načítám data...

Téma Toyota "Panda" Previa

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Spooker 28. srpna 2015, 21:00
Tak jedem! Zítra ráno vyrazíme na skoro 5000km dlouhý roadtrip.
Nedá se úplně říct, že bysme vzali na tak dlouhou cestu auto za pár tisíc (žere to peníze trochu víc, než jsme čekali : )) ), ale i tak je to velká výzva. Pokusíme se dostat Pandu do Asie a zpět. Přesněji do asijské části Istanbulu. Samozřejmě je v plánu i Transfagarasan a další, lahůdkové cesty.

Minulý víkend jsme vyměnili horní uložení. Potom se rozpadlo těsnení na víčku expanzky a auto začalo řádně blejt. Naštěstí máme nové. Taky jsme vyměnili olejový filtr doufaje, že všechny sračky co se do motoru dostaly při práci, se zachytily v tom starém.
Na poslední chvíli jsme sehnali gumy (dokonce obuté!) se správným rozměrem, stavem a vzorkem. Schánět zimní 215/65/15 už nikdy nechci. Včera jsme ještě tak spíš pro oko vyvařili konce příčného nosníku a najížděli testovací kilometry. Momentálně je po znovuzrození najeto cca 150 km a růžové brýle nám ještě nespadly. Zatím...


Tento příspěvek byl 28.08.2015 v 21:00 upravován.
Spooker 12. srpna 2015, 21:32
It's runnin', baby!
Zdálo se to být už nemožné, ale po měsíci práce v úmorných podmínkách rozpáleného parkoviště a další hromadě výdajů se dneska náš ležatý čtyřválec rozeběhl nejlíp, jak umí.
A jak to všechno probíhalo? Šíleně!
Po sundání předního kardanu a vodní a olejové pumpy jsme se dostali ke krytu rozvodů. Ten drželo po obvodu cca 10 šroubů. Po jejich sundání se dekl samozřejmě ani nehnul. Zjistili jsme, že jej drží další dva šrouby, ovšem z druhé strany (pod sáním). Kvůli přístupu jsme museli na prase pilkou říznout kus podlahy...
Potom se dekl podařilo uvolnit, ale ukázalo se že je zaklíněný na spodku motoru nějakým způsobem do vany. A tady byl kámen úrazu. Abysme sundali dekl, musíme sundat vanu. Abysme sundali vanu, musíme sundat převodovku, abysme sundali převodovku, musí motor ven...NO WAY!
Po masivním brainstormingu Greeny dovalil obří baterky z domovní zálohy, flexu, dremel, svářečku a šlo se na věc. Vanu sme řízli vejpůl, s deklem si zahráli ježka v kleci a byl vítězně venku. A to byl skoro konec července a my se terpv dostal do fáze, kdy příjdou ke slovu "new shiny parts". : ))
Nahodili jsme tedy komplet nové rozvody, zadeklovali a vanu přibodovali a dotěsnili tvarovným drátem a spoustou, spoustou silikonu. Silikonové peklo. Ano, jsme prasata a stydíme se, a je to super.
Skládání už bylo veselejší. Nahodili jsme novou vodní pumpu, nová těsnění, koupili jsme spoustu nových šroubů - např na olejovém čerpadle jsme nahradili zápůstné phillipsy (povolit je bylo peklo) novými imbusy a spoustu dalších šroubů a šteftů jsme buď střihli, nebo ztratili...
Všechno podstatné jsme důkladně vyčistili, za zmínku stojí jak prokoukli domky vaček (zbytečná práce, ale dívá se na ně dobře :)) ).
Nasadili jsme srovnanou hlavu a vačky, poradili si s nesmyslně značeným řetězem a startovali. Totálně tragický chod. Použili jsme špatnou rysku na klice. Takže přenastavit rozvody a repete.
Tentokrát se už jsme si chvíli mysleli, že je vyhráno, ale po pár desítkách vteřin začal motor strašlivě mlátit. Podle frekvence zvuku něco na vačkách. Jali jsme se tedy nastavit ventilové vůle - bylo to třeba nejen kvůli opotřebení a nájezdu, ale především proto, že někdo (*cough* Greeny *cough*) vysypal z hlavy všechny zdvihátka a tak jsme nevědli kam které patří. :D
Takže zase vačky dolů a zdvihátka ven, proměřit, spočítat vůle, přeházet zdvihátka (vůle se tu nastavuje pomocí podložek ve zdvihátkách) a složit. A furt rachot. Nakonec Greeny přišel na to, že by mohl být problém v děleném ozubeném kole na výfukové vačce. To je hnané od ozubeného kola na sací vačce a mezi nimi je potřeba vymezit vůli.
Toyota to řeší pružinou na které se napne "subgear", ta menší, otočná část ozubeného kola. Takže zase vačku ven. Vyvořili jsme předpětí na subgearu, zajistili šroubem, složili a...HEURÉKA!!!
Kdo má zájem, tak si tady může prohlídnout kompletní galerii: https://picasaweb.google.com/109055057072645277569/PandaPOprava?authuser=0&authkey=Gv1sRgCNHEmaqrqvqNzwE&feat=directlink
Spooker 01. července 2015, 16:40
Připadalo nám jako dobrej nápad konečně vyřešit spaliny ve vodě. Už nás nebaví vaření pod zátěží, ani neústálá smradlavá pěna v expanzce, jejíž objem roste na úkor chladiva, a hlavně s Pandou plánujeme koncem prázdnin hodně dlouhý roadtrip...a protože jsme blázni, připadalo nám jako dobrej nápad to dělat na parkovišti u paneláků.
Takže jsme se předečír pustili do naší oblíbené práce - těsnění pod hlavou na Toyotím čtyřválci. První den by progress dle očekávání - očesali jsme motor a nachystali hlavu na vytažení servisní dírou v podlaze. Druhý den jsme ráno jsme ojevili u Pandy ekologickou katastrofu, kombinace tepla a nefunkčního odvětrávání nádrže vyústilo v parádní benzínou louži pod autem, protože hadičky přívodu do vstřikovací lišty zůstali volně viset nad motorem a začali ukapávat (a zjistili jsme že benzín docela dobře rozpouští asfalt). Z nedalekého doskočiště pro skok daleký jsme nasourcovali písek a ekologickou katastrovu vyřešili. : )) Následně jsme zajeli koupit doublehex na hlavové šrouby a po obvyklém "za co to kurva ještě drží" se podařilo hlavu vytáhnout ven. Dokonale to vyvolává vzpomínky na loňské léto kdy jsme těsně před plechcup dělali těsnění pod hlavou na Koloře. Hlava Kolory (4E-FE) taky evidentně nese rukopis designérů hlavy na 2TZ-FE v Pandě.
A tady progress končí. Panda nám nadělila špatnou a špatnou zprávu. Zaprvé hlava ani její těsnění nevykazují na první pohled známky poškození, což by normálně byla zpráva dobrá, ale pro nás je špatná. Nicméně vzniklo podezření - i kvůli snadno povolitelným šroubům hlavy - že by mohlo těsnění podfukovat. Další, vlastně ještě horší zpráva je ta, že napínací lišta rozvoďáku je rozlomená, popraskaná, vydřená, prostě už evidentně spoustu tisíc km po smrti. A my budeme muset motor očesat ještě zepředu a udělat celé rozvody pořádně. Nebo bysme to mohli zapálit.
Hlava teď půjde na srovnání a otlakování, objednali jsme další díly, a teď jsme ta nějak skončili...prozatím! :D
Spooker 18. března 2015, 23:54
Tak aby to samozřejmě nebylo jen tak, tak nám po výměně oleje zůstalo svítit mazání...Logika ukazovala na vadný filtr, ale po kontrole průtoku do filtru bylo jasno že problém je někde dřív po cestě...tak jsme si dneska cvičně shodili vanu a telefon (sací koš s trubkou do čerpadla), všechno vyčistili a skládačka do sebe jasně zapadla. Nějaká rána zdeformovala vanu tak, že ji vyloženě nalisovala na sací koš a znemožnila průtok oleje...problém samozřejmě vyřešilo větší kladivo po tom, co menší kladivo problém nevyřešilo...tak v neděli na Plechcupu!
Spooker 16. ledna 2015, 02:08
Ihned po prodeji Kolory jsme začali dumat nad tím, co si na Plechcup pořídíme příští rok, protože jen máloco nás baví víc než kupování dalších a dalších polorozpadlých starých aut za absurdně malé částky. Dospěli jsme rychle k obecné shodě, že se chceme víc bavit než vyhrávat, a že by nás bavil starý francouzský hatchback jako R5 nebo P205. A nebo něco netradičního a nečekaného – ideálně Toyota Previa první generace.

Protože se do ní naskládá celý šestičlenný tým se sadou kol a hromadou haraburdí. A s motorem 2TZ-FE uloženým uprostřed na plocho a s pohonem zadních kol zkrz pětikvaltový manuál disponuje koncepcí tak závodní, že závodnější ani být nemůže. A hlavně protože ji prostě chceme a Plechcup je skvělá záminka, jak si takový nesmysl pořídit.

Koncem prosince jsme narazili na inzerát hlásající, že je k mání bílá Previa za 12 tisíc! V podrobnostech jsme se dozvěděli ža auto má zaplacenou ekodaň, novou spojku, spoustu kosmetických vad a prasklé těsnění pod hlavou. Rychlé jednání = sleva na 6 tisíc. PREVIA ZA 6, TO MUSÍME MÍT! Těsnění pod hlavou na toyotím čtyřválci jsme přece zvládli loni, zvládnem ho i letos. Snad.

Ve čtvrtek ráno jsme tedy nahodili Sejru a vypravili se do jedné malebné šumavské vesničky pro auto, které vypadá jako Panda Velká a taky má nejspíš podobné dynamické schopnosti. Od prodejce jsme se dozvěděli klíčové informace o stavu vozidla – auto tak strašně smrdí, protože ho předchozí majitel používal na převoz potkanů do Brněnské ZOO a vejde se jich tam až 1200. Sedačky jsou potrhané ze stejného důvodu. Auto nemá popelník, protože mu ho vítr vytrhl z ruky při pokusu o vysypání jeho obsahu na dálnici. Prasknuté těsnění pod hlavou se projevuje výrobou bublinek a pěny v expanzce.

Shrnuto – za 6 bereme, stojí to za to. Cesta do Brna se obešla bez komplikací a teď už Panda stojí za Fernieho barákem a vyčkává co se bude dít dál…


Tento příspěvek byl 16.01.2015 v 02:08 upravován.