logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Volkswagen (snad) opět přivede k životu benzínový šestiválec VR6

Volkswagen Arteon je sice coby vlajková loď Volkswagenu hezkým autem, ale něco mu přece jenom trochu chybí. Zcela konkrétně jsou to dva válce a litr objemu.

Naštěstí se ukazuje, že současná nabídka motorů, sestávající výhradně ze čtyřválcových dvoulitrů na naftu či benzín, není ještě kompletní. K naší obrovské radosti totiž Němci vyvíjí zbrusu novou jednotku z dnes již skoro zapomenuté rodiny VR6.

I tentokrát by se mělo jednat o vidlicový šestiválec s velmi úzkým úhlem sevření válců. Takový je ideální pro příčnou instalaci do motorového prostoru, neboť není o moc delší než čtyřválec, ale na druhou stranu jeho řady válců nevybíhají příliš do šířky.

Plánován je objem tří litrů a asi nikoho nepřekvapí povolený doping v podobě turbodmychadla. Výkon má údajně činit 400 koní, což je vcelku razantní kopanec oproti 280 koním, které nabízí současný vrcholný dvoulitr 2.0 TSI.

Samozřejmostí je DSG převodovka a pohon všech kol, ale tady to nekončí. Šestiválcový Arteon bude totiž plnohodnotným „R“ modelem, což znamená, že se mu dostane adekvátně jiného naladění podvozku a čtyřkolky, která má učinit auto agilnějším. Jeden z vysoce postavených pracovníků Volkswagenu říkal dokonce cosi o možném vyvolání lehké přetáčivosti, což je prvek u Volkswagenů nevídaný.

Jenže má to všechno ještě jeden nehezký háček. Podle některých informací totiž není o spuštění šestiválce na trh zatím stoprocentně rozhodnuto a tak se čeká, jestli dostane nový motor zelenou „z hůry.“ My však pevně doufáme, že ano, a že se Arteon dočká motorizace, která bude důstojně pasovat k jeho majestátu. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Breakthru
21. 12. 2017, 21:18

proč skoro zapomenutý?Dělaj to dodnes, ta 3.6 FSI je taky VR6....

0
H_F
24. 12. 2017, 00:25

v jakemze novem vozidle se v evrope zminene 3.6fsi da i dnes poridit?

0
Breakthru
25. 12. 2017, 17:50

nevím, protože VW a nový auta jsou mi egál.Naposled byl v B6 na stopro....Ale ještě nedávno byl v oběhu a zkřížený hnáty to montujou od roku 1991, tak proč tvrdit, že je zapomenutej?Doteď je pro spoustu lidí VR6 vlhkej sen ve všech formách.....

0
Breakthru
26. 12. 2017, 20:28

nedalo mi to se nepodívat...v TT už bukvice na todle nesází, do 2014 byla možnost i 3.2 VR6.Teď je v A3
Našel jsem Cayenne, kam by se to mělo dávat, ale nevím.....pod kapotou jsem to ještě neviděl a sázel bych spíš na klasickou V6.
V Passatovi to bylo do roku 2016 spolu s Phaetonem...
nejspíš v EU už není, v USA asi něco prodávat budou.....ale jen o Evropě jsem nepsal.....

0 reagovat
MartinCoupe
22. 12. 2017, 22:18

To by byla na kluky z Vlkohradu až podezřele cool kára. ????

0 reagovat
Beny
22. 12. 2017, 22:31

Ten motor byl odpad. Což je u VW dobrým zvykem, takže určitě je na co se těšit. :-)

0
Breakthru
25. 12. 2017, 17:52

první z těch, co maj rozvody "logicky" na straně převodovky....Nakopat za to do koulí....

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte