U závodních aut se docela běžně používají ‚pojistky na pojistku‘, takže jsou některé systémy zdvojené pro případ selhání. A když se jede po okruhu, který má 60 kilometrů a vede místy, kde nestojí už ani diváci, je vhodné mít jistotu, že se v případě nouze vždycky spojíte s týmem v depu. Běžná vysílačka nemusí vždycky fungovat a vy potřebujete něco, co vydrží pád meteoritu, výbuch slunce a zombie apokalypsu během jedné vteřiny.
Není se proto čemu divit, že se v Subaru WRX STI Marka Higginse, tedy v plně moderním závodním autě, objevuje Nokia 6310. Kousek od ovládání zadního aktivního křídla, poblíž telemetrie, která monitoruje i pohyby v Markových střevech, a obklopen kamerami s minimálně FullHD rozlišením je na středovém tunelu připevněn dok, který jsme vídali hrdě přimontovaný na palubních deskách manažerských sedanů z doby přelomu milénia. Jedná se o dok na legendární 6310. Ta sice nedosahuje bájné pevnosti starší 3310, ale i tak se jedná o dostatečně bytelný telefon, aby si s ním Mark v případě zkázy všech primárních komunikačních systémů zavolal pomoc z odlehlé části ostrova. A během čekání na záchranu si ještě zasmažil hada nebo s Nokií třeba naštípal třísky a ohřál se u ohně.
Můžete mít nejmodernějších technologií, kolik chcete, ale když dojde na krizové situace, vědí i chlapci z Prodrive, že je občas dobré se vrátit ke kořenům a vsadit na sice obsolentní, ale naprosto spolehlivou techniku let minulých.
10. června 2016, 08:29
0
Dokonale, rozesmalo hned z rana :D
10. června 2016, 09:56
0
Autíčkáři, co dnes 07.22? :D
10. června 2016, 11:26
0
Nevíte někdo, k čemu jsou obecně ty sítě v závodních autech? Je to většinou vidět v závodních tahačích, nebo nějakých wtcc atd...
10. června 2016, 11:30
0
Mam dojem ze je to kvuli, respektive makrolonu (nebo z ceho maji bocni okna). Oproti sklu ma velke strepy ktere by mohli zranit posadku
10. června 2016, 11:55
0
A proč to má tedy Higgins uprostřed auta? jsem z toho jelen...
10. června 2016, 12:02
0
Sitky co jsou na oknech davaji aby v pripade treba prevraceni auta pokud bude jezdec v bezvedomi mu netrcely ven koncetiny (sklo se rozbije, sitka zustane). Ale tady v tomto je to skoro uprostred kabiny, tak nevim, mozna ma Goldies pravdu.
10. června 2016, 12:21
0
je to tam vidět z obou stran sedadla, u dveří i uprostřed. Je to samozřejmě bezpečnostní opatření, zmenšuje to riziko úrazu při převrácení. Hlavně to používají na okruzích, v rally by je to moc omezovalo. Na různých videích z nehod při závodech bývá vidět co se v autě děje. Oni se sice snaží držet ruce u těla ale ne všechno se dá zvládnout. To pak ruce vlajou všude kolem, hlava lítá sem tam. Taky se může přetrhnout pás nebo poškodit sedadlo a to je pak průser kdyby se třeba hlava dostala skrz okno.
10. června 2016, 14:08
0
keby tam posobia take sily ze to pretrhne pas tak uz je jedno ci sa hlava dostane von alebo nie