načítám data...

Volkswagen I.D Buzz by mohla být budoucí elektrická ponorka

12. ledna 2017, 07:22 3 komentářů Dominik Valášek

Dlouhou řadou konceptů německá značka láká na to, že možná někdy vyrobí retro model, inspirovaný Transporterem T1.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Dlouho nás Volkswagen s novým „hippie“ autem navnazoval a opětovně zklamával, ale tomu všemu by mohl být v dohledné době konec. Na autosalonu v Detroitu se totiž objevil žluto-stříbrný koncept I.D. Buzz, který je sériové výrobě blíž, než kterýkoliv z jeho předchůdců.

Za znovuzrozením legendárního mikrobusu by mohla stát nová, modulární platforma Modular Electric Drive (MEB) určená pro elektromobily. Právě ta by totiž dovolila stáhnout náklady na produkci nepříliš užitečného, zato ale stylového hippie-wagonu natolik, aby se Volkswagenu celý projekt vyplatil i přes vidinu nepříliš vysokých prodejů.

A o co vlastně v případě I.D. Buzz jde? Pod názvem, který je patrně zkomoleninou slova „Bus“ se ukrývá auto, které v mnoha ohledech evokuje právě T1. Je však samozřejmě o pořádný kus větší (zhruba ve velikosti aktuálního Transporteru T6) a pochopitelně i elektrické.

Pod podlahou se nachází pakl baterií o celkové kapacitě 111 kWh, které dodávají šťávu elektromotorům umístěným na zadní a přední nápravě. Dohromady je k mání 369 koní výkonu, což je pro mikrobus vezoucí partu ožralých kamarádů skoro dost. Dojezd by měl podle americké měřící metodiky (tedy té, která kecá o něco méně, než ta evropská), činit 430 kilometrů na nabití.

Fakt, že je I.D. Buzz elektrickou záležitostí, se samozřejmě kladně podepisuje na praktičnosti. K mání je zavazadelník, hromada prostoru uvnitř a dokonce i přední zavazadelník. Variabilní sedadla jdou přeskládat na postele a zdřímnout by si teoreticky mohl i řidič. Jak volí moderní doba, směřuje i I.D. Buzz k tomu, aby byl plně autonomní. Tyto schopnosti obstarávají laserové skenery, ultrazvukové senzory, radary a kamery kolem celého auta.

Velká otázka nyní zní, jak to s celým projektem elektrické „T1“ vlastně dopadne. Kdyby se vůz opravdu objevil, bude součástí elektrické modelové ofenzívy, kterou Volkswagen plánuje na rok 2020.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

RCNP
13. ledna 2017, 17:34
1

Už by mohli skončit s tím týráním a konečně to po pěti konceptech vyrobit. Navíc v US je to asi jedinej způsob jak si aspoň trochu zlepšit pověst po dieselgate. Popravdě nechápu proč už dávno nevyrábí retro bus na základě transporteru. To by mělo podle mě větší význam než beetle.

reagovat
Franz Kafka
13. ledna 2017, 17:44
0

Konečně to někdo napsal :) Taky je nechápu mají modely, které každý znal a zná a místo kvalitního retra chrlí koncepty a věci jako Touareg nebo New Beetle.

reagovat
martin_100
16. ledna 2017, 10:52
0

Zase autonomní .... tak ať se na to vyserou a začnou vyrábět autobusy a tramvaje. Kdo nechce řídit tak nemusí socka staví na každym rohu.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem

Ford Mustang GT 2012
Ford Mustang GT

2012 rok výroby
417 koní výkon
5 000 ccm objem