načítám data...

Autíčkář se ptá: Kterou ztracenou značku byste chtěli oživit?

V historii automobilů najdeme mnoho značek automobilů, které zmizely v propadlišti dějin. Některé zmizely oprávněně a na jejich existenci si nikdo ani nevzpomene. Po některých značkách zase roní nadšenci krokodýlí slzy. Jakou zapomenutou značku byste chtěli oživit vy?

Zobrazit galerii

Když jsem přemýšlel nad příčinami zániku různých značek, tak jsem ve většině případů našel dva faktory. Pohlcení jinou automobilkou a nebo rozhodnutí managerů. Například Pontiac namísto lepších Chevroletů začal vyrábět přeznáčkované Holdeny, které sice nebyly vůbec špatné a třeba Pontiac G8 by určitě polovina redakce ocenila ve své garáží na parkovišti před domem, ale nikdo je zas tak nekupoval. Takže se GM rozhodlo, že bude lepší, když už Pontiac nebude. A mnoho automobilek bylo pohlceno jinými, z těch nejposlednějších zmiňme pohlcení Daewoo Chevroletem. Čas od času se ovšem objeví zprávy, že již mrtvá značka bude zase fungovat. Občas se něco málo stane a pak je zase ticho po pěšině. Tak je to třeba se SAABem. Ale někdy se zadaří a na silnicích se objeví reinkarnace třeba malého Mini, které motorizovalo Británii.

Vavris se minulý týden rozplýval nad znovuoživením TVR, které by snad konečně mohlo vyjít. Adam zase oznamuje znovuoživení Bristolu, o které se zasazuje BMW. Že by to znamenalo návrat britských "garážových výrobců"? Vrátí se kupé s atmosférickými V8? Je to možné a zní to vážně hezky. Není ale škoda, že se má na výsluní vrátit jen TVR? Nebylo by fajn, kdyby začal SAAB zase produkovat auta inspirovaná letadly? Nebo kdyby začal Pontiac vyrábět nový Firebird? Nebo si přejete, aby znovu začaly fungovat automobilky z hlubší minulosti automobilismu jako Horch, Studebaker nebo ISO? Podělte se s námi v komentářích!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

peca
08. června 2015, 17:21
0

Bral bych, kdyby vstala z mrtvych automobilka De Tomaso. Ty jejich stroje byly vzdycky trochu ujete a zaroven krasne.

No, a by taky nebylo k zahozeni obnoveni vyroby osobaku u Tatry nebo Zbrojovky.

reagovat
Di
Divo
08. června 2015, 17:39
0

Já osobně bych bral znovuoživení české Pragy jako lidových vozítek. Doslova lidových. Aby konkurovaly třeba těm nejlevnějším Daciím nebo jiným značkám. A taky více levných AM aut :D

reagovat
Pa
Panda
08. června 2015, 18:27
0

Ano pane, ctes mi myslenky...:D Tatra, Zbrojovka, mozna jeste karosarna Sodomka.
Ze zahranicnich by to mohl byt Doble. Nejvyspelejsi parni auta vubec...

reagovat
Da
Dad
08. června 2015, 18:34
0

Panhard, NSU, nezavislej Citroen, ...

reagovat
Mi
Michal
08. června 2015, 18:37
0

Za mě asi FIAT.

reagovat
To
Tomino
08. června 2015, 18:48
0

Rover jedine Rover . Uz me zacinaji dochazet potencionalni vozitka.

reagovat
ra
rany1974
08. června 2015, 19:07
0

Talbot, Simca, Nsu, Tatra, Aero ... Všetky značky čo kedysi niečo znamenali by stáli za oživenie ... Ale to je asi len zbožné prianie nás, čo máme radi autá ...

reagovat
Woyta
08. června 2015, 23:50
0

O NSU VW uvazuje, ze privede k zivotu. Skoda jak znacka pro levna auta se ponekud vymknula puvodnim planu a konkuruje samotnemu VW.

jo
johan
08. června 2015, 19:52
0

za mna urcite NISSAN

reagovat
PepaSFI
08. června 2015, 19:53
0

určitě by se dala navrhnout spousta značek, abych se držel tématu tak třeba Monteverdi. Jenže si nutně musíme položit otázku další, co by ty automobilky měly vyrábět. Většina těch značek patří do relativně vzdálené minulosti, snad s výjimkou Saabu nebo Lancie která sice ještě nezanikla ale jakoby se stalo a i tyhle dvě značky nejspíš odešly proto že nezapadaly do dnešního světa. Je pár exkluzivních značek a pár úchylných psychopatů jako Morgan nebo Caterham kterým se daří ale normální svět je o tom nabídnout novinku která vlastně zas tak moc novinka není a za luxusní limuzínu vydávat nějaký nudný naftový sedan. A levná lidovka vlastně nesmí být moc levná a lidová protože by to nikdo nechtěl. Kdyby se vzkřísil nějaký starý výrobce lidovek, Praga, Zbrojovka, jawa a chtěl dělat podobnou lidovku jako kdysi, jezdil by v tom někdo? Stačí si vzpomenout jak lidi opovrhovali Trabantem. A ono to mělo celkem vzato stejnou výbavu jako škodovka. Vlastně lepší, do Trabanta šlo objednat nezávislé topení a měl polohovací opěradla, narozdíl od základní Š 105..

reagovat
František Čáslavský
08. června 2015, 20:19
0

Já bych chtěl, aby existovala značka Gaylord motors. Kdyby vyráběli ty starý povozy s motorem, tak bych to nutně potřeboval :D

reagovat
Re
Redguy
08. června 2015, 21:08
0

Za me Oldsmobile, ciste proto, ze jednoho mam a zeru ho:)

reagovat
bobo23
08. června 2015, 21:28
0

Já zůstanu v naší malé zemičce a obnovil bych výrobu osobních vozů Tatra. Když sem nedávno opouštěl muzeum v Kopřivnici byl jsem plný údivu nad tím, co všechno dokázali vyrobit a zároveň nasraný, že to pár vymazaných totalitních pohlavarů potopilo (ano vím, že defitivní úpadek přišel až po převratu, ale kořeny leží hlouběji v minulosti.).

reagovat
ra
rainero
08. června 2015, 21:47
0

Som zvedavý čo dokáže v médiách nedávno spomínaný Bogward. Inak za mňa Jensen.

reagovat
briza
08. června 2015, 21:57
0

Já bych byl rozhodně pro plnou revitalizacu Saabu. Tím samozřejmě myslím žádný koncern,čínani,elektormobily a podobný brikule,co s tím torzíčkem předvádí. Pěkně klasická ocel z Trollhättanu. Pak už jen vyrvat čímanům Volvo a bylo by to dokonalý. Utopie,ale krásná :)

reagovat
Pa
Panda
09. června 2015, 07:00
0

Když ono to s těma jejich prachama tak nějak funguje, myslím Volvo. Podobně jako JLR s podporou Indů. Co naplat, holt mají na východě prostředky a chtějí know-how.

briza
09. června 2015, 20:21
0

Proto taky říkám,že je to utopie a samozřejmě to chápu. Než zaniknout, tak holt radši područí někoho, kdo tu výrobu zachová. Bohužel za cenu splynutí s mainstreamem. Naštěstí ty starý krabice jsou udělaný tak bytelně, že svoje majitele nejspíš přežijí :)

Ho
Hotarr
08. června 2015, 22:53
0

Po půl vteřinové úvaze jsem došel k osobní Tatře i když si moc dobře nedovedu představit jak by měla vypadat a trochu se bojím práce některých designérů...

reagovat
Hippieguy
09. června 2015, 02:36
0

Z českejch by bylo hezké, kdyby se vzpamatovala Jawa. Sice vyrbela i auta, ale motorky by mě zajímaly víc.

reagovat
Woyta
09. června 2015, 08:38
0

Jawa porad vyrabi motorky a prekvapive vyrabi i auta. Sice je to same co Aixam tedy od 16 let ale 4 kola to ma.

Michal88
09. června 2015, 23:22
0

Osobně bych byl pro znovuzrození NSU a reinkarnaci Citroenu, jak to bylo nejpozději do konce 90.let... Bohužel je pravda, že pravověrných autíčkářů už je málo a celkově je doba úplně jinde. Dnes už se excentrismus neodpouští a nechytá, milion norem na každý prd zbytečně prodražuje výrobu všeho a unifikace je pro většinu freecoolin... A těch pár nadšenců (a zvlášť, pokud mají na nové auto, těch taky moc není) prostě automobilku do černých čísel nedostanou... :( Tomu doba nepřeje...

reagovat
Deenz
10. června 2015, 11:52
0

Určitě osobní divize Tatry, ale hlavně, překvapuje mě, že to tu ještě nezaznělo, skutečná Lancia, protože se nebáli dělat něco jinak a díky této automobilce máme spoustu vynálezů, bez kterých by automobilismus dneska nebyl tam, kde je.

reagovat
..
..
10. června 2015, 15:07
0

Byl bych pro Tatru, nicméně mám trochu obavy, že by dnes vlastně neměla co vyrábět. T77, 87, 600, 603 vynikaly aerodynamickým tvarem a neobvyklou konstrukcí, ale dnes jsou aerodynamická auta normální, koncepce vše vzadu je přežitek udržovaný naživu jen 911 a množství norem a regulací, co musí automobilky plnit prakticky vylučuje nějaké větší výstřelky.

reagovat
Ka
Karlsberg
10. června 2015, 17:20
0

SAAB...

reagovat
Jo
Jose85
11. června 2015, 02:28
0

Nebudu moc originální-taky proto, že tuhle myšlenku moc nemusím... Všechny ty uměle (ne)oživený Hispano Suizy,Spykery,Maybachy,Russobalty a jánevímcoještě...

Realisticky bych to viděl na Panhard,,NSU,Talbot,možná Borgward (+Lloyd)? ...přidal bych DAF jako (konstrukčně ujetý) osobní auta. (divnodivize Volva? :) ) Náznaky tu jsou, automobilky hledají "uspané" značky pro další segmenty...

Bristol,TVR,DeTomaso... bych označil spíš jako automobilové zombie :) i přes ty delší pauzy...

reagovat
ri
riprex
11. června 2015, 10:19
0

Tak ze značek, které jsou ve stádiu živoucí mrtvoly bych to viděl na Lancii a Alfu. U Alfy se uvidí, co přinese tento a následující měsíce, snad by to mohlo klapnout. Lancia ale momentálně je spíš umrtvená. Být tu tak moderní nástupce původní Delty, který nebude mít výraz pitomce a optimálně i verze Integrale.

No a pak bych to viděl na Tatru. Dopadla špatně a to jen kvůli tomu úžasnému centrálnímu plánování, navíc než aby se pustili do soudního sporu s VW kvůli KDF Wagenu, radši přijali směšné drobné za mimosoudní vyrovnání.

reagovat
Jo
Jose85
11. června 2015, 14:16
0

Jakkoliv to zní divně, Lancii může imho "zachránit" jen to, když opravdu zanikne v současné podobě a pozapomene se na Fiato- Chryslero- pokusy. Potom by se třeba dalo za x-let začít jako v poválečných letech s nějakým GT na bázi Maserati (Aurelia? :) ), nový Stratos ap. Každý vzpomíná sportovní úspěchy, ale u "běžných" aut se Lancia potácela dlouhá desetiletí a oproti Alfě na tom byla o dost hůř... Držel jí víceméně domácí trh. Jediné trochu stabilně úspěšné byl asi Ypsilon.

Je
Jenyk
11. června 2015, 10:39
0

Hispano-Suiza. Tohle jméno má v mých očích neskutečnou auru.

reagovat
Viola Procházková
11. června 2015, 13:54
0

Hlasuju pro Tatrovku.
A pak ještě tajně sním o oživení značky Volvo. Poslední slušná auta poslali do světa někdy kolem roku 2000 a od té doby už to stojí za ho.... za prd.

reagovat
kv
kvakosh nocni
31. července 2015, 15:13
0

DeTomaso - dobrej napad. A pak kdyby byla u nas fabrika na nejakej okrajovej auto žánr - mam na mysli neco ve smyslu Ariel Atom. V mainstreamovy produkci neni podle me naprosto šance, v tomhle ranku, s ceskou strojarinovou tradici a schopnosti improvizace naopak. A bylo by mi celkem jedno jestli by se to jmenovalo Tatra, Praga nebo treba Pšoukánek a syn. Vim ze tu je napr. K1 attack nebo Kaipan - ale mam na mysli svebytnej vyrobek designem i tech resenim. Predstava, ze tu nekdo vyrabi zabavni polomotokaru ala Atom a chce mi to prodat za rekneme 600,- tak jdu a koupim to.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem