Gelandewagen od Mercedesu patří do povinné výbavy každého správného rappera, drogového dealera, nebo mafiána z východu. Oblíbili si ho i zámožní arabští šejkové a verze Professional zase slouží pracovníkům v nepřístupném terénu. Roli ukazatele sociálního statutu tak pomalu přebírá verze AMG, komu na ostré géčko nezbývají peníze, zvolí alespoň výrazný polep a leštěné ráfky.
Pro deset příznivců hranatého vozu vyrobila firma Brabus verzi, se kterou se neztratíte ani v Dubaji. Jako základ posloužil Mercedes AMG G63 4x4² se speciálními portálovými nápravami, který dosahuje světlé výšky šedesáti centimetrů. Podvozek se dočkal značných úprav, nově je plně stavitelný, nabízí několikero režimů a dokonce i možnost nastavit každou nápravu zvlášť.
A pak je tu motor. Vidlicový osmiválec o objemu 5,5 litru přeplňují dvě masivní turba a na všechny čtyři kola posílá 700 koňských sil. Točivý moment dosahuje velmi slušných 960 Nm. Z nuly na sto vystřelí tato stodola na kolech za necelých pět vteřin, maximálka je ale omezena na “pouhých” 210 km/h. Na vině jsou terénní pneumatiky, které zkrátka vyšší rychlosti nevydrží.
Pokud se vám toto stylové městské vozítko zalíbilo, mám pro vás špatné zprávy. Všech deset kusů limitované edice je již vyprodaných. Není divu – cena je stanovena v přepočtu na pouhých 6,4 milionu korun.
13. prosince 2018, 21:57
1
Zrovna dneska jsem klasické G 4x4 (na druhou, jak se sakra na smartphonu dělá mocnina?) viděl... Další věc kterou celkem musím mít... No jo no... milí ježíšku:)
14. prosince 2018, 13:24
0
G mám také rád :) v tom AMG je to celkem komické, vypadá to jako když Vám ujede panelák :D
14. prosince 2018, 13:46
0
Konečně pořádný "suv". Škoda že takovej Brabus stojí tolik brabusů ze šrajtofle.
23. května 2019, 14:02
0
To je paradni hracka :-) Celkem si s tim dovedu predstavit dovolenou/(off)roadtrip po evropskych horach :-)