načítám data...

Sháníte záložní komunikační systém do závoďáku? Pořiďte si Nokii!

09. června 2016, 12:25 8 komentářů Dominik Valášek Novinky

Auto Marka Higginse, které letos zdolalo rekord tratě Tourist Trophy, je jistě vycizelovaný kus moderní závodní techniky. Jenže ne všechno pochází z aktuální doby.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

U závodních aut se docela běžně používají ‚pojistky na pojistku‘, takže jsou některé systémy zdvojené pro případ selhání. A když se jede po okruhu, který má 60 kilometrů a vede místy, kde nestojí už ani diváci, je vhodné mít jistotu, že se v případě nouze vždycky spojíte s týmem v depu. Běžná vysílačka nemusí vždycky fungovat a vy potřebujete něco, co vydrží pád meteoritu, výbuch slunce a zombie apokalypsu během jedné vteřiny.

Není se proto čemu divit, že se v Subaru WRX STI Marka Higginse, tedy v plně moderním závodním autě, objevuje Nokia 6310. Kousek od ovládání zadního aktivního křídla, poblíž telemetrie, která monitoruje i pohyby v Markových střevech, a obklopen kamerami s minimálně FullHD rozlišením je na středovém tunelu připevněn dok, který jsme vídali hrdě přimontovaný na palubních deskách manažerských sedanů z doby přelomu milénia. Jedná se o dok na legendární 6310. Ta sice nedosahuje bájné pevnosti starší 3310, ale i tak se jedná o dostatečně bytelný telefon, aby si s ním Mark v případě zkázy všech primárních komunikačních systémů zavolal pomoc z odlehlé části ostrova. A během čekání na záchranu si ještě zasmažil hada nebo s Nokií třeba naštípal třísky a ohřál se u ohně.

Můžete mít nejmodernějších technologií, kolik chcete, ale když dojde na krizové situace, vědí i chlapci z Prodrive, že je občas dobré se vrátit ke kořenům a vsadit na sice obsolentní, ale naprosto spolehlivou techniku let minulých.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ku
Kujon
10. června 2016, 08:29
0

Dokonale, rozesmalo hned z rana :D

reagovat
Zvapi
10. června 2016, 09:56
0

Autíčkáři, co dnes 07.22? :D

reagovat
Pólin
10. června 2016, 11:26
0

Nevíte někdo, k čemu jsou obecně ty sítě v závodních autech? Je to většinou vidět v závodních tahačích, nebo nějakých wtcc atd...

reagovat
Goldies
10. června 2016, 11:30
0

Mam dojem ze je to kvuli, respektive makrolonu (nebo z ceho maji bocni okna). Oproti sklu ma velke strepy ktere by mohli zranit posadku

Pólin
10. června 2016, 11:55
0

A proč to má tedy Higgins uprostřed auta? jsem z toho jelen...

JLK
10. června 2016, 12:02
0

Sitky co jsou na oknech davaji aby v pripade treba prevraceni auta pokud bude jezdec v bezvedomi mu netrcely ven koncetiny (sklo se rozbije, sitka zustane). Ale tady v tomto je to skoro uprostred kabiny, tak nevim, mozna ma Goldies pravdu.

PepaSFI
10. června 2016, 12:21
0

je to tam vidět z obou stran sedadla, u dveří i uprostřed. Je to samozřejmě bezpečnostní opatření, zmenšuje to riziko úrazu při převrácení. Hlavně to používají na okruzích, v rally by je to moc omezovalo. Na různých videích z nehod při závodech bývá vidět co se v autě děje. Oni se sice snaží držet ruce u těla ale ne všechno se dá zvládnout. To pak ruce vlajou všude kolem, hlava lítá sem tam. Taky se může přetrhnout pás nebo poškodit sedadlo a to je pak průser kdyby se třeba hlava dostala skrz okno.

jo
johan
10. června 2016, 14:08
0

keby tam posobia take sily ze to pretrhne pas tak uz je jedno ci sa hlava dostane von alebo nie



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem