci nemyslely ze chci jen pomluvit jejich modlu.....Z tech starsich.....Alfa Romeo 164 V6,Ford Scorpio 2,9 autom.,
Posledni vozy Lexus LS 430,Mercedes CLS 500
Doporucoval bych se Skodovkarum nekdy svezt v necem takovem,myslimze pak uz do Skodarny nevlezou :-))

reagovat
Da
Dan_76
02. října 2017, 15:20
0

Konečně objektivní recenze. Aktuálně bohužel sedlám firemní VW Passat 2.0 TDI, 110 kW, DSG, 2016, auto cenově kolem milionu Kč, Highline + mraky příplatků... Zkušenosti po cca 20 000 km. I na základních "sedmnáctkách" je auto uskákané jako koza. Po kvalitní silnici (a že jich u nás máme) je jízda příjemná, ale jakákoliv nerovnost auto okamžitě zneklidní. "Kodrcání" je doplněno krásným hlukem od podvozku. První závada byla hned po předán vozu, kdy mělo auto rozvážená všechna 4 kola... Následně se začala projevovat vysoká hlučnost nad 120 km/h... Po spoustě řečí o subjektivitě vnímání hluku došlo na reklamační opravu a ejhle hluk tam doopravdy byl. Po týdenním hledání příčin se údajně našel stejný problém u auta v Německu (ehm, opravdu?) a byl vyměněný kryt chladiče vzduchu. Mohu potvrdit problémy s "centrálem" (mám bezklíčkové otvírání), aktuálně se neotvírají dveře u spolujezdce... Od prvních kilometrů lupe palubní deska u volantu, ale vždy to vyřeší dobře mířená rána pěstí. Převodovka DSG je výsměch všem řidičům, ale jen bych opakoval, co tady bylo již mnohokrát psáno. Zmatená ucukaná potvora, která vám tam hodí šestku v 50-ti do kopce, ale na křižovatce váhá mezi kodrcáním a raketovým startem. A takové parkování na centimetry, to je s DSG opravdová slast. Jako rodinné auto používáme BMW f11, 520 d, nyní najeto cca 10x tolik km (197 000 Km) , ale mám pocit, že ukazatele kilometrů někdo prohodil-:). Už se těším jak v srpnu 2018 VW Passat odevzdám, zamávám dealerovi, šlápnu na plyn a už nikdy, ale opravdu nikdy se nevrátím.

reagovat
Vavris Vavrisovic
02. října 2017, 16:19
0

Parkování přískoky. Já věděl, že jsem na něco zapomněl. Taky mám občas při této činnosti nervy jak dráty z Dukovan...

speedfred
02. října 2017, 17:16
0

to si možno neskúšal cúvať s vozíkom do mierneho kopčeka. Pri DSG vypadá každý ako začiatočník :-)

sheogh
03. října 2017, 11:18
0

Jeste lepsi je parkovani s automate, bez brzd, a jen s blbe fungujici ruckou :-D

Pe
Pepee
03. října 2017, 23:13
0

Dobrý den všem,
rád bych doplnil vlastní zkušenost, Superb III combi, najeto aktuálně 40 tis km za 10 měsíců, výbava Style + něco málo příplatků, 2.0 TDI 110kW + 6st. DSG, 17" kola, obyč podvozek, pohon přední.

Jezdím svižně, hodně dálnice (150), často město, spotřeba dlouhodobě 6.5, to mi přijde na tak velké auto zcela OK.
Tankováno po okraj nádrže max. 74L, hladové oko je v mém případě seřízeno na cca 13L paliva.

Opravdu výborný prostor vzadu, rodina s 2 dětmi, neustále na cestách s plným kufrem, mezipodlaha také fajn.
Motor 2.0TDI 150k je dnes základ v nabídce, nejslabší varianta a z tohoto pohledu je dynamika dobrá.
Olej jsem vyměnil po 13 tis km a myslím že je to znát, projev je akusticky docela tlumený a na TDI je to "tichošlápek" :-)
Olej se chystám vyměnit zase při 45 tis.

Ta převodovka, no záleží na úhlu pohledu. Je pravda, že software není z nejbystřejších, musím s ní neustále ručně pracovat.
Často přepínám S a D, často využívám pádla pod volantem, občas ji pošlu do manuál režimu pákou.
Ano, někdo by mohl namítat, že to už je lepší ušetřit a vzít manuál. S tím bych ale nesouhlasil.
Pro mě osobně je i tak DSG lepší volbou, už jsem zlenivěl a při tom nájezdu mačkat nohou spojku je prostě přežitek :-)

Podvozek je komfortní, nicméně bez DCC se auto silně naklání v zatáčkách a je hodně NEdotáčivé. Agilní to rozhodně není.
Nevím, zda by tomu pomohla širší kola 18" ve spojení s DCC podvozkem.
Akustické odhlučnění podvozku je, dle mého názoru, na tuto třídu a cenu pouze průměrné.
Jak již bylo napsáno, krátké příčné nerovnosti to překonává s výrazným akustickým doprovodem do kabiny, na danou třídu nepřijatelné.
Někdo tu psal "vrzání předních stabilizátorů" - potvrzuji, dělá to občas, ale docela slyšitelně, např. výrazné oblé přejezdy.

Odvětrávané sedačky jsou materiálově dobré, v létě fungují skvělě, světlá kůže je pohledově svěží, na dotek příjemná.
Nicméně jak už bylo napsáno, mají prakticky nulové boční vedení pro normální postavy a velikosti trupu.
Ergonomie je průměrná a potvrzuji, opěrka hlavy je skloněna nepříjemně dopředu.
Výplň dveří je pak také kožená, působí to solidně, zde jednoznačná volba, Alcantara to neřeší.

Navigace Columbus je rozměrově dobrá, ovládání jednoduché, byť umístěno nevhodně níže, zase ale dobrý dosah ruky.
Nevím zda to neumím nastavit, ale RDS kanál neposílá informace o aktuálních nehodách a uzavírkách do navigace.
Zvuk CANTON systému mi přijde zdařilý, trochu déle se rozehrával, ale pak se to dá poslouchat, samozřejmě záleží na kvalitě nahrávky, ale na SD kartě převládá FLAC, případně MP3 320kbs.

Vysouvání tažného zařízení je navrženo dobře, komfotní otevírání "táhlem" v kufru je snadné.
Rozlišení couvací kamery mě mile překvapilo, ostřikovač kamery je praktická záležitost.
Xenon světla jsou již starší řešení, intenzita nasvícení vozovky je dobrá, ale třeba nová Opel Astra s jejich LED variantou svítí dle mého názoru ještě lépe než Superb III.
Roletky v zadních oknech jsou velmi praktická záležitost, myslím že to i dobře vypada při pohledu zvenku.

Pokud bych si vybíral Superb dnes, asi bych šel určitě do DCC, jednoznačně doplněno o Akustická přední boční skla.
Vybral jsem 17" kola kvůli preferenci maximálního komfortu, který se ve výsledku stejně nedostavuje.
A to si pečlivě hlídám tlak 2.2 (ráno za studena) každé 2-3 týdny.
Takže možná příště 18" kola, která vypadají mnohem lépe a 2cm větší šířka určitě ve spojení s menším profilem pomůže větší stabilitě na dálnici.

Jestli bych si vybral příště něco jiného ? To je otázka. Myslím že střední třída je dnes stejně o kompromisu a každý výrobce vyniká v jiném ohledu.
Pokud bych si mohl zvolit Superb + benzínový motor, bral bych 2.0TSI klidně jen v předohrabu, to může variantu Superb posunout zase o kus dále.
Celkově je ale cítit záměr, aby to auto nebylo příliš dobré, jako kdyby některé nedostatky byly cíleně NEdořešeny.
Přitom stačí málo. Koncernová politika je ale zcela zřejmá :-(

reagovat
Kr
Krajic
05. října 2017, 12:08
0

Superb Combi III, 2,0 Tdi 140 kw, 4x4 DSG Ambiente + mim. výbava
Řadím se k početnému zástupu zklamaných. Předcházející Suberb II, 2,0 Tdi, 125 kw, 4x4.
Když jsem předával staršího Supa s 210 tis. km kolegovi, řekl jsem jen.... "Ničím tě nenaštve, ničím tě nepřekvapí, ničím tě nevyděsí a díky tomu ho začneš mít rád..." Jako bych si tím podepsal ortel. Zvenku i vevnitř nový Sup je auto, které na první pohled stojí za tu cenovku. Na parkovišti ostudu nenadělá. To, že ne designeři ale inženýři z MB, Wolsb. nebo odkud, by měli mít povinnou praxi ve Stuttgartu nebo Mnichově je věc druhá, že pane Kabaňi :-). První dojem interiéru...příjemný estetický zážitek, nejsem hnidopich a neočekávám obšitý interiér kůží jako ML. Obsluha autosalónu měla snahu vysvětlit, jak je auto moderní... Po 10 min ladění Infa ve mně zůstaly 2 dojmy. Nejsem schopen si to zapamatovat a po chvilce ladění byl totálně upatlaný dotykový displej a na černém lesklém plastu začali ulpívat zbytky vláken, prachu, kůže atd. Ajaj. Tady jsem vytušil první nezbytnou výbavu úzkostlivějšího řidiče Supa. Hadřík na brýle na neustálé pucování toho, na čem spočívají oči.
Konečně start. Tlačítko.... A první nejistota. Hluk na volnoběh. Ano, je studený, ano je nový. Sakra ale stál o 150 000 Kč víc než původní a lepší odhlučnění by měla být samozřejmost. Nebyla a ani není. Druhý dojem DSG. Potvrzuji všechny předřečníky. Nemít ML z roku 2012 s 7-stupňovým automatem, který umí číst myšlenky a CLK W208 z roku 2000 s 5-stupňovým automatem, který myšleny nečte, ale má selský rozum, asi bych to nezmiňoval. Ale, kdo to zažije pochopí, že automat neznamená tupé šlapání na plyn. DSG u Supa je neustálé (nepříjemné) překvapení. Už to tu zaznělo.... Dušení do kopce vers. střelba po nějakém zvláštním zaváhání. To samé obec a okreska. Prostě žiju dojmem, že mít manuál, měl bych tam vždy jiný stupeň, než ho tam pošle DSG. Tohle z Mercedesu neznám. Podvozek. Bez adaptivních tlumičů by byl ze mně předpisový kloboučník, co na horší okresce dá max. 70 km/h. Bez režimu Sport, který alespoň jakž takž umí řešit horší cestu je Sup III houpavý kůň, který občas poskakuje podle toho, jak moc ho ovád štípe do zadnice. Neutrálnost a čitelnost Supa II je tatam.
Vychytávky... Bezklíčové odemykání.... u ML mohu sáhnout na jakékoli dveře a on ví, že jsem to já nebo někdo z blízkých. Sup si trvá na svém, že nejdůležitější je řidič. Nespočítám, kolikrát jsem lomcoval já nebo děti lomcoval zadními dveřmi než jsem pochopil, že musím s pokorou nejdřív na místo řidiče. A přitom taková blbost, že.... :-) Možná to jde nějak nastavit, ale již jsem ztratil energii to řešit. Prvních 1000 km. Oranžový alert na ztrátu tlaku v pneumatikách. V dešti ve tmě na katastrofální okresce. Odolal jsem pokušení a dojel s poplachem. Ráno benzina a všechny 4, .....2,6. Zřejmě myslel rezervu, ale zapomněl mi to říct. Na Maxi dotu jsem se snažil odkliknout, že vše je OK. Bohužel tak jednoduché to není. Takže manuál strana 252, že mám jít na stranu 222 a na straně 219 jsem našel jak na to. (třeba stránky pletu, ale 10 min. to bylo :-)) Teď už vím. Děkuji. Pořadí a ladění stanic na rádiu. Mám tam stanice, které nechci. Snaha o nápravu = jen upatlaný displej. Takže už si brousím zuby na manuál.... Šero, automatické svícení diodama. V kabině tma. Tlačítka neviditelné. Rozsvítí se až s xenonama. Třeba to jde nějak nastavit, ale v autě za skoro milion by to mělo být tak nějak jinak, komfortněji, příjemněji.... Závěr. Soudruzi z MB a Wolfsb.. Vaše poučení z krizového vývoje se nezdařilo. Kopírujete soudruhy z Togliaty... Každý, kdo měl Ladu 2101 a očekával od Lady 2105 něco o hodně lepšího, byl hluboce zklamán a uražen. Já se cítím přesně tak. Jen si nepřeju, aby jsme tak skončili taky.......

reagovat
beastar
23. října 2017, 18:59
0

Sakra piště to kratší a dělejte odstavce kdo to má potom číst. Díky :)

Su
Superb III
05. října 2017, 19:41
-3

Tak přemýšlím, kolik Hjundéé zaplatilo za tyto žvásty do éteru. Měl jsem supa jedničku 1,9tdi PD, skvělé auto. U dvojky v kombíku 125kW, 4x4 spokojenost, ale kvalita klesla. Nyní mám L&K 110kW manuál a dvoukolku. Nemohu si vznachválit. Adaptivní podvozek, kožená sedadla, pohodlné. Podvozek jde krásně nastavit. Výkonem jsem šel dolů a chce si to zvyknout, ale i tak je to svižné auto. Kolega opomněl říci, že u Mondea v dieselu už od výroby skončil na laně, vždy když se pokusil nastartovat ve chvíli, kdy se teploměr přiblížil k nule. A tlučení podvozku si vybavuji také. Kdo nezkusil, nechá se ovlivnit, kdo zná se směje! Zdravím pravé české auto Hjundééé!

reagovat
Vavris Vavrisovic
06. října 2017, 08:50
4

Ano samozřejmě. Zapomněl jste dodat, že diskutující pod článkem, kteří se o Superbu také nevyjadřují zrovna lichotivě, jsou přímo zaměstnanci Hjondéé z Nošovic :-)

PS: V článku se kritizují zejména základní sedadla, pasivní podvozek a automatická převodovka. Vy píšete, že se tomu musíte smát, protože vaše kožená sedadla, adaptivní podvozek a manuální převodovka se chovají jinak. Co k tomu říct....

beastar
23. října 2017, 19:02
1

No třeba já jsem přímo z Hyundaie z marketingového oddělení. Sun-Pak son je můj kámoš. Proto sem chodím samozřejmě za prachy. Házím špínu na supr káry jako je Stelvio, starý Jaguary a podporuji zejména náš záměr. Do deseti let ovládnout Evropské trhy a my vás tu Elantru a podobný sajrajty ještě naučíme kupovat.

Pa
Pavlas
08. října 2017, 17:04
0

Mám rok a půl LK 2,0 TSI DSG 162 kw.najeto 30 tis. Jsem rád, že nejsem sám, koho z auta bolí záda, předchozí toyota avensis měla sedadla lepší. Zkoušel jsem všelijaká nastavení bederní opěrky, sklonu sedáku, opěradla, ale není to ono. Celkově jsem celkem spokojený, zatím ani jedna závada, spotřeba průměr 7,5/100, mimo město jezdím do 7mi,ve městě cca 10. Auto má nezávislé topení, rychle se zahřívá i bez něj. Dynamika je příznivá, do 50tky se musí opatrně, jinak zasahuje protiprokluz. To elektr. nastavení tlumičů funguje, zkoušel jsem před koupí diesla bez této výbavy a vím že jsem byl zděšen z jízdy po hlavní silnici, kde byl hrubší beton, jak od zadku auta vycházejí hrubé zvuky. Moje auto nic takového naštěstí nedělá, ale proti avensisu který byl přišel na trh v r. 2003 (!) bych hluk od podvozku vnímal i malinko větší. Pro rodinu je auto dobré, vejde se do něj hodně, na to DSG se dá zvyknout. Máme doma ještě suzuki swift sport, přiznám se, že pokud jedu někam sám mimo dálnici nebo po městě, raději sáhnu po něm. Suzuki dělá přesně to, co po něm chci, hlavně řízení je přesností a zpětnou vazbou úplně jiné. Zkrátka můj superb je auto za milion, které uspokojí, ale nenadchne.

reagovat
VK
Vladimír Kauer
09. listopadu 2018, 19:30
0

Ahoj ,nezbývá mi než souhlasit. Mám nově Superba 4x4 nafta 140kw ,7 st. DSG. Asi nejhorší je ta převodovka...chceš vyjet rychle do křižovatky, ouha....1,2 nic a pak start jak na Zlínské rally,fakt nepříjemný. Sedadla no, mam LaK ,dobře pomineme to že kůži to asi nevidělo,pohodlnost tak střed,zažil jsem lepší i horší. Jo a jinak velice mě pobavila ta masáž sedaček :-)) kdy bederní klínek jezdí nahoru a dolů :-D omlouvám se ,ale je to fakt jak z poutě. Ale chápu,že to drží VW a Škodovka musí poslouchat. No jinak nevím jak jiní ,ale já jezdím tak za 7,3 l /100km. Adaptivni podvozek funguje docela dobře na ten si zatím stěžovat nemůžu. Jo a co mě ještě štve je hudební systém Canton,prostě se s ním nemůžu domluvit ,aby hrál tak nějak vyváženě. Výšky mám na minimum a stejně mi to trhá uši. Ale to bude asi tím ,že jsem hudebně hluchý :-). Každopádně celkově hodnotím tak 80%

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem