načítám data...

Téma kamna, černá vdova aneb AR 75 50x jinak by A.J.Michal

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
A.J.Michal 06. ledna 2017, 13:05
3x transaxle = nikdy nekončící příběh :-)
A.J.Michal 20. října 2016, 11:20
tak bourák vyškolí asi každého :) takže nyní v provozu už neblbnu :-).

Jinak jsem se minulý týden účastnil jedné skvělé akce, kde moje Alfy nesměly samo sebou chybět. Jednalo se o předváděcí jízdy nové Giulie pod záštitou časopisu Forbes.
A.J.Michal 13. září 2016, 19:33
Už je to delší doba, co jsem zde nic nedal. První jízda v Brně byl okruh jedna velká kaluž, ale alfa do s Federalama zvládla na jedničku a ostudu neudělala. Další jízdu veřejnosti již bylo sucho a jel jsem tedy na suchém okruhu v Brně. Auto krasně drželo stopu a krok s pár BMW. 25 minut jsem ani njedno kolo nepolevil, takže už se projevovaly neduhy přehřátých pneu, brzd, motorového oleje, ale stále auto fungovalo suprově. Tento víkend 9.9.2016 jsem auto vyzkoušel na letiští u města Kámen u Pacova, kde Alfisti pořádali závody. Tam jsem tomu autu dal také pořádně zabrat a stále vše drží. Jen se mi postupně rozrůstá seznam věcí co je potřeba přes zimu vylepšit. Nahráno i pár fotek s novou Alfa Romeo Giulia. 30 Let Evoluce :-) kdy se alfa vrátila zase k zadnímu pohonu.

No a pálení pneu jsem si poprvé také vyzkoušel :-)))



Tento příspěvek byl 13.09.2016 v 19:35 upravován.
A.J.Michal 05. srpna 2016, 12:22
Ve středu 10. Srpna jedu otestovat auto na okruh do Brna. Jsem zvědav co povolí.
A.J.Michal 20. června 2016, 11:49
červen už je skoro za námi a auto už chytá tvar. Kvůli Motronické řidící jednotce jsem musel vyměnit veškeré el. svazky v autě, takže to byla opravdu prekérka, ale vše se zvládlo.Zprvu jsem si myslel, že vyměním jen pravý svazek ,ke kterému se připojuje řídící jednotka, ale nějak měli italové ve fabrice svůj den a neseděly jak konektory, tak ani jejich piny s původním svazkem a rozdíl byl i ve tvarech, takže veškeré dráty vyhodit a z mé bourané alfy natahat do této. Vystřiženy svazky na ABS. centrál, alarm a další nepotřebné kabely :-D . Překonektoroval jsem ulámané konektory ke vstřikům a čidlům. Nandané nápravy ( zadní jsem nechal původní, ke konci roku půjde kratší převodovka se zavařenýma třmnama bez samostavů ) + nové unibaly na uložení stabilizátorů. Vepředu snížené uložení tlumičů ( o 15mm ) a díky tomu zmenšené rejdy, ale to se časem vyřeší až se uděla Geometrie. Střešní okno zadělané hliníkovým plechem. Už jen namontovat motor a může se vyjet. Jinak mám odlehčený setrvačník, tak jsem zvědav, jaky to bude mít vliv.

Zde jen pár fotek pro představu. Jinak origo střešní okno váží 13 kg :). Můj cíl je se s autem dostat na 1100 kg, což je realné. Jen ty 17" kola se zimákama sunny váží 19,2 kg :-(
A.J.Michal 10. května 2016, 22:23
už to začiná trošičku i vypadat. Za 2 měsíce by to už mohlo i jezdit... tot ma vidina, že se na své narozeniny povozím :)
A.J.Michal 03. května 2016, 12:03
Tak nějaké ty novinky. Karoserii mám již kompletně vyvařenou. Na závody nachystané jak zadní šroubovací tažné oko ( kde jsem vyřezal zhnilý lavor pro rezervu i s tažným bodem), tak i dopředu jsem vyztužil a vyvedl tažné oko z nárazníku. ( origo tažné oko je na nosníku u vany motoru hodně nízko), takže pokud to člověk pošle do kačírku, tak by nebylo možno se na tento tažný bod vepředu dostat. Když už jsem byl v tom, tak jsem odstranil veškeré tlumení ( gumoasfalt )z interiéru a kufru. Zbývá mi už jen vyvařené místa dočistit, odmastit a může se natírat a pomalu postupně skládat. Ještě jsem odlehčoval i ty americké nárazníky a plynové tlumiče nahrazoval lehčíma držákama. Stále je to ale oproti evropským nárazníkům o mnoho těžší ( nárazníky jsou přes 1cm tlusteho plastu, nevím co těm amíkum v té době přeskočilo) . Ale origo americké nárazníky se mi líbí více :) .

Montovaný rám zatím nemám a navařit patky je už to nejmenší co se zvládne za jeden den, ale to se bude řešit až za pochodu jako ostatní věci co mám v plánu a že jich je :) No zde přidávám pár fotek že jen nekecám a doopravdy pracuji .
A.J.Michal 14. dubna 2016, 09:54
to Yatka: Ano, nadopovaný adrenalinem, jsem se z těch čtyřbodu odpásal a vylezl jsem spolujezdcovýma dveřma ven.

Mohlo to skončit i hůř. Stačilo o 2 metry později a mohl jsem to narvat do betonového mostu na přímo. Jak už jsem psal, tak jsem dostal jen na 14 dní krunýř na krk, protože krční svalstvo dostalo při té ráně zabrat + otlačeniny a modřiny od pásu. Ale k tomu se váže jěště jeden příběh.

Po nehodě kdy jsem z toho vylezl v pohodě jsem volal otcovi, že jsem to rostřelil, na to se domluvil odtah a auto za hodinku bylo z tama pryč a mě tak trochu bolela krční páteř, tak po složení auta doma a dáno pod plachtu se jelo ještě do nemocnice. Tam jsem udělal blbost, že jsem nahlásil, že se to stalo při dopravní nehodě a tak bylo do nemocnice vyslána policie, že to mají prostě dané. Po vyšetření, kde s zjistilo, že jsem v pořádku a dali mi na 14 dní límec jsme za doprovodu policie jeli na místo nehody. Tam jsem ještě vysolil pokutu 1000 Kč a ještě se jelo k nám domu aby si nafotili auto. Ti dva příslušníci se na to auto dívali a pak na mě a že celkem nevěří, že jsem z toho vylezl živý :)

Jinak zadní náprava komplet na odpis. Na to, jak je to masivní trubka tak to bylo hnutý až ve středovém uložení a i ta traverza co ji centrálně drží byla zohnutá, takže to musela byt doopravy solidní rána. Viz fotky

Jinak pokud by někoho něco více zajímalo, tak mnoho fotek mám na svém xichtu: https://www.facebook.com/michal.hlavac

ale postupně to semka budu házet :)
A.J.Michal 14. dubna 2016, 06:33
Tak aby bylo stále co číst. Tak jsou i věci, kterýma není moc dobré se chlubit a neb jak dopadla jedna z mých Alfa Romeo 3.0 V6 12v Potenziata ( nejvýkonější verze V6 ).

Psal se rok 2014 a nehoda se stala ke konci roku na podzim.

Cca 6 měsíců práce v dílně, aby byla provozuschopná a užil jsem si ji jen 1500 fakt hodně ostrých kilometrů, než jsem si ji ve 140 km/h rozmlátil. Jo to jsem byl mladej a blbej ... bohužel. Stalo se to, že jsem jel takovým nenápadným Esíčkem a držel se ve svém pruhu. Zadním kolem jsem najel na krajnici na štěrk. Díky pomalým rukám jsem nestihl dat kontra a tak jsem to zadupl a letěl jsem do vedlejšího příkopu ve kterém jsem se otočil do protisměru a zadním kolem jsem trefil betonový mostek a po pár piruetách jsem skončil v příkopě na střeše. Zachránily mě sportovní sedačky a čtyřbodové pásy, jinak bych byl asi domlácený celý. Jinak podle fotek a videa si lze všimnout, že na autě nezůstal ani jeden plech rovny a karoserie byla do vrtule. Ale motor chytil jak nic a stále ho mám doma a nyní bude putovat do nynější Alfy.

Celkem sranda, že na druhý den, kdy to odnesla jen pohmožděná krční páteř jsem měl již zamluvenou karoserii ze slovenska :) , ale to je zase jiný příběh .







Tento příspěvek byl 14.04.2016 v 06:37 upravován.
A.J.Michal 13. dubna 2016, 10:15
Tak zde přikládám slibované fotky z vyvařování a vyztužování . Svařováním se neživím a nejsem ani autoklempíř. Naučil jsem se to v práci kdy tyto Cočka, Invertory a ruční nářádí opravuji.Ale myslím si, že sváry by něco vydržet mohly. :-)

Jinak nachystány úchyty na příčku nad motor a do spodních nosníků pod motorem vevařeny pásoviny s matkama na další vyztužovací nosník + to bude ochrana vany. Dále zesíleno uchycení tlumičů. Rádo to tam praská a díky pomocným pružinám co přitvrzují seriové torzní tyče je to ještě více namáhané. Dále příčka a výztuha na přední stabilizátor. Sériový má tloušťku 24 mm a já mám nyní 30mm. Dále mě čekal otvor na topení, kde to bylo komplet vyhnilé a teklo mi proto pod nohy. Vymyšleno tak, že se to komplet zavařilo a udělal jsem si jen koleno. Uvidíme kolik vzduchu se bude dostávat přes toto koleno do topení. ( topení si tam zatím chci ponechat ).

Ono za těch 27 let je to jedna z těch lepších karoserii 75 co se mi dostala pod ruky, takže koroze není nikterak drastická. Myslím si že nejtěžší část mám zasebou a nyní mě už čekají jen zadní lemy a zadní nosníky + nějaké ty místa v kufru.

Edit: + video z vyjezdu z benzinky :))




Tento příspěvek byl 13.04.2016 v 10:32 upravován.
A.J.Michal 12. dubna 2016, 12:45
Už je to nějaký ten pátek co jsem zde nenapsal. Koncem roku jsem Alfu zprovoznil do takového stavu, kdy jsem si s ní troufl i s partou dalších lidí vyrazit směr Jih do Italie za italskými kamarády na Galavečer do Palmanovi. Alfa to zvládla bez větších problému a přes Rakousko mě naštěstí policie nestavěla. Po ježdění ještě pár dní jsem ji nakonec odstavil a přes svátky jsem ji kompletně rozdělal a dělám nyní na kompletní vyvařování karoserie a vyztužení potřebných míst kvůli RSR podvozku, aby nezačala karoserie praskat. Karoserie byla předešlými majiteli " odborně " opravena přeplátováním zhnilých plechu, takže si umíte představit tu práci. Fotky z prací dodám později.

Cíl pro letošní rok je ji postavit znovu na kola něco s ní pojezdit a navštívit nějaký ten trackday a možná i nějaké ty závody, aby se vychytaly slabá místa auta. Do budoucna tam budu jako Michal v BMW dávat montovaný rám. Taková jistota.

Auto nebude bráno jako leštěnka ale prostě stroj s kterým se budou jezdit amatérské závody a bude to auto pro zábavu. Takže tlumení žádne. Jen volant, tři pedály, skořepiny, čtyřbodové pásy. Uvidíme, jak moc to auto bude přitahovat policii.

Jinak nejnovější přírůstek je Alfa Romeo Giulietta 2.0 TD VM motori 60 kw :) ( mé nové daily )

A jedna fotka černé V6ky z rakouska i semnou :-D
A.J.Michal 03. srpna 2015, 10:33
Tak jak bych začal. Asi tak. Mé jméno je Michal a už od svých 18. let jsem se prostě to těch starých italských aut zamiloval. Nejsem slohový skladatel, takže nečekejte sáhodlouhé slohovky . Nyní se jen tak pochlubím mým posledním přírůstkem do rodiny ať v tom není Greeny sám :-D:

Alfa Romeo 75 3.0 V6 12v amerika

vylepšení oproti serii:
- RSR podvozek odladěný přímo na Nürburgringu.
- vepředu 30mm sílný stabilizátor,
- vzadu 26mm stabilizátor
- výškově stavitelný podvozek a vepřetu jsou na tlumiči ještě pomocné pružiny co pomáhají torzním tyčím
- tarox kotouče desky asi EBC, ještě jsem to neměl rozdělané.
- CSC nerez svody a výfuk vyveden bokem
- 17" kola ( značku zatím nevím )

znalí asi ví, jaká je koncepce tohoto auta , ale jen tak pro připomenutí. Motor vepředu , převodovka i se spojkou a diferákem před zadní nápravou a neboli transaxle :) kardan se točí otáčkami motoru a vepředu místo přužin jsou torzní tyče.





Tento příspěvek byl 03.08.2015 v 10:57 upravován.