logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Sháníte záložní komunikační systém do závoďáku? Pořiďte si Nokii!

Auto Marka Higginse, které letos zdolalo rekord tratě Tourist Trophy, je jistě vycizelovaný kus moderní závodní techniky. Jenže ne všechno pochází z aktuální doby.

U závodních aut se docela běžně používají ‚pojistky na pojistku‘, takže jsou některé systémy zdvojené pro případ selhání. A když se jede po okruhu, který má 60 kilometrů a vede místy, kde nestojí už ani diváci, je vhodné mít jistotu, že se v případě nouze vždycky spojíte s týmem v depu. Běžná vysílačka nemusí vždycky fungovat a vy potřebujete něco, co vydrží pád meteoritu, výbuch slunce a zombie apokalypsu během jedné vteřiny.

Není se proto čemu divit, že se v Subaru WRX STI Marka Higginse, tedy v plně moderním závodním autě, objevuje Nokia 6310. Kousek od ovládání zadního aktivního křídla, poblíž telemetrie, která monitoruje i pohyby v Markových střevech, a obklopen kamerami s minimálně FullHD rozlišením je na středovém tunelu připevněn dok, který jsme vídali hrdě přimontovaný na palubních deskách manažerských sedanů z doby přelomu milénia. Jedná se o dok na legendární 6310. Ta sice nedosahuje bájné pevnosti starší 3310, ale i tak se jedná o dostatečně bytelný telefon, aby si s ním Mark v případě zkázy všech primárních komunikačních systémů zavolal pomoc z odlehlé části ostrova. A během čekání na záchranu si ještě zasmažil hada nebo s Nokií třeba naštípal třísky a ohřál se u ohně.

Můžete mít nejmodernějších technologií, kolik chcete, ale když dojde na krizové situace, vědí i chlapci z Prodrive, že je občas dobré se vrátit ke kořenům a vsadit na sice obsolentní, ale naprosto spolehlivou techniku let minulých.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Kujon
10. 6. 2016, 08:29

Dokonale, rozesmalo hned z rana :D

0 reagovat
Zvapi
10. 6. 2016, 09:56

Autíčkáři, co dnes 07.22? :D

0 reagovat
Pólin
10. 6. 2016, 11:26

Nevíte někdo, k čemu jsou obecně ty sítě v závodních autech? Je to většinou vidět v závodních tahačích, nebo nějakých wtcc atd...

0
Goldies
10. 6. 2016, 11:30

Mam dojem ze je to kvuli, respektive makrolonu (nebo z ceho maji bocni okna). Oproti sklu ma velke strepy ktere by mohli zranit posadku

0
Pólin
10. 6. 2016, 11:55

A proč to má tedy Higgins uprostřed auta? jsem z toho jelen...

0
JLK
10. 6. 2016, 12:02

Sitky co jsou na oknech davaji aby v pripade treba prevraceni auta pokud bude jezdec v bezvedomi mu netrcely ven koncetiny (sklo se rozbije, sitka zustane). Ale tady v tomto je to skoro uprostred kabiny, tak nevim, mozna ma Goldies pravdu.

0
PepaSFI
10. 6. 2016, 12:21

je to tam vidět z obou stran sedadla, u dveří i uprostřed. Je to samozřejmě bezpečnostní opatření, zmenšuje to riziko úrazu při převrácení. Hlavně to používají na okruzích, v rally by je to moc omezovalo. Na různých videích z nehod při závodech bývá vidět co se v autě děje. Oni se sice snaží držet ruce u těla ale ne všechno se dá zvládnout. To pak ruce vlajou všude kolem, hlava lítá sem tam. Taky se může přetrhnout pás nebo poškodit sedadlo a to je pak průser kdyby se třeba hlava dostala skrz okno.

0
johan
10. 6. 2016, 14:08

keby tam posobia take sily ze to pretrhne pas tak uz je jedno ci sa hlava dostane von alebo nie

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte