Když jsem přemýšlel nad příčinami zániku různých značek, tak jsem ve většině případů našel dva faktory. Pohlcení jinou automobilkou a nebo rozhodnutí managerů. Například Pontiac namísto lepších Chevroletů začal vyrábět přeznáčkované Holdeny, které sice nebyly vůbec špatné a třeba Pontiac G8 by určitě polovina redakce ocenila ve své garáží na parkovišti před domem, ale nikdo je zas tak nekupoval. Takže se GM rozhodlo, že bude lepší, když už Pontiac nebude. A mnoho automobilek bylo pohlceno jinými, z těch nejposlednějších zmiňme pohlcení Daewoo Chevroletem. Čas od času se ovšem objeví zprávy, že již mrtvá značka bude zase fungovat. Občas se něco málo stane a pak je zase ticho po pěšině. Tak je to třeba se SAABem. Ale někdy se zadaří a na silnicích se objeví reinkarnace třeba malého Mini, které motorizovalo Británii.
Vavris se minulý týden rozplýval nad znovuoživením TVR, které by snad konečně mohlo vyjít. Adam zase oznamuje znovuoživení Bristolu, o které se zasazuje BMW. Že by to znamenalo návrat britských "garážových výrobců"? Vrátí se kupé s atmosférickými V8? Je to možné a zní to vážně hezky. Není ale škoda, že se má na výsluní vrátit jen TVR? Nebylo by fajn, kdyby začal SAAB zase produkovat auta inspirovaná letadly? Nebo kdyby začal Pontiac vyrábět nový Firebird? Nebo si přejete, aby znovu začaly fungovat automobilky z hlubší minulosti automobilismu jako Horch, Studebaker nebo ISO? Podělte se s námi v komentářích!
08. června 2015, 17:21
0
Bral bych, kdyby vstala z mrtvych automobilka De Tomaso. Ty jejich stroje byly vzdycky trochu ujete a zaroven krasne.
No, a by taky nebylo k zahozeni obnoveni vyroby osobaku u Tatry nebo Zbrojovky.
08. června 2015, 17:39
0
Já osobně bych bral znovuoživení české Pragy jako lidových vozítek. Doslova lidových. Aby konkurovaly třeba těm nejlevnějším Daciím nebo jiným značkám. A taky více levných AM aut :D
08. června 2015, 18:27
0
Ano pane, ctes mi myslenky...:D Tatra, Zbrojovka, mozna jeste karosarna Sodomka.
Ze zahranicnich by to mohl byt Doble. Nejvyspelejsi parni auta vubec...
08. června 2015, 18:34
0
Panhard, NSU, nezavislej Citroen, ...
08. června 2015, 18:37
0
Za mě asi FIAT.
08. června 2015, 18:48
0
Rover jedine Rover . Uz me zacinaji dochazet potencionalni vozitka.
08. června 2015, 19:07
0
Talbot, Simca, Nsu, Tatra, Aero ... Všetky značky čo kedysi niečo znamenali by stáli za oživenie ... Ale to je asi len zbožné prianie nás, čo máme radi autá ...
08. června 2015, 23:50
0
O NSU VW uvazuje, ze privede k zivotu. Skoda jak znacka pro levna auta se ponekud vymknula puvodnim planu a konkuruje samotnemu VW.
08. června 2015, 19:52
0
za mna urcite NISSAN
08. června 2015, 19:53
0
určitě by se dala navrhnout spousta značek, abych se držel tématu tak třeba Monteverdi. Jenže si nutně musíme položit otázku další, co by ty automobilky měly vyrábět. Většina těch značek patří do relativně vzdálené minulosti, snad s výjimkou Saabu nebo Lancie která sice ještě nezanikla ale jakoby se stalo a i tyhle dvě značky nejspíš odešly proto že nezapadaly do dnešního světa. Je pár exkluzivních značek a pár úchylných psychopatů jako Morgan nebo Caterham kterým se daří ale normální svět je o tom nabídnout novinku která vlastně zas tak moc novinka není a za luxusní limuzínu vydávat nějaký nudný naftový sedan. A levná lidovka vlastně nesmí být moc levná a lidová protože by to nikdo nechtěl. Kdyby se vzkřísil nějaký starý výrobce lidovek, Praga, Zbrojovka, jawa a chtěl dělat podobnou lidovku jako kdysi, jezdil by v tom někdo? Stačí si vzpomenout jak lidi opovrhovali Trabantem. A ono to mělo celkem vzato stejnou výbavu jako škodovka. Vlastně lepší, do Trabanta šlo objednat nezávislé topení a měl polohovací opěradla, narozdíl od základní Š 105..
08. června 2015, 20:19
0
Já bych chtěl, aby existovala značka Gaylord motors. Kdyby vyráběli ty starý povozy s motorem, tak bych to nutně potřeboval :D
08. června 2015, 21:08
0
Za me Oldsmobile, ciste proto, ze jednoho mam a zeru ho:)
08. června 2015, 21:28
0
Já zůstanu v naší malé zemičce a obnovil bych výrobu osobních vozů Tatra. Když sem nedávno opouštěl muzeum v Kopřivnici byl jsem plný údivu nad tím, co všechno dokázali vyrobit a zároveň nasraný, že to pár vymazaných totalitních pohlavarů potopilo (ano vím, že defitivní úpadek přišel až po převratu, ale kořeny leží hlouběji v minulosti.).
08. června 2015, 21:47
0
Som zvedavý čo dokáže v médiách nedávno spomínaný Bogward. Inak za mňa Jensen.
08. června 2015, 21:57
0
Já bych byl rozhodně pro plnou revitalizacu Saabu. Tím samozřejmě myslím žádný koncern,čínani,elektormobily a podobný brikule,co s tím torzíčkem předvádí. Pěkně klasická ocel z Trollhättanu. Pak už jen vyrvat čímanům Volvo a bylo by to dokonalý. Utopie,ale krásná :)
09. června 2015, 07:00
0
Když ono to s těma jejich prachama tak nějak funguje, myslím Volvo. Podobně jako JLR s podporou Indů. Co naplat, holt mají na východě prostředky a chtějí know-how.
09. června 2015, 20:21
0
Proto taky říkám,že je to utopie a samozřejmě to chápu. Než zaniknout, tak holt radši područí někoho, kdo tu výrobu zachová. Bohužel za cenu splynutí s mainstreamem. Naštěstí ty starý krabice jsou udělaný tak bytelně, že svoje majitele nejspíš přežijí :)
08. června 2015, 22:53
0
Po půl vteřinové úvaze jsem došel k osobní Tatře i když si moc dobře nedovedu představit jak by měla vypadat a trochu se bojím práce některých designérů...
09. června 2015, 02:36
0
Z českejch by bylo hezké, kdyby se vzpamatovala Jawa. Sice vyrbela i auta, ale motorky by mě zajímaly víc.
09. června 2015, 08:38
0
Jawa porad vyrabi motorky a prekvapive vyrabi i auta. Sice je to same co Aixam tedy od 16 let ale 4 kola to ma.
09. června 2015, 23:22
0
Osobně bych byl pro znovuzrození NSU a reinkarnaci Citroenu, jak to bylo nejpozději do konce 90.let... Bohužel je pravda, že pravověrných autíčkářů už je málo a celkově je doba úplně jinde. Dnes už se excentrismus neodpouští a nechytá, milion norem na každý prd zbytečně prodražuje výrobu všeho a unifikace je pro většinu freecoolin... A těch pár nadšenců (a zvlášť, pokud mají na nové auto, těch taky moc není) prostě automobilku do černých čísel nedostanou... :( Tomu doba nepřeje...
10. června 2015, 11:52
0
Určitě osobní divize Tatry, ale hlavně, překvapuje mě, že to tu ještě nezaznělo, skutečná Lancia, protože se nebáli dělat něco jinak a díky této automobilce máme spoustu vynálezů, bez kterých by automobilismus dneska nebyl tam, kde je.
10. června 2015, 15:07
0
Byl bych pro Tatru, nicméně mám trochu obavy, že by dnes vlastně neměla co vyrábět. T77, 87, 600, 603 vynikaly aerodynamickým tvarem a neobvyklou konstrukcí, ale dnes jsou aerodynamická auta normální, koncepce vše vzadu je přežitek udržovaný naživu jen 911 a množství norem a regulací, co musí automobilky plnit prakticky vylučuje nějaké větší výstřelky.
10. června 2015, 17:20
0
SAAB...
11. června 2015, 02:28
0
Nebudu moc originální-taky proto, že tuhle myšlenku moc nemusím... Všechny ty uměle (ne)oživený Hispano Suizy,Spykery,Maybachy,Russobalty a jánevímcoještě...
Realisticky bych to viděl na Panhard,,NSU,Talbot,možná Borgward (+Lloyd)? ...přidal bych DAF jako (konstrukčně ujetý) osobní auta. (divnodivize Volva? :) ) Náznaky tu jsou, automobilky hledají "uspané" značky pro další segmenty...
Bristol,TVR,DeTomaso... bych označil spíš jako automobilové zombie :) i přes ty delší pauzy...
11. června 2015, 10:19
0
Tak ze značek, které jsou ve stádiu živoucí mrtvoly bych to viděl na Lancii a Alfu. U Alfy se uvidí, co přinese tento a následující měsíce, snad by to mohlo klapnout. Lancia ale momentálně je spíš umrtvená. Být tu tak moderní nástupce původní Delty, který nebude mít výraz pitomce a optimálně i verze Integrale.
No a pak bych to viděl na Tatru. Dopadla špatně a to jen kvůli tomu úžasnému centrálnímu plánování, navíc než aby se pustili do soudního sporu s VW kvůli KDF Wagenu, radši přijali směšné drobné za mimosoudní vyrovnání.
11. června 2015, 14:16
0
Jakkoliv to zní divně, Lancii může imho "zachránit" jen to, když opravdu zanikne v současné podobě a pozapomene se na Fiato- Chryslero- pokusy. Potom by se třeba dalo za x-let začít jako v poválečných letech s nějakým GT na bázi Maserati (Aurelia? :) ), nový Stratos ap. Každý vzpomíná sportovní úspěchy, ale u "běžných" aut se Lancia potácela dlouhá desetiletí a oproti Alfě na tom byla o dost hůř... Držel jí víceméně domácí trh. Jediné trochu stabilně úspěšné byl asi Ypsilon.
11. června 2015, 10:39
0
Hispano-Suiza. Tohle jméno má v mých očích neskutečnou auru.
11. června 2015, 13:54
0
Hlasuju pro Tatrovku.
A pak ještě tajně sním o oživení značky Volvo. Poslední slušná auta poslali do světa někdy kolem roku 2000 a od té doby už to stojí za ho.... za prd.
31. července 2015, 15:13
0
DeTomaso - dobrej napad. A pak kdyby byla u nas fabrika na nejakej okrajovej auto žánr - mam na mysli neco ve smyslu Ariel Atom. V mainstreamovy produkci neni podle me naprosto šance, v tomhle ranku, s ceskou strojarinovou tradici a schopnosti improvizace naopak. A bylo by mi celkem jedno jestli by se to jmenovalo Tatra, Praga nebo treba Pšoukánek a syn. Vim ze tu je napr. K1 attack nebo Kaipan - ale mam na mysli svebytnej vyrobek designem i tech resenim. Predstava, ze tu nekdo vyrabi zabavni polomotokaru ala Atom a chce mi to prodat za rekneme 600,- tak jdu a koupim to.