načítám data...

Dobrá záminka

09. října 2016, 19:39 29 komentářů RCNP

Jaký je život který začne na konci recenze vašeho vysněného auta? Do jakých divných situací se dostanete? O tom a dalších poznáních v dalším pokračování ze života s BRZ, tentokrát i s trochou ježdění.

zobrazit celou galeriiRichard langmajer.richard@gmail.com: Dobrá záminka

Vlastně toho ježdění bylo asi trochu moc. Zkontroloval jsem stav najetých kilometrů, jelikož jsem tušil, že se blížím k další servisní prohlídce. A co se nestalo. Z odhadovaných zbývajících pár tisíc kilometrů se vyklubalo pár set a já začal hledat někoho, na koho bych to hodil. Pak jsem si ovšem vzpomněl, že jsem nedůvěřivý lakomec a tak každý jeden odjetý kilometr je zaříznutý jen na mé pažbě. Ale není se moc čemu divit, těch pár tisíc kilometrů a několik nádrží benzínu se ztratilo poněkud typickým způsobem. Záminky.

„Teď to bude cestou domu ucpaný, radši pojedu okolo“ – plus padesát kilometrů.

„Kam půjdeme na oběd? Přes ulici do hospody nebo na druhý konec Prahy?“ – plus čtyřicet kilometrů.

„Prohodil jsem křížem gumy, tak je potřeba srovnat vzorek“ – plus sto kilometrů, mínus milimetr vzorku na zadních pneumatikách.

Relativně snadno se i každé sebemenší dojíždění zvrhlo v menší roadtrip nebo rychlostí zkoušku a pak to takhle dopadá. Možná je to o to horší, že si to je v případě BRZ snadné obhájit. Jelikož i bez smyslu pro sebekontrolu prakticky nejde jet v kombinovaném průměru za více než 9 litrů a pokud se i přesto budete cítit provinile, tak si to můžete spravit pohodovou jízdou se skoro o dva litry nižší spotřebou. A to samé platí i pro další spotřební položky. Pneumatiky jsou o málo širší než náplast a stojí zhruba stejně. Náplně, filtry a nebo brzdové destičky jsou víceméně konfekce, takže se nemusíte bát dávat té malé hromádce japonského kovu pořádně za uši. O tom, ale nemluvím před svými kamarády s komplikovanými sporťáky, jelikož by se mnou přestali komunikovat. Už stačí, že nekonečné dokazování nutnosti mít aspoň o sto koní víc končívá tázavými pohledy do zpětného zrcátka, ze kterého ne a ne zmizet to modré pomalé auto. Abych vám vysvětlil, jak se takové věci stávají, vyrazil jsem na demonstrativní výlet na Šumavu. Já vím, blbá záminka…

Plus 450 kilometrů, mínus jedna nádrž. Zatraceně!

Nicméně, z těch cca 450 kilometrů bylo asi jen sto po dálnici a zbytek spočíval z křivolakých okresek jihočeského kraje a nádherných silniček obšitých podél šumavských kopečků. Netřeba říkat, že jsem neodolával dlouho tomuto asfaltovému pokušení a tak jsem nasadil i odpovídající tempo. Hezkou češtinou by se to dalo nazvat jako kalup. A pokud jste se v tuto chvíli rozhodli psát hejtovací komentář, tak vás musím zastavit. V BRZ se plné nasazení rovná víceméně legálním rychlostem. No, hodně víceméně. Jednoduše to auto začne zábavně fungovat od téměř nulové rychlosti a na okreskové hrátky stačí první tři kvalty. Čtyřku si tam dávám jen, abych mohl následně před další zatáčkou podřadit s meziplynem zpátky na trojku, prostě jen tak.

Ale ani tohle není asi to, co vás bude nejvíce bavit. Já vím, málo chválím vlastní auto. Ten opravdový potenciál se objeví, když jedete třeba po neznámé silnic, ale stejně si můžete dovolit využívat celé spektrum schopností lehké hravé zadokolky. Přepálená zatáčka se srovná lehkým ubráním plynu, nasměrováním čumáků a následně pomocí plynu a samosvoru se vykroutíte do další netrefené stopy. I kopyto jako já dokáže zvládnout občas ne úplně povedené nájezdy do zatáček a nezabít se. A ne jen, že se nezabijte, ale ono je to docela zábava. O kolika autech se to dá dneska říct? Včetně těch plnokrevných nepomalých sporťáku. To je ta skvělá vlastnost. Kdy limit není tenká čára, po jejíž překročení se stává z auta puk a vy si jen můžete tipnout na kterém stromě skončíte. Ale tady je limit pruh velikosti mezistátní hranice. I když už začíná být auto nervózní a vaše dlaně se změnili ve sprchové hlavice potu, tak je pořád dost prostoru jak na nápravu, tak na další pošťuchování. To je to spektrum ve kterém se cítí BRZ nejlépe. Naučí vás žít ve světě nad pět tisíc otáček, kde je jednodušší řídit plynem než volantem. A kde funguje v tu správnou chvíli všechno naprosto perfektně. V křivolakých vlásenkách podvozek reaguje na povely plynu malým zapřením o vnější kolo a skrz volant je cítit jak se přenáší váha a setrvačnost. Schválně přidávám plyn o trochu dřív, abych s téměř neznatelným kontra elegantně vyplul ze zatáčky. Rychle chytíte ten správný rytmus, jako když běžíte rychle ze schodů a udržujete ten správný sled kroků. A takhle můžete pokračovat pořád dokola a dokola. Hrát na pedály jako klavírista a přehazovat tu lehkou modrou placičku ze zatáčky do zatáčky jako palačinku na pánvičce. Prostě přesně tak jak říká každá recenze – čistokrevná nefiltrovaná zábava. Ale takové zacházení vzdáte dřív vy a vaše limity, než auto.

Nebo se zapomenete, ztratíte v šumavských kopcích a následně zjistíte, že ač ta vychválená spotřeba je fajn, tak že jste skoro nasuchu, protože nádrž je objemná zhruba jako žaludek Kate Moss. Což vás přivede občas do velmi zajímavých sociálních exkurzů do myslí českých řidičů v podobě konfrontací při tankování. Ač jsem to vůbec nečekal, tak BRZ vyvolává spoustu zvědavosti. A to nejen u pacientů, které poznáte podle zajímavého auta nebo množství zajímavých úprav na nezajímavém autě. Pokukování se nevyhne prakticky nikdo a poměrně často se někdo odváží, během (krátkého) tankování, položit smršť otázek všeho druhu. Občas i velmi osobního charakteru. Kdo by to čekal od relativně laciného auta od běžného výrobce, že probudí tolik zájmu i u obyčejných kolemjdoucích. A musím říct, že ač přes občasné bizarní situace, které by vydali na celou knihu o sociálních poruchách, je velmi potěšující vidět, že lidi auta pořád zajímají.

To už jsem ale nejen vyčerpán fyzicky – je to docela makačka když doopravdy řídíte a ne jen udáváte rychlost a směr jako ve videohře – ale i psychicky ze všech těch dotazů a vysvětlování, že ač je to Subaru, tak to nemá ani turbo ani čtyřkolku. Proto se vydávám směr domov. Zapnu tempomat, uvelebím se do pohodlných sedaček, pustím pohodovou muziku a GTéčkovým způsobem pohodlně doputuji do garáže. Žádné únavné skákání, hučení motoru nebo bolavá záda ze sedaček tenkých jako papír. Díky normálním pneumatikám s profilem, který je vidět nejen pod lupou a normálně nastavenému podvozku se to prostě chová jako normální auto. Ano, i když auto nemá tvar krabice, tak nemusí být nutně nepohodlné a nepraktické. Takže než se smíříte s kompromisním vehiklem, zkuste si rozšířit své obzory i do jiných vod. A teď nemyslím jen hravé zadokolky. Zábava se skrývá v různých kabátech – rychlé čtyřkolky, kabriolety, offroady a buhví co ještě. Pravděpodobně budete mile překvapeni. A i to běžné dojíždění najednou nebude rutina, ale v některých případech i třeba vaše nejoblíbenější část dne. Jen si dávejte pozor na ty zatracené záminky!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

GanGreen
10. října 2016, 09:27
1

Celkem ti závidim... ale ještě víc ti fandim! Z tvého psaní je fakt cejtit že tě to auto baví, a tak by to mělo bejt, na ježdění nudnym autem bude dost času v důchodu :)

reagovat
RCNP
10. října 2016, 13:28
0

Díky! To auto mě hodně baví, dokonce víc než jsem si původně myslel. Čekal jsem, že mi časem trochu zevšední a omrzí mě výkon, ale furt nacházím nový limity a baví mě čím dál víc :)

Vikis
10. října 2016, 12:02
1

Tak ti pěkně děkuju!!! Dobrej rok (spíš dva) uvažuju jak si Toyobaru pořídit (hledám tu záminku a zároveň obhajobu) a po přečtení tvého blogu už sepisuju inzerát na lehce propitou ledvinu. Jentak dál a těšim se na další střípek ze života s "brzkem"

reagovat
RCNP
10. října 2016, 14:00
0

Haha, jsem rád že jsem ti oživil starýho brouka v hlavě. Pokud si to potřebuješ obhájit před sebou, tak to asi nebude tak těžký. U někoho dalšího to bude asi trošku větší oříšek :D Ale jak jsem psal, tak je to hodný auto jak charakterově, tak uživatelsky/nákladově. Já jsem totiž při vybírání hledal něco zajímavýho a univerzálního. Ale všechno co jsem našel bylo buď fajn univerzální, ale kompromisní v jízdních vlastnostech nebo naopak moc ultimativní. A z takový lehký frustrace jsem si řekl, že na to kašlu a koupil BRZ. A i když to je moje jediný auto, s kterým musím jezdit každý den celý rok, tak nelituju a ani necítím potřebu mít něco univerzálnějšího nebo praktičtějšího. Navíc teď přichází facelift, tak by mohli před FL zlevnit ;) A díky za komentář!

Vikis
10. října 2016, 14:58
0

No já za něj moc rád nejsem :D U sebe to mám obhájený dávno, ale je tam další STOPka :D Popravdě nechápu proč BRZ padá trošku na ceně víc než GT86 a připadá mi, že ten náš trh ojetin Toyobaru je celej takovej zvrhlej. Zase je pravda, že se jich tady tolik neprodalo a třeba v Německu, kde si člověk vybere jsou i jiný ceny. Každopádně pokud se nestane nějakej zázrak, tak BRZ vidim reálně tak za 3 roky, až půjde aktuální povoz z domu...

RCNP
10. října 2016, 15:24
0

U druhý polovičky se dá argumentovat isofixama a slušným kufrem :D Jednou jsem vezl dokonce štafle :D V ČR je to s cenama trochu bordel. Aut je málo a ceny jsou většinou vycucaný z prstu. Občas se ukáže normální nabídka, ale ta bývá do pár dní pryč. Takže zůstávají starší a předražený kusy nebo zánovní modely za cenu novýho auta. V ČR prostě není dost velkej trh. V Německu se dají sehnat pěkný kousky za dobrý peníze a je tam daleko větší výběr. Jinak větší propad ceny u BRZ je možná díky nižší základní ceně a horší výbavě oproti GT86. A trochu okrajově píšu o kupování auta v minulém blogu, kdyžtak. Nebylo to tak jednoduchý :D

krab
10. října 2016, 16:16
0

Moc hezky si popsal jízdní vlastnosti. A záminky někam jet... no to je klasika, v tom se velmi poznávám :)
GT86 je fakt moc atraktivní v tom jak v náznacích zřetelně a nezáludně oznamuje blížící se konec přilnavosti, ovšem současně to není způsobeno vyměklostí šasí jako např. u stare MX5tky, ale je tak zkrátka zkonstrována a nastavena geometrie. To auto při rozumným a citlivým přidání plynu na správný kvalt co si pamatuju ten oblouk opíše sebejistě a přitom nechá pocit jemného skluzu na zadní nápravě který ovšem není nutno nijak korigovat volantem. Krásně se to plynem uřídí.
Akorát co si pamatuji jsem si nevěděl moc rady se stabilizací. Většinu jízdy jsem to nechal vypnuté a spolehl se na sebe. V normálním nastavení se mi zdála že zasahuje příliš moc a kazí to co chceš udělat a v nastavení Sport mám dojem že to taky mělo tendenci zasahovat. Ale už si to tak moc nepamatuju.
Jakou zkušenost máš se stabilizací na tvém BRZ? Já řídíl jen GT86. Obě auta se mají totiž jemně lišit.

RCNP
10. října 2016, 16:44
0

Díky! To je asi mezi náma poměrně častý jev :)
Jinak si to popsal naprosto přesně. Nejlepší slovo, co mě napadá je "progresivní". Progresivní výkon, grip i přenášení hmotnosti a setrvačnosti. To hodně dělá to nízký těžiště. Na to aby auto drželo na silnici nepotřebuješ tak tvrdej podvozek a tím pádem máš širší spektrum v kterém můžeš nastavit podvozek. Navíc řízení ač je elektrický, tak je dokonale komunikativní a tak to všechno cítíš přes volant i přes zadek.
Tu stabilizaci si pamatuješ správně. Má tři a půl nastavení. Všechno zapnutý je extrémně citlivý. Stačí se rychle rozjet nebo přidat na výjezdu a už to blázní, přitom by ti to ani náznakem neustřelilo. Z toho má potom dost lidí strach, jelikož si myslí, že když to vypnou tak se hned roztočí, přitom tam je velká rezerva. Druhý nastavení VSC sport(zelená+žlutá), je trochu benevolentnější. Nechá tě proklouznout kola při rozjezdu a na výjezdech to neblbne, ale ustřelit tě to nenechá ani kousek. Pak je půl možnost, kdy máš VSC sport + vypnutý TCS (zelená, dvě žlutý). To tě nechá udělat divokej rozjezd i s malým ustřelením, ale jakmile dosáhneš rychlosti 50km/h tak se přepne zpátky do VSC sport. To je fajn třeba když se rozjíždíš na sněhu. A pak všechno vypnutý(dvě žlutý) je jen na tobě a jen ABS ti občas zabliká když se začnou blokovat kola. Já nejčastěji používat VSC, třeba na projížďky kde to neznám a pak všechno off. Není to vůbec záludný a nejde se moc dostat do nějakýho průšvihu.
Jinak obě auta mají stejnou kontrolu trakce, ale u toyoty je to možná maličko přehnanější jelikož je prý podovzek nastaven víc přetáčivě. Já jsem ale rozdíl nepoznal.

krab
11. října 2016, 15:00
0

díky za informace. No, to je skoro na samostatné téma! Stabilizace a jak s tim umět žít. V některých autech to není vůbec problém protože o existenci těchto fičur vůbec nevíš, ale u lehké sportovní zadokolky občas zamrzí fakt že se musíš rozmýšlet nad tím co udělat, vypnout, nechat být, nastavit nějaký program na půli cesty? MX5 tka NC se kterou jsem jezdil asi 2 roky měla možnosti pouze dvě. S a bez. A dost nešikovně to zasahovalo. Třeba při výjezdech vlásenek do kopce například v Alpách ti to ubralo plyn zrovna na výjezdu kdy by bývalo bylo vyloženě žádoucí nechat zadní kola lehounce posklouznout a dotočit zatáčku. Místo toho ti to ubralo plyn a ztratil si rychlost. Obávám se že i v jinak dneska už velmi analogovém BMW Z3 Coupe mě bude v podobných situacích jednoduchý protiprokluz (ASC) dělat to samé. Nakonec už jsem to i zjistil na vlastní kůži. Ale vypnutí systému je tu otázka jednoho zmáčknutí tlačítka. U některých aut vypnout tyto systémy je hrozně komplikovaná procedura. Taky si z toho dělali kdysi legraci v top gearu.....
No a to se nám móda jízdních režimů , to znaméná kontrola prokluzu, odezva na plyn, palivová mapa, reakce ABS atd. dostala do světa motorek. Zatím jsem moto s těmito systémy neměl, neřídil, ale asi uhodneš že nad tím prvoplánovitě nejásám..

RCNP
11. října 2016, 15:54
0

Ono jak jsem to napsal, tak to možná vypadá složitě, ale žít s tím je jednoduchý. Když je venku hnusně, tak to nechávám zapnutý a když není tak prakticky jezdím furt na VSC. Což je jen jedno zmáčknutí ani to není třeba držet, jen prostě jednou zmáčknout. A to tě celkem nechá pracovat s plynem a pokud si to vysloveně nechceš nechat ustřelovat, ale jet prostě rychle a nechat se vytahovat ze zatáček plynem, tak tě to nechá. Takže nemusíš zběsile něco nastavovat během jízdy. A úplně vypnutý taky hodně využívám. Víceméně, když jedu všude jinde než na dálnici nebo ve městě tak to mám vypnutý. A tam stačí jen chvíli držet jeden čudlík, taky nic hroznýho. Ale už i výrobce změnil u faceliftu nastavení na trochu benevolentnější, takže ten základ je hodně opatrnej. Jízdní režimy jsou hloupost, jelikož v základním nastavení to auto má prostě fungovat tak dobře jak jen může a ne být špatný a pak se nějak uměle zlepšit. To úplně nechápu. Jsem rád, že to v autě nemám. Jediný kde to chápu, je když má někdo třeba nějakej chytrej podvozek, tak je asi fajn mít možnost si to nastavit. Ale nastavitelná odezva plynu a řízení je zbytečnost, to je většinou jenom downgrade schovanej za upgradem, kdy to auto který sis koupil máš jenom v režimu sport+. Ale přimíchaj ti do toho otravně těžký řízení a podobný blbosti.

H_F
15. října 2016, 16:18
0

pokud clovek nema uplne na brz a nepotrebuje nutne miniuaturni kupe, tak je tu levnejsi varianta, ktera krom informaci z volantu a jiste kousavosti v zakladu toybaru ve vsem predci
a to sice honda s2000
koupit se da levostranka porad za 300k (pravostranka za polovic), coz je 2/3 ceny
a celkove jizdni dojmy jsou proti stock brz lepsi, hlavne odezva na plyn a charakter motoru je jina liga, skoro i jinej sport
dalsi plus je ze za tak rok dva se kupni ceny s2000 a brz potkaj, zatimco brz bude mit jeste sestupnou tendenci, u hondy tohle nehrozi
ad volant-tak hrozny to neni
a ad kousava pretacivost-upravama podvozku predevsim pritvrzenim predku a vymenou spery se to da celkem eliminovat
a jako bonus tu je otevreny nebe, porad nechapu remcaly, ze se tohle auto z nakyho duvodu neda pouzivat v zime (krom soli neni jedinej duvod, naopak ma s2000 vychytany topeni, kdy posila teplo primo i na ruku co radi)

RCNP
20. října 2016, 16:07
1

Sorry Francine, nějak jsem přehlédnul tvůj komentář. S2000 je rozhodně adekvátní alternativa, osobně se mi libí a navíc vypadá furt dobře. Jen asi záleží na jaký účel člověk hledá auto. Pokud jako čistě víkendovku, tak je S2000 fajn, ale na denní ježdění to není úplně ono a v zimě by mi bylo líto toho auta. Navíc jezdit v zimě pod hardtopem není žádná sláva a trápit plátěnou střechu zimním provozem je taky trochu barbarství. Na denní používání nebo jako jedno auto do domu je BRZ mnohem snesitelnější. Máš střechu, čtyři místa(2+2), slušnej kufr, okolo sebe trochu víc komfortu a neni to taková vyklepávka na českých silnicích. A ojetý BRZ se dá sehnat za cca 450K a budeš mít ještě záruku a za pár let nebude problém najít za podobný peníze hezký kousky a to už bude S2000 průměrně patnáct let starý auto. Každý má svý.

M P
10. října 2016, 19:44
1

Jestli budeš takhle pokračovat dále, brzo tě budem muset zakázat! Nakonec budou chtít všichni svoje vlastní Toyobaru a bude jich všude mraky, jako miat...
Ok, tak vážně, výborně se to čte a chválím popis jízdních vlastností. Právě nějaké auto, které by mi dalo záminky se projíždět, bych milerád provozoval.

reagovat
RCNP
10. října 2016, 20:58
0

:D Naštěstí je teď toyobaru v před-hipsterský fázi, kdy nejsou cool ojetiny, jelikož těch pár lidí co si je koupili je nechtěj prodat. Včetně mě. Ale za pár let to bude horký bazarový zboží jako miata nebo 240SX a budou všude.
Děkuju, jsem rád, že se líbilo! Zkus vychválit do nebes F500 v příštím žurnálu a třeba ti daj na operák 124 Spider :D Tam by se hledali záminky velmi snadno.

M P
10. října 2016, 21:01
0

Myslel jsem na ten Spider, myslel :) Tak uvidíme.

Ča
Ča Snač Aj
10. října 2016, 21:56
0

Mám zásadní otázku. Vejde se do kufru kočárek?

reagovat
RCNP
10. října 2016, 23:18
0

Vejde. Ač jsem to sám nezkoušel jelikož nedisponuju kočárkem ani jeho náplní, tak kamarád používá GT86 jako primární rodinný auto, včetně kočárku. Nevím jaký jsou rozdíly mezi kočárkama apod., ale vím, že ho vozí a lidi na něj koukaj jak kdyby tahal králiky z klobouku. Výhoda, že je to vlastně 2+2 a jdou sklopit sedačky, takže se dá převést ledacos. Já jsem jednou vezl štafle nebo sádrokartony. Pro představu to auto je navržený na převezení jedny sady kol a ještě zbude dost místa.

Ča
Ča Snač Aj
10. října 2016, 23:24
0

To je dobrá zpráva. Zrovna přesvědčuji svou milou, že by BRZ mohlo sloužit jako hlavní přibližovadlo místo Mondea :D ceny ojetin tomu zatím nenahrávají :) ale všeho do času. Před Mondeem jsem provozoval Peugeot 206 a taky se vždy všechno vešlo, tak myslím, že Subaru by nemělo mít problém. Jen to doma obhájit :D PS údajně kočárky pro novorozené jsou větší a měl by s nimi být problém.. ale kdo ví.. rakev na střechu..? :D

RCNP
10. října 2016, 23:42
0

Jak už jsem někde psal, isofix je silnej argument :D Dokonce se tam i ta sedačka vejde a není to jen na uchycení pětibodových pásů :D Jinej kamarád takhle vozí děti do školy. Ono je to sice subaru, ale není to čtyřkolka, ani turbo, ani kombík jako obvykle :D Kufr toho zmákne hodně, ale je trochu nízkej a ta díra není úplně největší, ale třeba kolo se tam vešlo :D Takže obhajitelnost tam je, jen to asi druhý pohlaví na první pohled úplně neuvidí, ale za zkoušku nic nedáš :D

jc
14. října 2016, 21:35
1

Diky za tyhle zapisky! Dobre se to cte, zvlast kdyz mam dost podobne zkusenosti :-) Navic jsi mne nakopl k publikaci sve vlastni starsi tvorby: https://www.autickar.cz/blog/clanek/prvni-tyden-s-brz/39/

reagovat
RCNP
14. října 2016, 23:39
0

Díky! No to je sranda. Mame dost podobny pribehy, vcetne cekani i vymeny toho prasivyho radia. O jizdnich poznatcich ani nemluve. Nejsi uz nahodou v ceskym klubu GT86/BRZ? Kdyby ne, tak se nevahej pridat na gt86.cz

jc
15. října 2016, 09:18
0

Ja jsem asocial-antifacebookar, takze jsem byl presunem na facebook prakticky vyloucen z komunity :-(

RCNP
15. října 2016, 10:59
0

Aha, tak to je skoda. Na tyhle skupinovy akce je fb dobrej nastroj.

whitenight
15. října 2016, 10:12
0

Týjo, další bezva díl. Krom bezva textu i super fotky, fakt jsem se pobavil. Budou i další? A protože jsou všechny moje otázky zodpovězeny už v článku, chtěl bych se zeptat na něco jiného. Nenapadá někoho z vás auto s podobným charakterem, ale za mnohem (mnohem) nižší cenu, která by odpovídala studentskému rozpočtu?

reagovat
RCNP
15. října 2016, 11:18
1

Děkuju! Rozhodně bude další díl :) Asi jediny co mě napadá je obligátní mx-5, nebo starší trojkový bavo se samosvorem.

Letis
21. října 2016, 18:09
1

Supr čtení, nejen že máš zajímavý auto, ale i se to pěkně čte.

reagovat
RCNP
21. října 2016, 20:38
0

Děkuju, jsem rád, že se líbilo!

So
Sonicspeed
17. dubna 2017, 11:29
0

Ahoj, super čtení, uvažuji taky o BRZ ale v hledáčku mám ještě 370Z, zetka jsou momentálně levnější a podstatně výkonnější, taky nutně nepotřebují k životu Natural98, bylo by zajímavé tyto dvě auta srovnat v testu. Neměl jsi náhodou podobné dilema?

reagovat
RCNP
18. dubna 2017, 22:45
0

Ahoj, díky! Záleží asi co chceš. Měl jsem možnost vyzkoušet verzi 370Z GT package, nebo tak nějak se to jmenovalo a rozhodně to není špatný. Jen jsem měl pár věcí, co mi vadili. První je vyšší hmotnost, která je celkem dost cítít oproti toyobaru, který ji má míň a navíc mnohem níž. Na křivolakých okreskách to bylo hodně cítit. Takový ten valivý pocit a menší komunikativnost přes volant. A pak pro mě špatnej posaz. Vysoko a pokud si pamatuju, tak nešel nastavovat volant na délku, takže jsem měl nohy dobře, ale volant moc daleko. Jinak šestiválec je charismatickej motor a celý auto je takový hrubiánský v dobrém slova smyslu. Limit teda neni tak čitelnej jako u BRZ, ale pořád je s tím sranda. Navíc BRZ je maličko praktičtější a počítám, že ač žere minimalne 98, tak ji sežere mnohem míň než Zetko 95, tudíž kromě dostupnosti si člověk moc nepolepší. Záleží jestli chceš surovou rychlost, nebo trochu sofistikovanější jízdní vlastnosti. Já bych osobně šel buď do BRZ nebo jetýho Caymana, kterej má jak rychlost tak dobrý jízdní vlasnosti.