reklama
načítám data...

Sháníte záložní komunikační systém do závoďáku? Pořiďte si Nokii!

09. června 2016, 12:25 8 komentářů Dominik Valášek WTF?

Auto Marka Higginse, které letos zdolalo rekord tratě Tourist Trophy, je jistě vycizelovaný kus moderní závodní techniky. Jenže ne všechno pochází z aktuální doby.

zobrazit celou galeriiWTF?: Sháníte záložní komunikační systém do závoďáku? Pořiďte si Nokii!

U závodních aut se docela běžně používají ‚pojistky na pojistku‘, takže jsou některé systémy zdvojené pro případ selhání. A když se jede po okruhu, který má 60 kilometrů a vede místy, kde nestojí už ani diváci, je vhodné mít jistotu, že se v případě nouze vždycky spojíte s týmem v depu. Běžná vysílačka nemusí vždycky fungovat a vy potřebujete něco, co vydrží pád meteoritu, výbuch slunce a zombie apokalypsu během jedné vteřiny.

Není se proto čemu divit, že se v Subaru WRX STI Marka Higginse, tedy v plně moderním závodním autě, objevuje Nokia 6310. Kousek od ovládání zadního aktivního křídla, poblíž telemetrie, která monitoruje i pohyby v Markových střevech, a obklopen kamerami s minimálně FullHD rozlišením je na středovém tunelu připevněn dok, který jsme vídali hrdě přimontovaný na palubních deskách manažerských sedanů z doby přelomu milénia. Jedná se o dok na legendární 6310. Ta sice nedosahuje bájné pevnosti starší 3310, ale i tak se jedná o dostatečně bytelný telefon, aby si s ním Mark v případě zkázy všech primárních komunikačních systémů zavolal pomoc z odlehlé části ostrova. A během čekání na záchranu si ještě zasmažil hada nebo s Nokií třeba naštípal třísky a ohřál se u ohně.

Můžete mít nejmodernějších technologií, kolik chcete, ale když dojde na krizové situace, vědí i chlapci z Prodrive, že je občas dobré se vrátit ke kořenům a vsadit na sice obsolentní, ale naprosto spolehlivou techniku let minulých.

reklama


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ku
Kujon
10. června 2016, 08:29
0

Dokonale, rozesmalo hned z rana :D

reagovat
Zvapi
10. června 2016, 09:56
0

Autíčkáři, co dnes 07.22? :D

reagovat
Pólin
10. června 2016, 11:26
0

Nevíte někdo, k čemu jsou obecně ty sítě v závodních autech? Je to většinou vidět v závodních tahačích, nebo nějakých wtcc atd...

reagovat
Goldies
10. června 2016, 11:30
0

Mam dojem ze je to kvuli, respektive makrolonu (nebo z ceho maji bocni okna). Oproti sklu ma velke strepy ktere by mohli zranit posadku

Pólin
10. června 2016, 11:55
0

A proč to má tedy Higgins uprostřed auta? jsem z toho jelen...

JLK
10. června 2016, 12:02
0

Sitky co jsou na oknech davaji aby v pripade treba prevraceni auta pokud bude jezdec v bezvedomi mu netrcely ven koncetiny (sklo se rozbije, sitka zustane). Ale tady v tomto je to skoro uprostred kabiny, tak nevim, mozna ma Goldies pravdu.

PepaSFI
10. června 2016, 12:21
0

je to tam vidět z obou stran sedadla, u dveří i uprostřed. Je to samozřejmě bezpečnostní opatření, zmenšuje to riziko úrazu při převrácení. Hlavně to používají na okruzích, v rally by je to moc omezovalo. Na různých videích z nehod při závodech bývá vidět co se v autě děje. Oni se sice snaží držet ruce u těla ale ne všechno se dá zvládnout. To pak ruce vlajou všude kolem, hlava lítá sem tam. Taky se může přetrhnout pás nebo poškodit sedadlo a to je pak průser kdyby se třeba hlava dostala skrz okno.

jo
johan
10. června 2016, 14:08
0

keby tam posobia take sily ze to pretrhne pas tak uz je jedno ci sa hlava dostane von alebo nie



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Bonneville  1963
Pontiac Bonneville

1963 rok výroby
303 koní výkon
6 400 ccm objem

BMW Řada 7 740i 1995
BMW Řada 7 740i

1995 rok výroby
286 koní výkon
4 000 ccm objem

Fiat 126 Maluch 1987
Fiat 126 Maluch

1987 rok výroby
4500 koní výkon
652 ccm objem

Dodge Ram 4.7 v8 2008
Dodge Ram 4.7 v8

2008 rok výroby
300 koní výkon
5 ccm objem

Mazda MX-5 Wankel (180 kW) - RARITA 2015
Mazda MX-5 Wankel (180 kW) - RARITA

2015 rok výroby
245 koní výkon
1 300 ccm objem