načítám data...

Top 5: Kupé chudého petrolheada

Valná většina z vás jistě zná ty nehezké situace, kdy člověk niterně touží po nějakém čtyřkolovém tvořiči radosti, ale zaměstnavatel onu intenzivní touhu po 911 GT3 RS jaksi na výplatní pásce vůbec nezohledňuje a nechápe její životní důležitost.

Zobrazit galerii

 Jelikož je však člověk tvorem přizpůsobivým, řekne si, že místo 911 snů se na nějaký čas spokojí s levnější alternativou. Co ale vybrat?  O tom by mělo pojednávat několik kousků článků, které budeme postupně publikovat a pro dnešek začínáme výběrem kupé pro ty nejchudší petrolheady, které podle nás stojí za to.

Ford Puma

Na spoustě diskuzních fór se dozvíte, že při rozpočtu 50.000 Kč si máte koupit Felicii z posledního roku výroby a na nějaké zábavné auto ještě pár roků došetřit. Jsou to přece všechno vymlácené kukuřice z období pravěku, každý je točil na krev, obmotal kolem všech listnatých a jehličnatých stromů rostoucích v našem podnebném pásu a servis stojí moc peněz. Jistě to platí o významné části těch nejlevnějších kupé, jenže naštěstí existuje Ford Puma.

Jak už bylo nakousnuto v článku o "gay autech pro petrolheady", je spousta důvodů, proč Pumu chtít. V kontextu předchozího odstavce a vlastně celého článku ale začnu pořízením a provozními náklady, které se nedají označit jinak, než výborné. Dopředu řeknu, že Puma je z našeho výběru nejnovější, bude s velkou pravděpodobností nejspolehlivější a za cenu okolo 50 tisíc půjde při troše snahy o kousek takzvaně "bez investic". Ceny hezkých Pum jsou totiž silně tlačeny dolů spoustou chudinek, které padly do vlastnictví králů tuzingu, anebo se v rukou mladých slečen proměnily v oparkovaná hopsadla poznamenaná tvrdým městským životem. Takže už zbývají jen vysoké provozní náklady? Ale kdeže, vždyť to je překuklená Fiesta, dá se tedy počítat s cenou provozu jako u malého prcka do města. Tedy v případě, že Pumu nevezmete na exkurzi do příkopy, kde jí vypíchnete očičko anebo provedete liposukci boků o pařez. Nadto už Puma disponuje těmi tolikrát omílanými věcmi jako například přesným řízením i řazením, podvozkem vyladěným k okreskové dokonalosti anebo instantní schopností bavit řidiče každou interakcí s kusem zakroucené silnice nebo dotyku s ovládacím prvkem.

Kdyby Ford prováděl galvanizaci kovů na lepší, než mizerné úrovni, asi by se malému kupátku jen těžko dalo něco podstatného vytknout.

 BMW 3 Coupe E36

Troufám si odhadnout, že minimálně polovina automobilových nadšenců někdy přemýšlela o koupi trojkového BMW. Všudypřítomného univerzálního povozu sloužícímu opravdu širokému spektru často nadšených řidičů. Od fanoušků veteránů (E21), přes začínající řidiče (polorozpadlý Compact E36 či „třícy“ v ne o moc lepším stavu) až po více či méně úspěšné manažery (různé novější verze). Ale když se bavíme o levném zábavném coupe, již nastala doba, kdy automaticky mluvíme o verzi E36. Předchozí E30? Ta už má své roky, působí křehčeji, ale hlavně je v dobrém stavu často dražší, než E36.

Jít do něj? Ne, kašlete na to. Mnoho částí karoserie se již změnilo na zrzavý prášek, čtyřválce nijak zvlášť nejedou, šestiválce si rády pořádně přihnou a většinu aut vlastnila hrstka wannabe drifterů. Utrápené motory touží po vyplivnutí svých vnitřností do okolí a vy v tomhle autě budete vypadat jako nevyřádění pubertální piráti, takže si na vás každá policejní hlídka smlsne. Chcete tohle riskovat?

Víte co, já rozhodně ano! Vzhledem k tomu, co tato auta zažívají, jsou (nejen) jejich motory obdivuhodně trvanlivé a často se divím, že ze stavu „utrápené“ ještě nepřešly do stavu „zabité.“ Navíc řídit E36tku je výborný zážitek ze staré školy, avšak auto je přitom dostatečně kultivované a pohodlné na každodenní použití i delší trasy. Servisovat třicet šestku na rozdíl od nových BMW nestojí majlant a její řízení vás mnohá naučí. Pro mě a troufnu si říct i pro nemálo dalších petrolheadů jde o ojedinělý a výtečný balíček schopností, zábavy a kvality. Opravdu potřebujete něco jiného? Já vím, ta image a všudypřítomnost mohou být pro mnohé nepřekonatelnou překážkou. Osobně však vidím hlavní problém v nalezení vhodného nezničeného kousku. Taková 328i coupé v M paketu se samosvorem, tu, obávám se, nutně potřebuji. Jenže jsme v článku o chudých petrolheadech, takže cílové auto by mělo mít v názvu označení přinejlepším 325i, reálněji tam však bude 318is či 320i.

Toyota MR2 Mk.I (AW11)

Měli jsme tu dva řekněme "konvenční" recepty na levnou zábavu, pojďme výběr učinit více exotickým. K pořízení první generace středomotorové Toyoty je potřeba značná dávka punku a neznalost francouzského jazyka. Co že to plácám? MR2 se ve francouzštině foneticky vysloví jako "merde". Překlad daného výrazu už nechám na vás, ale tipuji že do značné míry bude vyjadřovat názor 99,9% populace na MR2 v průměrném stavu. Jo a něco k tomu punku. Je opravdu pořádný punk chtít věc s designem exteriéru, jež zapadl kdesi do estetické mezery a nedisponuje ani nadčasovou elegancí, ani youngtimerovskou líbivou patinou, s interiérem, jež má tvary jako z pera návrháře pro unifikovaný svazácký kredenc a s motorem, který bude po čtvrtstletí pravděpodobně utahaný jako důlní kůň po rekordu. MR2 asi není přitažlivá na první, druhý ani třetí pohled. Je třeba se k ní po kousíčkách propracovat – spojujícím slůvkem budiž funkčnost. Vše je jí podřízeno. Až časem vám začne docházet, že klaustrofobický interiér zkrátka větší být nemusí, že točivá 1.6 původem z legendárních dvojčat AE86 Levin/Trueno umístěná uprostřed auta, je v dané cenové kategorii EPIC WIN, a že raritní vzhled je zcela irelevantní, protože v tomhle autě jde především o nízkou hmotnost a vyvážení.
Před mnoha lety jsem se s AW11 krátce setkal. Byla lehce utýraná, docela pomalá, ale tryskalo z ní tolik řidičskosti a purismu, že ho člověk pomalu ani nestačil vstřebávat. Řadička velikosti joysticku, volant bez posilovače, a pod pravou nohou instantní spínač masáže zad reagující se spontánností možnou jen před zavedením EURO norem. U MR2 AW11 je třeba počítat, že kousky za rozumnou cenu nebudou v nikterak excelentním stavu, naopak pravděpodobně budou s velkým nájezdem a několika výstavními místy koroze. Jenže mít  v garáži po pár letech postupné obnovy něco tak funkčního a neobvyklého, jako vypiplanou MR2, stojí dle mého názoru i za více peněz, než za kolik jde MR2 pořídit.

 Honda CRX 2g 

Snad každý chorý automobilový mozek se během svého  růstu alespoň nakrátko nakazil takzvaným H-virusem. Aneb slabostí pro pixly se stylizovaným H na kapotě a supertočivým čtyřválcem pod ní. Stěžejním modelem, který H-virus v mnohých aktivoval, byla bezesporu druhá generace maličkého kupé CRX. Malá nasupená karoserie, agresivní tvary a šestnáctistovka točící někam do nebes dokázaly společně u mnoha kluků vyvolat týdenní nechutenství a půlměsíční insomnii. 125 resp. 130 koní, které motory nabízejí, působí dostatečně výživně i na dnešní dobu, obzvlášť když uvážíme pohotovostní hmotnost lehce nad 900kg. A to jí můžete dále snižovat, když z CRX oklepete všechnu rez. Druhá generace CRX však nebyla jen o motoru, krom tradiční hondí precizní převodovky nabízela i podvozek s nezávislým zavěšením, jež dokázal kromě perfektního držení stopy zajistit posádce i poměrně slušný komfort. Předchozí větu jsem v bohužel v minulém čase nenapsal náhodně. Převodovky mají často přepočítané zuby tolikrát, že by potřebovaly protézu a vzhledem k oblibě CRX u nejrůznějších kazisvětů se v podbězích bude na 110% nacházet nějaká forma drtiče kostí prezentovaná jako "sportovní podvozek". Alespoň že řízení vytunit nelze – to v CRX 2g je narozdíl od většiny pozdějších sportovních Hond skutečně přesné, citlivé a do řidičových dlaní dokáže přenést mnohem více, než mrtvolné prázdno.

Ještě před pár lety inzertní vyhledávač vyfiltroval klidně 4 stránky CRX za rozumnou cenu. Dnes?  Pustomrtvo. Část CRX prohrála boj s korozí, část s lípou u zatáčky a poslední třetina je tak nechutně "vylepšená", že návrat k rozumnému stavu by stál tolik, co ojetá S2000. Jako každé schopné auto, i CRX bohužel přešla do fáze levné ojetiny, kdy jen pár šťastných kousků narazilo na kompetentního majitele. Jakkoli si dnes nese jisté "stigma", bylo by úzkoprsé nad CRX ohrnovat nos. Je totiž krásným dokladem minulosti značky Honda. Minulosti, na kterou si Honda "jdoucí s dobou" už pravděpodobně nikdy nerozpomene.

Ford Sierra

Možná si myslíte, že jsme se definitivně zbláznili. Vydávat vehikl, který obvykle vídáte ve skomírající, kouřící a omlácené podobě, obsazený partičkou stavebních dělníků, a který navíc ani nemá správný počet dveří, za "kupé pro petrolheady"? V tom případě jste ovšem, stejně jako většina ostatních lidí, zapomněli na existenci třídveřové Sierry, a plejády jejích ostřejších verzí – od slavného a také odporně drahého RS Cosworth, přes u nás téměř neznámý a ještě méně sehnatelný Merkur XR4Ti, až po relativně nejdostupnější XR4i s lenivou kolínskou V6 pod kapotou. Ale protože teď nemluvíme o perspektivních youngtimerech, ale o levném materiálu na zajímavé auto, zůstaneme u obyčejného "kupé" (jasně, je to třídveřový liftback, ale uznejte – jako kupé to docela vypadá). Pokud by se vám do 50 tisíc podařilo najít slušnou XR4i, získáte i onoho perspektivního youngtimera, protože jejich mizení bude nepochybně brzy následováno nárůstem ceny. Ale i pokud nenajdete nic lepšího než "obyčejné" kupé bez dvojitého zadního sloupku a divokého "dvouplošníku" na kufru, otevírají se před vámi široké možnosti.

S trochou štěstí vám totiž i ze skromného padesátitisícového rozpočtu zbude slušná rezerva na garážové hrátky. Díky popularitě ostrých verzí (především všech variací Cosworthů) existuje spousta firem, které nabízejí "ladičské" díly na podvozek, od tlumičů a pružin přes silentbloky až po účinnější brzdy. A protože Fordy z osmdesátých let jsou konstruovány do značné míry stylem "Lego", není problém ani s pořízením stáda koní navíc. Už standardní dvoulitry Pinto skrývají slušný potenciál pro ladění a navíc je lze relativně snadno nahradit spoustou jiných agregátů. Asi nejdostupnější alternativou je všudypřítomná 2.9i z většího Scorpia, ale pár desítek získaných koní dost možná nevyváží nezbytnou námahu a investice. O něco zajímavější už je 2.9i 24V Cosworth, který stále s trochou štěstí dokážete sehnat za cenu v řádu jednotek tisíc. A potom tu jsou samozřejmě alternativy přeplňované, od americké 2.3 turbo (o které jsme nedávno psali), která u nás sice vyskytuje velmi zřídka, ale pokud k tomu dojde, je stále velmi levná, až po slavný Cosworth YB, který nabízí ještě více potenciálu než americký bratříček, ale také vám zruinuje rozpočet.

K tomu všemu se přidává jednoduchost celého auta a snadná dostupnost všech běžných dílů. Takže i když Sierra (zatím) není obecně uznávaná jako "cool auto", může se ve správných rukou stát přinejmenším velmi zajímavým a zábavným strojem…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ne
Nedy
14. března 2012, 18:29
0

Super článek. Už pár dní jsem přemýšlel nad tím, že se musím podívat, jak to s ojetýma Sierrama je. Jednu 2,0 jsem řídil těsně potom, co jsem měl papíry a bylo to super! Třeba by to platilo pořád...

reagovat
ci
ciky
14. března 2012, 18:36
0

ako pacient nakazeny virusom "H" si vyberam CRX, ale jedine i-VTEC! aj MR2 by stala za hriech, inak mega hyper turbo clanok tesim na pokracovanie!

reagovat
WA
WAD
14. března 2012, 19:10
0

i-Vtec ne, spíš jen Vtec :) i-Vtec se dával až tak od roku 2000 a nahoru (K20, R18 atd..)

ci
ciky
14. března 2012, 19:26
0

mas pravdu, ale hlavne, ze sa chapeme :-D

Me
Medved
14. března 2012, 18:36
0

Paradní článek, ale co mi tu celkem chybí tak je gsi kadett,astra které za tu cenu dokážou potrapit 95% vozoveho parku v týhle cenovy relaci. :)

Hodně štestí do příštích článků.

reagovat
On
Ondra
14. března 2012, 18:52
0

hothatche budou :)

Ti
Timur
14. března 2012, 18:40
0

Když na to tak koukám, tak se mi asi nelíbí auta kategorie kupé,... :D

reagovat
pe
pepass
14. března 2012, 20:15
0

Čekal jsi nějakýho Fiata nebo Lancii, co?

ca
cayman
14. března 2012, 19:23
0

Krásný článek a uplně mě vystihuje s E36.. Jak policejní hlídky a pohledy okolí co by mě propíchly, tak luxusní zážitky na okreskách a okruzích.. A ještě něco..To šetření na tu GT3 RS je šíleně dlouhý.. Proto si jdu naproti s BMW a udělat z toho takovou verzi RS nebo spíše u BMW CSL není tak těžké :D :P

reagovat
Ma
MacReady
14. března 2012, 19:24
0

Beru Sierru!!

reagovat
ea
ease
14. března 2012, 19:35
0

Super článek a číst si všechny ty přirovnání a metafory je fakt prdel :-) Pro spoustu řidičů jistě lepší volby, než si jít pro Fabku. A zdá se mi, že se trend nasazování Kingkong Need for Speed Godzilla nárazníků na auta typu E36, CRX, atddd. vytrácí, takže by se tyhle levné tvořiče Endorfinu mohly udržet mezi "zdravými" o pár chvil déle. Pokud je jejich majitelé, nevědíc o jejich schopnostech, nepošlou do šrotu. RIP.

A napadlo mě ještě jedno alespoň vzhledově zajímavé kupé do 50 tis. - Opel Calibra 4x4, ale neřídil jsem a nějak se o něm nepíše, takže asi žádná sláva.

reagovat
Va
Vavris
14. března 2012, 19:49
0

Představa Calibry se 4x4 a potentním C20LET pod kapotou je jistě lákavá, ale co mé zdroje říkají, tak 4x4 je vrcholně nespolehlivá (= umřetá) a ten dvoulitrový turbomotor taky zrovna není synonymum spolehlivosti. Takže leda jako alternativa pro šikovného kutila, kterého to navrch bude stát ještě spoustu dalších prostředků.

Civilnější verze Calibry, jakožto kupé verze Vectry, nejsou pro změnu z řidičského hlediska zase až tak zajímavé.

me
medved
14. března 2012, 19:54
0

protoze ta 4kolka je nejvetsi chybou oplu ;) ale ten c20let ma celkem potencial + 6stup manual se s tim da v klidu jet i po dalnici aniz by tam clovek mel pri 130 4500tis.ot. :)

Kryton2X4B-523P
21. dubna 2016, 07:25
0

S Calibrou je to trochu problém. Špatné ohlasy jsou na ní hlavně kvůli očekávání zmatených majitelů, kteří se domnívali, že si kupují sporťák. Calibra je už od továrny myšlena jako CESTOVNÍ kupé. Ano na okreskách se s tím sice střela jet dá, ale nejlíp se to auto cítí na dálnici a silnicích prvních tříd a s tísícem kilometrů před sebou. Osobně mám jednu doma (čeká na renovaci) takže zkušenosti s tím autem mám už poměrně slušný. Co se týče spolehlivosti, pokud chcete něco nesmrtelnýho tak osmiventilový dvoulitr C20NE je jedním z těch nezničitelných motorů. Pozdější 16V byly mnohem silnější, agilnější a kultivovanější, ale pro změnu trpěly na praskání hlav válců v prostorem mezi ventily. V6 měla už z výroby konstrukční vadu na řemenicích vaček, takže i při velice přepečlivé údržbě se stalo, že se řemenice ukroutila a potkat 24 ventilový motor znamenalo téměř jistou zkázu celého agregátu. A nešťastné turbo si vysloužilo svou špatnou pověst ohromnou poruchovostí viskospojky (použitá místo mezinápravového diferenciálu), která pravidelně umírala už zhruba po 50 000km. Následná oprava vyšla na tak astronomické částky (dnes už jen nějakých 40 000,- ;-)), že většina původních 4x4 dnes už jen smutně hrabe předkem. Samotný motor, ale netrpěl žádnou vážnější chybou, takže platilo to co u většiny aut - jaký pán taková údržba a takový motor. Abych tu svojí slohovku shrnul. Calibra je skvělá volba pro někoho kdo si chce užít dlouhou cestu na výlet, na dovolenou ve dvou lidech (sice 300l kufr ale vzadu sedět je děs) a komu vyhovuje svižnější jízda a ne pila na hraně schopností auta. Pro mě je to už srdcovka a neměnil bych ;-)

coolibra
02. února 2017, 10:47
0

Potvrzuji, že Calibra je super auto ale nedají se v ní jezdit delší trasy pokud ho máš trochu upravené na vzhled. Mě postačí obvyklých 200km, aby jsem kurvovál jak stará žena. Jinak krásná je furt a lidičky se zase začínají otáčet, jednak ti co ji vidí jako potencionální šrot a jednak ti co v ní vidí potencionální super youngtimer.

Kryton2X4B-523P
23. března 2017, 13:57
0

No právě proto se do vzhledu nesmí šahat. Pokud na tom nejsou přimontované žádné blbosti navíc (spoilery, křídla a jiný odpad) je to vyloženě polykač kilometrů. Tohle auto se jakýmkoli zásahem do vnějšího vzezření prostě zničí. Ta aerodynamika je dotažená do posledního detailu a vylepšit už to nejde ;-)

An
Andre
14. března 2012, 21:41
0

Článek super, sierru jsem chtěl. Ale takový Nissan Sunny GTI se do limitu krásně vejde a pojede super. Co myslíte? Možná i Almera GTI by se dala sehnat.

reagovat
On
Ondra
14. března 2012, 21:44
0

Obojí určitě dalo, tyto Nissany jsou výborná auta, po mém bývalém Sunnym GTI se mi stále stýská... Jak už jsem řekl, hatchbacky budou následovat vzápětí :)

An
Andre
14. března 2012, 21:46
0

Aha, kupé. To je fakt. :)

ha
haselzde
14. března 2012, 21:52
0

Ackoli jsem bmw vysmazenej mozek :-D tak takovejhle clanek by stal za udelani pro historii hondy jako takove. Stara prelude s 4ws MK3myslim, pak nadherna MK4, honda civic bude predpokladam v hatchi v dalsim dile. CRX jsem mel tu moznost uz ridit a vazne jsi mi udelal chut na funny kar.
Mam jeden dotaz, co by jsi mi rekl k dalsi generaci MR2, je naprosto nadherna a hlavne targa!!! Mmmmm

reagovat
Va
Vavris
14. března 2012, 22:25
0

A taky je proslulá svou zákeřností na limitu. A kvůli toho teď jezdím Miatou... MR2 druhé generace se mi totiž taky strašně mco líbí.

Jinak pro podrobné info bych si dovolil odkázat na toyotaclub, je tam toho napsáno strašně moc.

Ha
Haselzde
15. března 2012, 14:19
0

he, dneska jsem si na tebe vzpomel pri pohledu na volant miaty 2006 myslim a v miste kde jsou bicepsy byli dva medvidkove :-D Zrejme to ridil nejakej teplohead :D
takovyho auta skoda pro neblazna

Sk
Sklenka
14. března 2012, 22:26
0

Ač jsem jednu dobu i po CRX koukal, řeknu to jednoduše. FWD kupé je dle mě zbytečnost a jenom designovej výstřelek, pokud FWD, tak staršího civica .... pokud kupé, tak zadokolku .... Jinak nehraju ...... :D


Jinak E36 si lámu hlavu furt a jedna možnost je, 4 dvéřo se sériovym exteriérem, klidně i kolama ať nevypadá várazně ... Na to lepivý slicky a interiér obohatit o lepší volant, pásy, možná sedačky ...

reagovat
Ma
Martin
15. března 2012, 08:07
0

A co třeba ještě NIssan 100 :-) Kdysi se mi hrozně líbil a nedávno jsem ho zase obcházel na parkovišti :-) faktem ale je, že jsem zatím nekoukal na finance, takže nevím , zda by 50 litrů stačilo :-( jinak MR 2 - vezl jsem se jednou vytuněnou, a ač si o tunerech myslím své, tahle byla vytuněná s citem, a i když je to možná s podivem na auto s motorem uprostřed , seděla téměř jako přišitá :-)

reagovat
On
Ondra
15. března 2012, 08:23
0

Myslíš Nissan 100NX? Ten tu mohl být klidně taky :)

Va
Vavris
15. března 2012, 08:23
0

100NX zůstal nakonec teěsně pod čarou. Je to mnoc schponé auto s SR20DE pod kaotou. Akorát krásy moc nepobralo.

Ma
Martin
15. března 2012, 10:43
0

Tak to jsem rád, že nejsem úplně mimo :-) jinak preferuji spíše kupé obřích rozměrů :-)) a nebo pak klasiku typu pagoďák a spol :-D

An
Andre
15. března 2012, 11:04
0

Nissany 100NX jsou směšně levné. Ale moc jich není. Tuhle jsem viděl kousek za cca. 20 000.

Ma
Martin
15. března 2012, 12:00
0

Jo, v Praze jsou teď na prodej 3, nejlevnější za 9 a nejdražší za 19 litrů :-) a všechny jsou červené :-)

An
Andre
15. března 2012, 12:12
0

Spíš bych doporučil forum http://www.nissan100nx.net/forum/, budou tam možná lepší kousky.

On
Ondra
15. března 2012, 12:54
0

Chce to hledat jedině GTIčka...a to co je za 20 na prodej vypadá zajímavě

Ha
Haselzde
15. března 2012, 14:21
0

souhlas ale dvoustovka je tuze pekna a s sestivalcem ma neuveritelne hladkej zvuk!!!

Ma
Martin
15. března 2012, 12:10
0

Tak jsem se trošku nabudil článkem a šel se kouknout po kupátkách pro petrolheady, a našel jsem : Oldsmobil Delta 88 V 8 455, Buick Wildcat 68 V8 430, Buick Electra 67 V8 430, a jeden kouzelný gabriolet Mercury Parklane V8 410, všechny po jednom, max druhém majiteli a v téměř perfektním stavu :-) bohužel danou částku převyšují 4 - 6 x :-(

reagovat
Ad
Adam
15. března 2012, 13:03
0

M-Packet je pro slečínky :)

reagovat
bu
bubák2
15. března 2012, 13:28
0

Chvilku po tom, co sem dočetl bezvadnej článek se mě dokonce naskytla příležitost se zase svést pár km s jednu pěknou E36. Kdysi moje vysněný auto, ještě dokud moje zájmy neuhnuly k amerikám. Vzhledem k cenám sem si i říkal, že bych si jednu E36 přikoupil na hraní. Ale po dnešním svezení nevím nevím. Auto to bylo pěkný. Černej touring. Na vkusných liťákách a nízkoprofilových pneu. Po usednutí do slunkem vyhřátýho auta mě ale začal omamovat tipický smrad německých plastů. Po nastartování mě sklamal diesel, ale co, říkal sem si, že se aspoň svezu s kultovní kastlou s perfekním řízením, jízdními vlastnostmi a božskou řadící pákou. A výsledek? zklamání i ze všech těchto ostatních prvků. Tupí řízení i podvozek a řazení připomínající gumovej pendrek. Ne že by to bylo nějak hrozný, ale vůbec to nenaplnilo moje očekávání. Nejspíš mě teď přiznivci E36 ukamenují, ale mě to utvrdilo v tom, že člověk nějaké auto chce tím víc, čím hůř si ho pamatuje a jen slintá nad fotkama.

reagovat
Ma
Martin
15. března 2012, 13:43
0

Jo, tak tohle znám :-)

On
Ondra
15. března 2012, 13:52
0

V tomto případě si troufnu tvrdit, že to je jen smůla na kus. Řazení - špatné kvůli dieselu. Řízení a podvozek - taktéž, kvůli hmotnosti toho motoru. Interiér - tam nevím, ale mně nikdy v E36 nic nesmrdělo, naopak. Nějaký zachovalý benzínák určitě navrátí tvoje nadšení pro tohle auto ;)

bu
bubák2
15. března 2012, 14:37
0

Pravda, chtělo by to zkusit i víc kusů a hlavně s benzínem. 2.8 bude určitě někde jinde. Já jen že se mě to dneska tak pěkně sešlo s tímhle článkem, tak sem se chtěl podělit aspoň o nějakej žblept:)
Ale za tím, že starší německý auta vevnitř smrdí, když se nechají stát na slunku si stojím. Jasně že ne pořád, ale jen na slunku. Pamatuju si to i ze všech bývalých rodinných Audin. V létě to byla hrůza. Teď co se občas svezu v zánovních BMW, tak v těch už to není tak hrozný.

Bo
BobAsh
15. března 2012, 17:27
0

X1 smrdí.

Ma
Martin
16. března 2012, 13:11
0

Na tohle téma už jsem četl spoustu " esejí " :-D

Asi nejvíc jsem se zamyslel nad tím, že Volvo vyvíjí dokonce specielní parfém, kterým napouští určité díly, aby celek voněl :-) Osobně mi nejvíce voní kůže starších britů - Rolls Royce, Bentley, Jaguar, ale třeba i Rover P5 zmiňovaný v článku o 4 dvéřových kupé. Čuchnul jsem si i k vaporizéru v Maybachu 67 - už to prostě není ono, nevoní to jako auto :-(

Ma
Martin
16. března 2012, 13:04
0

Já tuhle zkušenost nevztáhl na BMW, ale na idoly obecně :-) Taky jsem se po úděsně dlouhé době dostal k idolu - v mém případě E -type a byla to taková hajtra utahaná, orezlá, s nepůvodním ( asi ) motorem, smrdící kočičinou, no prostě horor. Ale nepřestal jsem tohle auto milovat a asi před 6 lety se dostal k perfektně rekonstruovanému kusu. Úžasné, navzdory nepohodlným sedačkám, úzkému volantu, horku od V12, ale ten zvuk, obdivné pohledy, udivující akcelerace, nekonečná přední kapota,........

Ad
Adam
15. března 2012, 13:55
0

nasedni do mýho 328i coupé v M-Packetu po výměně komplet celého podvozku (ramena, siláče, uložení, bla bla bla.. prostě všeho) a můžeš začít soudit znova ;)

Ha
Haselzde
15. března 2012, 14:23
0

krom toho jsi mi urcite chtel rict ze ho prodavas ze? :-P
pokud ne tak skoda

Ad
Adam
15. března 2012, 17:34
0

Kdybys ho videl, tak ohrnes nos.
Ja ho kupoval za malo stim, ze ma dost much.
Ted me ceka rozdelat motor a vanos. Koupit KW2. navic jsem taky wannabe drifter, takze jak auto vypada z venku a na jakych kolech je, me zatim moc nezajima.
To auto uz mi za par let stejne nikdo nezaplati, takze si ho necham jako fun car. Maximalne budu menit kastle.
Precejen s par upravama je to jako E30 M3. Ne moc koure od kol, ale bokem jede zdatne ;)

Va
Vajtus
15. března 2012, 20:20
0

Nádherně napsáno...

Puma zase není taková hitparáda, co se nákladů týče... Spojka, tlumiče, díly karosérie nejsou zrovna levný a garantuju vám, že je budete měnit, Pumy na prodej jsou všeobecně v žalostném stavu. Už když jsem kupoval byly, teď bych se na nějakou bál podívat...

Já mám rád, když je auto v pořádku a za dva a půl roku jsem do Pumy poslal skoro 50 000 Kč! Ale stála za to každá koruna...

Pokud někdo bude Pumu kupovat, určitě chtějte motor 1,7 a sháněl bych jen Pumu s koženejma Recarama, jedny z nejkrásnějších sedaček vůbec...

reagovat
Yu
Yurii
28. března 2012, 11:04
0

Perfektní článek, taky jsem těsně po řidičáku propadl kouzlům levnejch kupé ale nepředpokládám že by se Hyundai Scoupe vůbec dostal do výběru :) Auto je to lehoučký 980kg, první verze měly nesmrtelnou 1.5i G4DJ a po FL byla k dispozici 1.5i turbo 85kW (mvti) která nadšence dokáže pěkně uhranout a s výkonem se v serii dají dělat divy, já sám se toho už od řidičáku nemůžu zbavit.
Bohužel protože se většině lidí nelíbí jeho design a je to "Hnuujdaj" (smutné) ho většina lidí nechtěla ani zadarmo. No a vzhledem k podvozku s pramalejma sportovníma ambicema se z něj taky nestal petrolheadskej etalon...

Většina podlehla antikorozní ochraně kolejovýho dobytčáku, stromu v zatáčce nebo tunerovi kterej ho totálně domrvil. Smutný to osud společný pro většinu levných kupé... :(

reagovat
Pe
Pepek Námořník
15. září 2012, 08:55
0

U Sierry bych se zmínil o verzi iS. V podstatě 4válec pinto se zvýšeným výkonem 85kW. To je hodně zábavná strojovna na kterou nejsou zrovna drahý díly.

reagovat
Bu
Bubák2
25. září 2012, 12:02
0

Já sem letos koupil hned dvě levný kupé. První byl Plymouth Laser 1990 za 10 tisíc a pak ještě Alfa Romeo GTV za 40 tisíc. Sice mají jen základní motory, ale sou to hravý autíčka :-) Zvlášť u GTV mě překvapuje podvozek a vůbec vyvážení auta i přes to, že je to přední náhon. Plymouth je zase takovej vhodnější na celoroční ježdění a stylový dojíždění do práce.

reagovat
An
Andre
25. září 2012, 14:39
0

Bubák2: Ten Plymouth vypadá dobře. :) Prozradíš, kde jsi na něj natrefil? ;)

reagovat
Bu
Bubák2
25. září 2012, 21:49
0

Bylo to myslím v únoru v Brně od kamarádovýho kamaráda. Tekl mu servoolej a nechtěl se občas vytáčet přes 2 tisíce otáček, ale posilovač z vrakoviště a novej TPS sensor se vešli do pěti tisíc a auto od tý doby denně jezdí:-) Nějaký kosmetický záležitosti taky má, ale to se dá řešit časem. Lepší než kupovat Feliciu...

An
Andre
26. září 2012, 19:18
0

Jasně, dobrá koupě. Teď byl jeden na Sauto také za 10 000, ale špatnej startér.

Bu
Bubák2
27. září 2012, 11:32
0

Jo ten inzerát znám. Já mám verzi ještě před faceliftem, ještě s vyklápěcíma světlama, ale jinak je to stejný. Ten startér bude z USA stát od 3tisíc. A dá se koupit i u nás na vrakovišti z Mitsubishi Galant. Ale samozřejmě se nikdo nepohrne kupovat auto který se nedá ani projet. Kdoví jak chudák zkončí...

Fa
Falcon
05. května 2013, 12:11
0

Ta Puma z ilustračního obrázku je aktuálně na prodej za 3000 EUR. :-)

reagovat
Da
Daniel
03. září 2013, 22:25
0

E36 čtyřválce že nejedou? To psal nějaký odborník na bmw koukám. E36 v sedanu 1.8is, mám s ní zkušenost a věřte nebo ne jede velice slušně. Bez problému jsem s ní jel 210km/h a co se týče spotřeby s lehkou nohou se dá jezdit za 7l/100. Auto bylo koupeno za cenu kolem 60 000, mělo najeto 220 000 a ke dnešku má najeto víc jak 250 000. Jezdí bez jediného problému. Auto není garážováno a i přesto je auto bez koroze krom prahů, který se nyní budou měnit. Je to auto velice pěkné a mnohdy hezčí jak auta vyráběná dnes.

reagovat
va
vavris
04. září 2013, 17:52
0

Dane, při vši úctě k tvému is, oproti 325 nebo 328 opravdu nejede a spotřebu má velmi podobnou :)

MiG-21
28. února 2014, 11:31
0

Zdraví majitel MR2 AW11, autor článku nekecá! ;)
Jinak Sierra byla jedno z prvních mých (táty) aut. Slušnej dvoulitr, náhon na zadek, rozumná hmotnost. Neskutečně návykové auto...

reagovat
Da
Danny
24. března 2017, 03:46
0

Dobře napsaný článek, spousta dobrých aut i těch vzpomentutých v diskuzi. Ale jedno mi tady předce jen chybí. A to Ford Probe 2,5 V6 24v. Velké kupé, ve kterém se odvezou 4 dospělí, obrovský kufr ( vetší než Bmw e61 :O ) bezrámová okna a vyklápěcí světla a sametová V6 s výkonem 160HP. Když je interiér v kůži, jako v tom mém, vypadá to už hodně stylově. A navíc všechno je v elektrické (okna,zrcátka,střešní okno, anténa, dofukování sedadla...) , takže komfortu nic nechybí. Pořizovací ceny jsou v průměru pod 50tis a navic dily nejsou nesehnatelné a nemusi se nutně objednávat všechno z USA, jak tvrdí někteří rádoby automechanici. Motor/podvozek je shodný s mazdami 626/xedos6,9/mx-6. Je to velice pěkné svezení, spousta úsměvů na tváří, třeba při akceleraci nebo při předjíždění a spousta překvapených dětí na přechodech snažící se rodičům vysvětlit, že to auto na ně právě mrklo :D za mě je to jedna z nejhezčích mrkaček, za kterou se otáčejí všichni nehledě na věk nebo pohlaví.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem