načítám data...

Matěj

JménoMatěj Podhorský
BydlištěBrno-město
Registracepřed 3.8 rok.
Poslední aktivitapřed 5.0 hod.
Příspěvků ve fóru306
Komentářů u článků1652
Pozitivních komentářů u článků331
Negativních komentářů u článků5
Možnostinapsat zprávu
Informace

Jeho hlavním oborem jsou letadla, zatímco auta pro něj představují především hobby a zdroj depresí (to když si chce nějaké koupit). Mísí se v něm pohled nadšeného petrolheada a cynického praktika, který auta vlastně nemá rád.

Poslední blogy

Pár věcí, co mě serou na autech

29. srpna 2016, 20:35 24 komentářů

Mám auta rád, velice rád, ale pár věcí mě na nich štve. Tady je seznam.

Co mi vadí na psaní o autech

25. listopadu 2016, 17:54 23 komentářů

Kašlu na to. Nemá to cenu. Balím to a o autech už si budu jenom číst. A možná ani to ne…

O autech, dospívání a svobodě

17. března 2018, 12:47 9 komentářů

Divoké automobilové sny někdy zkříží prostá realita všedního dne. Ukazuje se ale, že právě tohle uvědomění může být cestou ke spokojenosti…


Posledních 50 komentářů

Matěj Podhorský
dnes v 00:20
0
Autíčkář na lovu: Zábava na každý den

Jojo, Boxster za 150, skvělý nápad. Do toho vůbec dalších 150 nezahučí, jasně :)

Matěj Podhorský
19. dubna 2019, 23:48
2
Škoda Kodiaq RS: ‚Jen‘ vrcholná verze boleslavského SUV

červená nit ti vadí? tak když to dostaneš jako služebák, stačí černá lihovka a pár hodin práce a je po problému :D

Matěj Podhorský
19. dubna 2019, 17:51
0
Mazda 323f 1.8 SOHC: Staronový redakční závoďák

Tak já holt v autě kouřit nebudu tentokrát :D

Matěj Podhorský
18. dubna 2019, 20:12
2
Mazda 323f 1.8 SOHC: Staronový redakční závoďák

Miluju 323f! Po svezení s černou, která se nechala vodit bokem a nebo být v Mýtě krásně rychlá, a to i přesto, že v zatáčkách pořád kola drhla o podběhy, jsem pochopil, že i předokolka může bavit. A jak moc :) Jasně, přistupoval jsem k té věci s nulovým očekáváním, ale dostala mě!

Mimochodem, v té reklamě bych fakt nečekal, že oslnění Mazdou způsobí nehodu :D taková trochu divná reklama, dneska by asi neprošla

Matěj Podhorský
15. dubna 2019, 20:04
0
Toyota Tacoma V6 TRD Offroad: Takhle se dělá truck!

Tezko rict, ony treba ty vetsi trucky, F-150, RAM 1500, Silverado 1500, to jsou třičtvrtě tuny... taky mají payload okolo těch 1500lbs (teda teď už víc), právě z toho to označení 1500, 2500, 3500...

Matěj Podhorský
15. dubna 2019, 18:37
1
Toyota Tacoma V6 TRD Offroad: Takhle se dělá truck!

Toyota Tacoma Payload Capacities
4×2 Tacoma 4-Cylinder with Access Cab – 1,620 Pounds
4×2 Tacoma 4-Cylinder with Double Cab – 1,505 Pounds
4×4 Tacoma 4-Cylinder with Access Cab – 1,405 Pounds
4×2 Tacoma 6-Cylinder with Access Cab – 1,540 Pounds
4×2 Tacoma 6-Cylinder with Double Cab – 1,420 Pounds
4×4 Tacoma 6-Cylinder with Access Cab – 1,295 Pounds
4×4 Tacoma 6-Cylinder with Double Cab – 1,175 Pounds

Toyota Tacoma Towing Capacities
4×2 Tacoma 4-Cylinder with Access Cab – 3,500 Pounds
4×2 Tacoma 4-Cylinder with Double Cab – 3,500 Pounds
4×4 Tacoma 4-Cylinder with Access Cab – 3,500 Pounds
4×2 Tacoma 6-Cylinder with Access Cab – 6,800 Pounds
4×2 Tacoma 6-Cylinder with Double Cab – 6,700 Pounds
4×4 Tacoma 6-Cylinder with Access Cab – 6,500 Pounds
4×4 Tacoma 6-Cylinder with Double Cab – 6,400 Pounds

Payload se ale opravdu uvádí jako lidé v kabině + cargo na korbě... takže to tak fakt bude. Naložit tunu na korbu prostě nepůjde.

Matěj Podhorský
15. dubna 2019, 18:34
0
Toyota Tacoma V6 TRD Offroad: Takhle se dělá truck!

říkají tomu payload... což by ale měli být i pasažéři :) kouknu na to, jsou tam nějaké cedulky po autě, prověřím... víš jak, americký auto, techničák to nemá, nic to nemá :D

Matěj Podhorský
11. dubna 2019, 20:38
1
GMC Scenicruiser: Nejslavnější z chrtů

Citroen ale nemá vzduchové odpružení.

Matěj Podhorský
10. dubna 2019, 02:21
0
Kulturní rozdíly aneb Americké silnice pohledem Evropana

Ne ne :D byl jsem jednou a stačilo. Five Guys nebo In and out... jak mám ale rád fast food u nás, taky tady raději moc ne, člověk potřebuje fungovat a ne jen sedět pořád na hajzlu :)

Matěj Podhorský
09. dubna 2019, 16:30
0
Kulturní rozdíly aneb Americké silnice pohledem Evropana

No ty vole :D to zní přesně jako návod na to, co tady nedělat :D

Matěj Podhorský
08. dubna 2019, 21:49
0
Ford Mustang se možná konečně dočká ostré čtyřválcové verze!

Sere pes na Coyote.... #LSswapEverything!!!
Taky žádný Ecoboost nechci! Chci Camaro, nebo tak něco......

Matěj Podhorský
08. dubna 2019, 18:44
0
Matěj Podhorský
08. dubna 2019, 18:39
0
Kulturní rozdíly aneb Americké silnice pohledem Evropana

No proto to tam taky píšu, hned na začátku....

Matěj Podhorský
08. dubna 2019, 18:34
0
Kulturní rozdíly aneb Americké silnice pohledem Evropana

Knightrider: jj, smallblock to byl. Camaro SS, takze nejakych 455 koni? Jenom... :D Ne, bylo to super, a delalo to zvuky, a tak. Nastesit jsem kratce predtim mel moznost zkusit taky Mustang Bullitt, takze mam aspon minimalni zaklad pro srovnani.

Matěj Podhorský
08. dubna 2019, 04:28
0
Kulturní rozdíly aneb Americké silnice pohledem Evropana

Camaro to je :D ale jezdilo se s ním slušně; a pokud ne, tak tam, kde nikdo nebyl:D mustangům je jedno, kde prasí...

Matěj Podhorský
08. dubna 2019, 04:26
1
Kulturní rozdíly aneb Americké silnice pohledem Evropana

Většinou ano, většinou. Pokud teda člověk má rád dlouhé jízdy rovně :)

Matěj Podhorský
04. dubna 2019, 21:34
0
Toyota Hilux 2.4 D-4D Adventure: Dělník ve stylovém kroji

Cože? :) pro každého to takový problém asi není, když se to normálně prodává a lidé s tím jezdí :)

Matěj Podhorský
03. dubna 2019, 20:43
1
Toyota Hilux 2.4 D-4D Adventure: Dělník ve stylovém kroji

Ne, L200 jezdi snad jeste hur nez Hilux, a to se ani nebudeme bavit o tom, jak vypada...

Matěj Podhorský
03. dubna 2019, 01:49
0
Toyota Hilux 2.4 D-4D Adventure: Dělník ve stylovém kroji

No, ono se to s těmi pickupy u nás má trochu zvláštně. Hilux je primárně pracovní auto, které se ale v dané konfiguraci snaží tvářit lajfstajlově, podobně jako třeba Ranger Wildtrak. Jenže v základu je to pořád hardcore pracovní stroj, který nejlíp bude fungovat jako single cab a bez výbavy na tahání přívěsů a vožení vercajku někam mimo cesty. Work hard, play hard. Akorát že u nás si s tím nikde nevyhraješ, na rekreační offroad jsou taky mnohem lepší auta (tohle je dlouhý a má zbytečně velký rozvor) a jediné auto do rodiny to nechceš. Nejsem žádný expert na pickupy/trucky, ale tohle fakt nejezdí ani zdaleka tak hezky, jako konkurence, která se dá vybavit vinutými pružinami.
Snaha udělat z toho více fancy auto i pro jiné zákazníky než stavaře a lesníky tak trochu nahrazuje skutečnost, že se u nás neprodává jiný truck do Toyoty, a totiž Tacoma. Velikostně stejná auta, ale Tacoma je příjemnější na každodenní ježdění. Už na tom mám najeto skoro tisíc mil, z toho velkou část dálky (600mil/den) a jako není to špatný. Chorvatsko s tim dojedeš bez problémů a celkem v pohodlí. Vzhledem k tomu, že jsem Hilux řídil vlastně těsně před odletem, tak mám celkem čerstvé srovnání a jednoznačně volím Tacomu. Ještě se o tom určitě rozepíšu, chystám článek.

Matěj Podhorský
01. dubna 2019, 07:46
0
Autobaterii nepijte!

Na ten obrázek od Mazdy jsem čekal :) děluju!

Matěj Podhorský
29. března 2019, 20:13
0
Matěj Podhorský
29. března 2019, 18:33
4
Jak to EU doopravdy myslí s těmi omezovači rychlosti? Všechno je trochu jinak...

Chápu, co chceš říct, jen si k tomu dovolím udělat poznámku. Dost často se stává, a asi je to dobře, že naši čtenáři berou Autíčkáře jako nějaký brand, a kdykoli se objeví něco podobného, jako je tento článek, nebo to Volvo, tak je to bráno jako postoj celého Autíčkáře. Jenže to tak brát nejde. Jsme prostě skupina lidí, kteří píšou podle svého uvážení, bez nějaké direktivy a svobodně. Tedy je důležité se na článek vždy podívat, kdo je vlastně autorem, a hned mám jasno. A stejně tak platí, že když tady něco vyjde od redakčního kolegy, nemusí s tím ostatní nutně souhlasit. Mně se ISA nelíbí, omezení rychlosti a další opatření u Volva jsou mi zas celkem volná, jezdím starou rachotinou a nové auto si asi nikdy nekoupím.

Co bych Vojtovi připsal ke cti je skutečnost, že si dal tu práci (což podle jeho slov byla asi hodinka rešerše) s tím, aby konkrétní návrh prostudoval, uvedl na pravou míru a uvedl zdroj. Což je podle mého skromného soudu způsob, jakým by měl "novinář" (teď uvozovky, protože víme, jak to v branži často je) pracovat a ne jen tupě šířit hororové scénáře, jak se zhusta dělo víceméně všude jinde.

Nemusíš se bát, budeme psát v podobném duchu i nadále tak, aby si každý něco našel. Hned jak se vrátím, tak mám domluvenou jednu britskou kočičku, určitě bude i nějaký článek o MX5 (ano, zas), a taky s sebou přivezu nějaký materiál zpoza oceánu. Myslím, že není důvod se obávat, že by to tady šlo nějakým způsobem dopiče :)

Matěj Podhorský
28. března 2019, 19:04
1
Jak to EU doopravdy myslí s těmi omezovači rychlosti? Všechno je trochu jinak...

Tohle už jsou vyloženě fake news :( achjo, to máme fakt zapotřebí?

Matěj Podhorský
28. března 2019, 18:22
0
Matěj Podhorský
27. března 2019, 18:01
1
Autíčkář se ptá: Jaké bylo nejhorší auto, které jste měli?

Sloník, bez debat. Naprosto nevhodně nastavená očekávání ve spojení s nedostatkem prostředků na provoz z toho udělaly peklo. Nicméně ve finále je jakékoli moje auto tím nejhorším, které znám .:D

Matěj Podhorský
25. března 2019, 18:58
0
BMW X4M40d: Dobrý sluha, dobrý pán

@beastar: s tou zkušeností je to ošemetný. Víš co, ty tady z pozice čtenáře vidíš, kdo co píše. Ale to neznamená, že podle toho můžeš říct, jaké konkrétní zkušenosti ten který redaktor má. Je nás v redakci dost, potkáváme se a auta střídáme. Mi to přijde takový to "od ostatních než Violy berme testy SUV s rezervou" celkem smutný, beru si to osobně trochu, protože samozřejmě ačkoli nemáme zkušenosti úplně se vším na trhu, což snad už dnes ani v rámci jednoho redaktora nejde, tak se snažíme nasát vždy co nejvíc zkušeností z každého dostupného auta. Ale jasně, taky se na to můžeme dívat tím stylem, že parta nadšených mladých zobáků tady chválí naprosto všechno, co se jim dostane pod ruku, žejo :)

Matěj Podhorský
25. března 2019, 17:53
0
BMW X4M40d: Dobrý sluha, dobrý pán

To je asi nutno brát ze širšího pohledu a ano, máš pravdu, pramení to i ze zákulisí. Mně osobně se Adamův test líbí a vzhledem k ohlasům na novou X4 všude jinde bych neřekl, že ten závěr, což kritizoval krab, je nějak špatně. Ale můžeme na to mít různý pohledy.

Sám nicméně nechápu, proč se vždy pod pdoobným autem strhne takový flame, když to teda nikoho jakože nezajímá :)

Matěj Podhorský
25. března 2019, 17:02
0
BMW X4M40d: Dobrý sluha, dobrý pán

Shrnutí, co se tady stalo...
1. Krab si přišel porýpat
2. Bylo mu odpovězeno v podobném duchu
3. Krab se urazil

Tak já si půjdu přečíst test litrové octávky, třeba tam najdu něco zajímavého.

Matěj Podhorský
22. března 2019, 22:56
15
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

ono vubec se v dnesni obecne mluve slovo "investovat" pouziva tam, kde by lide radeji meli rikat "promrdat"

Matěj Podhorský
22. března 2019, 21:23
2
Zlatá vrána: Investiční klenoty české inzerce

Na tenhle článek jsem čekal :D nezklamalo mě to :D

Matěj Podhorský
22. března 2019, 17:35
0
Je nové Cayenne Turbo Coupé vůbec ještě Porsche?

Jako, mi se to libi moc. Bude to dobre moc, ostatne uz nekde byly prvni dojmy. Za me je to legit

Matěj Podhorský
21. března 2019, 03:59
0
Matěj Podhorský
21. března 2019, 00:09
1
Hyundai H-1 Tour: Trajekt pro dlouhé oceánské plavby

Který auto je pěkný na plechu? Cože? Tyjo, to sluší všem! :D

Matěj Podhorský
13. března 2019, 14:00
0
Abarth 595 Turismo vs. Mini JCW Cabrio: Roztomilé splašené nesmysly

Krab je garážník, nic, my to chcem:) Jakub Pospíšil/Kubajz se toho ujme moc rád!

Matěj Podhorský
11. března 2019, 11:08
0
Volvem už jen 180 km/h

Krabe, tobě se někdy stalo, že by adaptivní tempomat nepobral kamion, který ti tam vjede? Já teda s nejrůznějšíma už něco odjezdil a bere to auta docela dobře. Jasně, v situaci, kdy smažíš 180 a vjede tam kamion o poloviční rychlosti, to už je prostě trochu ošemetný, ale imho automatické nouzové brždění zareguje lépe a rychleji než ty.

Matěj Podhorský
10. března 2019, 12:56
0
Volvem už jen 180 km/h

Ale tak krab to holt takhle má a pak káže tyhle bludy všude možně :) a potom pochválí litrovou octávii, že se tomu vlastně nedá moc vytknout... netřeba to brát příliš vážně

Matěj Podhorský
10. března 2019, 09:44
1
Volvem už jen 180 km/h

Se nám ta argumentace začíná zrochu zamotávat :) už tu máme bohaté levičáky a Kraba jako potenciálního zákazníka Volva. LOL :D

Matěj Podhorský
10. března 2019, 00:10
1
Matěj Podhorský
09. března 2019, 16:45
1
Matěj Podhorský
08. března 2019, 09:32
1
Příběh autíčkářových fotek

Ale pro toto trvrzení "V momentě když nemáš nápady a chuť je ti drahá technika stejně úplně k ničemu. " to platí :)

Matěj Podhorský
08. března 2019, 09:30
3
Příběh autíčkářových fotek

Ta druhá část tvého komentáře, myslím, přesně vystihuje naše konání všeobecně :D

Matěj Podhorský
07. března 2019, 11:11
0
Volvem už jen 180 km/h

Tak závěr toho článku o ABS je takový:
"Čekáte-li na závěr jednoznačnou odpověď na otázku, zda ABS ano či ne, musíme vás zklamat. Ani po velkém testu brzd s přesně změřenými výsledky se nedokážeme přiklonit k žádné z těchto dvou možností. ABS v ideálních podmínkách často prokazatelně prodlužuje brzdnou dráhu. Jenže běžný provoz vypadá úplně jinak než podmínky na testovací dráze. K brzdění na krev nás na silnici většinou donutí až nějaká krizová situace, kdy je potřeba zároveň s drcením brzdové páčky řešit ještě například úhybný manévr. V takovém případě podle nás ABS smysl má, stejně jako na mokrém povrchu, kde nám instinkt nedovolí vzít za brzdy naplno. Velkou roli hrají i jezdecké schopnosti, takže názor si stejně musí podle výsledků testu udělat každý sám. Když už ale má být ABS do motorek montováno povinně, ať k němu alespoň výrobci přidají tlačítko OFF.

Více na: https://www.motorkari.cz/clanky/clanky-reportaze/test-abs-padouch-nebo-hrdina-24942.html
Copyright © Motorkari.cz"

Tím pádem prostě pro mě, jakožto laika, je to věc, která může méně zkušeným jezdcům pomoct. Ono pohled "musíme se naučit ovládat auta tak, abychom nepotřebovali asistenty" je sice hezký, ale prostě počítá s tím, že lidi budou za volantem vždy soustředení na 100%, že se o to budou zajímat atd. A přiznejme si na rovinu, většina lidí se o to nezajímá a řízení bere jen jako způsob, jak se někam dostat. A pak suďme no...

Matěj Podhorský
06. března 2019, 20:24
0
Volvem už jen 180 km/h

Krabe: já teda na motorce nic moc a ježdění nemám, ale v čem je lepší motorka bez ABS? Co na to ostatní zdejší motorkáři? Zajímá mě to

Matěj Podhorský
05. března 2019, 20:14
0
Volvem už jen 180 km/h

No Ok, uznávám, toto jsem přehlédnul. Nicméně, stále platí, co jsem napsal. Moc redaktorů, mnoho názorů. Mně osobně je to jedno. Někde jsem četl; že je to faul vůči němcům, ale tam snad bude tedy výjimka.

Matěj Podhorský
05. března 2019, 18:21
1
Volvem už jen 180 km/h

Ondro, a kde je problém vlastně?
1. Nikdo to neobhajuje a neříká, že to je tak správně.
2. V článku jsou vysvětleny důvody, proč se to tak děje.
3. Autíčkář není korporátní značka s jednotvárným, pevně daným přístupem. Naopak, je to různorodá směsice redaktorů s různými přístupy. Jeden článek nutně nevyjadřuje stanovisko celé redakce.

Co si o tom myslíš ty? Měl se Honza více vymezit, napsat ostřejší reakci na tento krok Volva?
Pro zajímavost se podívejme, jak hlasují lidé v anketě pod článkem na jednom nám dobře známém webu. To je zajímavé, ne? 46% lidí s tím očividně až takový problém nemá.

Matěj Podhorský
04. března 2019, 11:20
3
Jak nejlépe zkombinovat realitu skutečnou a virtuální? Přece na simulátoru!

Jinak ono těch článků o létání bych taky rád psal více, ale zatím není prostor. Taky tématicky se to sem moc nehodí, ale určitě bych se tím směrem někdy rád vydal. Nic extra odborného, na to máme jiné weby, ale takovou povídací populární formou by to mohlo oslovit i neletecké čtenáře

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mazda MX-5 NB 1,6i   1999
Mazda MX-5 NB 1,6i

1999 rok výroby
110 koní výkon
1 598 ccm objem

Lincoln Town Car  1986
Lincoln Town Car

1986 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

Cadillac Brougham  1988
Cadillac Brougham

1988 rok výroby
142 koní výkon
5 000 ccm objem

Volvo S60 2.5 AWD 2007
Volvo S60 2.5 AWD

2007 rok výroby
210 koní výkon
2 521 ccm objem

Cadillac Fleetwood Brougham 1977
Cadillac Fleetwood Brougham

1977 rok výroby
185 koní výkon
7 000 ccm objem