načítám data...

Téma Akiko - Mazda Miata 1,8 supercharged

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Nedy 28. října 2016, 12:46
Vzhledem k hnusnému podzimu jsem si nového auta moc neužil nicméně alespoň dvakrát se mi ji podařilo vytáhnout a jednou i bez střechy. Takže tu mám několik málo prvních postřehů.

Zatím mám z auta velký respekt, protože táhne opravdu moc pěkně. Empiricky zjištěno, že na dvojku nesmím dát v zatáčce plný plyn, jinak se utrhne zadek (vždy zavčas zachyceno). Nad trojku už to zrychlení není moc dramatický.
Jinak splňuje to, co by od malého lehkého roadsteru člověk čekal. Krásně se řídí a je s ním zábava. A jako bonus opravdu dobře topí. Trochu mi schází vyhřívané sedačky, ale to se případně dá napravit.

Co se oprav/úprav týče, tak nutně potřebuje přetěsnit (asi vana), protože z ní fakt dost kape olej. Další z nutných věcí je zvýšení podvozku aspoň o 1,5 cm, ale lépe o 2 cm. - Vjezd a výjezd z garáže je značně riskantní a člověk s tím občas chytne.

A mimochodem AD08 R vypadají fakt brutálně dobře! :-)

Závěrem jedna podzimní romantika.

Nedy 11. října 2016, 21:20
Jak mnozí z Vás vědí v uplynulé době jsem utrpěl ztrátu mé Toyoty MR2. Bylo tak nutné prázdné místo zaplnit. Došlo tak i na mě a koupil jsem sobě Mazdu MX5, resp. abych byl přesný, tak Miatu. Je to NA s motorem 1,8 s kompresorem. Původně zřejmě dovezená ze států a navíc s motorem 1,6.

O její historii si můžete počíst zde:
http://mx-5.biz/viewtopic.php?t=486&sid=0903c2aa8b42ee30a0d75d5199ef80e2
a potom zde:
http://mx-5.biz/viewtopic.php?f=19&t=2497&sid=967e514b3e94fbbb2d32be13d6d01322

No a jak jsem se k ní dostal já. Vezmu to trochu oklikou. Někdy cca před třemi lety jsem měl Fiata Barchettu, bylo to moje vysněné auto, které se mi do teď strašně líbí. Jezdilo dle mého názoru na předokolku skvěle. Nicméně náš DD Ford Mondeo jsem tehdy vyměnil za BMW E91 a nějak mi přišlo blbý mít auto pro zábavu FWD. Začal jsem se tak rozhlížet po inzerci a našel jsem tuhle MX5 na prodej. To definitivně rozhodlo, že Bára půjde z domu.

Než ale na prodej došlo, byla tahle konkrétní pryč. Jak to tehdy bylo a jak jsem skončil si můžete přečíst tu:
https://www.autickar.cz/forum/tema/tweety---toyota-mr2-w30/311/?&count=2

Bohužel MR2 mi někdo dvakrát po sobě podpálil. Takže opět přišly řada na úvahy nad novým autem. Byl jsem už v podstatě rozhodnut, že si zajedu pro MX5 NA s 1,8 někdy zjara do GB. Nicméně František mi řekl o této kompresorové krásce. Pak už v zásadě nebylo co řešit. Domluvil jsem si prohlídku a o týden později už se mnou jela domů.

Je tak trochu "work in progress". Takže se musí dodělat. V prvé řadě plánuju zabránit úniku oleje, pak seřídit ruční brzdu. Dál bych to viděl na výztuhy podvozku, předělání výstupu chlazení za 4. válec (měl bych na to dostat kit). Chtělo by to pancéřové hadice brzd, nejspíše sportovní obložení. Asi tam dám nový nerezový výfuk. Zvážím novou spojku a možná nový rám. Pak by měla přijít na řadu programovatelná jednotka motoru a naladění. Uvidí se "po cestě", co ještě bude třeba...

No a jedna fotka, než jsem ji zaparkoval do garáže: