načítám data...

Testování nového Porsche 911 GT2 RS je v plném proudu

Chybí vám v rozsáhlém katalogu 911 něco, co by vás opravdu nefalšovaně zabilo? Nebojte, legenda s názvem GT2 RS už je zase na cestě.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Od roku 1993, kdy se GT2 objevilo poprvé jako homologační speciál v generaci 993, vysloužilo si pověst čehosi, čemu se v anglickém slangu přezdívá „widow-maker“. Český ekvivalent pro tohle spojení bohužel neexistuje, protože „výrobce vdov“ zní dost blbě, takže prostě zůstaneme u toho, že Porsche 911 GT2 jsou auta, která velmi ráda přivozují svým řidičům smrt. Možná to bude mít co dělat s dvěma turby přeplňovanými šestiválci za zadní nápravou, které vždy poháněly pouze zadní kola a dělaly z GT2 nejvýkonnější 911 v nabídce.

Porsche nyní pilně pracuje na přípravách nejnovější GT2 RS generace 991 a ačkoliv oficiální specifikace zatím nejsou známy, je nad slunce jasné, že se bude opět jednat o náležitě bestiální stroj. V zadní části by se měl ukrývat opět šestiválec, pravděpodobně o objemu 4 litrů, velmi podobný tomu, který pohání aktuální GT3 RS a 911 R. Jenže zatímco v těchto dvou zmíněných verzích je motor plněn atmosféricky, pro účely GT2 RS mu přibyde dvojice turbodmychadel, která pošťouchne výkon někam do okolí 650 až 700 koní. To je pro zadokolku někde v okolí „strašně moc“ a „zku*veně moc“. Jen pro porovnání – dosud nejsilnější 911 Turbo S má 580 koní.

No a kde jinde chcete takové auto testovat, než na legendární Severní smyčce Nürburgringu, kam Porsche 911 tak nějak přirozeně patří. Není proto divu, že zde byla v posledních dnech spatřená černá, částečně maskovaná testovací mula, jejíž doménou je dramaticky vyhlížející aerodynamický kit a také enormně obří křídlo na zádi. V celkem dvouminutovém videu je zachyceno několik průjezdů, pár detailů, a taky jedno vytroubení fotografa se sebevražednými úmysly, který testovacímu prototypu skákal do cesty.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Aleš
23. srpna 2016, 20:19
0

Jak někdo může poznat o jakou generaci jde,mě to přijde skoro stejný jako GT3 RS(nebo možná minulá GT2?)?
A docela by mě zajímalo kam porostou po tomhle výkony RUFů. Vždyť jejich nejvýkonnější model může mít až 730bhp.
A mimochodem. Není český ekvivalent pro Widowmaker Ovdovovač?

reagovat
M P
23. srpna 2016, 21:23
0

Ovdovovač zní dle mého stejně debilně jako výrobce vdov, ale proti gustu...

Aleš
23. srpna 2016, 21:26
0

Pro mě Ovdovovač zní tak nějak normálněji,než Výrobce vdov,ale souhla,s tím,že Widowmaker zní nejlépe.

Sa
Safa
23. srpna 2016, 21:50
1

Vdovotvůrce... :)

M P
23. srpna 2016, 21:58
0

To by docela šlo, ono i takový peacemaker se překládá, nebo spíš překládal jako mírotvorce, takže proč ne.

Viper
24. srpna 2016, 00:59
1

V žádném případě mě nikdy nedonutíte použít výraz "vdovotvůrce". To tomu budu říkat radši "dělač vdov" :-)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem