načítám data...

Téma Pontiac Firebird IV

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Nezn.uživatel 24. června 2016, 08:57
Bal:
Ahoj, sám jsem před lety vlastnil Firebirda 4. generace, i když teda Trans Am s motorem 5,7L V8 a už verzi po faceliftu, viz. foto dole. To auto bylo super. Měl jsem ho asi čtyři roky a naprosto bez problému. Za tu dobu jsem jednou měnil lambda sondy, jinak nic. Camaro je jeho jednovaječné dvojče na podlahové plošině f-body, takže kupuješ naprosto identickou techniku, jen s jiným designem. Camaro po faceliftu má sestra mojí přítelkyně, viz. fotka dole. Má tam taky V6, ale silnější 3,8L 200HP. Jí to stačí, já bych se s V6 nespokojil. Tohle, co máš v odkaze, je model ještě před faceliftem, ale je v kůži a má targu, což je fakt bomba věc. To si zamiluješ okamžitě. Firebirdy jsou vzácnější, byly i o něco dražší, než Camara a v Čechách jich moc není, navíc už začínají růst na ceně. Trans Am po faceliftu už pod 400 tisíc v Německu neseženeš. Pořád se za nimi lidi otáčí. Ta auta mají svoje kouzlo. Ceny dílů jsou za pár korun a díky tomu, že to jsou legendární americké sporťáky, tak jejich dostupnost je naprosto bez problému i tady v Čechách. Je to ale typická amerika 90. let, což znamená velké zvenku, malé uvnitř. Má to čtyři sedačky, ale vzadu to na výlet do Chorvatska ve čtyřech není a kufr také není kdoví co. Část zabírá nádrž, která je hodně vysunutá nahoru. Ale dají se tam do úchytů složit ty střešní díly, takže si je vezeš s sebou. Největším kamenem úrazu u tohohle konkrétního typu, který tu máš, je motor. Spolehlivý je, v tom není problém, ale je prostě slabý, proto byl v roce 95 nahrazený silnějším 3,8L V6, který tam pak zůstal jako základ až do konce výroby 4. generace. Pokud nejsi závodník, tak ti těch 160 koní asi bude stačit. Papírově to sice nezní špatně, ale to auto je opravdu velké a těžké. Na délku má 4,9m a na šířku 1,9m, takže na našich okreskách je to fakt koráb. Ale je to neuvěřitejně cool, když sedíš uvnitř. :-) Tohle má automat, tak to chce zkouknout, jestli řadí, jak má, jinak bych se toho nebál. Ale automat ten výkon samozřejmě ještě trochu zabije. Navíc je to jen čtyřkvalt. Nejspíš budeš měnit jen provozní náplně a spotřební věci. Jinak auto má tuhou zadní nápravu, takže na rozbité cesty to moc není, pokud chceš jet svižněji, zadek pak odskakuje, ale V6 má měkčí nastavení podvozku, než V8. Spotřeba by u tohohle motoru měla být v pohodě kolem 10L, při kochačkách mimo město i míň. Já jsem i s tím 5,7L V8 dokázal jezdit mimo město pod 9L, když jsem jel vyloženě výletně na tempomat a se sundanou střechou. Ale je fakt, že při normální jízdě V6 o moc míň nežere. Auto v inzerátu je navíc evidentně evropská verze, takže tam ani s přihlašováním a US osvětlením nebude absolutně žádný problém, všechno je, jak má být podle našich předpisů.
Pokud chceš netradiční auto s cool faktorem na kochání se krajinou se sundanou střechou, tak vřele doporučuji, ale pokud máš sportovnější ambice, tak jdi do silnější motorizace.

Tento příspěvek byl 24.06.2016 v 09:18 upravován.