XTad
Jméno | Václav Havel |
---|---|
Bydliště | Praha |
Registrace | před 7.7 rok. |
Poslední aktivita | před 14.2 hod. |
Komentářů u článků | 214 |
Pozitivních komentářů u článků | 66 |
Negativních komentářů u článků | 16 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Levné elektromobily - naděje, nebo hrozba?
Úvaha a námět k diskuzi…
Vývoj designu světel
Zajímalo mě to, chvíli jsem googlil a rovnou to i sepsal…
Posledních 50 komentářů
Upravil bych to - kolik přesně zůstalo ve SVĚTĚ samostatných funkčních automobilek s vlastním vývojem?
To jo, ale prave myslim, ze vic lidi by ocenilo treba octavku v tdicku. Tim spis, kdyz skodovky ve hrach (s vyjimkou rally) nebyvaji.
Hlavni kouzlo Gran Turisma vzdycky spocivalo v tom, ze se tam mohlo jezdit po okruzich s uplne obycejnymi auty. Tak by mozna bylo zajimavejsi udelat nejaky koncept kombiku nez elektricky placaty nesmysl, ktery delaji vsichni ostatni. Vlastne Forza jde ted trochu timhle smerem a casto prostrednictvim DLC pridava auta "za jednu vyplatu".
Spis vznik komunismu. Neb se tim eliminuje soukrome vlastnictvi.
Nazvy skodovek se "podomactuji" uz od dob felícyje...
V ceskych reklamach rikaji sportáž, ale zrovna par dni zpatky se mi jedna znama chlubila, ze si jeji dcera koupila "tu sportáže"...
Vzdycky jsem si rikal, co z toho ti Francouzi (a castecne Anglicani) maji, kdyz polovinu pismen ve slove nevyslovi a tu druhou zkomoli... Jinak clanek mi pripomnel tohle:
;pp=ygUdQ2xhcmtzb24gYnJhbmQgcHJvYm91bmNpYXRpb24%3DZajimave auto. Prekvapuje me, kolik mista dokazali ziskat na tak kratkem rozvoru. Skoda ze nebyla v testu sedmimistna verze. Co se tyce pohonu, existuje nejaky rezim, ve kterem otacky vzdy odpovidaji zrychlovani, tj. aby auto nezrychlovalo na volnobeh?
Ani jsem nevedel, ze to melo facelift. To zhranateni tomu prospelo a uz to nevypada tak srazene.
Jestli to nebude trochu tak, ze se do Indie doveze hotovy dil, tam se zabali a najednou je "lokalni".
Pokud je podminka "co nejvetsi za co nejmene", napadl me Ssangyong Rodius. Vzhledem k tomu, jak osklive a celkove lacine to auto je, bude stat urcite min nez podobne velka konkurence. Zaroven by s technikou od mercedesu nemuselo byt uplne nespolehlive, dokud nezrezne. Akorat je teda jenom v dieselu a u nas jich moc nebude. https://www.sauto.cz/osobni/detail/ssangyong/rodius/196317763
Nebyl ten nesoulad v dojmech z podvozku zpusoben adaptivnimi tlumici? Obecne je zajimave, ze v kazdem testu maji velmi odlisne nazory.
I vyvoj toho nejobycejnejsiho vozu stoji spoustu penez a podili se na nem spousta velmi talentovanych lidi. Na vysledku to tedy vetsinou byva videt. Proto uplne neuznavam vyraz "nudne auto".
Tohle auto se mi ve sve dobe strasne libilo, dneska bych dal mozna prednost sedanu po faceliftu. Ale ten uvod clanku me privedl k zamysleni, co by mu vubec ti nezasveceni lide z USA a Kanady rekli... V Evrope ma trochu kultovni status, protoze Pininfarina, vrchol nabidky, sestivalce atd., ale zajimalo by me, jestli by tam ten smrnc videl i nekdo, kdo tohle vubec netusi. Trochu si rikam, jestli by ho nevnimali jako obycejne kompaktni devadesatkove economy dvoudvirko, kterych tehdy jezdila spousta. Takova evropska obdoba Chevy Cavalier apod. (mozna trochu vic sik), ale nic, co by budilo prehnany zajem.
Vzhledem k tomu, ze problem je jiz vyresen, tak je mozna zbytecne sem psat, nicmene uvaha je to zajimava a jiste ji resi vice lidi, takze - do Prahy kvuli parkovani k obrubniku, retarderum, kostkam, kolejim, kanalum atd. je vhodnejsi SUV. Kvuli hustemu provozu radeji nejake vetsi, ktere umozni prepravit vice lidi najednou v ramci spolujizdy. Auto je hudebni nastroj, proc tedy trapit kolemjdouci bzukotem ctyrvalce a neoblazit jejich smysly poradnym motorem. Na kratke trasy je vhodnejsi benzin. Kdyz uz byl v clanku nadhozen ten Genesis, tak co treba Kia Sorento 3.3 V6? https://www.sauto.cz/osobni/detail/kia/sorento/195752281
Je to sice primovstrik, delalo se i MPI, ale to myslim budou vetsinou auta z Ruska nebo blizkeho vychodu. Americka auta zase byvaji bourana, ale i tak pripadny stret s tramvaji ustoji lepe, nez nejaky abarth.
Ne pockat vlastne - cinsky auta! Ty nemam rad. Uz dneska se da obcas videt nejaky MG, ve kterym pysne drandi nekdo, jehoz fistron (=za ty penize to tam prece nenecham), ignorantstvi (=to je cinska znacka jo?) nebo rezignace (=stejne uz dneska vsechno delaj cinani) zdobi nas vozovy park. A budou jen pribyvat.
Hummer H2 je roztomilej, ujetej a cool. V ty zluty barve vypada jako auticko na dalkovy ovladani. To, ze mozna prave proto laka prerostly deti, ktery si porad hrajou s pistolkama a strkaj do pusy co nemaj, bych autu nevycital. Tyhle typy navic obecne tihly k amerikam. Asi zadny auto apriori neodsuzuju, pokud je v dobrym stavu a pouziva se smysluplne, i kdyz mam tendenci koukat skrz prsty na lidi, kteri si koupi ctyrvalec, zejmena tehdy, pokud byla v ramci cenove kategorie/tridy/modelu jina moznost.
Mne hlavne vadi, ze driv byla kuze v autech takova hezky zmackana, chumlava a dneska je napnuta ze sedacky vypadaj jak z gumy.
https://petrolblog.com/uploads/legacy-uploads/2020/04/Peugeot-406-Coupe-facelift-interior.jpg
Je to smutny trend, kdysi se tu resilo, ze BMW 2 GC zase vypada jako fluence. Tam to sice bylo trochu dano koncepci (predokolka, motor napric...), i kdyz stejne resene BMW 1 sedan pro Cinu je ve srovnani s nim o dost hezci.
Ja zase vidim escalada zepredu (hlavne svetla). Zezadu a zboku jasna Dacia Jogger.
Nebo jako kdyby se nekdo jmenoval Bugatti a po nem pojmenovanemu autu by se rikalo bugattka...
Trefovani se za jizdy na dotykac je obecne slozitejsi nez na mechanicky cudlik. Cena je vysoka, ale kdyz lidi daji 3 miliony za Vecko... Naopak uvedena cena od 1,2 mil. mi prijde velmi slusna, pokud tady za ni lze realne koupit. Uzitne vlastnosti to ma stejne jako testovana verze, motor taky. Vzdyt tolik stoji vybaveny touran.
Vzdy me zajimalo, nakolik je prace sefdesignera tvurci a nakolik spise manazerska. Predstavuju si to tak, ze za dobu sveho pusobeni ve skodovce "nedrzel tuzku v ruce", obrazce receno, ale schvaloval a pripominkoval navrhy ostatnich.
Zase v interieru je to uplne nesrovnatelne. Jizdni vlastnosti bych si asi od stolu netroufl hodnotit, protoze ma zase kratsi previsy. Skoda ze se u nas neprodava verze s prodlouzenym rozvorem, ta by vyresila problem s prakticnosti a hlavne vypada o dost lepe.
https://www.autickar.cz/clanek/galerie/kia-proceed-gt-kombicek-nadseneho-ridice/?fid=148410
To spasovani palubky vlevo je tak strasne u vsech kusu?
Camry V6 je jasna volba.
Zajimave, pred casem jsem sepsal do blogu v podstate opacny nazor...
Jinak co se tyce te "krabi chuze", podobne napady se objevuji v podstate od zacatku automobilismu, namatkou:
I to co predstavil Hyundai je zatim jenom technicke cviceni. Nechci jim ubirat zasluhy, ale jsem zvedavy, co se nakonec dostane do vyroby.
Urcite je soucasne deni kolem automobilismu soucasti omezovani svobod. Uz jenom tim, ze individualni mobilita nebude tak dostupna jako dnes.
A logicky, cim mene svobod, tim vice vladni moci. Urednici se tudiz o praci bat nemuseji.
Neni to tak jednoduche. Tvrdi se take napriklad, ze dle Milankovicovych cyklu jsme na prahu doby ledove. Nebo to, ze tani ledovcu zpusobi ochlazeni oceanu, coz bude mit za nasledek globalni ochlazeni, v extremnim pripade i zamrznuti golfskeho proudu. Navic oteplovani, ktere pozorujeme, vztahujeme nejcasteji k 19. stoleti, kdy bylo nezvykle chladne klima (vrcholila tzv. mala doba ledova). Bohuzel se to casove protina i s prumyslovou revoluci. Naopak dnesni klima spise odpovida stredovekemu klimatickemu optimu, kdy bylo v dotcenych oblastech jeste o neco tepleji nez dnes a ne nahodou jsou takove podminky oznacovany za "optimalni".
Osklive to je naramne, ale to plati pro vsechna SUV Mazdy.
Sedmimistna bude CX-80, pripadne CX-90, ktera ale neni urcena pro Evropu.
Myslim, ze o klimatu vime akorat to, kolik nas bude boj s nim stat. Vsechno ostatni plave na vode a ani se kvuli tomu nemusela zvednou hladina oceanu.
Je pravda, ze klima neni pocasi, jelikoz to je kratkodoby ukazatel, jenze i ten je predpovidan podle nejakych dat a postupu, dle kterych by mel vyjit, coz se ne vzdy stane. Vstoupi do toho totiz promenne, se kterymi se nepocitalo pripadne jim nebyla venovana spravna pozornost. Stejne tak neni jednotna metodika, tudiz nektera predpoved se trefi, jina ne.
S klimatem je to podobne, akorat tech promennych, ktere muzeme opomenout, je mnohem vice a tech, o ktere bychom se mohli oprit, naopak mene. Nedokazeme se shodnout ani na tom, jake klima bylo v minulosti - jedni rikaji, ze soucasna teplota a rychlost oteplovani je nevidana, jini zase, ze se nejedna o nic neobvykleho ani v nedavne historii.
To same metodika. Michame dohromady data ziskana primym merenim v realnem case s odhady na zaklade dat z ledovcu, hornin, drevin, pudy... Vse tvrdi trochu neco jineho a tezko soudit, jestli ma pravdu kamen, nebo kra a zda je tenhle koeficient vhodnejsi nez jiny.
V tomto kontextu mi prijde alokovat miliardy a likvidovat prumysl ponekud nerozvazne.
Mahindra je zajimava, vetsinou se pro vychodni trhy delaji z hatchbacku sedany, tady to bylo naopak. I kdyz je to teda vlastne sedan s dvouprostorovou karoserii.
Mne se vzdycky libil pribeh Mercedesu 100. To byla dodavka, ktera vznikla kdysi davno ve Spanelsku jako licencni DKW, pozdeji prebrala techniku od MB, ktery zaroven prebral tovarnu, kde se to vyrabelo.
Druha generace uz byl komplet mercedes, avsak stale vyrabeny ve Spanelsku. Vyvoj treti generace (coz byl vlastne facelift te druhe) ale dostal na starost Ssangyong, ktery tehdy velkou cast sve modelove rady stavel prave na starych mercedesech a tento vuz je mozne potkat jak se znakem MB, tak Ssangyongu (pripadne dalsich korejskych vyrobcu). No a aby toho svetobeznictvi nebylo malo, Korejci svuj vytvor nakonec prodali Cinanum, kde se zase delal pod tamnimi znackami. Dluzno rict, ze celou dobu s naftovym petivalcem od mercedesu (ruzne se tam ale myslim davaly i ctyrvalcove benziny).
"nástupce se za své čtyři válce nemusí stydět ani v nejmenším"..."byť ne tak docela přirozeného – zvuku"
Asi se stydi, kdyz je maskuje reprakama
Cima je krasne auto, dost mi pripomina soudoba maserati. Pred casem jsem zachytil pribeh o nejake herecce, ktera s nim dodnes jezdi a misto aby si koupila nove auto, tak ho nechala zrenovovat primo u nissanu. https://japanesenostalgiccar.com/the-nissan-cima-of-actress-kazue-itoh-has-been-factory-restored/
...ted mi doslo, ze vlastne jak Musso tak Rexton jsou na ramu. Tak to uz se vubec nejde na nic vymlouvat.
Prijde mi zajimave pokud ma nekdo 25 let zkusenosti se servisem modelu teto znacky. Neznamena, ze vsechno musi platit i v tomhle pripade, ale nejakou vypovvidajici hodnotu to urcite ma. A Musso minimalne designem pokracuje v tradici znacky... Ja vim ze tyhle samonosny pickupy zalozeny na osobaku je tezky udelat hezky, ale tohle ma proporce jak takovy ty stary nakladni dacie.
Myslim, ze ta vybava je prave jediny zpusob, jak ospravedlnit vyssi cenu. Naklady na nejaky cinsky android s kamerou budou minimalni, ale v ocich zakaznika hodnotu auta zvysi.
Presne tak. Vyspelost zeme se nepozna podle toho, kolik tam jezdi novych aut, ale podle toho, v jakem stavu maji ta stara.
Neboli genderove fluidni karosarskou variantu, abychom pouzili prudce aktualni termin reflektujici soucasne spolecenske trendy...
Poslední komentáře
- afro-r1, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Auta uz byla. Ted je misto nich Urban mobility. - Irwinek, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Jó, měl jsem kliku, to mi řekl skoro každý a já to uznávám... - Marek Brunner, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Závidím, žes nenarazil na žádnou kolonu. Já bohužel obě... - Opelfahrt, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Posilovač se továrně montoval poprvé až do Feldy 1.6, nejdřív... - bkralik, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
@rock: ona to je v principu kraťoučká reportáž - tadyv diskuzi... - MBMB, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Ano, Jirka Zima je jeden z nejlepších zdrojů o elektromobilitě... - Stanley, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
V diskuzích u aut s emocemi se rešívala křivka momentu, reakce... - tomyks, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Za meho detstvi kolovala legenda o jednom mistnim Formanovi s posilovacem.... - Romus, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Tohle jsou debaty o ničem, kdo si může dovolit auto za milion+... - tomaass2, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Jak se tam dostanu k dalším dílům, prosím? - Sato, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
diky bkraliku za zaujiamvy odkaz na twitter, aj ostatne posty... - rock, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
...to bylo jen moje soukromé postesknutí na dobou, které nerozumím,... - rock, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Kurnik šopa, jakej smysl má dávat nějakou reportáž v sedmi... - yorkin, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Těch scénářů, v nichž se tohle auto nevyrovná spalováku... - bkralik, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Překvapivě Polsko po dálnicích není vůbec žádný problém....
Poslední inzeráty
2019 rok výroby
401 koní výkon
5 654 ccm objem
2007 rok výroby
160 koní výkon
0 ccm objem
2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem
1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem
Rušné diskuse
- Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
48 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní Tatraplan
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné stříbro
25 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů